Säilöntäainetta bensatankkiin?

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

customi
Pyörä: Nyt Husse 710

Säilöntäainetta bensatankkiin?

Viesti Kirjoittaja customi »

Morjesta
Mulla on kausi nyt paketissa, ja pyörä kerhon tallissa jossa
lämmöt n +15 astetta.
Mitähän ainetta kotarin tankkiin (adv) olisi viisasta laittaa talven ajaksi?
KN76
Pyörä: R 1200 GS

Re: Säilöntäainetta bensatankkiin?

Viesti Kirjoittaja KN76 »

Muutaman talven käytin brigs&strattonin säilöntäainetta ja toimi loistavasti. Senkun lähti keväällä ajelemaan...
Toimii varmaan kaikissa ruohonleikkureissa ym. muissa maan muokkaajissa... :lol:
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
Woody
Pyörä: FXDF

Viesti Kirjoittaja Woody »

Aina on toiminut ilman ihmeempiä aineita. Lienee hyvää tuuria :roll:
KN76
Pyörä: R 1200 GS

Viesti Kirjoittaja KN76 »

kuussatanen dr ei toiminu, sen jälkeen oon noita aineita käyttäny... nykyään kun toi bensa on niin kallista niin pitää sitä yrittää säilyttää kaikin mahollisin keinoin...
Viimeksi muokannut KN76, Su Marras 07, 2010 4:14 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
JTapani
Pyörä: Africa Twin

Viesti Kirjoittaja JTapani »

Minkälaisia ongelmia porukoilla oikeesti on ollut, jos vehkeet on seisseet ~6kk?

Itse en koskaan ole mitään lisäaineita tankkiin kaadellut. Perustuen jo siihenkin että tuskin ne autoliikkeessäkään mitään lisäaineita tankkeihin kaatelevat, jos auto vaikka sattuis seisomaankin vähän pidempään siellä rivissä.

Mulla ainakin on mopot, leikkurit ja sahat käynnistyneet ilman suurempia ongelmia, ilman noita lisäaineitakin.
Elämä ei koostu niistä päivistä, jotka ovat menneet, vaan niistä, jotka jäivät muistiin.
-Pjotr Pavlenko-
rainerb
Pyörä: AT RD07a + ST1100

Viesti Kirjoittaja rainerb »

Eihän vara venettä kaada.... Halvin konsti lienee tankin ja kaasareiden tyhjentäminen. Jos tankki nyt ei ole täynnä, niin kuvittelisin mahdollisen hukkabensan kustannuksen (jos ei sitä saa autossa käytettyä) olevan pienempi, kuin säilytysaineen kustannuksen?
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
Pikkuhannu
Pyörä: Yamaha XT 350

Viesti Kirjoittaja Pikkuhannu »

Jos tankki on täynnä, ei sinne pääse vettä kondensoitumaan. Kaasarit kannattaa varmasti tyhjentää.
Eipä ole koskaan ongelmia ollut, vaikka bensa on seisonut ilman lisäaineistusta.
Pitää sitten keväällä ajella hiukan kovempaa, bensaa kuluu enemmän--> kovempi virtaus tankissa/kaasarissa--> polttaa kuumempana-->vesi haihtuu? :lol:

Mutta kuka sitä 6kk mopoa raaskii seisottaa??? :shock: Kovaa ajoa vaan... :mrgreen:
gixxerman
Pyörä: 4xtohtori

Viesti Kirjoittaja gixxerman »

Mä käyttänyt Motonetin stabilisaattoria,maksa kympin pullo ja riittää aika moneen tankkiin.Mulla tuo vanha honda oikkuilee ainakin ilman säilöntäainetta,ja kyykkypyörästä vähän tehot hukassa,kun keväällä vanhalla bensalla eka kerran lähtee.
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
Kampi
Pyörä: R1200GSA

Viesti Kirjoittaja Kampi »

JTapani kirjoitti:Minkälaisia ongelmia porukoilla oikeesti on ollut, jos vehkeet on seisseet ~6kk?
Naisongelmia :roll: lähinnä puutetta... voisin kuvitella.
treriksrøysare
Syke
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona

