AT:n trippimittari nollautuu?

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Zami
Pyörä: KTM 625 SXC

AT:n trippimittari nollautuu?

Viesti Kirjoittaja Zami »

Tämä iänikuunen aihe. En löytäny selvää vastausta trippimittarin muistin menetykseen. Päivällä toimii kun on käytössä ja voi sammuttaa välillä mutta kun yön seisoo niin nollaa muistin. Missäköhän vika?

Mittarin sisällä ei mun käsityksen mukaan ole mitään muistikonkkia tai patteria. Jatkuva jännite 12v tulee piirilevylle.

Voisko ajatella, että liitin on löysä ja kun liitos lämpenee niin se laajenee ja näin ollen ottaa kontaktia mutta kun yöllä pitkän tauon aikana liitos jäähtyy niin kontakti irtoaa ja muisti nollautuu.

Niin at on 93 mallia.

Sami
mopopoitsu
Pyörä: Afrikka Twin, Amerikka Twin

Viesti Kirjoittaja mopopoitsu »

Ei ehkä muistikonkkia :shock: mutta jotain keleen elkoja kylläkin ja en keksi itse syyttää mitään muutakaan kun niitä. Trippi nollautuu kun jännitteet tipahtaa ja se ei varmaankaan ole 12 V kun startataan. Tuleeko resetti jo silloin kun aamulla kääntää virrat päälle, vai vasta startin jälkeen? <- edit! Huom kysymysmerkki!

Tänä aamuna huomasin, että mulla oli osia hajalla tripistä; taustavalon polttimo! :idea:
Viimeksi muokannut mopopoitsu, Su Syys 28, 2008 10:06 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elämä voi olla valaistu tie joka turvallisesti perille vie. Olen käynyt sivuteilläkin, koska sydän sanoi niin (Pelle)
PilcQ
Pyörä: Honda XRV 750 -96
Viesti:

Re: AT:n trippimittari nollautuu?

Viesti Kirjoittaja PilcQ »

Zami kirjoitti:Tämä iänikuunen aihe. En löytäny selvää vastausta trippimittarin muistin menetykseen. Päivällä toimii kun on käytössä ja voi sammuttaa välillä mutta kun yön seisoo niin nollaa muistin. Missäköhän vika?
Itselläni oli joskus muistaakseni samankaltainen vika, vaihdoin täysin uuden akun Afrikkalaiseen j ajo on toiminut. Saattoi olla tietysti akun liittimissäkin, kun ne tuli kunnolla putsattua vaihdon yhteydessä. ...tai tietysti vikahan voi olla missä vain muuallakin, mutta jostain syystä tuo korjasi omani silloin.
-
Jukka Talja & XRV750
kari.k
Pyörä: honda at, honda ta, jawa353.

Viesti Kirjoittaja kari.k »

jotenkinhan se akkuun liittyy tuo homma kun akun irrottaa niin trippi nollautuu, eli ei kai siellä mitään mahotonta voimalaa tripin sisällä ole :shock:
Jukka Haapamäki
Pyörä: CRF 450R/X

Viesti Kirjoittaja Jukka Haapamäki »

Moi, pysyykö siis kello kuitenkin ajassaan, ja matkatrippi nollautuu? :shock:
av2
Pyörä: Africa Twin XRV750 1997

Viesti Kirjoittaja av2 »

Kello nollaantuu myös akun irroituksen yhteydessä, ainakin mun Africaanossa.
XRV-97
Jukka Haapamäki
Pyörä: CRF 450R/X

Viesti Kirjoittaja Jukka Haapamäki »

Juu, niin tekee. Tuolle kellolle/tripille menee oman sulakkeen (E, 10A) kautta jatkuva virta (muisti). Sulakeboxilta tripille puna/vihreä johdin.
Zami

En oo nyt vielä ehtiny asiaa paremmin tutkia, mutta jos tuo johtuu akusta niin sen saa testattua laturilla. Tarttis muistaa laittaa laturi kiinni mopoon illalla ja sitte aamulla sen näkee onko se virran saannista kiinni.

Sami
Exät:
- Honda XL 650 -03 - BMW R 1200 GSA -07 - Honda XRV750 -93 - Honda Goldwing 1500 -89 - Kawasaki LTD 454 -86
Jänönen

Viesti Kirjoittaja Jänönen »

Ite tappelin saman vian kanssa ja kävin jokaisen sähköliitännän läpi eli puhdistin ja rasvasin tarkoitukseen mukaisella rasvalla joka estää hapettuman.
Itellä vika löytyi niinsanotusta startti releestä jonka läpi kaikki virta kulkee. Rele sijaitsee vasemman sivukatteen alla, akusta tulee suoraan plus johto releelle ja kumisen kannen alla on sulake putsaa kaikki releeseen tulevat ja lähtevät liitokset ajatuksella ja avot mulla ainaki sähköviat katos sen siliän tien
Zami

Kitoos. Tarttee viikonloppuna innostua putsaamaan. Jos ajeluilta ehtii. 8)

Sami
Exät:
- Honda XL 650 -03 - BMW R 1200 GSA -07 - Honda XRV750 -93 - Honda Goldwing 1500 -89 - Kawasaki LTD 454 -86
Vastaa Viestiin