Sivu 1/3
Nokka-akseli + keinu ruvella[kuvia] -kone nipussa ja toimii-
Lähetetty: Ke Elo 17, 2011 10:42 pm
Kirjoittaja JUHHisi
Jees..
Hondan venttiilikoneisto on jo vähän aikaa pitäny hiukka ylimäärästä naputusta.. Tänään sitten otin venttiilikopan auki ja paljastu notta 1-nokka ja sen seuraaja(keinuvipu) on hieman kulahtanu.
Tossa jo kattelin uusia osia.. Nokka-akseli ~150$ + postit. 1 Seuraaja 27€ + 20€postit.
Tuli semmonenkin mieleen että mitens jos lähettäis nokka-akselin hoittavaks(esim.
R-koneistus) ja tilais vaan uuden seuraajan?
IMG_1629.JPG
IMG_1630.JPG
IMG_1616.JPG
IMG_1618.JPG
IMG_1622.JPG
IMG_1626.JPG
Re: Nokka-akseli + seuraaja ruvella. Mitäs ny? [kuvia]
Lähetetty: To Elo 18, 2011 10:30 am
Kirjoittaja THA
Kannattais samalla kaikki öljykanavat liottaa ja puhaltaa läpi.
Kysy nyt ensin mitä se hionta maksaa, en muista hintoja enää kun itse kerran kysyny, mutta alle sataseen olis jääny säästö 2 nokkaa ihan Suomesta vs. hionta.
Re: Nokka-akseli + seuraaja ruvella. Mitäs ny? [kuvia]
Lähetetty: To Elo 18, 2011 12:31 pm
Kirjoittaja JUHHisi
Joo-O..
Soittelin R-Koneistukseen ja hinta-arvio oli 100€-200€.
Eli uutta tilaukseen. Jos ottais suoraan tommosen STAGE 1 - nokan, niin pitäis tulla vähän poweria lisää..
Stage2 ja stage3 nokat taitaa olla liian ylävireisiä. Katoaa pian tyystin ton hondan maamoottori ominaisuudet..
Stage 1 -akseli..

Re: Nokka-akseli + seuraaja ruvella. Mitäs ny? [kuvia]
Lähetetty: To Elo 18, 2011 1:14 pm
Kirjoittaja Jarno
Taitaa olla tuo keinujen ja nokan kuluminen vähän tuon koneen ominaisuus?
Itsellä oli XL600r:n koneessa samanlaiset pikku jäljet...
Re: Nokka-akseli + seuraaja ruvella. Mitäs ny? [kuvia]
Lähetetty: To Elo 18, 2011 1:15 pm
Kirjoittaja THA
196€ Stage 1 ja n. 1vkk toimitusaika...
Re: Nokka-akseli + seuraaja ruvella. Mitäs ny? [kuvia]
Lähetetty: To Elo 18, 2011 2:40 pm
Kirjoittaja meikä
Semmoista vaan että ebay:stä löytyy paljon paremmin osaa sen hondan mönkkärin nimellä jossa on tuo sama kone. Oliko se nyt trx 400ex vai mikä. Joskus kun noita etsin niin valikoima laajeni huomattavasti ja hinnat putosi. Lyö vaikka tuollainen rimpsu hakuun niin alkaa tapahtua, hakuksanat tuon perään. (xr400, 400ex, trx400, xr 400, trx400ex, trx 400, 400 ex)
Niin ja hotcamsin virinokissa ei ole puolipuristinta ja se tekee vanhan koneustuksesta huomattavasti houkuttelevampaa...
