Ottaako se mittauksen koneen kierroksista vai nopeudesta?
Pyörään en ole säädintä asentanut, autoon kylläkin joskus muinoin. Silloin sen huonoin puoli oli viive, kesti jonkin aikaa ennenkuin se sai vaijerin tiukattua. Nykyisten pyörien fly-by-wire systeemien hyvä puoli on, että ohjaimella on jo valmiiksi tiedossa kaasun asento, joten se voi pyydettäessä ottaa kontrollin luontevasti. Jos saman haluaisi toteuttaa aftermarket-säätimellä, pitäisi sen jotenkin seurata kaasun asentoa.
Vakkarista on kyllä hyötyä vaikka siinä olisi vähän viivettäkin. Pitkässä siirtymässä kummasti helpottaa kun saa lepuutettua kaasukättä.
Vakionopeussäädin Gessuun
Valvoja: Moderaattorit
Re: Vakionopeussäädin Gessuun
SF 1098S
MTS V4S
MTS V4S
Re: Vakionopeussäädin Gessuun
Gessussa on ohjauslaakerin tienoilla liitin josta saa ulos pyörän nopeussignaalin. Tämän pyörän antaman signaalin saa kytkettyä suoraan Rostraan. Voishan sen kai koneen kierroksistakin ottaa, jos ei moista signaalia olisi.
Semmoista ominaisuuttahan tuossa on, että jos painaa set-nappia ja päästää heti kaasun pois, niin pyörä ehtii vähän nytkähtää ennekuin vakkari saa vaijerinsa kireälle. Nytkähdysominaisuutta on sitä enemmän, mitä enemmän on tyhjää vaijerissa. Ite jo oppinut set-napin painamisen jälkeen pudottamaan vaan pikkusen kaasua, niin vakkari ottaa ohjat parissa sekunnissa.