Saito kahvan lämppärit

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Isokangas
Pyörä: Tenere660-96

Saito kahvan lämppärit

Viesti Kirjoittaja Isokangas »

Tullu tossa muutamana aamuna mielee kun ajellu 4-5 aikaan töihin n +5 astetta ja vähä tai enempi vettä että kaffan kuumottimet olis kova juttu..Noita Saito? merkkisiä kehutaan.Kuka myy?Entä onko tota bilteman sarjaa kellään,hinta vaan olis se alle 30e..
Timoteus
Pyörä: KTM EXC 250 6Days -19

Re: Saito kahvan lämppärit

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Mulla on tollaset Saito-lämpötupit DR:ssä, kohtuullisen tyytyväinen niihin olen. Aika paksut ne on mutta se ei ole mua haitannut kun on sen verran reippaasti sormissa pituutta. Säädinyksikössä on OFF-asennon lisäksi HI (20 W) ja LOW (10 W)-asennot joilla ei käytännössä tee mitään, no ehkä avokäsin jos ajaa niin saattaa just ja just tuntea HI-asennossa että vähän kihelmöi. Lisäksi on Start-asento (40 W) joka on tosi lämmin, pikkupakkasillakin lämmittää sopivasti ellei nyt ihan mahdottoman paksut vanttuut ole kädessä... :lol: Se, että kantsiiko tuota 40 wattia imasevaa asentoa käyttää pitkään onkin sitten itse kunkin harkinnassa.

Saksan ebaystä huo hommasin, lämppäreitä löytyy sieltä hakusanalla heizgriffe - niin ja ainakin Louis noita siellä myy viidenkympin hintaan näköjään.
Pasi
Pyörä: KTM690R/SM

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Kokeilin taannoin tuota Saiton sarjaa. Mun mielestä olivat liian paksut ja liukkaat. Säädin särkyi aika nopeasti.

Mielestäni normitupen alle asennettavat elementit on paremmat.
Timo Tasakaasu
Pyörä: 1190Adv, 660SMC

Viesti Kirjoittaja Timo Tasakaasu »

Myös mulla särkyi säädin Louisin myymästä Saitosta. Vain suurin teho jäi toimintaan. Liekö se suorakytkentä ilman virtaa pätkivää elektroniikkaa. Paksut, liukkaat ja iso säädinmurkula.
Nyt mulla on Oxfordin lämppärit, mutta KTM:n logot pakkauksessa. Löytyy power partseista. Normaali paksuus, ei niin liukas ja siro katkaisija jonka sai kaksipuoleisella teipillä nätisti mittarin viereen. Vain kaksi tehoaluetta. Pienempää ei juuri tunne, mutta kummasti silti auttaa, kun hetken on päällä ollut. Hinta muistaakseni 90€. Nää on kestänyt jo kolme kesää ja yli 40tkm. Ei ole kyllä koko ajan olleet päällä :mrgreen:

Noissa olisi enemmän tehoalueita ilmeisesti http://www.oxprod.com/index.php?pg=3&ac ... &pid=174&p
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
mopopoitsu
Pyörä: Afrikka Twin, Amerikka Twin

Viesti Kirjoittaja mopopoitsu »

Omakohtaiset Saito-kokemukset ovat hyvät. Mulla on ollu näitä monessa mopossa, ja kerran tehoalueen valintakytkimessä oli jotain kosketushäiriötä, joka tosin poistui jollain rasvaamisella. Onhan ne paksummat kuin normaali tupet, mutta tuo on tottumiskysymys. Kun on lähes koko mopoilu-uran ajan roikkunut saitoissa kiinni, niin "normaali"paksuinen tuppi tuntuu kuin pitäisi kiinni siitä viimeisestä oljenkorresta.
Elämä voi olla valaistu tie joka turvallisesti perille vie. Olen käynyt sivuteilläkin, koska sydän sanoi niin (Pelle)
Jussi_S
Pyörä: XRV 750 Africa Twin, WR250

Viesti Kirjoittaja Jussi_S »

Mulla on AT:ssa Bilteman tupet ja paksuthan nekin on, ei tosin haittaa minua.
Kaksi eri lämpöasetusta, kovemmalla saa lämmön päälle suht nopeesti ja hiljaisempi jaksaa jotenkuten pitää lämpöä yllä. Välillä kun käyttää kovemmalla niin hyvin oon pärjänny.
Sanoisin että hinta-laatusuhde on aika kohillaan.
AT -95
an13
Pyörä: 690

Viesti Kirjoittaja an13 »

Edellisessä oli Louisilta hommatut Saito 1.sukupolven vehkeet jotka oli paksut ja liukkaat ja toimivat moitteetta. Nykyiseen laitoin Louisilta Saito II mallit, jotka eivät ole enää liukkaat, ovat muuttaneet pintamateriaalin varsin päteväksi. Paksut ovat edelleen, ja lämpeävät samalla logiikalla. Hintansa väärti.
Ossy-57
Pyörä: BMW R1100gs, BMW R100, DR 350

Viesti Kirjoittaja Ossy-57 »

ahaa, mulla on siis ensimmäisen sukupolven saitot r100.ssa. Liukkaat kuin p&%¤%¤%le itte, mutta lämpeää hyvin. Liekö Bilteman vermeet ensimmäistä vai toista sukupolvea? Mun piti tehdä Jutit, eli vetää erkaria lapaan että pito parani, ja tämä siis maantie käytössä!! Kusimukiin tekis mieli vääntää lämpökahvat mutta ei noin liukkailla ainakaan talvella pystyssä oysy.(jos ei muutenkaan...)
Internet on nykypäivän raamattu, keskustelupalstoilta löydät aina haluamasi vastauksen...
MT

Viesti Kirjoittaja MT »

Raimolta ostin tuommoset Oxfordin lämpökahvat ja on tosi tehokkaat ja ei oo paksut mölökeröt.
http://sparewheel.net/p/p_info/i/3901
Agitheosis
Pyörä: Husqvarna CT6FS / Can-Am Outlander 800
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Agitheosis »

Ossy-57 kirjoitti:---Mun piti tehdä Jutit, eli vetää erkaria lapaan että pito parani---
Voiko vaarana olla että kahva lämpee extra eristeen takia
liikaa ja polttaa langan poikki? kestikö kuinka kauan tuolla
virillä?
Ossy-57
Pyörä: BMW R1100gs, BMW R100, DR 350

Viesti Kirjoittaja Ossy-57 »

Toimii edelleen, tosin R100 on nyt seissy 2 vuotta kun ei kaikilla kerkiä ajamaan... (eikä kestäny ranne "kyykkypyörää". Tänä kesänä täytyy kyllä ajaa sillä 800km että saa taas mittarin ympäri niin on uusi pyörä :D
Internet on nykypäivän raamattu, keskustelupalstoilta löydät aina haluamasi vastauksen...
Vastaa Viestiin