Urarengas akselitiiviste
Valvoja: Moderaattorit
- amaunu
- Pyörä: CRF1000DCT,DeepSnowGlider
Urarengas akselitiiviste
Ajattelin että ei olis väärin kysyä täältä, todennäköisesti jollain löytyy asiantuntemusta vaikka aihe ei kuramopoon varsinaisesti liitykkään.
Elikkä pitäisi löytää tiiviste jonka ulkohalk 15mm akseli 8mm ja korkeus 5-8mm tyypiltään urarengas tai vastaava.
akseli pyörii hitaasti ja tiivisteen pitäisi pitää takanaan NOIN 350 bar paineilmaa takanaan. Ko tiivisteen oikeilla mitoilla olen jo löytänyt polyuretaanisena mutta se kiristyy akselin ympärille liian tiukasti estäen sen pyörimisen.
Tiivisteen koko ei asetu std mittoihin ,, 16 millisistä löytyisi vaihtoehtoja runsaammin.
Olisiko jollain tietoa/kokemusta aiheesta vaikkapa työhommeleiden kautta.
Elikkä pitäisi löytää tiiviste jonka ulkohalk 15mm akseli 8mm ja korkeus 5-8mm tyypiltään urarengas tai vastaava.
akseli pyörii hitaasti ja tiivisteen pitäisi pitää takanaan NOIN 350 bar paineilmaa takanaan. Ko tiivisteen oikeilla mitoilla olen jo löytänyt polyuretaanisena mutta se kiristyy akselin ympärille liian tiukasti estäen sen pyörimisen.
Tiivisteen koko ei asetu std mittoihin ,, 16 millisistä löytyisi vaihtoehtoja runsaammin.
Olisiko jollain tietoa/kokemusta aiheesta vaikkapa työhommeleiden kautta.
-ari
- Nomad
- Pyörä: Ewan McGregor -03
Re: Urarengas akselitiiviste
Moro, ootkotuolta Simritin e-kataloogista kattellu:
http://catalog.simrit.com/JPBC/0_5StartPage.jsp
Sieltä löytyy kohta "seals for fluid power" -> pneumatic.
Pitääkö tuo 350 bar paine paikkansa?
Kannattaa kysellä Jokilaakerista, jos kukaan ei osaa eksaktisti neuvoa.
http://catalog.simrit.com/JPBC/0_5StartPage.jsp
Sieltä löytyy kohta "seals for fluid power" -> pneumatic.
Pitääkö tuo 350 bar paine paikkansa?
Kannattaa kysellä Jokilaakerista, jos kukaan ei osaa eksaktisti neuvoa.
- amaunu
Kyllä,vaatimus on paineelle 350-360 bar, elihiukan kovahko. Alkuperäinen oli yksinkertainen urarengas ilman huulloksia mutta noilla spekseillä tiiviste on hiukkasenvaikea löytää. Simritin paine-alueet oli kymmenissä, tuo tulee pulloventtiiliin jossa on paineilmaa. Entinen aga savusukelluspullo jossa kiinni drägrin savusukelluslaitteen paineen alennin joka antaa 7 bar ulos ja tuotto järkyttävä.. Oiva vehe pulttipyssylle. Hiljainen ja kannettava ¨kompura¨. Yhdellä täytöllä vaihtaa noin neljän auton renkaat ja ajaa pyssyä noin 8 min yhteensoittoon. tiivistekeskuksesta löyty sopivan kokoinen mutta pehmeä uretaani painuu pesässä läjään ja hirttä kiinni akselin ympäri.
Varmasti oikea tiiviste on olemassa jossain, kunhan vaantulisi vastaan
Varmasti oikea tiiviste on olemassa jossain, kunhan vaantulisi vastaan
-ari
Moi
Tiivisteen mitoista päätellen kyseessä voisi olla vanha alumiinirunkoinen pulloventtiili, varaosien saanti on aika vaikeaa. Tiivistettä voi kysyä palolaitoksilta, voi olla jäänyt jollekin vanhaa varastoa, nykyinen maahantuoja on toiminut vasta niin vähän aikaa, että tuskin on varastossa.
Toinen vaihtoehto on vaihtaa koko venttiili. Kierre pullossa/venttiilissä on luultavimmin 19.8 Din 477, kartiokierre, aika yleinen ilma- ja muissakin kaasupulloissa, voi kysellä esim. pullojen koestuksia tekeviltä sammutinhuoltoliikkeiltä. (esim. VTI-venttiilit joitakin kymppejä.)
Tiivisteen mitoista päätellen kyseessä voisi olla vanha alumiinirunkoinen pulloventtiili, varaosien saanti on aika vaikeaa. Tiivistettä voi kysyä palolaitoksilta, voi olla jäänyt jollekin vanhaa varastoa, nykyinen maahantuoja on toiminut vasta niin vähän aikaa, että tuskin on varastossa.
Toinen vaihtoehto on vaihtaa koko venttiili. Kierre pullossa/venttiilissä on luultavimmin 19.8 Din 477, kartiokierre, aika yleinen ilma- ja muissakin kaasupulloissa, voi kysellä esim. pullojen koestuksia tekeviltä sammutinhuoltoliikkeiltä. (esim. VTI-venttiilit joitakin kymppejä.)
Oletko tuollaista firmaa huomannut?
http://www.liitin.fi/
Olen sieltä ainakin työn puolesta paineenalentimia tilannut ja kokoavat niitä itse, eli jonkin verran luulisi varaosia, nippeliä ja nappelia löytyvän.
Olen sieltä ainakin työn puolesta paineenalentimia tilannut ja kokoavat niitä itse, eli jonkin verran luulisi varaosia, nippeliä ja nappelia löytyvän.
- amaunu
Alurunkoinen aga se on, taitaa olla meillä toinen yhteinen harrastus joko vedessä tai savussa, ellet peräti ammattilainen. no. Jos haluaa maahantuojalta varaosan eli venttiilipaketin, se on samanhintaista kuin ostaisi uuden pullosetin. Tätä kyseistä aluventtiilipakettia on harrastajilla satamäärin ympäri suomeniemen ja kaikilla sama ongelma, eli paketti on kertakäyttöinen kun sopivaa tiivistettä ei tunnu löytyvän mistään. Ja tietämys kuinka moinen tiiviste sorvataan ; siis ihan yksittäikappaleena, tuntuu hävinneen kuin pieru saharaan.t24 kirjoitti:Moi
mulla noi paketit on tosiaan kompuran korvaajia, ei niillä veteen uskalla mennä kun tiivisteeseen en osaa luottaa. Kun sitä ilmaa ei saa pullotettua täyteen luotettavasti. Tosin reilut puolentuhatta runkonaulaa ilmalla ampuu eikä tartte kuunnella kompuran jurrausta
Viimeksi muokannut amaunu, To Tammi 15, 2009 8:40 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-ari
- amaunu
Hyvä firma, ei tiivistettä valikoimissa. Jos olis tekisivät tiliä.Jakke N kirjoitti:Oletko tuollaista firmaa huomannut?
-ari
amaunu
Laitettu yv;tä
Laitettu yv;tä
http://www.chestertonfinland.com/ Kysele , jos niillä sattuu olemaan jos ei niin varmaan sorvaa , mutta hinnat ainakin täällä swe on kovat.