Elikkä löytyskö raahesta tai lähistöltä kaveria joka haluaisi etsiä 800 DR suskaan kipinän, tietenkin kohtuullista korvausta vastaan, itselle on nuo sähköpuolen hommat vieraampi laji ja korjaamoille kuulosti olevan ruuhkaa, pistäkää yksityisviestiä tai soittakaa jos jotakuta kiinnostaa?
Vesa/040-7751483
Tohtorin kipinä??
Valvoja: Moderaattorit
Tohtorin kipinä??
Viimeksi muokannut darra800, La Kesä 13, 2009 7:36 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Apua raahesta???
No nyt kipinä löyty, vaan lisää mutkia matkassa, isäukko jotenki onnistu akkua kiinnilaittaessa sohimaan jotku piuhat yhteen ja hyvät savut nousi
kipinän vielä antaa vaan on aika heikohkon näköinen, joten oisko cdi-boksi voinut ottaa itseensä tuosta johtojen yhteenottamisesta? 
-
Sakkeus
- Pyörä: KTM 640 Sumo enskavantein
Re: Tohtorin kipinä??
Et sitten tutkinu mistä ne savut tuli? Jos sieltä vain jotain johtojen kuoria kärysi nii teippiä päälle mutta jos se savu tosiaan pölähti sdi poksista niin voihan se olla entinen? Mutta mulla on se käsitys että poksi on kerrasta kaput, eli kipinä loppuu kokonaan jos poksi särkyy. Mulla oli omasta tohtorista (600) menny kipinä ja käyntiin lähtö heikoksi, magneetolta tulevia johtoja mitatessa sytytyskäämin ohmi arvot olivat monin kertaiset ohjearvoihin, koppa auki ja sytytyskäämiä eli staattoria puristellessa ohmi arvo vain kasvoi. Elikkä staattorista oli langat poikki sieltä täältä. Staattorivika on tyyppivika näissä tohtoreissa koneen koosta riippumatta. Alkuperäisenä staattori on arvokas ja tarvike voi olla hakusalla mutta tuollaisen pystyy käämimään itsekkin kunhan löytää sopivaa kuparilankaa, (tuntui olevan hakusalla Raahessa silloin kun omaani etsin). Etsi ohjearvot noille sähköosille ja mittaile magneetosta tulevat johdot ja jos poikkeavat paljon ohjearvoista, voi vika löytyä sieltä.
- 750 tohtori
- Pyörä: 690 enduro
Joo mulla tohtori hyyty viime kesänä norjaan puolan hajottua. Hajalla olevassa puolassa oli 600 - 700 ohmia ja sillä antoi aivan olemattoman hennon kipinän. Suomesta saatin sitten ohejarvoja olivat muistaakseni tyyliin 220 - 350 ohmia. Ite sitten käämittiin ja käämin vastuksen arvoon 230 ohmia ja sillä puolalla ajellaan vieläkin.. koputan puuta..., mutta englannista saa ihan kohtuu kivasti ja edullisesti uusia osia: http://www.electrexworld.co.uk/suzuki-mx-333-0.html. Että jos puola on rikki etkä itse saa käämittyä niin tuolta kannattaa kysellä...Jos taas cdi on rikki niin laita yv:tä niin voin myydä sulle edullisesti käytetyn....
-
Wesko
- Pyörä: Dr 650 RS"SuMo"
Itse laitoin juuri äskön tilauksen tonne tuosta darran sytytyskäämistä. Hinta oli n. 50€ postikuluineen. Suunnittelin käämimistä koti konstein, mutta ei kyllä tuolla hinnalla kannata alkaa tuhertamaan. Saas nähdä koska tulee ja sattuuko vielä oikeanlainen osa