KTM 690 E/R TuneECU
Valvoja: Moderaattorit
KTM 690 E/R TuneECU
Tänne kaikki asiaan liittyvät keskustelut.
TuneECU 1.9 versiosta alkaen ja eteenpäin tukevat 690 E/R mallin EFI ja EPT:tä.
EFI=Electronical Fuel Injection. EPT=Electronical Positioned Throttle.
EPT on ohjattu askelmoottorilla. Joten saat sinne vaikkapa kartan joka on suoraan oman käden liikkeistä riippuva toiminto.
vrt. kaasarikäsi. Kaasuläpän asento on suoraan oikean ranteesi asennosta riippuva.
Nythän se ei sitä ole edes akramapilla. Lisää tästä tähän ketjuun...
TuneECU 1.9 versiosta alkaen ja eteenpäin tukevat 690 E/R mallin EFI ja EPT:tä.
EFI=Electronical Fuel Injection. EPT=Electronical Positioned Throttle.
EPT on ohjattu askelmoottorilla. Joten saat sinne vaikkapa kartan joka on suoraan oman käden liikkeistä riippuva toiminto.
vrt. kaasarikäsi. Kaasuläpän asento on suoraan oikean ranteesi asennosta riippuva.
Nythän se ei sitä ole edes akramapilla. Lisää tästä tähän ketjuun...
-Jos ei oo ihan varma niin kannattaa silti yrittää-
Re: KTM 690 E/R TuneECU
TuneECU säätö numero yksi. Poistaa ruiskuefektin lähemmäksi kaasaria.
Tarkoittaa sitä missä =<1700rpm olevat kierrosluvut säädetään map sensorin kanssa missä alipaine
imukaulassa on yleensäkin mitattavissa.Kyseessä siis L kartta. Isommilla kierrosluvuilla mennäänkin sitten jo F kartan turvin.
Tämä F/L switch tarkoittaa juuri sitä missä vaiheessa siirrytään vaihtamaan karttaa. Simppeliä.
Tarkoittaa sitä missä =<1700rpm olevat kierrosluvut säädetään map sensorin kanssa missä alipaine
imukaulassa on yleensäkin mitattavissa.Kyseessä siis L kartta. Isommilla kierrosluvuilla mennäänkin sitten jo F kartan turvin.
Tämä F/L switch tarkoittaa juuri sitä missä vaiheessa siirrytään vaihtamaan karttaa. Simppeliä.
-Jos ei oo ihan varma niin kannattaa silti yrittää-
Re: KTM 690 E/R TuneECU
Asiallista tekstiä.
Mikä tuo y-akselin arvot 0-50 tarkoittavat?
Mikä tuo y-akselin arvot 0-50 tarkoittavat?
Re: KTM 690 E/R TuneECU
0-50 lukuarvot tarkoittavat kaasuläpän asentoa muttei kuitenkaan prosentteina.ylonve kirjoitti: Mikä tuo y-akselin arvot 0-50 tarkoittavat?
Luku 20 tarkoittaa noin 5% kaasuläppä auki.
Sitä en tiedä onko lukuarvot lineaarisia eli tarkoittaako lukuarvo 40 prosenteissa 10% jne.
Lukuarvo 10 kierrosalueilla 0-1700rpm kertoo ecu:lle sitä että map sensoria käytetään vain tyhjäkäynnin alueella
ja kaasuläpän ollessa auki 2.5% jos tuo lukuarvo on lineaarinen.
Loput kierrosalueet jossa lukuarvo on 0 (nolla) säädetään seokset F kartan kaasuläpän asennon mukaan ei MAP sensorin mukaan eli L kartan mukaan.
-Jos ei oo ihan varma niin kannattaa silti yrittää-
- Antti Kaartinen
- Viestit: 31
- Liittynyt: Ma Touko 14, 2007 10:38 am
- Pyörä: Fillari
Re: KTM 690 E/R TuneECU
Itsekin sen verran innostuin tästä TuneEcusta, että aloin katsella tuota OBD-piuhaa netistä. DealExtremestä löytyisi oheisen linkin takaa mielestäni oikeansorttinen ehdokas. Osaako joku suoralta kädeltä sanoa, onko tämä oikea vai jatkanko etsintää?
