Kahvakumien kiinnitysvinkkejä kaivataan
Valvoja: Moderaattorit
Kahvakumien kiinnitysvinkkejä kaivataan
Pojan enduropyörästä kahvatupit pyörii ja kisoissa kaasu "hirtti" todennäköisesti tupista kiinni suojarautaan. Millä kahvakumet kannattaa kiinnittää? Motonetistä löytyy kahvaliimaa, mutta tarvitseeko muuta? Uudet kahvatupit pitää hommata.
Re: Kahvakumien kiinnitysvinkkejä kaivataan
Liimalla oon laittanut ja sitten parista kohdasta rautalangalla kiinni. Hyvin pysyy!
---x mopolla suohon x---
-
Harri Hemmilä
- Pyörä: R1200GS
Hiuslakalla.
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> BMW R1100RT 1997---> BMW R1200GS 2005
-
Jerry Cotton
- Pyörä: Harkinnassa.
Bostikki toimii hyvin. Jos stonga on karhennettu, niin ei tarvii edes rautalankaa.
Mikäli käyttää päästä avoimia tuppeja, niin tuppi sulahtaa paikalleen nätisti, kun puhaltaa tubeless-venttiilillä ilmaa tupin päästä toisesta päästä tulpatun ohjaustangon sisään. Paineilma suhahtaa asennettavan tupin ja ohjaustangon välistä, jolloin tuppi sulahtaa paikalleen lähes itsestään.
Mikäli käyttää päästä avoimia tuppeja, niin tuppi sulahtaa paikalleen nätisti, kun puhaltaa tubeless-venttiilillä ilmaa tupin päästä toisesta päästä tulpatun ohjaustangon sisään. Paineilma suhahtaa asennettavan tupin ja ohjaustangon välistä, jolloin tuppi sulahtaa paikalleen lähes itsestään.
A-B-CH-CZ-D-EST-F-FIN-FL-H-HR-I-L-LT-LV-N-NL-PL-RO-RSM-S-SK-SLO-UA
-
Koheltaja
- Pyörä: pyörätön
Jarrukliinerillä ensin puhdistus ja saman aineen kanssa asennus, aine haihtuu nopeasti ja jättää pitävän pinnan. Jos tupit pääsee liikkumaan niin pikaliimalla päistä kiinni ja pysyy kiinni.
Kylätason kurapyöräilijä.
Tai sitten ehkä vähemmän hellasäröä aiheuttava keino: Kilikali purkista maalia vähän tupen sisään ja liu'utus paikalleen. Menee todella kivuttomasti paikalleenkin ja vielä kun antaa kuivua kunnolla, niin pitää hemmetin hyvin. Toki vielä varmistukseksi langat, niin ei ainakaan pyöri. Kun maalia laittaa kohtuudella niin ei edes jämähdä kiinni kaasukahvakaan.Harri Hemmilä kirjoitti:Hiuslakalla.
- t.t.tammi
- Pyörä: Pan European 1991
- Viesti:
Motonetin liima on ihan bostikin hajuist. Ei kannata sit levittää sitä koko matkal valmiiks, meinaa vähä jämähtää. Tupin suulle reilusti niin toimii liukkarina ja jämähtää kyl. Ei ainakaan panssariuris rymistelles ruvennu tupit pyörii.
Moi
Kävin tossa jokin aika sitten paikallisella Moottoripyörä tehtaalla ( Minsk ) vierailulla , heillä oli kokoonpanolinjan vieressä keittolevy jossa kattila täynnä kuuma vettä ja tuppeja
siitä kattilasta ne lätki niitä tuppeja paikalleen .
terv. -jn-
Kävin tossa jokin aika sitten paikallisella Moottoripyörä tehtaalla ( Minsk ) vierailulla , heillä oli kokoonpanolinjan vieressä keittolevy jossa kattila täynnä kuuma vettä ja tuppeja
siitä kattilasta ne lätki niitä tuppeja paikalleen .
terv. -jn-
- hannuk
- Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
- Viesti:
Vaikka ei äänestys olekaan, niin hiuslakka saa mun äänen. Halpaa ja toimivaa ja kun käyttää puhtain käsin eikä jätä tallille niin on saanut lainata pulloa ne muutamat kerrat mitä on tarttenut.Harri Hemmilä kirjoitti:Hiuslakalla.
Oma vastuu! Artisti maksaa...
