KTM 690 E/R TuneECU
Valvoja: Moderaattorit
- AMa
- Viestit: 413
- Liittynyt: Ma Syys 19, 2011 10:21 pm
- Pyörä: Suzuki GSX-R 1000 K7, KTM 300 EXC
- Paikkakunta: RVN
Re: KTM 690 E/R TuneECU
Nopein tapa on mitata piuhan karvat itse yleismittarilla. Pinnit ja kontaktit löytyvät muistaakseni tästä ketjusta, tai ainakin advriderin vastaavasta. En viitsi alkaa mobiililla etsimään ja linkittämistä opettelemaan, sorry.
- __Antti__
- Viestit: 103
- Liittynyt: Pe Joulu 04, 2015 4:53 pm
- Pyörä: Ktm 690 Enduro R
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: KTM 690 E/R TuneECU
Tuli asennettu AMa ep kartta ja KM765EU12B0233 plus 3% lisä F+L mappin. Pyörässä (vm 2013) on "evo 2" suodatin ja Akrapovic pönttö missä on db-killeri. SAI pois kytketty ja lamda on päälle.
Toivottavasti tämä 3% riittää koko rpm aluelle...
Kiitos AMa!
Toivottavasti tämä 3% riittää koko rpm aluelle...
Kiitos AMa!
- AMa
- Viestit: 413
- Liittynyt: Ma Syys 19, 2011 10:21 pm
- Pyörä: Suzuki GSX-R 1000 K7, KTM 300 EXC
- Paikkakunta: RVN
Re: KTM 690 E/R TuneECU
Mulla on melko lailla sama setup paitsi putki on Wings ja iso killeri. Itse ajelen joko laajakaistalambdan ja loggerin kanssa rakennetulla custom-kartalla tai sitten +5% F&L -kartalla. Eipä noissa ajotuntumaan ole suurta eroa.
Mulla vakio EVO1-kartta (233) meni talvella (en tiedä kuinka paljon ECU osaa kompensoida soppaa IAT perusteella) yläpäässä jonnekin AFR14 nurkille mutta eipä sekään mikään katastrofi ole. Kustomikartassa mulla on ylhäällä jotain +15% normi EVO1:een lisättynä.
Pakolämmöt nousivat korkeimmiksi tasakaasulla pitkään ajaessa (AFR 14,7). Kun taas annettiin syöttöä, ne tipahtivat noin pari sataa astetta saman tien. Sitä yläpään rikastusta voisi tarvita sellaisessa tilanteessa, jossa hierotaan ennakkoja kovempien vääntöjen toivossa ja nakurajan lähellä pelataan rikastamalla.
Toisaalta, jos lompakko on lyönnissä, niin voit tehdä jonkun +10% kartan ihan huoletta. Tai sitten teet SW1 +3%, SW2 +6% ja SW3 +10% ja ajelet sillä, mikä tuntuu parhaalta ja sopii parhaiten kulloiseenkin käyttötarkoitukseen.
Mulla vakio EVO1-kartta (233) meni talvella (en tiedä kuinka paljon ECU osaa kompensoida soppaa IAT perusteella) yläpäässä jonnekin AFR14 nurkille mutta eipä sekään mikään katastrofi ole. Kustomikartassa mulla on ylhäällä jotain +15% normi EVO1:een lisättynä.
Pakolämmöt nousivat korkeimmiksi tasakaasulla pitkään ajaessa (AFR 14,7). Kun taas annettiin syöttöä, ne tipahtivat noin pari sataa astetta saman tien. Sitä yläpään rikastusta voisi tarvita sellaisessa tilanteessa, jossa hierotaan ennakkoja kovempien vääntöjen toivossa ja nakurajan lähellä pelataan rikastamalla.
Toisaalta, jos lompakko on lyönnissä, niin voit tehdä jonkun +10% kartan ihan huoletta. Tai sitten teet SW1 +3%, SW2 +6% ja SW3 +10% ja ajelet sillä, mikä tuntuu parhaalta ja sopii parhaiten kulloiseenkin käyttötarkoitukseen.
