KETJURASVARI

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Kode
Viestit: 322
Liittynyt: Ti Kesä 22, 2010 9:47 pm
Pyörä: F800GS /-11
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: KETJURASVARI

Viesti Kirjoittaja Kode »

Hanski T kirjoitti: Ti Syys 14, 2021 10:08 am Nyt on reginat pyöriny 3000 km.

Tsekkailin kyllä taka-akselin asentoa ja mittailin säätöpultin näkyvän osan mittaa haarukasta, vajaat puoli milliä oli eroa. Vaan mistäpä sitä tietää että onko sekään koneistus täysin symmetrinen, pitäisi laittaa laser kiinni takarattaaseen ja tähtäillä sillä. Merkkien mukaan säätö on vaikea saada tarkasti samalla lailla. Akseliprikassa on millin-puolentoista ura joka lienee tähtäilyyn tarkoitettu. Äänestän tönärin puolesta.
Hei!
Itse olen myös pähkäillyt tuota ketjulinjan saamista optimaaliseksi.
Viimeaikoina hienosäätänyt linjaa siten, että ketju rullaa keskelle takaratasta. Eli tarkastanut, että välystä jää ketjun ja rattaan väliin molemmille sivuille kun pyörittää ajosuuntaan.
Omassa pyörässä keskilinja löytyy helposti.
Minkä huollan, sen myös korjaan.
Avatar
Hanski T
Viestit: 569
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: KETJURASVARI

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

Kode kirjoitti: Ti Syys 14, 2021 11:43 am
Hanski T kirjoitti: Ti Syys 14, 2021 10:08 am Nyt on reginat pyöriny 3000 km.

Tsekkailin kyllä taka-akselin asentoa ja mittailin säätöpultin näkyvän osan mittaa haarukasta, vajaat puoli milliä oli eroa. Vaan mistäpä sitä tietää että onko sekään koneistus täysin symmetrinen, pitäisi laittaa laser kiinni takarattaaseen ja tähtäillä sillä. Merkkien mukaan säätö on vaikea saada tarkasti samalla lailla. Akseliprikassa on millin-puolentoista ura joka lienee tähtäilyyn tarkoitettu. Äänestän tönärin puolesta.
Hei!
Itse olen myös pähkäillyt tuota ketjulinjan saamista optimaaliseksi.
Viimeaikoina hienosäätänyt linjaa siten, että ketju rullaa keskelle takaratasta. Eli tarkastanut, että välystä jää ketjun ja rattaan väliin molemmille sivuille kun pyörittää ajosuuntaan.
Omassa pyörässä keskilinja löytyy helposti.
Joo, tota pyörittelyä olen kans joskus käyttäny. Nyt näytti ratas olevan aika hyvin ketjun keskellä, mutten sitä pyöritellyt erikseen. Hyvä kun muistutit, voisin senkin vielä tarkistaa.
SF 1098S
MTS V4S
Jani M
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: KETJURASVARI

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Mikä on 690:ssä hyväksi todettu paikka laittaa Osco kiinni?
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
wilipedia
Viestit: 19
Liittynyt: Su Marras 08, 2015 11:40 am
Pyörä: KTM 890 adv R

Re: KETJURASVARI

Viesti Kirjoittaja wilipedia »

Laittelin tuon kiinan nemon ja heti havaitsin, että tarvii hanan väliin ettei lotraa jatkuvaan. Onko joku löytänyt 80/90 öljyn mikä ei haise loppuun ajetulle scanialle? Ainakin tuo biltsun haisee ihan paskalle käytössä.
Avatar
JuhaL
Viestit: 852
Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 4:27 pm
Pyörä: CRF1000L DCT
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: KETJURASVARI

Viesti Kirjoittaja JuhaL »

Vertailukohtaa ei ole, kun en ole muita vaihteistoöljyjä käyttänyt, mutta Motox GL4 ei ketjuissa käytettynä haise sen ihmeemmin.
Jossain topikissa taisi olla joskus mainintaa, että GL4 haisee vähemmän kuin GL5.
Solifer SM-82 >>> '12 Yamaha XT660Z Ténéré >>> '16 Honda CRF1000L Africa Twin DCT
wilipedia
Viestit: 19
Liittynyt: Su Marras 08, 2015 11:40 am
Pyörä: KTM 890 adv R

Re: KETJURASVARI

Viesti Kirjoittaja wilipedia »

Ok pitääpä katsoa specsit purkin kyljestä huomenna. Otin toki halvinta mitä oli.
wilipedia
Viestit: 19
Liittynyt: Su Marras 08, 2015 11:40 am
Pyörä: KTM 890 adv R

Re: KETJURASVARI

Viesti Kirjoittaja wilipedia »

IMG_1411p.jpg
Tämmönen räpellys tästä tuli. Oli ajatus viedä öljy ketjun sisäpintaan ohjurin kautta, mutta päädyin rasvaamaan takahaarukkaa enkä ketjua. Tukin siten haarotusletkut ja porasin T-liitokseen pienet reiät, nyt öljy leviää ketjun liitoskohtiin. Katsotaan joutuuko vielä muuttelee. Hanan laitoin säiliön väliin, joten säiliö voi olla paineistettuna ja hanalla ohjataan milloin annostellaan ketjulle. Näin vekotin ei jää kusemaan tallin lattialle.
Pallisti
Viestit: 103
Liittynyt: To Huhti 05, 2018 12:35 am
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Suomi