Re: Nokka-akseli + seuraaja ruvella. Mitäs ny? [kuvia]
Lähetetty: To Elo 18, 2011 8:49 pm
Kirjoittaja Syke
meikä kirjoitti:Semmoista vaan että ebay:stä löytyy paljon paremmin osaa sen hondan mönkkärin nimellä jossa on tuo sama kone. Oliko se nyt trx 400ex vai mikä. Joskus kun noita etsin niin valikoima laajeni huomattavasti ja hinnat putosi. Lyö vaikka tuollainen rimpsu hakuun niin alkaa tapahtua, hakuksanat tuon perään. (xr400, 400ex, trx400, xr 400, trx400ex, trx 400, 400 ex)
Niin ja hotcamsin virinokissa ei ole puolipuristinta ja se tekee vanhan koneustuksesta huomattavasti houkuttelevampaa...
Mihin sitä puolipuristinta tarvitaan?
Re: Nokka-akseli + seuraaja ruvella. Mitäs ny? [kuvia]
Lähetetty: To Elo 18, 2011 9:55 pm
Kirjoittaja Kumipuhki
Syke kirjoitti:meikä kirjoitti:Semmoista vaan että ebay:stä löytyy paljon paremmin osaa sen hondan mönkkärin nimellä jossa on tuo sama kone. Oliko se nyt trx 400ex vai mikä. Joskus kun noita etsin niin valikoima laajeni huomattavasti ja hinnat putosi. Lyö vaikka tuollainen rimpsu hakuun niin alkaa tapahtua, hakuksanat tuon perään. (xr400, 400ex, trx400, xr 400, trx400ex, trx 400, 400 ex)
Niin ja hotcamsin virinokissa ei ole puolipuristinta ja se tekee vanhan koneustuksesta huomattavasti houkuttelevampaa...
Mihin sitä puolipuristinta tarvitaan?
kaipase on sen takia että lähtee helpommin käyntiin. Mulla oli tossa oma stroukkaama hd shovel 1600cc jotain 10:1 purituksilla tai pikkasen yli ja kyllä siihen tämmösen satakilosen piti koko painolla hypätä päälle että sai kiksillä käyntiin (hd,ssa ei oo puolipuristinta...)
Re: Nokka-akseli + seuraaja ruvella. Mitäs ny? [kuvia]
Lähetetty: To Elo 18, 2011 10:07 pm
Kirjoittaja JUHHisi
Joo-o!
Empäs ny tiijjä.. Käytettyjä kuvissa hyvännäkösiä nokkia vois saada ~70$ automaattipuolipuristimineen.. Uusia Stage1 nokka-akseleita ~130$..
Sitten ois vielä käytetty Nokka ja koko kansi seuraajineen 170$.. Kun ainakin 1- keinuvipukin pitää ostaa..
Toki postit kaikkiin vielä päälle..
Re: Nokka-akseli + seuraaja ruvella. Mitäs ny? [kuvia]
Lähetetty: To Elo 18, 2011 10:16 pm
Kirjoittaja Jari
... ja tullit + alvit päälle.
Kuussatanen ei tarvitse automaattista puolipuristinta virinokan kanssa joten on vaikea uskoa että nelisatanenkaan tarvii. Manuaalisella voi avittaa puristuksen yli ja sitten tasanen polkaisu.
Jostain syystä tuo keinu on kuitenkin antautunut joten öljynkierron tarkistus on paikallaan.
Re: Nokka-akseli + seuraaja ruvella. Mitäs ny? [kuvia]
Lähetetty: To Elo 18, 2011 10:19 pm
Kirjoittaja Kumipuhki
JUHHisi kirjoitti:Joo-o!
Empäs ny tiijjä.. Käytettyjä kuvissa hyvännäkösiä nokkia vois saada ~70$ automaattipuolipuristimineen.. Uusia Stage1 nokka-akseleita ~130$..
Sitten ois vielä käytetty Nokka ja koko kansi seuraajineen 170$.. Kun ainakin 1- keinuvipukin pitää ostaa..
Toki postit kaikkiin vielä päälle..