http://www.dealextreme.com/p/usb-kkl-va ... ngth-37635
--
Antti
http://www.dealextreme.com/p/usb-kkl-va ... ngth-37635
--
Antti
Re: KTM 690 E/R TuneECU
Tuo ei vielä riitä. VAG kaapeli muuten on OK.Antti Kaartinen kirjoitti:Itsekin sen verran innostuin tästä TuneEcusta, että aloin katsella tuota OBD-piuhaa netistä. DealExtremestä löytyisi oheisen linkin takaa mielestäni oikeansorttinen ehdokas. Osaako joku suoralta kädeltä sanoa, onko tämä oikea vai jatkanko etsintää?
http://www.dealextreme.com/p/usb-kkl-va ... ngth-37635
--
Antti
KTM oma liitin pitää olla lisäksi.
http://www.tuneecu.com/TuneECU_En/KTM.html
-Jos ei oo ihan varma niin kannattaa silti yrittää-
Re: KTM 690 E/R TuneECU
KTM liitin on nimeltään B6AP noita saa useastakin paikasta. Japsi liitin itseasiassa,
kotarilla ei mitään tekemistä asian kanssa. Ovat vaan valinneet hyvän toimittajan.
Tuneecu sivuilla on linkkejä mistä kaapelin voi tilata.
Tässä yksi.
http://www.cjdesignsllc.com/TuneECU.html
kotarilla ei mitään tekemistä asian kanssa. Ovat vaan valinneet hyvän toimittajan.
Tuneecu sivuilla on linkkejä mistä kaapelin voi tilata.
Tässä yksi.
http://www.cjdesignsllc.com/TuneECU.html
-Jos ei oo ihan varma niin kannattaa silti yrittää-
Re: KTM 690 E/R TuneECU
Mulla olis vielä ylimääräinen häntä osina kaupan, 25e, kirjekuoressa tai Helsingistä noutaen.takakura kirjoitti:
Tuo ei vielä riitä. VAG kaapeli muuten on OK.
KTM oma liitin pitää olla lisäksi.
http://www.tuneecu.com/TuneECU_En/KTM.html
- Antti Kaartinen
- Viestit: 31
- Liittynyt: Ma Touko 14, 2007 10:38 am
- Pyörä: Fillari
Re: KTM 690 E/R TuneECU
Joo huomasin saman asian, että ei tuolla DealExtremen kaapelilla vielä pitkälle pötkitä. Ehdin jo tilaamaan 3 kappaletta noita Sumitomon 6-pinnisiä liittimiä Jenkkilästä. Vaikkei tuo 44€ valmiista kaapelista niin paljon olekaan, ajattelin nuukailla ja tehdä siinä samalla pari kolme valmista kaapelikokonaisuutta. Jollain muulla näköjään samat ajatukset...RKi990 kirjoitti:Mulla olis vielä ylimääräinen häntä osina kaupan, 25e, kirjekuoressa tai Helsingistä noutaen.takakura kirjoitti:
Tuo ei vielä riitä. VAG kaapeli muuten on OK.
KTM oma liitin pitää olla lisäksi.
http://www.tuneecu.com/TuneECU_En/KTM.html
Mitäs tuo häntä pitää sisällään? Kattelin että naaraspuolinen OBD2-liitin (J1962F) olis alle kahdeksan taalaa maailmalla, joten kaapelikokonaisuuden materiaalien hinnaksi tulisi rapiat 20 euroa, jos itse haluaisi väkerrellä...
--
Antti
-
- Viestit: 145
- Liittynyt: Pe Syys 14, 2007 10:37 am
- Pyörä: 990 adv R
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: KTM 690 E/R TuneECU
tuollahan sitä joku osaava varmaan saisi rakennettua kartan jolla rally nokasta saa kaiken hyödyn irti?
Re: KTM 690 E/R TuneECU
Mitä toi EPT ja EFI nyt tarkottaa? vai laitetaanko ne kummatki mapit sinne boksiin? :O 2010 smc pyörään
Joku selvä ohje jos joku viittis linkittää ku en tosta ranskankielisestä pdf:fästä oikein ymmärrä muutaku kuvat
Joku selvä ohje jos joku viittis linkittää ku en tosta ranskankielisestä pdf:fästä oikein ymmärrä muutaku kuvat
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:38 pm
- Pyörä: gsxr excf
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: KTM 690 E/R TuneECU
Ensimmäiset testit nyt kasatulla kaapelilla tehty, akra+foamisuodatinkombo muuten vakiossa mopossa. Vanhoissa ruiskubokseissa oli jo Akramap, nyt sattui nurkissa pyörimään puretusta 690 toiset boksit joihin ajoin on akramapin sekä L/F muutokset (10, 10, loput nollaa). Lisäksi siihen EPT-karttaan laitoin 'suoravedon' mihin takakura ensimmäisessä viestissä viittasi.