Re: KETJURASVARI

Viesti Kirjoittaja Pallisti »

Onko tuota Cobrra Nemoa saanut kukaan toimimaan järkevästi? Täytön jälkeen purkaa sisältönsä hitaasti mutta varmasti. Toimii toki noinkin kun just ennen ajoon lähtöä pistää tipan pohjalle :D
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: KETJURASVARI

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Aidon toimivuudesta ei ole tietoa mutta kopio Gidibi toimi juuri tuolla tavalla, voitelu alkoi toimiaan ongelmat loppui kun vaihdoin OSCO:n tilalle.
Kylätason kurapyöräilijä.
Peltsi
Viestit: 2821
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: KETJURASVARI

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Itellä alkuperäinen Cobrra. En oo nyt aikoihin käyttäny sitä, mutta sen pari vuotta mitä oli paikallaan niin ei kyllä vuotanu.
Paskapuhetta, mutta uskon.
TLi
Viestit: 171
Liittynyt: La Syys 02, 2006 9:58 pm
Pyörä: DL1000
Paikkakunta: Loppi

Re: KETJURASVARI

Viesti Kirjoittaja TLi »

Cobrra kopioiden toimivuudesta en tiedä mutta aito ei minulla ole vuotanut.
Avatar
Pturu
Viestit: 233
Liittynyt: Ti Syys 30, 2008 2:51 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Kajaani

Re: KETJURASVARI

Viesti Kirjoittaja Pturu »

Pari vuotta on itselläkin tuommoinen Cobrra Nemo 2 ollut käytössä ja ei ole vuotanut.
repa
Viestit: 225
Liittynyt: Ke Syys 27, 2006 8:56 pm
Pyörä: 950 Adventure
Paikkakunta: Salo

Re: KETJURASVARI

Viesti Kirjoittaja repa »

Minulla myös nemo käytössä, toimii kyllä hyvin. Ainoastaan säiliön täytön jälkeen jos korkki jää löysälle saa ilmaa ja purkaa säiliön tyhjäksi lattialle tai jonnekin. Parempi tämä on kuin scottsoiler. Ehkä näistä mitä minulla on ollut niin osco ehkä paras.
tomppan
Viestit: 4
Liittynyt: La Touko 17, 2014 11:03 am
Pyörä: KTM 990 Adventure, KTM 250 EXC Racing

Re: KETJURASVARI

Viesti Kirjoittaja tomppan »

Nemo täälläkin toista kautta käytössä ja toistaiseksi ei mitenkään hurjan hyvälle vaikuta mutta voi toki olla käyttäjässä ja käytetyissä voiteissakin vikaa. Taitaa voidella vaan toisen reunan ketjusta ja puolet pyörästä :evil: Joskus se voitelu toimii niin kuin pitää ja joskus tunnin viiveellä niin että kun kotiin kerkeät ajella niin ampuu pillu lammikon tallin lattialle siivottavaksi. Liukasteena tuossa oon käyttäny jotain perä/vaihteistoöljyä jota en nyt tähän hätään muista ja scottoilerin punaista litkua. Jälkimmäinen ei tunnu irtoavan pesemällä oikein muulla kun jarrucleanerillä jota nyt ei oikein viiti käyttää kun sillä kyllä pilaantuu maalipinnatkin. Ja viime kauden jäljeltä muuten piti ensimmäistä kertaa minun ketjut vaihtaa jumivien lenkkien takia. Voi olla että siirryn ensi kaudella takaisin noihin spraylitkuihin.
Avatar
Pturu
Viestit: 233
Liittynyt: Ti Syys 30, 2008 2:51 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Kajaani

KETJURASVARI

Viesti Kirjoittaja Pturu »

Nemon toimivuuden kannalta on ensiarvoisen tärkeää, että systeemissä ei ole ilmaa sisällä. Jos säiliö on kevyt pyörittää ja silti ei letkun päästä ala heti tulla öljyä, niin järjestelmässä on ilmaa. Letkun pää voi joskus tukkeutua öljy/pöly yms. töhnästä ja silloin oikein täytetyssä ilmattomassa Nemossa säiliö menee kyllä huomattavan raskaaksi pyörittää ja tukkeutumisen huomaa. Jos järjestelmässä on ilmaa ei tuota tukkeutumista välttämättä huomaa ja ilma toimii järjestelmässä paineakkuna ja turauttaa öljyt sitten ulos, kun letkun pää jossain vaiheessa aukeaa. Ilma aihuttaa myös sitä, että auringossa kuumetessa alkaa laite merkata reviiriä, kun järjestelmässä oleva ilma lämpenee ja laajenee ja työntää öljyä ulos. Kun laitteen täyttää ohjeen mukaisesti, niin ilman kanssa ei pitäisi tulla ongelmia.
Viimeksi muokannut Pturu, Su Heinä 03, 2022 12:13 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin