KTM 690 E/R TuneECU
Valvoja: Moderaattorit
Re: KTM 690 E/R TuneECU
EP karttoihin en ole vielä koskenut.
En ole saanut niitä imuroitua kun tekee "connection break" herjaa.
HAluaisin saada alkuperäiset talteen ja lähteä niistä muokkaamaan varsinkin kun tuota alkuperäistä 234EP karttaa ei ole edes TuneEcu sivuilta ollut saatavilla.
Täytyy koittaa vielä asettaa nuo USB portin nopeudet ym. ja koittaa saisiko ne sieltä talteen.
Tulppa ja tulpan hattu on vaihdettu, puolaa en ole tutkinut.
Jatketaan sun vinkeillä tänään.
En ole saanut niitä imuroitua kun tekee "connection break" herjaa.
HAluaisin saada alkuperäiset talteen ja lähteä niistä muokkaamaan varsinkin kun tuota alkuperäistä 234EP karttaa ei ole edes TuneEcu sivuilta ollut saatavilla.
Täytyy koittaa vielä asettaa nuo USB portin nopeudet ym. ja koittaa saisiko ne sieltä talteen.
Tulppa ja tulpan hattu on vaihdettu, puolaa en ole tutkinut.
Jatketaan sun vinkeillä tänään.
KTM 690 Enduro R 2013 Evo 2 (PP nokka, LeoVince slipari vakio väliputkella, K&N filtteri)
- AMa
- Viestit: 413
- Liittynyt: Ma Syys 19, 2011 10:21 pm
- Pyörä: Suzuki GSX-R 1000 K7, KTM 300 EXC
- Paikkakunta: RVN
Re: KTM 690 E/R TuneECU
Jos se tumppaa 15 min tyhjäkäynnin aikana niin varmasti tumppaa ajossakin. Reset adaptations tapahtuu lataamalla uudet kartat ja pyörittämällä sen jälkeen sen 15 min käytön kylmälle koneelle. Se ei ole pakollinen, jos kartta ja kaikki muu on jiirissä, niin ei sitä 15 min sytkytystä tarvitse tehdä, mutta se kertoo jos kaikki e i ole kunnossa. (ei pysy käynnissä)
Onhan sulla laturissa se mopo kun yrität latailla niitä karttoja? Akkujännite laskee melko nopeasti ja ajovalon sulake kannattaa tietysti poistaa. Voit kokeilla myös jollain muulla TuneECU:n versiolla. Mulla toimi parhaiten W7:n kanssa aikaisemmat versiot.
Yhden ruotsalaisen (jolla oli oma dyno) kokemuksella se EVO2 ei ollut paras kartta EVO2-mopoon vaan käytti kustomoitua EVO1-karttaa. Aloittaisin kuitenkin siitä, että resetoisin ECU:n kirjoittamalla ne samat kartat takaisin mitkä sieltä imuroit itsellesi, jahka selvität sen connection homman ja saat ne itsellesi talteen. Jos se ei auta, kannattaa selvittää kaikki mahdolliset rautapuolen hommat kuntoon ennen kuin alkaa softalla korjaamaan. Kartalla hienosäädetään, ei ratkaista isoja ongelmia. (Jos siinä on siis ylipäätään oikea kartta sisällä)
Clutch switch voi olla sökö/jumissa, tsekkaa ettei se mopo käytä koko ajan sitä vapaan karttaa.
KM765EU12B0234FI multa löytyi arkistojen kätköistä, mutta ei perhana sitä EP-karttaa.
Onhan sulla laturissa se mopo kun yrität latailla niitä karttoja? Akkujännite laskee melko nopeasti ja ajovalon sulake kannattaa tietysti poistaa. Voit kokeilla myös jollain muulla TuneECU:n versiolla. Mulla toimi parhaiten W7:n kanssa aikaisemmat versiot.
