KTM:n valo- ja staattoriasiaa
Valvoja: Moderaattorit
KTM:n valo- ja staattoriasiaa
Iltojen pimentyessä ei tahdo mikään valo olla tarpeeksi ja ajattelin, että olisiko tällaisesta traitechin HID maskista apua?
Tuossa sivuilla sanotaan "Model-specific KTM X2 HID lights require electrical system upgrade to ensure proper and enough DC power. AC power will damage this HID light." Ajattelin, että mikä on tuolle riittävästi? Mulla on tuo kokusanin 2K-3 staattori ylimääräinen, niin ajattelin, että saisiko tuosta apua? Tietääkö joku mistä löytyy kytkentäohjeet ko. staattorille? Mulla ei ole mitään hajua, että mitä mihinkin johtoon pitäisi tulla.
Sattuisko jollain olemaan sellaista speksiä mistä näkee 2012 mallien 2t kotarien staattorien tyypit ja tehot?
Miten ootte tasasuunnanneet valoille tulevaa sähköä? Tai mikähän olisi järkevä etenemistapa saadakseen lisää valoa?
Mulla on nyt 35W xenoni kypärässä(erillisellä akulla) ja 2X10W ledit pyörässä joille otin tasasähkön vilkkupiiristä, mutta ei valoa vielä liikaa ole.
Tuossa sivuilla sanotaan "Model-specific KTM X2 HID lights require electrical system upgrade to ensure proper and enough DC power. AC power will damage this HID light." Ajattelin, että mikä on tuolle riittävästi? Mulla on tuo kokusanin 2K-3 staattori ylimääräinen, niin ajattelin, että saisiko tuosta apua? Tietääkö joku mistä löytyy kytkentäohjeet ko. staattorille? Mulla ei ole mitään hajua, että mitä mihinkin johtoon pitäisi tulla.
Sattuisko jollain olemaan sellaista speksiä mistä näkee 2012 mallien 2t kotarien staattorien tyypit ja tehot?
Miten ootte tasasuunnanneet valoille tulevaa sähköä? Tai mikähän olisi järkevä etenemistapa saadakseen lisää valoa?
Mulla on nyt 35W xenoni kypärässä(erillisellä akulla) ja 2X10W ledit pyörässä joille otin tasasähkön vilkkupiiristä, mutta ei valoa vielä liikaa ole.
Re: KTM:n valo- ja staattoriasiaa
Mulla on sen trailtekin sarjan kytkentäohje, ei lie apua.
3satkussa -11 väittivät olevan saman verran kuin -12 mallissa tehoa eli noin 100-120W, 70-80% siitä vaihtovirtaa, tietolähteestä riippuen.
Thalla oli myytävänä kohtuuhintaisia ja tehokkaita sarjoja staattorin tehon lisäämiseksi, tasasuuntaamiseksi. Tosin niiden laadusta liikkuu monen laista tietoa maailmalla, toiset väittävät että ainakin muutama vuosi sitten olivat vielä sellaisia että vaiheiden välistä eroa saattoi tulla liikaa tms ja käräyttää akun jne. Tosin tämä vain kuulo puheta ja on myös sanottu että ko valmistaja olisi parantanut tuotteensa ja tätä ongelmaa ei enää olisi. Sellaisen laittaisin nyt jos en olisi tuota trailtekiä ehtinyt kun nuo lisätehot olisivat tarpeen.
Tuossa tt x2 valossa on kyllä tehoa todella kivasti.
3satkussa -11 väittivät olevan saman verran kuin -12 mallissa tehoa eli noin 100-120W, 70-80% siitä vaihtovirtaa, tietolähteestä riippuen.
Thalla oli myytävänä kohtuuhintaisia ja tehokkaita sarjoja staattorin tehon lisäämiseksi, tasasuuntaamiseksi. Tosin niiden laadusta liikkuu monen laista tietoa maailmalla, toiset väittävät että ainakin muutama vuosi sitten olivat vielä sellaisia että vaiheiden välistä eroa saattoi tulla liikaa tms ja käräyttää akun jne. Tosin tämä vain kuulo puheta ja on myös sanottu että ko valmistaja olisi parantanut tuotteensa ja tätä ongelmaa ei enää olisi. Sellaisen laittaisin nyt jos en olisi tuota trailtekiä ehtinyt kun nuo lisätehot olisivat tarpeen.
