Riserit gessuun

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

jukkap
Pyörä: bmw 1200 gs

Riserit gessuun

Viesti Kirjoittaja jukkap »

Terve

Oliskohan kenellekään tietoa, kokemuksia kuinka korkean riserin voisi laittaa 1200 gessuun(-05) perusgessu. Riittääkö vaijerit, johdot, letkut esim 35mm korkeille. Ei viittisi millään irrottaa tankoa mittausta varten, eikä ostaa risereita ja sitten todeta ettei ne pelitäkään. On tota kamaa kertynyt hyllyyn jo tarpeeksi. Kiitollisena tiedoista.

Terv. jp :)
PJE
Pyörä: Solifer

Re: Riserit gessuun

Viesti Kirjoittaja PJE »

jukkap kirjoitti:Terve

Oliskohan kenellekään tietoa, kokemuksia kuinka korkean riserin voisi laittaa 1200 gessuun(-05) perusgessu. Riittääkö vaijerit, johdot, letkut esim 35mm korkeille. Ei viittisi millään irrottaa tankoa mittausta varten, eikä ostaa risereita ja sitten todeta ettei ne pelitäkään. On tota kamaa kertynyt hyllyyn jo tarpeeksi. Kiitollisena tiedoista.

Minulla oli tämä malli.Kaapelit ja letkut riittivät hyvin.Jarruletku piti käyttää irti liittimestä ja siirtää eri kohdasta kulkemaan.
Minulla on Heldin pikakiinnitteinen tankkilaukku ja sen kiinnityksen takia noita risereita ei voinut käyttää.Jos tanko siirtyy taaksepäin kuten tuossa niin laukun takia ohjaus kääntyy liian vähän.
http://www.nippynormans.com/products/r1 ... -grp-1200b

Jos ei käytä tankkilaukkua niin tuo on hyvä.
salpe
Pyörä: FE570 & KMZ750

Viesti Kirjoittaja salpe »

Omassa nämä turhatekin palikat:

http://shop.touratech.se/FI/Catalog/bmw ... 274-0.html

Korottaa 30mm ja tuo tankoa 6mm lähemmäs.
Mitään ei tarvinnut muuttaa eikä irrottaa eli hyvin pelittää.
Eemo
Pyörä: BMW R1200GSA / KTM 690 Enduro R

Viesti Kirjoittaja Eemo »

Paulijes kirjoitti:
jukkap kirjoitti:Terve

Minulla oli tämä malli.Kaapelit ja letkut riittivät hyvin.Jarruletku piti käyttää irti liittimestä ja siirtää eri kohdasta kulkemaan.
Minulla on Heldin pikakiinnitteinen tankkilaukku ja sen kiinnityksen takia noita risereita ei voinut käyttää.Jos tanko siirtyy taaksepäin kuten tuossa niin laukun takia ohjaus kääntyy liian vähän.
http://www.nippynormans.com/products/r1 ... -grp-1200b

Jos ei käytä tankkilaukkua niin tuo on hyvä.

Mulla myös nämä omassa GSA:ssa. Jarru- ja kytkinletkun joutu reitittämään uudelleen ja vasemman puolen johtoja vähä löysäämään nippusiteistä.
Enemmän kun tyytyväinen ajoasennon paranemisesta.
I'm not afraid to go fast... It's crashing & burning that sucks!

´R1200GSA / KTM 690 Enduro R / KTM 350 Freeride
henrik
Pyörä: BMW F800GS

Viesti Kirjoittaja henrik »

Terve! Vähän vanhaa ketjua, mutta kun topicci sopi niin hyvin kohdalleen... :D

Tarttis laittaa 2" korokepalat F800GS:ään. Foorumeja lukiessa on selvinnyt että ainakin jarruletkun joutuu uusimaan. Kytkinvaijereita on porukka joko reitittänyt uudelleen tai käyttänyt F800ST:n kytkinvaijeria.

Onko tällä foorumilla ketään joka käyttää gessussaan 2" (tai jopa korkeampia) korokepaloja? Erityisesti kiinnostaa riittääkö tuo alkuperäisen kytkinvaijerin pituus toista kautta vedettynä näissä eurooppalaisissa malleissa.

