Terve! Elikkäs mulla on tommonen vm. 2000 Husqvarna TE410. Syksyllä ajokauden päätteeksi purin pyörästä tankin yms härpäkkeet pois, sääsin venttiilit ja vaihdoin tulpan. Jätin pyörän ilkosilleen ja kasailin sitä nyt vloppuna.
Noh, kun koitin pyörää käyntiin niin eihän se tietenkään lähtenyt. Tulpasta katoin senverran että kipinää tulee, ja bensaakin saa. Kauheesti putkessa paukkuu ja tulppa kastuu ja tulpan alaosaan kerääntyy jotain ruskeaa nestettä + bensaa (öljyäkö? onko normaalia?). Puristuksia on ihan normaalisti
Mitäs tässä nyt pitäis tehdä? Aika noviisi oon noitten nelarivehkeiden ja ekaa kertaa sääsin venttiilit syksyllä jonka jälkeen ei pyörä siis enää käynnisty.
Husse ei käynnisty
Valvoja: Moderaattorit
- Kalpa
- Pyörä: Husaberg FE 390
Re: Husse ei käynnisty
Mun EXC 450 tekit ihan samat.
Pura kaasari ja huuhtele etanolilla. Paineilmaa kandee myös käyttää.
Samoin bensaletku, bensahana kaikki polttoaineensyöttöön liittyvä kannattaa käydä huolella läpi.
Mun mopo tokeni vasta kahdella kaasarin putsauksella, tankin tyhjennyksellä/huuhtelulla, tulpanvaihdolla ja muutamien sähköjen uusimisella.
Syy taisi kuitenkin olla kaasarissa vaikkei se heti ekasta putsaamiskerrasta korjaantunutkaan. Toisenkaan purku/etanolissa uittamis-kerran ei vielä toiminut mutta seuraava aamuna lähti tulille.
Todella v-mäistä troubleshootingia.
Pura kaasari ja huuhtele etanolilla. Paineilmaa kandee myös käyttää.
Samoin bensaletku, bensahana kaikki polttoaineensyöttöön liittyvä kannattaa käydä huolella läpi.
Mun mopo tokeni vasta kahdella kaasarin putsauksella, tankin tyhjennyksellä/huuhtelulla, tulpanvaihdolla ja muutamien sähköjen uusimisella.
Syy taisi kuitenkin olla kaasarissa vaikkei se heti ekasta putsaamiskerrasta korjaantunutkaan. Toisenkaan purku/etanolissa uittamis-kerran ei vielä toiminut mutta seuraava aamuna lähti tulille.
Todella v-mäistä troubleshootingia.
"ajaa niin ettei satu mitään"
-
DR Markku
- Pyörä: KTM 690 r, 250 EXC-f , 2V bokseri
Vanhoilla pensoilla ei kannata etes yrittää, uutta pensaa tankkiin. Sitte tuohon kaasarin putsaukseen on moottoripyöräliikkeissä aineita joita vois kokeilla ensin. Ne kuulemma liuottaa sieltä niitä töhniä pois, ite en oo kokeillu mutta kaveri kehu että toimii mutta ei tieteskään poista roskia jos siellä semmosia on. Jos nuo ei auta niin seuraavaksi kait se on purettava ja putsattava se kaasari.
En tuota TE410 konetta tunne, mutta itsellä oli TE570:ssä
samat oireet, kun oli magneetosssa magneetit irronnu ja
pyörähtäny väärään asentoon. Hyvä kipinä tuli, mutta sillon kun mäntä
oli alhaalla.
http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... =6&t=15123
samat oireet, kun oli magneetosssa magneetit irronnu ja
pyörähtäny väärään asentoon. Hyvä kipinä tuli, mutta sillon kun mäntä
oli alhaalla.
http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... =6&t=15123
"Ympyrä ja nuoli, siihen loppu huoli!" 
Mopo: KTM 390 Adventure
EX-mopot: KTM 620 Advente Ja Husqvarna TE570
Mopo: KTM 390 Adventure
EX-mopot: KTM 620 Advente Ja Husqvarna TE570
-
Sakkeus
- Pyörä: KTM 640 Sumo enskavantein
Oisko venttiilien säätö menny sit peileen, joku venttiili rupes kantaan kunnolla? sillon se kyllä paukkus eikä lähtis käyntiin?