BMW F650 GS & GS Dakar huolto-ohjeet
Valvoja: Moderaattorit
- empperi
- Viestit: 267
- Liittynyt: La Touko 10, 2014 9:10 am
- Pyörä: Gessu -09 + XT660R -07
- Paikkakunta: Kemi
Re: BMW F650 GS & GS Dakar huolto-ohjeet
Hiljaista on tässä ketjussa, mutta nyt on asiaa 
Pientä nykimistä tasakaasulla on ollut pari vuotta, mutta foorumeita lukiessa se on kuulunut asiaan, milloin ecu:sta tms. johtuvista syistä. Joku aika sitten aloin roplaamaan ilmansuodatinta, ja samalla perehdyin ilmalämpötila-anturiin. Jos anturi on viallinen niin kone käy vikatilassa, eli seokset on säädetty +20 asteen mukaan. No, kylmällähän se ei toimi kunnolla. Kysyin anturia merkkiliikkeestä, juu löyty 68 € hintaan. Soitto varaosaliikkeeseen ja hinta pompsahtaa 18 euroon
Loppui nykiminen!

Pientä nykimistä tasakaasulla on ollut pari vuotta, mutta foorumeita lukiessa se on kuulunut asiaan, milloin ecu:sta tms. johtuvista syistä. Joku aika sitten aloin roplaamaan ilmansuodatinta, ja samalla perehdyin ilmalämpötila-anturiin. Jos anturi on viallinen niin kone käy vikatilassa, eli seokset on säädetty +20 asteen mukaan. No, kylmällähän se ei toimi kunnolla. Kysyin anturia merkkiliikkeestä, juu löyty 68 € hintaan. Soitto varaosaliikkeeseen ja hinta pompsahtaa 18 euroon

-
- Viestit: 192
- Liittynyt: La Marras 09, 2013 9:30 am
- Pyörä: 8gs, f650gsd, yz450, s2r, beta, cbr...
Re: BMW F650 GS & GS Dakar huolto-ohjeet
Miten se mitataan ja kertooko moditec jos se on rikki?empperi kirjoitti:Hiljaista on tässä ketjussa, mutta nyt on asiaa
Pientä nykimistä tasakaasulla on ollut pari vuotta, mutta foorumeita lukiessa se on kuulunut asiaan, milloin ecu:sta tms. johtuvista syistä. Joku aika sitten aloin roplaamaan ilmansuodatinta, ja samalla perehdyin ilmalämpötila-anturiin. Jos anturi on viallinen niin kone käy vikatilassa, eli seokset on säädetty +20 asteen mukaan. No, kylmällähän se ei toimi kunnolla. Kysyin anturia merkkiliikkeestä, juu löyty 68 € hintaan. Soitto varaosaliikkeeseen ja hinta pompsahtaa 18 euroonLoppui nykiminen!
- empperi
- Viestit: 267
- Liittynyt: La Touko 10, 2014 9:10 am
- Pyörä: Gessu -09 + XT660R -07
- Paikkakunta: Kemi
Re: BMW F650 GS & GS Dakar huolto-ohjeet
Yleismittarilla katotaan onko vastusta. Ehjässä ei pitäisi olla. Näillä ohjeilla testasin:
http://www.ta-deti.de/f650gs/thermo.html
http://www.ta-deti.de/f650gs/thermo.html
-
- Viestit: 63
- Liittynyt: Ti Huhti 24, 2012 9:56 pm
- Pyörä: HondaCRF1100ATAS, F650GS Dakar, CRF250R
Re: BMW F650 GS & GS Dakar huolto-ohjeet
Onko sulla empperi sitä booster plugia? Ajattelin Dakariin kokeeksi laittaa, voisi olla hyvä ainakin talvikäytössä kun vähän rikastaa. Valmistaja kehuu ainakin paremmaksi ratkaisuksi kuin että laittaisi pelkästään vastuksen anturin taakse? Muilla kokemuksia?
