KETJURASVARI
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: KETJURASVARI
Varmaan tuossa on se syy miksi en saanut kopiota toimimaan kunnolla, auringossa alkoi merkkaamaan reviiriä ja varmaan ilmaa säiliössä. Äskettäin nakkasin sen metallikierrätykseen kun ei sitä kehdannut kellekkään edes lahjoittaa.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: KETJURASVARI
Cobrra alkoi toimia odotetusti kun täytti ohjeiden mukaan auki kiertäen ja aivan piripintaan.
-
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ke Elo 24, 2016 7:48 pm
- Pyörä: TM EN250FI, BETA RR480, DUCATI MTS 1200S
Re: KETJURASVARI
Onkohan noita Cobrran kopioilla useampiakin valmistajia? Itsellä tämä pelannut kolme täyttöä ja hellejakson moitteetta:
https://www.aliexpress.com/item/3295544 ... 1802I9rJvb
Annostelu on takarattaan kylkeen, tuntuisi toimivan. Ekan täytön ajoin öljypurkin pohjilla: 10w-50 Castrolia.
Alkoi epäilyttää että mihin se öljy oikein häviää kun ketju vain kiilsi vaikka ajelin myös isompia sorateitä.
Seuraavan täytön tein tällä:
https://www.fixusnet.fi/fin/moottoriolj ... -661424-0/
jota jäi yli Multistradan venttiilien säädöstä (nokkien asennukseen olisi pitänyt etsiä jostain Molykoten tuotetta, mitä ei mistään äkkiseltään löytynyt).
Nyt kun olen seurannut MSo2:n mustan värin tasaantumista ketjussa ja takarattaassa niin väittäisin että levittyy koko ketjulle, paitsi ketjun kyljille (mikä positiivista koska silloin ei kerry pölymönjää ketjuun).
Eli epäilyksistä huolimatta tuo toiselle reunalle annostelu tuntui toimivan. Positiivisena puolena en ole takavanteelta vielä löytänyt öljyä eikä sitä päädy myöskään katalysaattorin pintaan yhtään. Pensselillä Multistradan ketjun sudittuani piti oikein pysähtyä ja varmistaa ettei prätkä ole syttynyt palamaan koska ylimääräinen öljy päätyy Multistradassa juurikin katalysaattorin kylkeen josta se käryää pois.
https://www.aliexpress.com/item/3295544 ... 1802I9rJvb
Annostelu on takarattaan kylkeen, tuntuisi toimivan. Ekan täytön ajoin öljypurkin pohjilla: 10w-50 Castrolia.
Alkoi epäilyttää että mihin se öljy oikein häviää kun ketju vain kiilsi vaikka ajelin myös isompia sorateitä.
Seuraavan täytön tein tällä:
https://www.fixusnet.fi/fin/moottoriolj ... -661424-0/
jota jäi yli Multistradan venttiilien säädöstä (nokkien asennukseen olisi pitänyt etsiä jostain Molykoten tuotetta, mitä ei mistään äkkiseltään löytynyt).
Nyt kun olen seurannut MSo2:n mustan värin tasaantumista ketjussa ja takarattaassa niin väittäisin että levittyy koko ketjulle, paitsi ketjun kyljille (mikä positiivista koska silloin ei kerry pölymönjää ketjuun).
Eli epäilyksistä huolimatta tuo toiselle reunalle annostelu tuntui toimivan. Positiivisena puolena en ole takavanteelta vielä löytänyt öljyä eikä sitä päädy myöskään katalysaattorin pintaan yhtään. Pensselillä Multistradan ketjun sudittuani piti oikein pysähtyä ja varmistaa ettei prätkä ole syttynyt palamaan koska ylimääräinen öljy päätyy Multistradassa juurikin katalysaattorin kylkeen josta se käryää pois.
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------
-
- Viestit: 123
- Liittynyt: Ma Elo 20, 2018 6:17 pm
- Pyörä: BMW F800GS
- Paikkakunta: Napapiirin tuntumassa
Re: KETJURASVARI
Turhan ohutta öljyä. Mulla on Cobrran rasvarissa aina 75W-90 GL4-öljy. Toimii, pitää ketjun aika hyvin puhtaana eikä katoa ketjusta helposti.
Kahta en vaihda - pikkuteitä ja Bemaria.
Re: KETJURASVARI
Rasvaria olen aiemmissa pyörissä käyttänyt, mutta nykyiseen laitoin Regina HPE:t. Nyt niillä on 21000 takana ja vielä toimii. Yhden kerran rasvasin viime tammikuussa.