Yhden ruotsalaisen (jolla oli oma dyno) kokemuksella se EVO2 ei ollut paras kartta EVO2-mopoon vaan käytti kustomoitua EVO1-karttaa. Aloittaisin kuitenkin siitä, että resetoisin ECU:n kirjoittamalla ne samat kartat takaisin mitkä sieltä imuroit itsellesi, jahka selvität sen connection homman ja saat ne itsellesi talteen. Jos se ei auta, kannattaa selvittää kaikki mahdolliset rautapuolen hommat kuntoon ennen kuin alkaa softalla korjaamaan. Kartalla hienosäädetään, ei ratkaista isoja ongelmia. (Jos siinä on siis ylipäätään oikea kartta sisällä)
Clutch switch voi olla sökö/jumissa, tsekkaa ettei se mopo käytä koko ajan sitä vapaan karttaa.
KM765EU12B0234FI multa löytyi arkistojen kätköistä, mutta ei perhana sitä EP-karttaa.
Re: KTM 690 E/R TuneECU
Kaverin 690 teki tätä samaa stumppailua liikennevaloissa. Vikaa haettiin merkkiliikkeessä ainakin 2viikkoa. Lopulta vika oli siinä kytkimessä olevassa microkytkimessä, oliko nyt sitten Clutch Switch oikealta nimeltään. Osanumero 83111049000Pelzi66 kirjoitti:TPS jänniteet on spekseissä.
Kaasun kalibrointi on tehty.
15 min tyhjäkäynti menee läpi ehkä kerran viidestä. Stumppaa muilla kerroilla.
Imuläpöanturi on ilmanputsarin vieressä mihin se Evo2 ohjeiden mukaan pitää laittaa.
SAI poistettu ja tulpattu
O2 ollut päällä ja pois, nyt taitaa olla pois.
Vikakoodeja ei ole.
Se stumppaa esim vapaalla kun alkaa tyhjäkäynnistä ihan varovasti avaamaan kaasua.
Välillä saattaa kun oikein varaovasti avaa päästä 6% asti eikä kierrokset lähde nousemaan, röpöttää vaan...
Usein se sammuu esim. kun tulee liikennevaloihin ja kierroksilta laskee kaasun pois ja vetää kytkimen pohjaan. Kierrokset kun putoo tyhjäkäynnille ni se sammuu.
Oon koittanut laittaa soppaa lisää, oon koittanut ottaa soppaa pois tyjhäkäyntialueelta.
oon koittanut laittaa FL:t 10 10 0 0 0 0
Mikään ei tunnu auttavan.
Jostain luin että pitäisi tässä kohtaa säätää jotain minimum air ruuvia isommalle. En oo vielä lähteny koittamaan ku on siellä kannen alla missä on pari kannatonta ruuvia...
Re: KTM 690 E/R TuneECU
Kiitokset Epe:lle privaattina saaduista 234 kartoista!
En saa edelleenkään EP karttaa imuroitua pyörästä mutta sain nuo ladattua pyörään päin.
Ei mitään muutosta toiminnassa joten kaippa siellä oikeat kartat oli jo valmiina.
Karttoja vertaillessa huomasin että 2013 EP karttojen soft on aika pitkälle kopio Ama:n rpm relative kartasta.
Ei ole tainnut KTM maksaa Amalle mitään provisioita
Sitten vielä kieltävät TuneEcua jakamasta näitä
No tutkimukset jatkuuuuu....
En saa edelleenkään EP karttaa imuroitua pyörästä mutta sain nuo ladattua pyörään päin.
Ei mitään muutosta toiminnassa joten kaippa siellä oikeat kartat oli jo valmiina.
Karttoja vertaillessa huomasin että 2013 EP karttojen soft on aika pitkälle kopio Ama:n rpm relative kartasta.
Ei ole tainnut KTM maksaa Amalle mitään provisioita
Sitten vielä kieltävät TuneEcua jakamasta näitä
No tutkimukset jatkuuuuu....
KTM 690 Enduro R 2013 Evo 2 (PP nokka, LeoVince slipari vakio väliputkella, K&N filtteri)
Re: KTM 690 E/R TuneECU
Jepjep... tai sitten minä kämmäsin.. tarkastampa illalla mitä tuli lähetettyäPelzi66 kirjoitti:Kiitokset Epe:lle privaattina saaduista 234 kartoista!
En saa edelleenkään EP karttaa imuroitua pyörästä mutta sain nuo ladattua pyörään päin.