Tuossa tt x2 valossa on kyllä tehoa todella kivasti.
antti
Trailtechin staattoripaketissa (STATOR 2T X2 S-8302) tuli "johto-jumpperi" jolla mopon omasta valopiuhasta tulee tasavirtaa...tuohon X2:seen siitä ei ollut hyötyä, kun kotarin oma valokatkaisija sammuttaa lyhyen valon kun kytkee pitkät päälle. X2:ssä pitää molempien valojen palaa, kun pitkät on päällä...olis vaatinut meikäläisen ymmärryksen ylittävää sähkötekniikkaa saada se toimimaan kotarin omalla katkaisijalla. Niinpä käytin erillistä tähän tarkoitukseen tehtyä katkaisijaa ja piuhaa...ilmeisesti johtosarja alunperin crossin valaistukseen tehty.VAK kirjoitti:Iltojen pimentyessä ei tahdo mikään valo olla tarpeeksi ja ajattelin, että olisiko tällaisesta traitechin HID maskista apua?
Jos joku tietää helpon tavan miten kotarin pitkien valojen katkaisija saadaan antamaan virtaa samanaikaisesti lyhyiden- ja pitkien valojen piuhoihin?
Niin ja valothan on kuin rekassa...kyllä näkee!
-
Jarno
- Pyörä: KTM 640 Adv R
- Viesti:
Eikö nuo valokatkaisijat ole yleensä ihan vaihtavia katkaisijoita?
Ainakin 640adv:ssa riittää kun ohittaa tuon katkaisijan lyhyen puolen hyppylangalla.
Näin...
Ainakin 640adv:ssa riittää kun ohittaa tuon katkaisijan lyhyen puolen hyppylangalla.
Näin...
Millä tuon TT:n X2 HID:in saa toimimaan 2t kotarissa(ei ole akkua)? On niin kallis valo, ettei viitsi ihan kokeillakseen ostaa.
---x mopolla suohon x---
-
THA
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Viesti:
Mä en elektoriikasta mitään käytännössä tierä, Shercon valokatkasija kytkee pitkän lyhkäsen kans samaan aikaan, muissa oon pistäny piuhat yhteen pitkän puolella ja muistaakseni ton palikan nimi on tehodiodi mikä siihen liitokseen tulee - kestää kummiskin lyhkäsen tehon mutta estää virran menemästä pitkille kun lyhkäset päällä. Ja ainakin Osramin ballasti ei kerkiä sammuttaa sen kytkemisviiveen/katkon aikana.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- TM 100jE "rin-tin-tin"
niin joo. edullisemmallakin voi saada jostain yhtä hyviä valoja, kun mun käytössä ei ole tarvetta vaihtaa lyhyille tai pitkille. saisi palaa kaikki samaan aikaan. eli maksimi määrä valoa aina pimeellä käytössä.
mikähän olisi hyvä ratkaisu endurokäyttöön akuttomaan 2t kotariin?
aivan näinhän se menee...meikän elektroniikan oppimäärällä kaikki sähkölaitteet toimii sinisellä savulla eikä sitä saa päästää karkuun.
Nettikaupoista hain diodeja esim. tuolta elektrolinna..onko noista mikään oikea diodi?
Nettikaupoista hain diodeja esim. tuolta elektrolinna..onko noista mikään oikea diodi?
THA kirjoitti:Mä en elektoriikasta mitään käytännössä tierä, Shercon valokatkasija kytkee pitkän lyhkäsen kans samaan aikaan, muissa oon pistäny piuhat yhteen pitkän puolella ja muistaakseni ton palikan nimi on tehodiodi mikä siihen liitokseen tulee - kestää kummiskin lyhkäsen tehon mutta estää virran menemästä pitkille kun lyhkäset päällä. Ja ainakin Osramin ballasti ei kerkiä sammuttaa sen kytkemisviiveen/katkon aikana.
-
Pikkusojo
- Pyörä: Honda crf 250 R by SE-Team
Ei siihen taida olla muuta ratkaisua kuin hyvä(t) kypärävalo(t) ja tyytyä siihen että pyörän omilla valoilla (vaihtosähkövalot) ei saa kunnon valaistusta eteensä. Pyörään kunnon valot saa tasasuunnatulla sähköllä ja akun avulla. Silloin on mahdolisuus rakennella HYVÄT xenon valot.
t. Timo
t. Timo
VAK kirjoitti:niin joo. edullisemmallakin voi saada jostain yhtä hyviä valoja, kun mun käytössä ei ole tarvetta vaihtaa lyhyille tai pitkille. saisi palaa kaikki samaan aikaan. eli maksimi määrä valoa aina pimeellä käytössä.