Re: KTM 690 E/R TuneECU
Tuli ajurit asenneltua ja vihdoin ja viimein yhteys pyörää löytyi! ja kun aloin tallentamaan karttoja niin ohjelma takkuuntui, laittelin sitten uudelleen piuhat kiinni ja avasin ohjelman uudestaan niin eipä löytynyt enään. Harmaita hiuksiahan tämä aiheuttaa. Johdon kolvaukset tsekkasin ja oli kunnossa. Olen neuvoton.
Re: KTM 690 E/R TuneECU
Tuli uusia ajureita kokeiltua ja ladattua tuneecu tabletillekkin ja ei niin ei. Ei yhdistä, ei kirveelläkään. Läppärillä sain aikasemmin kerran yhteyden josta mainitsinkin mutta se lysti oli lyhyt. Olisko kellään mitään käryä mistä kannattaisi alkaa ongelmaa ratkomaan. Piuha on ehjä ja valo syttyy kun kytkee pyörään kiinni mutta aina mollaa samaa että tuneecu ei vastaa. kokeilin jännitemittariltakin niin kyllä sieltä virtaa tulee...
- Maarala
- Viestit: 386
- Liittynyt: Ke Huhti 06, 2011 7:02 am
- Pyörä: Polle Haukansilmä...
- Paikkakunta: Raahen seutu
Re: KTM 690 E/R TuneECU
Muutama tapaus on sattunut, jossa pyörän huono akku on aiheuttanut ongelmia tuneECU-yhteyksissä. Vähän kaukaa haettua, mutta toisaalta helppo kokeilla laturilla tai antamalla apuvirtaa toisesta pyörästä tms.
En tiedä missäpäin asut, mutta varmaan lähistöltä löytys joku jolla ois todistetusti toimiva kaapeli-läppäri-yhdistelmä, jolla pystyis vikaa hakemaan. Ainakin tässä meilläpäin on apua saanut loistavasti tarvittaessa.
En tiedä missäpäin asut, mutta varmaan lähistöltä löytys joku jolla ois todistetusti toimiva kaapeli-läppäri-yhdistelmä, jolla pystyis vikaa hakemaan. Ainakin tässä meilläpäin on apua saanut loistavasti tarvittaessa.
Re: KTM 690 E/R TuneECU
Tosiaan, nappasin ajovalojen sulakkeen veks ja laturi kiinni. Näin löytyi yhteys pyörään ja sain tän hetkiset mapit läppärille talteen. VIIMEIN!!!!!
- Maarala
- Viestit: 386
- Liittynyt: Ke Huhti 06, 2011 7:02 am
- Pyörä: Polle Haukansilmä...
- Paikkakunta: Raahen seutu
Re: KTM 690 E/R TuneECU
Hieno homma. Ei muuta kun kokeileen uusia karttoja sisään.
Se bt:n kautta esim androidissa toimiva ecusensors-appi ei ole lainkaan noin nirso akun jännitteestä. Mutta tarvii sellaisen sopivan obd-bt-sovittimen, joita toki saa kiinasta varmaan kympillä.
Se bt:n kautta esim androidissa toimiva ecusensors-appi ei ole lainkaan noin nirso akun jännitteestä. Mutta tarvii sellaisen sopivan obd-bt-sovittimen, joita toki saa kiinasta varmaan kympillä.
Re: KTM 690 E/R TuneECU
Joo loppujenlopuksi sain silläkin yhteyden ja tosiaan vitosen kiinanmokkula toimis hyvin. Pointti täsä oli se että mulla on tuo A2 kortti (tai siis poliisilla on mun A2 kortti) ja pitäis pyörä saada tiputettua tehoiltaan niille lukemille. Bw.ssä kuulemma laskevat tehot+teholappu 30€ ja sitten vaan konttorin kautta kotiin ja läppärillä pyörään samat kartat takaisin mitä siinä nyt on.