Ei mitään muutosta toiminnassa joten kaippa siellä oikeat kartat oli jo valmiina.
Karttoja vertaillessa huomasin että 2013 EP karttojen soft on aika pitkälle kopio Ama:n rpm relative kartasta.
Ei ole tainnut KTM maksaa Amalle mitään provisioita
Sitten vielä kieltävät TuneEcua jakamasta näitä
No tutkimukset jatkuuuuu....
Sent from my iPhone using Tapatalk
En ole puolesta enkä vastaan vaan pikemminkin päinvastoin
Re: KTM 690 E/R TuneECU
Lähdin tutkimaan sitten rautaa...
Venttiilinvälykset
pako oli toinen 0,15 ja toinen 0,16
imu oli toinen 0,13 ja toinen 0,07
Mitä sanoo arvon raati noista imuista, onko venttiiliremppaa tiedossa? Viimeksi papereiden mukaan katsottu 5500km sitten kun Evo2 nokat asennettu...)
Nyt kun venttiilit säädöissä ei kyllä käytös muuttunut.
15 min idle reset ei mee läpi ku stumppaa 15-20sec kohdalla, parin startin jälkeen kyllä sitten jaksaa käydä...
Ajossa sammuilee lähes aina kun vetää kytkimen pohjaan ja antaa kierrosten laskea. Kytkimen Switch toimii ainakin TuneEcun mukaan.
2500rpm ylöpäin toimii hienosti kun kun ajaa tasakaasulla ja veto loppuu esim. loivaan alamäkeen niin leikkaa kuin veitsellä vetoa pois.
Ja kun tuolla matalilla kierroksilla 2000-2500 yrittää varovasti avata kaasua välillä ampuu putkeen ennen kuin lähtee vetämään... Tämä ainakin Standard kartalla muita en tullut koittaneeksi.
Täytyy tänään vielä koittaa tuolla Softilla
Venttiilinvälykset
pako oli toinen 0,15 ja toinen 0,16
imu oli toinen 0,13 ja toinen 0,07
Mitä sanoo arvon raati noista imuista, onko venttiiliremppaa tiedossa? Viimeksi papereiden mukaan katsottu 5500km sitten kun Evo2 nokat asennettu...)
Nyt kun venttiilit säädöissä ei kyllä käytös muuttunut.
15 min idle reset ei mee läpi ku stumppaa 15-20sec kohdalla, parin startin jälkeen kyllä sitten jaksaa käydä...
Ajossa sammuilee lähes aina kun vetää kytkimen pohjaan ja antaa kierrosten laskea. Kytkimen Switch toimii ainakin TuneEcun mukaan.
2500rpm ylöpäin toimii hienosti kun kun ajaa tasakaasulla ja veto loppuu esim. loivaan alamäkeen niin leikkaa kuin veitsellä vetoa pois.
Ja kun tuolla matalilla kierroksilla 2000-2500 yrittää varovasti avata kaasua välillä ampuu putkeen ennen kuin lähtee vetämään... Tämä ainakin Standard kartalla muita en tullut koittaneeksi.
Täytyy tänään vielä koittaa tuolla Softilla
KTM 690 Enduro R 2013 Evo 2 (PP nokka, LeoVince slipari vakio väliputkella, K&N filtteri)
- AMa
- Viestit: 413
- Liittynyt: Ma Syys 19, 2011 10:21 pm
- Pyörä: Suzuki GSX-R 1000 K7, KTM 300 EXC
- Paikkakunta: RVN
Re: KTM 690 E/R TuneECU
Ei ollut mun EP.epe kirjoitti:Jepjep... tai sitten minä kämmäsin.. tarkastampa illalla mitä tuli lähetettyä
Yksi mahdollinen vika voi tietysti olla kuluneet johtosarjan eristeet, eli joku lyö maihin tai oikariin jossain. Sökö sensori varmaan näyttää myös virheellisiä lukemia, mutta sen luulisi antavan vikakoodia.
Kerran huvikseni mittailin johtosarjan resistanssit EFI ja EPT -liittimien päistä, tulokset tuolla:
https://advrider.com/f/threads/ktm-690- ... t-32707054
Re: KTM 690 E/R TuneECU
Nyt täytyy nöyränä ottaa hattu käteen ja kiittää!!!