Sitä tuumailin että rattaan kylkeen annostelu voitelee kyllä rullat muttei o-renkaita. Ehkä nekin sitä vähän kaipais, vai kaipaisko?
Sitä tuumailin että rattaan kylkeen annostelu voitelee kyllä rullat muttei o-renkaita. Ehkä nekin sitä vähän kaipais, vai kaipaisko?
SF 1098S
MTS V4S
MTS V4S
Re: KETJURASVARI
Suoriutuisikohan pieni polttoaineen siirtopumppu hetkellisesti vaihteistoöljyistä kylmemmälläkin kelillä? Painaisi ajossa nappia vaikka 10sec kun haluaa rasvata ketjut, vastaavasti työ-taukoreleellä automaattinen.
esim tämä:
https://m.motonet.fi/fi/tuote/281206/Yl ... 120-lh-12V
esim tämä:
https://m.motonet.fi/fi/tuote/281206/Yl ... 120-lh-12V
Re: KETJURASVARI
Hei!
Varmaan jos haluaa viritellä, niin voisikin toimia. Pitäis saada joku säädettävä venttiili virtauksen säätöön. Mitenkähän tuon lappoilmiön kanssa? Säiliö tyhjänä ja öljyt tallin lattialla?
Vaihtoehto voisi olla myös 2-tahtisen sähköinen tuorevoitelupumppu?
Olis ehkä annostelukin aika lähellä.
Hyvän voitelijan jos haluat, niin osta OSCO.
Varmaan jos haluaa viritellä, niin voisikin toimia. Pitäis saada joku säädettävä venttiili virtauksen säätöön. Mitenkähän tuon lappoilmiön kanssa? Säiliö tyhjänä ja öljyt tallin lattialla?
Vaihtoehto voisi olla myös 2-tahtisen sähköinen tuorevoitelupumppu?
Olis ehkä annostelukin aika lähellä.
Hyvän voitelijan jos haluat, niin osta OSCO.
Minkä huollan, sen myös korjaan.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: KETJURASVARI
Siinä on kaikki oleellinen hyvästä ja toimivasta ketjurasvarista
Kylätason kurapyöräilijä.
- Mika TA-91
- Viestit: 1467
- Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
- Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: KETJURASVARI
Jos haluaa askarrella, sekä varmatoimisen ja edullisen ratkaisun, niin letkua sopiva säiliö (vaikka muovipullo, jonka korkin läpi letku) ja annostelijaksi primerpumppu (esim: tämä ). Syötön ketjulle järjetää miten haluaa, onnistuu ilman suutintakin ihan letkulla.
Toiminut parissakin pyörässä hyvin vuosia.
Toiminut parissakin pyörässä hyvin vuosia.
Mika TA-91
Re: KETJURASVARI
Hain tuon motonetin pumpun ja pumppasin sillä kokeeksi kolme asteista Omalla 220, joka on melkoista siirappia. Virtausnopeus oli sen verran hidas, että ei tarvitse letkun päätä suuttimella kuristaa, eikä se kovin tarkkaa ole, jos laitetta käy vain nappia painamalla esim. 10sec jakso.
Tuo pumppu tosiaan vuotaa läpi, eli pumpun rinnalle pitäisi kytkeä magnettiventtiili joka on auki vain kun pumppukin saa sähköä. Toinen vaihtoehto voisi olla takaiskuventtiili, jos olettaisi että venttiilin jousi on sen verran jäykkä, ettei korkeuserosta syntyvä paine saa kumottua jousivoimaa.
Säiliön ajattelin tehdä 75mm viemäriputkesta, toiselle puolelle, jossa ei ole äänenvaimenninta. Siihen saa valmiina tulppia, haaroja ja korkkeja.
Tuo pumppu tosiaan vuotaa läpi, eli pumpun rinnalle pitäisi kytkeä magnettiventtiili joka on auki vain kun pumppukin saa sähköä. Toinen vaihtoehto voisi olla takaiskuventtiili, jos olettaisi että venttiilin jousi on sen verran jäykkä, ettei korkeuserosta syntyvä paine saa kumottua jousivoimaa.
Säiliön ajattelin tehdä 75mm viemäriputkesta, toiselle puolelle, jossa ei ole äänenvaimenninta. Siihen saa valmiina tulppia, haaroja ja korkkeja.
Re: KETJURASVARI
Tein säiliön tällaisesta aihiosta. Se ei litisty, voi pujottaa sinne minne mahtuu ja on kestänyt öljyä muuttumattomana vuosia. Ja mikä hienointa, puolen metrin pätkässä tilavuutta on pitkällekin reissulle enemmän kuin tarpeeksi.
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/aut ... 2000033564
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/aut ... 2000033564