Re: KTM 690 E/R TuneECU
Ei kellään olisi halua auttaa laittamaan Aman kartat tähän -08 enduroon korvausta vastaan?
Eli asustelen Mikkelissä mutta voin tulla pidemmällekin jotta homma onnistuisi.
Pyörässä vapaammin hengittävä suodatin KN ja Akrapovikin putki.
Eli asustelen Mikkelissä mutta voin tulla pidemmällekin jotta homma onnistuisi.
Pyörässä vapaammin hengittävä suodatin KN ja Akrapovikin putki.
Re: KTM 690 E/R TuneECU
Samalla asialla olisin kuin ap690. Tuo bittien pyörittely menee itseltäni yli hilseen.Olisin kiitollinen jos joku viisaampi autaisi laittamaan mopoon aman kartan, kun kehuvat sitä niin kovasti. Ja työstä tietysti asiallinen korvaus . Asustelen imatran kupeessa, ja pyörä on 07 sm vincen putkilla ilman killereitä,avarettu ilmanputsarikotelo. Kiitos jo etukäteen.
Re: KTM 690 E/R TuneECU
No eihän se kele voinut mennä niin helposti
Laittelin evo2 nokan ja härpäkkeet kiinni, hyvin ne istu, mutta kartat ei oo yhteistyöhaluisia. Stumppaa tyhjäkäynnillä ja kun antaa kaasua niin stumppaa. Ei ota kierroksia kuin pikkuhiljaa hivuttamalla, vapaalla ja vaihteella. Ensimmäisen käynnistyksen kohdalla pyöri iloisesti sen 10 minuuttia ja sit alko stumppailu, enkä oo saanu sitä loppumaan. Ideoita?
Laittelin evo2 nokan ja härpäkkeet kiinni, hyvin ne istu, mutta kartat ei oo yhteistyöhaluisia. Stumppaa tyhjäkäynnillä ja kun antaa kaasua niin stumppaa. Ei ota kierroksia kuin pikkuhiljaa hivuttamalla, vapaalla ja vaihteella. Ensimmäisen käynnistyksen kohdalla pyöri iloisesti sen 10 minuuttia ja sit alko stumppailu, enkä oo saanu sitä loppumaan. Ideoita?
-
- Viestit: 121
- Liittynyt: Ti Heinä 10, 2012 4:29 am
- Pyörä: KTM exc 500 -17vm 690Enduro 20vm
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: KTM 690 E/R TuneECU
Kopioin itselle tuon AMa:n ep kartan ja ruiskukarttaa (evo1) rikastin 5%, samalla otin lambdan pois käytöstä ja vaihdoin uuden tulpan varmuuden vuoksi. Alkoikin sitte pelaa ihan viimisen päälle, ei enää stumppaa ja pystyy tyhjäynnilläkin puksuttaan.
Pyörä on -12vm ja wingsin vaimennin ja evo1 putsarin kansi vakio suodattimella, ja kaikki saastejärjestelmä tukittu ja tuneeculla otettu pois käytöstä.
Iso kiitos täältäkin kun on jaksettu nähdä vaivaa ja kerrotaan niistä muillekkin!
Pyörä on -12vm ja wingsin vaimennin ja evo1 putsarin kansi vakio suodattimella, ja kaikki saastejärjestelmä tukittu ja tuneeculla otettu pois käytöstä.
Iso kiitos täältäkin kun on jaksettu nähdä vaivaa ja kerrotaan niistä muillekkin!
Re: KTM 690 E/R TuneECU
Hei. Pitikö olla millanen ohjelmointi kaapeli 2013 690 enskaan? Tarvitsiko 1 vai 2 kaapelia?
Linkki kaapeliin ois jees...
Timo
Linkki kaapeliin ois jees...
Timo