Olen värkännyt kokeeksi erilaisia lipareita siten, että mulla on toinen Transun pleksi(alaosa), jota on madallettu, ja siihen oon poraillu kiinitysreijät, joihin sitten varret, joihin sitten kiinni eri korkuisia ja mallisia polykarbonaattilevyjä. Osa parempia, osa huonompia, mutta ainoa tapa saada ajo hiljaiseksi on ajaa tapeilta tai kokonaan ilman pleksiä, prkl.
Joskus jossain näin jälkiasennushärpäkkeitä, joissa oli kaksi pleksin osaa limittäin, ja ylä-ja alaosan väliin jäi ilmarako, joka muistaaakseni ADV:lla kuullun mukaan vähensi tuota melua. Tuotakin koitin simuloida, mutta SELVÄÄ apua siitä ei ollut.
Muistelen myös nähneeni useammassa isossa matkapyörässä siinä pleksin alaosassa yksi tai kaksi isompaa reikää, joiden tarkoitus on vissiin päästää ilma läpi, niin ettei se jää pyörteilemään siihen kuskin ja pleksin väliin. Onko kellään moisista tuulilaseista kokemuksia?
Ajattelin seuraavaksi ottaa ja päräyttää muutaman reijän alaosaan, ja katsoa auttaako, jos ei, niin reijät tukkoon pleksinpalalla, ja taas suunnittelupöydän ääreen. Vai pitäisikö tehdä ne reijät, ja laittaa vielä joku ohjuri-lipare ohjaamaan ilmaa sisään niistä..
Kokemuksia, vinkkejä, kommentteja otetaan vastaan.