750 teneren öljyn mittatikku ja tulpat

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

harttana
Pyörä: honda xl 600

750 teneren öljyn mittatikku ja tulpat

Viesti Kirjoittaja harttana »

mitataanko 750 teneren öljynpinta mittatikku kiinni kierrettynä vai auki olleena? pitääkö tulppien vaihtoon irrottaa tankki/katteet vai pääseekö syylaria raottamalla käsiksi? onko aivan sama kumman puolen bensahanaa käyttää vai pitääkö molempien olla auki ja toisen kiinni?? :shock:
pandomar
Pyörä: myyty

Re: 750 teneren öljyn mittatikku ja tulpat

Viesti Kirjoittaja pandomar »

Itse olen mitannut aina öljykorkki kiinni. Itse olen saanut tulpat vaihdettua syyläriä siirtämällä. Kandee pitää molemat hanat vaan auki, tietyn pisteen jälkeen rupee tankki menemään toispainoiseksi tosin vasta aika myöhään. En kyllä tiedä mitä sillä saavuttaa että pitäisi toista hanaa kiinni, ainakin bensa virtaa paremmin kahdesta hanasta kuin yhdestä.
Tuffe
Pyörä: XTZ750

Viesti Kirjoittaja Tuffe »

harttana kirjoitti:mitataanko 750 teneren öljynpinta mittatikku kiinni kierrettynä vai auki olleena?
Manuaalin mukaan tikkua ei ruuvata kiinni. Käsittääkseni käytetään kone lämpimäks ja tsekataan öljyn määrä tovi sammuttamisen jälkeen. Tärkeintä lienee, että ainakin joskus tarkistaa öljyn määrän :oops: . Ajelin parikymmentätuhatta kilsaa tarkistamatta ja jouduin lisäämään yli 3 litraa, että tikun pää kastui. Alkoi kuulua rumaa ääntä ja nyt on uuempi kone oottamassa tallin lattialla.
harttana kirjoitti:pitääkö tulppien vaihtoon irrottaa tankki/katteet vai pääseekö syylaria raottamalla käsiksi?
Sain joskus vaihdettua ilman purkamisia, sivukatteet otin irti ja siirsin vähän syyläriä.
harttana kirjoitti: onko aivan sama kumman puolen bensahanaa käyttää vai pitääkö molempien olla auki ja toisen kiinni?? :shock:
Taitaapa olla ihan sama. Jos vähänkään rymmyyttelee, niin toispuoleisuus ei varmaankaan tuu esiin ainakaan painopisteen puolesta. Yleensä piän molempia auki.
pandomar
Pyörä: myyty

Viesti Kirjoittaja pandomar »

Tuffe kirjoitti:
harttana kirjoitti:mitataanko 750 teneren öljynpinta mittatikku kiinni kierrettynä vai auki olleena?
Manuaalin mukaan tikkua ei ruuvata kiinni. Käsittääkseni käytetään kone lämpimäks ja tsekataan öljyn määrä tovi sammuttamisen jälkeen. Tärkeintä lienee, että ainakin joskus tarkistaa öljyn määrän :oops: . Ajelin parikymmentätuhatta kilsaa tarkistamatta ja jouduin lisäämään yli 3 litraa, että tikun pää kastui. Alkoi kuulua rumaa ääntä ja nyt on uuempi kone oottamassa tallin lattialla.

Voi jummijammi! Olen katsonut siis öljy pinnan aina väärin :shock: Tosin ei siitä ole pahemmin haittaa, tosin osoitus taas siitä että niitä manuaalejakin kannattaisi joskus lukea
Tuffe
Pyörä: XTZ750

Viesti Kirjoittaja Tuffe »

pandomar kirjoitti:Voi jummijammi! Olen katsonut siis öljy pinnan aina väärin Tosin ei siitä ole pahemmin haittaa, tosin osoitus taas siitä että niitä manuaalejakin kannattaisi joskus lukea
Taitaa olla vaan desin verran eroa.. Oot kuitenki kattonu! Kynnys sivukatteen irrottamiseen on aivan liian korkealla. Asennan pikaruuvin samalla ku vaihdan koneen.
Vastaa Viestiin