- empperi
- Viestit: 267
- Liittynyt: La Touko 10, 2014 9:10 am
- Pyörä: Gessu -09 + XT660R -07
- Paikkakunta: Kemi
Re: BMW F650 GS & GS Dakar huolto-ohjeet
Ei ole boosteria mulla. Tässä ois kyllä edullinen vaihtoehto:
http://www.sol2.be/Performance/ENG/Home/page.html
http://www.sol2.be/Performance/ENG/Home/page.html
-
- Viestit: 63
- Liittynyt: Ti Huhti 24, 2012 9:56 pm
- Pyörä: HondaCRF1100ATAS, F650GS Dakar, CRF250R
Re: BMW F650 GS & GS Dakar huolto-ohjeet
Tota samaa kattelin ja huomattavan paljon edullisempi kuin booster plug. Aivan identtisen näköiset laitteet, tiedä sitten liekö mitään eroja. G 650:ssä se oli ja se pelitti mun mielestä alaväännön osalta tosi hyvin. Tuntu ettei sitä saa sammumaan millään vaikka yrittäisikin. En sillä ole ajanu ilman acceleraattoria joten en osaa siten arvioida sen eroa vakioon. G vääntänee vakionakin paremmin kuin F mutta vie menovettäkin litran enempi satasella
. Taitaa olla laitettava tilaukseen, sittenhän tuon tietää.

Re: BMW F650 GS & GS Dakar huolto-ohjeet
Sprag clutchin vaihto on edessä ja pitäisi siis vauhtipyörä irroittaa. Tuolla http://faq.f650.com/FAQs/SpragClutchFAQ.htm mainitaan, että hommaan tarvittaisiin TDC-bolt koneen lukitsemiseen.
Onkos kellään tietoa ko. pultin ulkomuodosta tai siitä tarvitaanko tuota ihan aikuisten oikeasti? Vai saako tuon auki ilman moottorin lukitsemista yläkuolokohtaan? Ymmärtääkseni tuossa ei kuitenkaan tarvitse ajoitusta miettiä sen enempää kun vauhtipyörän laittaa takaisin? Kiilahan siellä pitää huolta vauhtipyörän oikeasta asennosta kampuralla, ainakin räjäytyskuvien mukaan.
Mitenkäs muuuten tuo ulosvetäjä? Bimmerillä on tietysti oma järjettömän kallis metallinpalasensa, mutta tuo näyttää kyllä kovasti samalta kuin ihan tavan 38/15 vauhtipyörän ulosvetäjä, joka tallin hyllystä löytyisi jo valmiiksi. Ainoa mikä mietityttää on tuo kampuran päässä oleva sisäkierre, Tuo varmaan pitää normiulosvetäjällä suojata jollain mutta onko tuossa päässä ihan joku tavallinen kierre, jotta voisi normipultista askarrella itselleen erikoistyökalun?
Toki jos jollain on vielä muita vinkkejä ko. projektin läpiviemiseen, niin moisia kuunnellaan erittäin herkällä korvalla.
Onkos kellään tietoa ko. pultin ulkomuodosta tai siitä tarvitaanko tuota ihan aikuisten oikeasti? Vai saako tuon auki ilman moottorin lukitsemista yläkuolokohtaan? Ymmärtääkseni tuossa ei kuitenkaan tarvitse ajoitusta miettiä sen enempää kun vauhtipyörän laittaa takaisin? Kiilahan siellä pitää huolta vauhtipyörän oikeasta asennosta kampuralla, ainakin räjäytyskuvien mukaan.
Mitenkäs muuuten tuo ulosvetäjä? Bimmerillä on tietysti oma järjettömän kallis metallinpalasensa, mutta tuo näyttää kyllä kovasti samalta kuin ihan tavan 38/15 vauhtipyörän ulosvetäjä, joka tallin hyllystä löytyisi jo valmiiksi. Ainoa mikä mietityttää on tuo kampuran päässä oleva sisäkierre, Tuo varmaan pitää normiulosvetäjällä suojata jollain mutta onko tuossa päässä ihan joku tavallinen kierre, jotta voisi normipultista askarrella itselleen erikoistyökalun?