THA
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Viesti:
miki., mä otin mitä mun spekseillä annettiin, hinta oli muistaakseni jotain 5e/kpl, kaks otin, 10A lukee kyljessä, ehkä 2mm on jalat.
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Lainaan vanhaa ketjua. Huomaa, että edellinen viesti viime vuodelta.
Alkaa oleen pientä sähkön puutetta luultavasti 530 kotarissa. Edessä loistaa 55 W h4 ja kahvoihin on tulossa 40 W:n lämppärit + ois hyvä jos pystyis tulevaa kypärävaloo lataan/käyttään tarvittaessa mopon akusta, tehoa sillä on noin vajaat 20 W.
Eli manuaalin mukaan kotarin oma staattori on 150 W, oliko järkeä kun tilasin 24mx:stä TrailTech:n "tehokkaampi kuin vakio" -staattorin ja sille 150 W regulaattorin. Eli paljonkohan mahtaa tuo tehokkaampi staattori antaa tehoa, kun missään ei sitä kerrota. Tai jääkö tuo TrailTech:n regulaattori auttamatta pieneksi, kun kykenee "vain" 150 W ?
Eli laitanko menee postissa palautuksena ja kattelen jostain muualta?
Alkaa oleen pientä sähkön puutetta luultavasti 530 kotarissa. Edessä loistaa 55 W h4 ja kahvoihin on tulossa 40 W:n lämppärit + ois hyvä jos pystyis tulevaa kypärävaloo lataan/käyttään tarvittaessa mopon akusta, tehoa sillä on noin vajaat 20 W.
Eli manuaalin mukaan kotarin oma staattori on 150 W, oliko järkeä kun tilasin 24mx:stä TrailTech:n "tehokkaampi kuin vakio" -staattorin ja sille 150 W regulaattorin. Eli paljonkohan mahtaa tuo tehokkaampi staattori antaa tehoa, kun missään ei sitä kerrota. Tai jääkö tuo TrailTech:n regulaattori auttamatta pieneksi, kun kykenee "vain" 150 W ?
Viimeksi muokannut joxuz, Ke Syys 26, 2012 9:26 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Diodi laskee jännitettä, mikä ei liene valojen kanssa pelatessa toivottua. Siinä mielessä tuo Jarnon kytkentä releillä on parempi.
- jani
Lyhyen valot kannattaa ottaa parkeista, samalla saa ylimääräisen maajohdon joka vähentää melkoisesti jännitehäviöitä.
-
EMX Racing
- Pyörä: KTM
- Viesti:
X2 xenonversion ottoteho n.70w.VAK kirjoitti:Millä tuon TT:n X2 HID:in saa toimimaan 2t kotarissa(ei ole akkua)? On niin kallis valo, ettei viitsi ihan kokeillakseen ostaa.
Toimii juuri ja juuri kuljettajilla jotka käyttävät kaasua, kun tasasuuntaa ja tekee käämimuutoksen alkuperäiseen staattoriin.
Tasasuuntausmuutos vaatii aina pyörään akun tai isohkon kondensaattorin, oli kyseessä Trail Tech, tai teki sitten alkuperäisestä.
Harrastekuljettajille suosittelen esim. KTM:ään TT staattorikittejä, tuottavat n.100w jatkuvaa tasavirtatehoa.
Alkupäräisestä saa muutoksella jatkuvaa aikaiseksi 50-65W riippuen kierrosluvusta,(vaikka tehdas ilmoittaa 150W) tämä on ihan omakohtainen mittaustulos!
-
EMX Racing
- Pyörä: KTM
- Viesti:
Asiantuntevilla alan kauppiailla on myös 200W (KTM, HVA, HBG) staattorikittejä, jos pyörään tarvii kaikki mahdolliset sähköherkut viritelläjoxuz kirjoitti:Lainaan vanhaa ketjua. Huomaa, että edellinen viesti viime vuodelta.
TT tasavirtakitit (KTM) ilman vauhtipyörää tuottavat n.90-100W jatkuvaa tehoa.
Alkup KTM (150W) tuottaa maksimissaan 65W.
Viimeksi muokannut EMX Racing, Ke Syys 26, 2012 5:06 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.