Tänään sain vihdoin aikaa kokeilla Amalta saatuja karttoja.
Kopion kaikki kentät alkuperäisiin 234 karttoihin (FI ja EP) ja latasin ne ecuun.
Throttle resetit jne.
Sitten sormet ristiin ja kone käymään 15min idle resettiä. Karttakytkin oli 3 asennossa.
Kone kävi nätisti koko 15min ja miehen hymy alkoi levitä suupieliin.
Sammutus ja hetken päästä kone uudelleen käymään.
Ei yski eikä stumppaa vaikka kuinka vähän avaa kaasua.
Sitten mieli toiveikkaana koeajolle.
Ei stumppaa ei sitten millään. Eikä ammu enää putkeen missään kohtaa.
Pystyy hienosti ajamaan jopa n. 2500-3000rpm kierroksilla, ei pompi eikä nyi oikeastaan yhtään.
Ja 3 vaihteella lähtee hienosti kaasusta pystyyn. Voimaa on ylärekisterissä hienosti.
Kotipihaan ajaessa yritän 3 vaiheella saada sen stumppaamaan, ei onnistu ennen ku kierrokset on jotain 1300!
Nyt on miehen hymy niin leveä että ei mahdu kypärän sisään.
Ostin tosiaan pyörän talvella lähes koeajamatta kun oli päällepäin niin siisti. Meinasin jo välillä soittaa liikkeeseen ja perua kaupat kun ei mikään meinannut auttaa.
On tuo Ama vaan aika guru!
Ja vaivaa nähnyt noiden karttojen hieromisessa.
Kiitos myös Epe:lle
Tänään sain vihdoin aikaa kokeilla Amalta saatuja karttoja.
Kopion kaikki kentät alkuperäisiin 234 karttoihin (FI ja EP) ja latasin ne ecuun.
Throttle resetit jne.
Sitten sormet ristiin ja kone käymään 15min idle resettiä. Karttakytkin oli 3 asennossa.
Kone kävi nätisti koko 15min ja miehen hymy alkoi levitä suupieliin.
Sammutus ja hetken päästä kone uudelleen käymään.
Ei yski eikä stumppaa vaikka kuinka vähän avaa kaasua.
Sitten mieli toiveikkaana koeajolle.
Ei stumppaa ei sitten millään. Eikä ammu enää putkeen missään kohtaa.
Pystyy hienosti ajamaan jopa n. 2500-3000rpm kierroksilla, ei pompi eikä nyi oikeastaan yhtään.
Ja 3 vaihteella lähtee hienosti kaasusta pystyyn. Voimaa on ylärekisterissä hienosti.
Kotipihaan ajaessa yritän 3 vaiheella saada sen stumppaamaan, ei onnistu ennen ku kierrokset on jotain 1300!
Nyt on miehen hymy niin leveä että ei mahdu kypärän sisään.
Ostin tosiaan pyörän talvella lähes koeajamatta kun oli päällepäin niin siisti. Meinasin jo välillä soittaa liikkeeseen ja perua kaupat kun ei mikään meinannut auttaa.
On tuo Ama vaan aika guru!
Ja vaivaa nähnyt noiden karttojen hieromisessa.
Kiitos myös Epe:lle
KTM 690 Enduro R 2013 Evo 2 (PP nokka, LeoVince slipari vakio väliputkella, K&N filtteri)
Re: KTM 690 E/R TuneECU
Moro, ois tuommonen 2013 smc r kotkotin ja tune eculla mappeja olin vaihtamassa ja muuten onnistuikin mutta einperhana pysy tyhjäkäynnillä sitä 15min vaan simahtaa puolen minuutin päästä. tps näyttää 0,69v ja tb 3,3 0,72v mahtaako johtua näistä? vikakoodia näyttää kans "throttle position sensor low voltage"
Re: KTM 690 E/R TuneECU
-11 690 smc
Missähän voisi olla vika kun tuntuu, että ottaa jotenkin huonosti kierroksia kun ihan vaikka paikallaan kierrättää. Esimerkiksi kaverin -12 vuoden 690 ottaa paljon hetkemmin kierroksia kuin tämä minun pyöräni
Toinen ongelma on, että kun esimerksiksi kytkimen kanssa antaa liikaa ja liian nopeasti kaasua niin ampuu imukurkun irti pyörästä.
