f650gs keula paremmaksi?
Valvoja: Moderaattorit
f650gs keula paremmaksi?
Nyt kun tässä on tullut enemmän mentyä metsän puolelle niin on tullut huomattua että pikkugessun keula on melkosen kehno. Jousien vaihtamisella varmaan tulisi jo parannusta, mutta onko korkeutta myös mahdollista lisätä vaihtamalla vaan dakarin hilut sisälle? Onko nuo keulat kuinka identtisiä normigessussa ja dakarissa?
Näemmä on myös mahdollista vaihtaa kokonaan uusi keula vaikka yamahan kurapärrästä vaan kuinkahan iso (ja kallis) projekti tämmönen olisi?
Näemmä on myös mahdollista vaihtaa kokonaan uusi keula vaikka yamahan kurapärrästä vaan kuinkahan iso (ja kallis) projekti tämmönen olisi?
-
Generig
- Pyörä: Iso gessu -08
Re: f650gs keula paremmaksi?
Nimimerkki "uti" on ainakin keulavaihdon tehnyt, hänellä lienee hyvää tietoa.
En nyt tiedä, mutta mahtaako dakarissa olla just sama keula kuitekin ja korkeus ero syntyy isommasta vanteesta/renkaasta? Takalinkku lienee erilainen mutta jousi/iskari sielläkin sama.
En nyt tiedä, mutta mahtaako dakarissa olla just sama keula kuitekin ja korkeus ero syntyy isommasta vanteesta/renkaasta? Takalinkku lienee erilainen mutta jousi/iskari sielläkin sama.
- mek
- Pyörä: V-Strom 800 DE
- Viesti:
Dakarin hiluilla se ei parane, jos sopivatkaan. Progressiiviset jouset & Ricor intiminaattorit tuovat jo aika paljon parannusta kohtuuhinnalla ja vähällä työllä.
Intiminaattorit muuttavat etuiskarit jopa jäykiksi. Jos liikut täälläpäin tule testaamaan niin et pety sitten kun ostat.
Ei ne halpoja ole mutta ne on helppo laittaa itse paikalle. Varsinainen simmittäminen on jo eri juttu.
RAUMA
Ei ne halpoja ole mutta ne on helppo laittaa itse paikalle. Varsinainen simmittäminen on jo eri juttu.
RAUMA
AT:n keulaa intiminaattorit kyllä herkistivät.
Tarkennus:
Intiminaattorien kanssa käytettävä ohut öljy herkensi ja intiminaattorit sitten estävät jarrutus niiailua.
Tarkennus:
Intiminaattorien kanssa käytettävä ohut öljy herkensi ja intiminaattorit sitten estävät jarrutus niiailua.
Mitä meinaa "herkistys"?
Keula poimi paremmin pienet epätasaisuudet ja näpeille lyönti väheni. Samalla pyörä muuttui yliohjaavammaksi.
Tere.
Itse rakensin talvella -04 dakariin uuden keulan.Romppeet tuli ktm 660 scm mallista.Olihan siinä ihan tekemistä mutta kannatti ehdottomasti.
Neuvoja annan mielellään mikäli päädyt vaihtamaan keulaa.
Itse rakensin talvella -04 dakariin uuden keulan.Romppeet tuli ktm 660 scm mallista.Olihan siinä ihan tekemistä mutta kannatti ehdottomasti.
Neuvoja annan mielellään mikäli päädyt vaihtamaan keulaa.
Omaan dakariin on varattu yz:n keula. Gessun ja yamahan ohjauslaakereiden ulkokooli on täysin saman kokonen; eli keula menee heittämällä paikalleen. Kaikki on jo periastteessa valmista, mutta ABS anturin kiinnitys tuottaa päänvaivaa. Ja tietysti ohjauslukko pitäs patentoida