AT:multilinkki

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

dieseli
Pyörä: africa twin RD 07 -94

AT:multilinkki

Viesti Kirjoittaja dieseli »

Tervehdys! Uutena at:n omistajana tulee kaikenlaista kysyttävää,ensiksi tuli mieleen että miten tuota takajousitusta voisi voidella. Vai tarviiko ollenkaan? Toisena kiinnostaa että mistä tietää onko mopoon jo vaihdettu parempi pensapumppu,tuossa kiinni olevassa molemmat letkut lähtee pumpun samasta päästä,eli onko vielä alkuperäinen? Nämä nyt ensin,lisää kysymyksiä varmasti tulee vielä.
Kampi
Pyörä: R1200GSA

Re: AT:multilinkki

Viesti Kirjoittaja Kampi »

Terve vaan! Svingin laakerit tarvitsevat vaseliinia, linkun laakerit tarvitsevat vaseliinia :mrgreen: Muuten takajousitus ei tarvinne erityisempää voitelua. Takaiskari ei ole pahoillaan säännöllisestä huollosta, BR PRO SERVICE tekee hyvää työtä.
treriksrøysare
tsau
Pyörä: GSA 1200

Viesti Kirjoittaja tsau »

AT:ssä lienee samantapainen linkku/swingi kuin TA:ssa. Itse rasvasin molemmat n. kuukausi sitten, helppo homma. Huolellinen kannattaa kuitenkin olla, varsinkin kasausvaiheessa.
Minulle kävi näin:

Laitoin linkun ja swingin kiinni, meni tosi helposti ja olin tyytyväinen.
Siivosin pöytää ja ihmettelin, mitäs osia noi on....
Otin swingin pois ja laitoin pölysuojat paikalleen ja swingin kiinni...
Siivosin pöytää ja ihmettelin, mikäs osa se tuo on....
Otin swingin pois ja laitoin pölysuojat ja ketjusuojan paikalleen ja swingin kiinni...
Aloin laittamaan jarrusatulaa paikalleen ja ihmettelin, että mites tuo jarruletku menee ihan väärältä puolelta....
Otin swingin pois ja laitoin pölysuojat ja ketjusuojan paikalleen ja jarruletkun oikealta puolelta ja swingin kiinni...
Tällä kertaa ei enää löytynyt ylimääräisiä osia pöydältä eikä lattialta.

Mitä tästä opimme? Se selviää seuravalla kerralla :mrgreen:
an13
Pyörä: 690

Viesti Kirjoittaja an13 »

Takajousitus kannattaa voidella kerran talvessa. Ottaa kaiken irti ja pöydälle ja vaseliinia neuloihin. Iso osa noista neuloista ja holkeista ei ole tietenkään standardikokoisia ja kaikki vaihtamalla pelkkiin osiin menee satoja euroja.

Tiivisteiden kunnosta kannattaa pitää myös huolta niin on vähempi kuraa siellä.
dieseli
Pyörä: africa twin RD 07 -94

Viesti Kirjoittaja dieseli »

Hienoa,täytyy varmaan vielä tällekevättä ehtiä tuo homma tekemään.Siitä p.a pumpusta kuvia mitä olen tässä katellu vaikuttas olevan vielä alkuperäinen pumppu paikoillaan,mitähän tuon kanssa kannattas tehdä? Vaihtaa suosista vai odottaa että jättää välille,voiko sille tehdä mitään ennalta ehkäisevää huoltoa? Kilometrejä on 68000
juh@
Pyörä: AT RD07A

Viesti Kirjoittaja juh@ »

dieseli kirjoitti:Hienoa,täytyy varmaan vielä tällekevättä ehtiä tuo homma tekemään.Siitä p.a pumpusta kuvia mitä olen tässä katellu vaikuttas olevan vielä alkuperäinen pumppu paikoillaan,mitähän tuon kanssa kannattas tehdä? Vaihtaa suosista vai odottaa että jättää välille,voiko sille tehdä mitään ennalta ehkäisevää huoltoa? Kilometrejä on 68000
http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... t=pierburg

Tuon aiheen jos kahlaat läpi niin olet varmaan viisaampi...tai sitten et...
404 HTTP Error File not found
Vastaa Viestiin