Mä laittasin uuden nokan ja uudet seuraajat. Olikos tossa muuten tuplanokat? Mutta silti olis ainaki varmempi ja myydessä vois puhtaalla omalla tunnolla sanoa että ne on vaihdettu uusiin:)
Edit. höh lukiessa jo sekoitin toisee pyörää eli yks nokka näky olevan
Re: Nokka-akseli + seuraaja ruvella. Mitäs ny? [kuvia]
Lähetetty: To Elo 18, 2011 11:04 pm
Kirjoittaja Jarno
Jari kirjoitti:
Jostain syystä tuo keinu on kuitenkin antautunut joten öljynkierron tarkistus on paikallaan.
Toisaalta ei paljoa öljy osien välissä auta jos kovan pinnoitteen alla on liian pehmeää materiaalia...
Tuollaista ehdotteli metalli ja moottoripyörä mies joskus kun ex-hondan keinuja ihmeteltiin.
Olisko siinäkin ollut oikean puoleiset keinut ja nokat pahemmassa kunnossa...
Kuluminen ainakin oli järjettömän nopeaa.
Re: Nokka-akseli + seuraaja ruvella. Mitäs ny? [kuvia]
Lähetetty: To Elo 18, 2011 11:21 pm
Kirjoittaja THA
Ainakin autoon joskus nokan täyttöö + hiontaa teettäessä puhuttiin nimenomaan myös pintakarkasusta (mnetelmän nimeä n. 15v. takaa en sattuneesta syystä enää muista), hiiletys-jotain sen on pakko olal ja olettasin sisältyvän myös tähän R-koneistuksen tekemiseen. Eihän se muuten voi kestääkään.
Rahdit jenkeistä on alk. 40 USD ja nopeasti jos haluaa alle 50 USD ei saa oikein mitään. eli 130 USD + 50 USD (joka edellyttää kyllä semmosta myyjää kellä on UPS-sopimus, muuten lk. 100 USD) / 1,37 *1,08*1,23 = 174,53€. On muuten euron vähempi kun maksaa sisään, kirjanpitokulujen jälkeen jo yli ;(. Mut JuHHisi, jos tilaat jenkeistä ja tulee esim. väärä nokka niin ite maksat paluurahdin.
Re: Nokka-akseli + seuraaja ruvella. Mitäs ny? [kuvia]
Lähetetty: To Elo 18, 2011 11:38 pm
Kirjoittaja Kumipuhki
THA kirjoitti:Ainakin autoon joskus nokan täyttöö + hiontaa teettäessä puhuttiin nimenomaan myös pintakarkasusta (mnetelmän nimeä n. 15v. takaa en sattuneesta syystä enää muista), hiiletys-jotain sen on pakko olal ja olettasin sisältyvän myös tähän R-koneistuksen tekemiseen. Eihän se muuten voi kestääkään.
Rahdit jenkeistä on alk. 40 USD ja nopeasti jos haluaa alle 50 USD ei saa oikein mitään. eli 130 USD + 50 USD (joka edellyttää kyllä semmosta myyjää kellä on UPS-sopimus, muuten lk. 100 USD) / 1,37 *1,08*1,23 = 174,53€. On muuten euron vähempi kun maksaa sisään, kirjanpitokulujen jälkeen jo yli ;(. Mut JuHHisi, jos tilaat jenkeistä ja tulee esim. väärä nokka niin ite maksat paluurahdin.
Kyllä toi mun mielestä ihan kohtuu hintaiselta kuulostaa, pitää vaan olla tarkkana mitä tilaa. Omaan pyörään kisanokka rahteineen saksasta tuli maksamaan n.250€
Re: Nokka-akseli + seuraaja ruvella. Mitäs ny? [kuvia]
Lähetetty: To Elo 18, 2011 11:51 pm
Kirjoittaja meikä
Se on vähän fifty-sixty meneekö veroja, pelkkää nokkaa tuskin tulliin nappaavat. Itselle kiertokanget aina tulleet suoraan kotiin ja ovat samaa kokoluokkaa.