Pyörässä on nyt vaihdettuna ilmanputsarin kansi, akra ja evo 1 kartta
Missähän voisi olla vika kun tuntuu, että ottaa jotenkin huonosti kierroksia kun ihan vaikka paikallaan kierrättää. Esimerkiksi kaverin -12 vuoden 690 ottaa paljon hetkemmin kierroksia kuin tämä minun pyöräni
Toinen ongelma on, että kun esimerksiksi kytkimen kanssa antaa liikaa ja liian nopeasti kaasua niin ampuu imukurkun irti pyörästä.
Pyörässä on nyt vaihdettuna ilmanputsarin kansi, akra ja evo 1 kartta
-
- Viestit: 146
- Liittynyt: Ma Heinä 29, 2013 9:42 pm
- Pyörä: EXC 300 TPI -20
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
Re: KTM 690 E/R TuneECU
Ugh, löytyykö keneltäkään -08 enduroon akramappia jemmasta
KM765EU0804031
//janne
KM765EU0804031
//janne
Re: KTM 690 E/R TuneECU
Oletko tsekannut nuo tps-jännitteet ohjeiden mukaisesti eli throttle motorin plugi irti?SKEBBE69 kirjoitti:Moro, ois tuommonen 2013 smc r kotkotin ja tune eculla mappeja olin vaihtamassa ja muuten onnistuikin mutta einperhana pysy tyhjäkäynnillä sitä 15min vaan simahtaa puolen minuutin päästä. tps näyttää 0,69v ja tb 3,3 0,72v mahtaako johtua näistä? vikakoodia näyttää kans "throttle position sensor low voltage"
Jos ei ennestään tuttu aihe tuolla loistavat ohjeet miten mitataan ja säädetään:
https://advrider.com/f/threads/ktm-690- ... de.931664/
Sen mukaan 2013 jännitteet pitäisi olla tuo plugi irti:
690 R (09-13)
Throttle Pos Sensor, closed 0.28-0.32v, open 0.53-0.57v THAD
Throttle grip sensor closed 0.28-0.32v APAD
Jos plugi on kiinni näyttää ihan muuta!
KTM 690 Enduro R 2013 Evo 2 (PP nokka, LeoVince slipari vakio väliputkella, K&N filtteri)
Re: KTM 690 E/R TuneECU
Terve. Olisko kellään smc 690 vm2009 malliin evo2 karttoja kun ei saakkaan enää ecutunen sivuilta. Tarve olisi kun nokka on jo paikallaan muttei karttoja...
Löytyikin ulkomaisen linkin kautta...
https://web.archive.org/web/20180714134 ... _list.html
Löytyikin ulkomaisen linkin kautta...
https://web.archive.org/web/20180714134 ... _list.html
Re: KTM 690 E/R TuneECU
Pyörä 690 enduro r 2011 eli 650cc ja tuollaset kartat on pyörässä sisällä: KTM765EU11B0232 (EP ja FI). Nähtävästi joku EVO1 mappi mutta valinta kytkimen 2 asennossa melkoinen onn/off kaasun vaste, mikä vaikeuttaa ajamista ruuhkassa tai maastossa, olisiko arvon raadilla hyviä ehdotuksia paremmista mapeista? Pyörässä siis vaihdettu ilmanputsarinkotelo avaraan malliin ja GPR slipari. Ja vielä myös kysymys että vaihtuuko mapin vaihdon yhteydessä kaikki ne mapit 1, 2, 3 ( soft, perfomance , standard)? Ainkin olen ymmärtänyt että noissa vaihto mapeissa ei olisi noita muita kun 2 asentoo muokattu.
Re: KTM 690 E/R TuneECU
Löytyykö keltään koneelta -08 malliin EVO tai Akran karttoja? Kaverille yritettäisiin laittaa. Alkuperäiset kartat paikoillaan ja tehoputki.