Mun mielestä kannattaa laittaa varoiksi liimalla ja langalla, ettei ala pyörimään juuri silloin, kun vähiten sitä kaipaa. Motonetista saa Renthalin liimaa ja hyvin sillä on pysynyt. Puukolla pois sitten, kun menee vaihtokuntoon. Ei niissä vanhoissa tupeissa mitään säästettävää ole.
---x mopolla suohon x---
Kaiken järjen vastaisesti mä olen laittanut ilmastointiteipin ja tupen väliin wd40:stä ja ikinä ei ole pyörähtänyt. Ja pois ottaessa ei ole wd:stä ollut jälkeäkään, eli lienee imeytyneet tuppeen tai teippiin.
Sami
kiitos neuvoista. Nyt tulee tyhmä kysymys, Kuinka se lanka laitetaan?srbg kirjoitti:Kaiken järjen vastaisesti mä olen laittanut ilmastointiteipin ja tupen väliin wd40:stä ja ikinä ei ole pyörähtänyt. Ja pois ottaessa ei ole wd:stä ollut jälkeäkään, eli lienee imeytyneet tuppeen tai teippiin.
Oon kahta eri tyyppistä ostettua liimaa käyttäny, toinen tuota bostikin kaltasta ja toinen kt-ämmän pikaliiman tapasta, kummatki toimii. seuraavaks kokeilen jotain locktiten liimaa joka on tarkotettu metallin ja muovin liimaamiseen, sitä löytyy multa reilusti enkä muutakaan käyttöä sille ole keksiny.
Rosterilangan laitat sil viisii että katkaset ab.13.3cm palan, teet siitä lenkin ja laitat sen kumeissa luultavasti oleviin hahloihin ja rupeet pyörittelemään niitä päitä, sopivan kireyden löydät kun katkot muutaman langan liikakiristämällä.
Ei mulla ole lähtenyt ykskään tuppi pyörimään tai irti ilman mitään lukituksia, kunhan tupin päät on ehjät, ettei hiekka pääse sinne väliin. Mut nykyään kuitenki liimaan ja raudotan ne ihan vaan varmuudeks. Kun kuvittelee mitä vois tapahtua nopeessa mutkassa, jos tuppi jää käteen. Ei hauskaa.
Lisäks kun sattuu olemaan 2 tahti niin kannattaa miettiä samlla kaasuvaijerin kuoren ja päätyjen varmistamista langalla, siitäkään ei vielä omaa kokemusta ole että oksa vetäsis kuoren ulos ja kaasu jäis täysille, mutta en välitä kokeillakkaan, eli osta sellaset 30€ varmistinlankapihdit niin ei tule jännetupentulehdust
Rosterilangan laitat sil viisii että katkaset ab.13.3cm palan, teet siitä lenkin ja laitat sen kumeissa luultavasti oleviin hahloihin ja rupeet pyörittelemään niitä päitä, sopivan kireyden löydät kun katkot muutaman langan liikakiristämällä.
Ei mulla ole lähtenyt ykskään tuppi pyörimään tai irti ilman mitään lukituksia, kunhan tupin päät on ehjät, ettei hiekka pääse sinne väliin. Mut nykyään kuitenki liimaan ja raudotan ne ihan vaan varmuudeks. Kun kuvittelee mitä vois tapahtua nopeessa mutkassa, jos tuppi jää käteen. Ei hauskaa.
Lisäks kun sattuu olemaan 2 tahti niin kannattaa miettiä samlla kaasuvaijerin kuoren ja päätyjen varmistamista langalla, siitäkään ei vielä omaa kokemusta ole että oksa vetäsis kuoren ulos ja kaasu jäis täysille, mutta en välitä kokeillakkaan, eli osta sellaset 30€ varmistinlankapihdit niin ei tule jännetupentulehdust
Ja tuon exc 250/300 mopeedin tyyppi vi.., ei kun ominaisuus on juurikin jotta kaasarin päästä lähtee kuori liikkeelle ja jumittaa kaasun kovalle. Eli sinne ainakin voisi laittaa sitä (rauta)lankaa.
Myös urheilukaupoissa myytävä, hiihtosauvojen kahvojen kiinnitykseen tarkoitettu liima on kiva tuohon tarkoitukseen. Kun haluaa pois niin lämmittää vähän kuumailmapuhaltimella niin lähtee helpohkosti, kylmänä ei.
Myös urheilukaupoissa myytävä, hiihtosauvojen kahvojen kiinnitykseen tarkoitettu liima on kiva tuohon tarkoitukseen. Kun haluaa pois niin lämmittää vähän kuumailmapuhaltimella niin lähtee helpohkosti, kylmänä ei.
antti