Homma skulasi, karttoja bokseista koneelle päin en saanut ladattua mutta TuneEculta bokseille hyvin.
Ensireaktiot 15min koeajon perusteella ovat ERITTÄIN positiiviset Vetää siististi alempaa, vaste kaasuun just mitä toivoikin, kenguruefekti vähentynyt selvästi vaikka vaste kaasuun on mukavan nopea. Tällaisina näiden pitäisi tulla kaupasta ulos. Seoksethan sinällään ovat vielä täysin samat kuin vakioakramapilla.
Takakura: Sulla taisi olla pitkälle samanlainen kombinaatio mopossa, vapaampi pönttö ja rallyraidin filtterisetti vakionokalla? Kiinnostaisi tietää ja vaikka kokeillakin sellaisia karttoja, joita olet sen laajakaistalambdan kanssa askarrellut.
Lynkke: lue viestiketju vielä uudelleen läpi ja TuneEcun sivuilta löytyy ohjeet ovat myös englanniksi.
Homma skulasi, karttoja bokseista koneelle päin en saanut ladattua mutta TuneEculta bokseille hyvin.
Ensireaktiot 15min koeajon perusteella ovat ERITTÄIN positiiviset Vetää siististi alempaa, vaste kaasuun just mitä toivoikin, kenguruefekti vähentynyt selvästi vaikka vaste kaasuun on mukavan nopea. Tällaisina näiden pitäisi tulla kaupasta ulos. Seoksethan sinällään ovat vielä täysin samat kuin vakioakramapilla.
Takakura: Sulla taisi olla pitkälle samanlainen kombinaatio mopossa, vapaampi pönttö ja rallyraidin filtterisetti vakionokalla? Kiinnostaisi tietää ja vaikka kokeillakin sellaisia karttoja, joita olet sen laajakaistalambdan kanssa askarrellut.
Lynkke: lue viestiketju vielä uudelleen läpi ja TuneEcun sivuilta löytyy ohjeet ovat myös englanniksi.
- Rampas
- Viestit: 133
- Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 8:41 am
- Pyörä: KTM 500 EXC Six Days
- Paikkakunta: Varkaus
Re: KTM 690 E/R TuneECU
Vakiokarttaa ei taida saada luettua ECUsta talteen ?
Onko kokemuksia -11 mallista, huollossa saivat kaverin 690 toiminta kyvyttömäksi Acra-mappia vaihtaessa. Kuulemma samat kartat ei käy kuin -09 ja -10 malleihin.
Kaapeli kovaa vauhtia tulossa ja innolla odotan säätämään pääsemistä.
Tuo alakierrosten stumppailu ja liian on/off tyyppinen alakierrosalue on suurimmat murheet, muuten tuo oma härveli kyllä toimii kuin kello.
Nokka-akseli päivitystä olen tässä suunnitellut, onko TuneECUlla tullut hyviä tuloksia vaihdetulla nokalla ?
Onko kokemuksia -11 mallista, huollossa saivat kaverin 690 toiminta kyvyttömäksi Acra-mappia vaihtaessa. Kuulemma samat kartat ei käy kuin -09 ja -10 malleihin.
Kaapeli kovaa vauhtia tulossa ja innolla odotan säätämään pääsemistä.
Tuo alakierrosten stumppailu ja liian on/off tyyppinen alakierrosalue on suurimmat murheet, muuten tuo oma härveli kyllä toimii kuin kello.
Nokka-akseli päivitystä olen tässä suunnitellut, onko TuneECUlla tullut hyviä tuloksia vaihdetulla nokalla ?
A KTM might not be your first motorcycle, but it will be your last. When you've tried the rest, buy the best KTM.
Re: KTM 690 E/R TuneECU
Onko, joku muu saanut tuolta tilatun kaapelin? Tilaus on ollut nyt melkein kolme viikkoo sisällä.ylonve kirjoitti:Tuolta tilasin:
http://www.stc-shop.at/index.php/connec ... kabel.html
Happi