Toki jos jollain on vielä muita vinkkejä ko. projektin läpiviemiseen, niin moisia kuunnellaan erittäin herkällä korvalla.
Re: BMW F650 GS & GS Dakar huolto-ohjeet
Taitaa olla m8 pultti mikä menee siihen kierteeseen. Ite pyöristin vähän päätä nii asettuu siihen koloseen nätisti.
Jos se sun ulosvetäjän pää ei painu sinne sisäkierteen sisään niin miksei se siinä toimis.
Vaihtelin itselle tuon jokunen vuosi sitten. Jossain mulla ois toi ulosvetäjäkin, mutta en tiiä yhtään missä se on. Löytynee tänä syksynä, jos saan autotallin muutto valmiiksi.
Eipä tossa tainnu mitään ihmeellistä olla, aika simppelihomma. Se posken tiiviste kannattanee vaihtaa kans.
Lähetetty minun P00C laitteesta Tapatalkilla
Jos se sun ulosvetäjän pää ei painu sinne sisäkierteen sisään niin miksei se siinä toimis.
Vaihtelin itselle tuon jokunen vuosi sitten. Jossain mulla ois toi ulosvetäjäkin, mutta en tiiä yhtään missä se on. Löytynee tänä syksynä, jos saan autotallin muutto valmiiksi.
Eipä tossa tainnu mitään ihmeellistä olla, aika simppelihomma. Se posken tiiviste kannattanee vaihtaa kans.
Lähetetty minun P00C laitteesta Tapatalkilla
EX:
R1200GSA
Triumph Tiger 955i
BMW Xchallenge
BWW F650GS Dakar
R1200GSA
Triumph Tiger 955i
BMW Xchallenge
BWW F650GS Dakar
Re: BMW F650 GS & GS Dakar huolto-ohjeet
Youtube videoista kanssa kattelin, että päästään pyöristetty pultti toimii hommassa junan vessa ennnen pendoliinoja. Omassa ulosvetäjässä on tosiaan keskittävä kärki, jonka takia olen vähän huolissani. Noh kyllä, siitä jollain selviää.markkut kirjoitti:Taitaa olla m8 pultti mikä menee siihen kierteeseen. Ite pyöristin vähän päätä nii asettuu siihen koloseen nätisti.
Jos se sun ulosvetäjän pää ei painu sinne sisäkierteen sisään niin miksei se siinä toimis.
Vaihtelin itselle tuon jokunen vuosi sitten. Jossain mulla ois toi ulosvetäjäkin, mutta en tiiä yhtään missä se on. Löytynee tänä syksynä, jos saan autotallin muutto valmiiksi.
Eipä tossa tainnu mitään ihmeellistä olla, aika simppelihomma. Se posken tiiviste kannattanee vaihtaa kans.
Lähetetty minun P00C laitteesta Tapatalkilla
Posken tiiviste nyt oli itselleni ihan selviö. Noi on niin "halpoja", että mielestäni säästö menee ihan harakoille, jos tossa kohtaa alkaa patentoimaan.
Hän kiittää, kumartaa ja laittaa osat tilaukseen.
Re: BMW F650 GS & GS Dakar huolto-ohjeet
Mulla oli aikaisemmin sama urakka, tuhosi vauhtipyörään 2 ulosvetäjää, mm. Yhden foorumilta lainatun. Oli pirun tiukassa kaikki lämmitys ja viilennys konstit koputtelun lisäksi tarvittiin. Sukopal viimein teki mulle ulosvetäjän jolla sain auki. Netistä tilatut halvat on liian pehmeitä, kierteet anto periksi. Jos tarvii lainaan niin ottakaa yhteyttä
-
- Viestit: 212
- Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 4:14 pm
- Pyörä: X-ADV 750, CRF 300L
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: BMW F650 GS & GS Dakar huolto-ohjeet
En tunne bemarin konetta, mutta kotarin manuaalissa kielletään ehdottomasti kampiakselin lukitseminen pultilla vauhtipyörää irrotettaessa/kiinnitettäessä. Kannattaa tehä kiinnipitotyökalu vauhtipyörälle, ainakin saa oikeaan momenttiin kasatessa.Hobes kirjoitti:Sprag clutchin vaihto on edessä ja pitäisi siis vauhtipyörä irroittaa. Tuolla http://faq.f650.com/FAQs/SpragClutchFAQ.htm mainitaan, että hommaan tarvittaisiin TDC-bolt koneen lukitsemiseen.
