Husse ei käynnisty

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

peteeee
Pyörä: eioo

Husse ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja peteeee »

Terve! Elikkäs mulla on tommonen vm. 2000 Husqvarna TE410. Syksyllä ajokauden päätteeksi purin pyörästä tankin yms härpäkkeet pois, sääsin venttiilit ja vaihdoin tulpan. Jätin pyörän ilkosilleen ja kasailin sitä nyt vloppuna.

Noh, kun koitin pyörää käyntiin niin eihän se tietenkään lähtenyt. Tulpasta katoin senverran että kipinää tulee, ja bensaakin saa. Kauheesti putkessa paukkuu ja tulppa kastuu ja tulpan alaosaan kerääntyy jotain ruskeaa nestettä + bensaa (öljyäkö? onko normaalia?). Puristuksia on ihan normaalisti

Mitäs tässä nyt pitäis tehdä? Aika noviisi oon noitten nelarivehkeiden ja ekaa kertaa sääsin venttiilit syksyllä jonka jälkeen ei pyörä siis enää käynnisty.
Kalpa
Pyörä: Husaberg FE 390

Re: Husse ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Kalpa »

Mun EXC 450 tekit ihan samat.

Pura kaasari ja huuhtele etanolilla. Paineilmaa kandee myös käyttää.

Samoin bensaletku, bensahana kaikki polttoaineensyöttöön liittyvä kannattaa käydä huolella läpi.

Mun mopo tokeni vasta kahdella kaasarin putsauksella, tankin tyhjennyksellä/huuhtelulla, tulpanvaihdolla ja muutamien sähköjen uusimisella.

Syy taisi kuitenkin olla kaasarissa vaikkei se heti ekasta putsaamiskerrasta korjaantunutkaan. Toisenkaan purku/etanolissa uittamis-kerran ei vielä toiminut mutta seuraava aamuna lähti tulille.

Todella v-mäistä troubleshootingia.
"ajaa niin ettei satu mitään"
DR Markku
Pyörä: KTM 690 r, 250 EXC-f , 2V bokseri

Viesti Kirjoittaja DR Markku »

Vanhoilla pensoilla ei kannata etes yrittää, uutta pensaa tankkiin. Sitte tuohon kaasarin putsaukseen on moottoripyöräliikkeissä aineita joita vois kokeilla ensin. Ne kuulemma liuottaa sieltä niitä töhniä pois, ite en oo kokeillu mutta kaveri kehu että toimii mutta ei tieteskään poista roskia jos siellä semmosia on. Jos nuo ei auta niin seuraavaksi kait se on purettava ja putsattava se kaasari.
Teme X-2
Pyörä: 390 Adventure

Viesti Kirjoittaja Teme X-2 »

En tuota TE410 konetta tunne, mutta itsellä oli TE570:ssä
samat oireet, kun oli magneetosssa magneetit irronnu ja
pyörähtäny väärään asentoon. Hyvä kipinä tuli, mutta sillon kun mäntä
oli alhaalla.

http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... =6&t=15123
"Ympyrä ja nuoli, siihen loppu huoli!" :roll:

Mopo: KTM 390 Adventure
EX-mopot: KTM 620 Advente Ja Husqvarna TE570
Sakkeus
Pyörä: KTM 640 Sumo enskavantein

Viesti Kirjoittaja Sakkeus »

Oisko venttiilien säätö menny sit peileen, joku venttiili rupes kantaan kunnolla? sillon se kyllä paukkus eikä lähtis käyntiin?
Vastaa Viestiin