Dakariin tanko ?

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

sienipala
Pyörä: f 650 gsd

Dakariin tanko ?

Viesti Kirjoittaja sienipala »

Moposta vinksahti tanko vinoon niin paljon, että sitä ei saa enää oikaistua. Edellä mainitun seurauksena tuli ongelma, minkälaista tankoa on porukat laitelleet alkuperäisen tilalle, ja kuinka olette ratkonut kahvanlämppärit, kahvasuojat ja tankopaino ongelmat, siis jos kyseessä on tarvike tanko. Soittelin emc:lle ja ne vois tilata alkuperäisen, mutta eivät osanneet koska olis haettavissa. Hintaa olis 133 €, tarvike malliset jonkinverran edullisempia, mutta joutuuko sitte laittaan lämmittimet, suojat ja painot tarvikkeena, sillon hinta pompsahtaa taas yli tuon alkuperäisen...niin ja hyvähän tuo olis olla teräksinen kapistus.
Harri Hemmilä
Pyörä: R1200GS

Re: Dakariin tanko ?

Viesti Kirjoittaja Harri Hemmilä »

Mulla oli Dakarissa Renthal Desert tanko, sopi ainakin mulle hyvin. On leveämpi ja korkeampi, parempi seisaallaan ajellessa.
Äriasennoissa kahvasuojat ottaa pleksiin kiinni mutta harvoinpa tarvii ainakaaan ajaessa kääntää tankoa ääriasentoon.
Vaijerit ja letkut varmaan joutuu jatkamaan, ei ole täyttä varmuutta koska tanko oli jo pyörän ostettaessa jo paikallaan.
Mulla oli myös tangonkorotuspalat +20mm.
Jarruletkuja saa teräspunoksena valmiiksi pidennettynä mutta vaijereita pitää jatkaa.
Ps. Tuota Renthalin Desertiä ei saa Euroopasta joutuu tilaamaan Jenkeistä, mutta onhan niitä eri mallejakin...
PPs. Jos on alumiinitanko niin siihen ei saa laittaa tankopainoja.
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> BMW R1100RT 1997---> BMW R1200GS 2005
Vastaa Viestiin