Viesti Kirjoittaja Syke »

rainerb kirjoitti:Eihän vara venettä kaada.... Halvin konsti lienee tankin ja kaasareiden tyhjentäminen. Jos tankki nyt ei ole täynnä, niin kuvittelisin mahdollisen hukkabensan kustannuksen (jos ei sitä saa autossa käytettyä) olevan pienempi, kuin säilytysaineen kustannuksen?
Jotenkin kuvittelisin hapettumisen pahenevan jos kaikki paikat tyhjennetään bensasta.
Ennemmin laittaisin stabilisaattoria tankkiin.
Nykybensa ei oikein säily käyttökelpoisena talven yli.
Töissä pojat vaihtaa keväisin bensoja kymmeniin koneisiin,(ruohonleikkureita yms.pikku polttomootoreita)
juurikin vanhojen bensojen takia.Sitä vanhaa bensaa ei saa edes avoliekillä palamaan.

Ja tämä on hyvinkin yksilökohtaista.Joillain toimii vaikka seisoisi bensat vuoden ja toisilla ei.
Braa-aab!
Cervatore
Pyörä: KTM 990 SMR & Yamaha WR200

Viesti Kirjoittaja Cervatore »

Mulla ei tähän mennessä ole ykskään laite käyny oikkuilemaan seisotuksen jälkeen (koputetaan puuta) mutta nyt ensimmäisen ruiskumoottorin kanssa ajattelin että voisin sen muutaman euron
hyvänmielenvarmistuksen tehdä ja ostin sitten lisäainetta mallia starbrite/startron. Nämä siis tosin varustettuna veneen kuvalla pullon kyljessä mutta ajattelin että samaa bensaa niissä moottoreissa useimmiten palaa. Keväällä nähään, voi sitten ainakin väittää yrittäneensä jos onkin järjestelmässä tukkoja.
RiiMi
Pyörä: Honda cbf 1000f

Viesti Kirjoittaja RiiMi »

Moottoripyörässä en ole säilöntäaineita käyttäny ja hyvin on vehkeet pelannu mutta moottorikelkkailu vuosina huomasin siitä olevan hyötyä ja paikallisella Ski-doo kauppiaalla oli kevväisin noita litkuja mukavasti tarjolla.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
tomimikael
Pyörä: xr600r

Viesti Kirjoittaja tomimikael »

Minä taas olen käsittänyt että kaasari ei tykkää olla tyhjänä pitempiä aikoja?? Kovettuisi paikat jne. Mene ja tiedä.
Lämpötilan vaihteluthan sitä hallaa tekee, kondensoituu vettä paikkoihin. Tuommoinen tasalämpöinen halli on passeli säilytys paikka.
Don't stop for nothing, It´s full speed or nothing.
aapo
Pyörä: DR 750 S

Viesti Kirjoittaja aapo »

Vuosi sitten keväällä näytti tältä :shock: . Ikinä en ole lisäaineita käyttänyt, ja nyt oli eka kerta kun oli paikat tässä kunnossa. Oli lieviä vaikeuksia saada käyntiin eikä muuutenkaa kaasarit toiminu ihanteellisesti :lol:

Ehkä sitä vois jotain lisämömmöä tankkiin laittaakkin :lol:

Kuva

Kuva
-too Big to fail-
SS
Pyörä: R1200GSA LC, Husqvarna Rödmyra 118cc -51

Viesti Kirjoittaja SS »

Olen itseäni viisaampien kerhokavereiden neuvomana laittanut ja vuosien ajan täyssynteettistä kaksitahtiöljyä lorauksen melkein tyhjään tankkiin. Oisko joku 5-10% seos. Sitten tietysti hyvä ravistelu, koneen käyttöä niin että öljybensa on mennyt läpi asti. Ja peitannut myös peltisen beansatankin seinämät.
Varsinkin neljän kaasarin plastiikkipyörässä tuo oli oiva keino.
Ainostaan kerran 10v aikana kaasarit tulvi keväällä, sekin oli silloin kun laitoin myyjän mainostamaa "säilytysainetta" tuon öljyn asemasta....oli harmaata "hartsia" kaasuttimen kanavat täynnä.

Samaa öljyä liraus tulpanrei'istä, ja muutama pyöräytys, niin siinä on syyshuolto.

SS
Vastaa Viestiin