Suzuki dr 350s ja öljyt

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

KETKUTTAJA
Pyörä: Suzuki dr 350s

Suzuki dr 350s ja öljyt

Viesti Kirjoittaja KETKUTTAJA »

Elikkäs vaihtelin eilen tohon mun vasta ostettuun pyörään öljyjä ja tuli sellanen kysymys mieleen, että pitääkö noi öljyt tarkistaa sillee, että pyörä on jalan varassa vai pitääkö pyörää pitää itse mahdollisimman pystyssä. Kun ei ole mitään ohjekirjaa tohon niin ajattelin tarkistaa. Ainakin entisissä menopeleissä pitänyt itse pitää pyörää pystyssä.

Sitten se vielä ihmetytti, että kun olin laittanut öljyä koneeseen suunnilleen sen 1,7 litraa niin annoin koneen käydä muutaman minuutin ja sammutin sen ja odottelin muutaman minuutin, tarkistin öljyn määrän niin eihän se öljy edes osunut koko mittatikkuun. No lisäsin öljyä noin 1 desin ja tarkistin uudestaan niin öljy osui vain juuri ja juuri mittatikkuun. Vaihdoin siis samalla öljynsuodattimen joten eikös öljyä pitäisi mennä se 1,9 litraa. Ihmetyttää vain kun öljyä on jo melkein sen verran, mutta ei silti osu edes alaraja ja yläraja merkin väliin. Vaikuttaako muuten se mittaustulokseen, että kun lisäsin ton 1 desin niin en käynnistänyt konetta sen jälkeen vaan odotin vain vähän aikaa ja mittasin uudelleen. Eli pitääkö toi kone käyttää aina vaikka sitä öljyä lisäisi ihan vähänkin.
Pyörän vuosmalli siis -95.
KETKUTTAJA
Pyörä: Suzuki dr 350s

Re: Suzuki dr 350s ja öljyt

Viesti Kirjoittaja KETKUTTAJA »

Nyt taisi selvitä, eli äsken lämmitin koneen uudestaan ja mittasin öljyn määrän uudelleen ja öljyä oli asteikon yli puolenvälin. Eli taisi eilen kone jäähtyä jo niin paljon, että näytti väärän lukeman.
Jukka
Site Admin
Pyörä: CFMoto 800 mtx
Viesti:

Re: Suzuki dr 350s ja öljyt

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Ei voi muutako ottaa osaa, tohtori on muuten mukava pyörä mutta siinä on tehty se öljyn kattominen vimpan päälle haastavaksi.
Tarkkaa hommaa niinko täin naiminen.
Vastaa Viestiin