Onkos kellään tietoa ko. pultin ulkomuodosta tai siitä tarvitaanko tuota ihan aikuisten oikeasti? Vai saako tuon auki ilman moottorin lukitsemista yläkuolokohtaan?
-
- Viestit: 44
- Liittynyt: Pe Maalis 28, 2014 9:48 pm
- Pyörä: bmw f 650 dakar + honda cb 500
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: BMW F650 GS & GS Dakar huolto-ohjeet
Sähkövikaa F650 Dakar -02
Alkuperäinen oire oli se, että starttinapista ei tapahdu mitään, syyksi selvisi mittaamalla että jännite laskee startatessa 2 volttiin eli johonkin vuotaa.
Erinäisten vaihdeiden jälkeen tilanne on nyt se, että paikoillaan on nyt starttinappi mihin tulee virta 12v suoraan akusta ja napilta menee suora johto startin releelle joka on uusi.
Toimii silloin tällöin, mutta välillä käy taas kuten aiemminkin että rele/starttimoottori ei inahdakaan koska ja jännite piuhoissa on reilu 2volttia.
Onko näistä mennyt starttimoottoreita rikki kyseisellä tavalla?
Startti oli irti viime kesänä ja siellä näytti kaikki ehjältä.
Startin liitin, voiko se vuotaa runkoon, siinä näyttää olevan kumitiivisteitä monenlaisia?
https://www.motorworks.co.uk/vlive/Shop ... 5_65_IA_45
o rengas, onko virtaa vai vettä eristävä?
akku ja startin solenoidi ovat siis uusia.
Alkuperäinen oire oli se, että starttinapista ei tapahdu mitään, syyksi selvisi mittaamalla että jännite laskee startatessa 2 volttiin eli johonkin vuotaa.
Erinäisten vaihdeiden jälkeen tilanne on nyt se, että paikoillaan on nyt starttinappi mihin tulee virta 12v suoraan akusta ja napilta menee suora johto startin releelle joka on uusi.
Toimii silloin tällöin, mutta välillä käy taas kuten aiemminkin että rele/starttimoottori ei inahdakaan koska ja jännite piuhoissa on reilu 2volttia.
Onko näistä mennyt starttimoottoreita rikki kyseisellä tavalla?
Startti oli irti viime kesänä ja siellä näytti kaikki ehjältä.
Startin liitin, voiko se vuotaa runkoon, siinä näyttää olevan kumitiivisteitä monenlaisia?
https://www.motorworks.co.uk/vlive/Shop ... 5_65_IA_45
o rengas, onko virtaa vai vettä eristävä?
akku ja startin solenoidi ovat siis uusia.
Re: BMW F650 GS & GS Dakar huolto-ohjeet
Ootko irrottanu nappia? Ota se auki ja kato minkälaiset on ne kontaktipinnat siellä.
Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
EX:
R1200GSA
Triumph Tiger 955i
BMW Xchallenge
BWW F650GS Dakar
R1200GSA
Triumph Tiger 955i
BMW Xchallenge
BWW F650GS Dakar
-
- Viestit: 44
- Liittynyt: Pe Maalis 28, 2014 9:48 pm
- Pyörä: bmw f 650 dakar + honda cb 500
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: BMW F650 GS & GS Dakar huolto-ohjeet
nappi ja tappokatkaisija on vaihdettu moneen kertaa ja yleismallisiin.