Kiitokset etukäteen 8)
ilex1
Pyörä: F800gs

Viesti Kirjoittaja ilex1 »

Mul on tuumaset korokepalat raisereissa. Vaijerit ja letkut riittää ainakin siihen.
anahonda

Viesti Kirjoittaja anahonda »

Sama juttu. Mulla on myös 25mm korotuspalat ja sopivat todella hyvin paikalleen. Kaiken lisäksi niiden profiili on lähes täydelleen sama kuin alkuperäisten kiinnityspalojen.
Nämä on ostettu Vantaan BikeTeamin tiloissa olevasta AllRightista ja maksoivat muistaakseni 20€.
Toisessa kuvassa on hyvä paikka ylimääräiselle kytkimelle. Siitä katkaisen navigaattorille menevän plussan eli kierrätetty tuota kautta.
Liitteet
DSC06230 – Kopio.JPG
DSC06232 – Kopio.JPG
PJE
Pyörä: Solifer

Viesti Kirjoittaja PJE »

Minulla on nyt nämä Biltsun korotuspalat ja ilman muutoksia sopivat paikalleen.
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/M ... tin-82566/
henrik

Ok, kiitoksia tiedoista. Ei ole ainakaan nuo tuumaset korotuspalat hinnalla pilattuja.
Mulla on vaan sen verran pitkät raajat että tuntuu että toi 2" olis armollisempi selän ja reisien kannalta :D

Voi olla että ensi hätään tulee hankittua nuo tuumaset...
henrik

Noniin.. nyt on Bilteman raiserit paikallaan.. Koroa 33mm ja jarruletku riittää justiinsa kun tanko on ääriasennossa oikealle. Täytyy sanoa että oli paras 21,90 euroa mitä olen vähään aikaan tuhlannut :lol:
Liitteet
biltema.jpg
kane80
Pyörä: BMW F 700 GS

Viesti Kirjoittaja kane80 »

Jeps, hankin noin mun 700gs:ään, siinä onkin tuo reikienväli 40mm kiinnitys pulteilla ja noissa biltsun koropaloissa 35mm, ihme homma että ovat tuon muuttanee isommaksi.
pkilpo
Pyörä: CRF1100L ES DCT -25,Husky FE450 -16

Viesti Kirjoittaja pkilpo »

henrik kirjoitti:Noniin.. nyt on Bilteman raiserit paikallaan.. Koroa 33mm ja jarruletku riittää justiinsa kun tanko on ääriasennossa oikealle. Täytyy sanoa että oli paras 21,90 euroa mitä olen vähään aikaan tuhlannut :lol:
Mulla on kans 1100 gessussa nuo ja hyvin pelaa :D
Kuraköröttelijä
Jouni
Pyörä: r1200gs

Viesti Kirjoittaja Jouni »

Yrittäny etsiä 2004 gessuun palikoita, mutta vähän huonolla tuloksella. Enemmänkin kiinnostaisi tangon lähemmäksi siirtäminen, kuin ylemmäksi.
Palikoita läytyy paljon yleismallisia, ja sekä uudempiin (LC), että vanhempiin (1150) gessuihin, muttei just tähän, onko joku syy että esim R-nineteen palikat ei käy, esim:
https://www.ebay.de/itm/28mm-Lenker-Ris ... 4028621674
, tai uudemman gessun, esim:
https://www.ebay.de/itm/Billet-Lenkerer ... 2883523996
, onko gessussa "normaali" väli kiinnityspulteilla, sitähän ei yleensä yleismallisten myyjät ilmoita, eli mennäänkö metsään jos tilaa jotain yleismallista?
Viimeksi muokannut Jouni, Su Huhti 18, 2021 11:11 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Peltsi
Pyörä: Tunturi

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Eikös VM14 ole LC. Ja siten nuo olemman linkin riserit ihan oikeat.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Jouni
Pyörä: r1200gs

Viesti Kirjoittaja Jouni »

Typo, anteeksi. Siis 2004, ei 2014, korjasin alkuperäiseen tekstiin.
Vastaa Viestiin