Gepsin akun varaus Varasta?

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Affe-65

Gepsin akun varaus Varasta?

Viesti Kirjoittaja Affe-65 »

Moro, pitäisi zumon gepsiin saada virtaa Varaderosta vm-06. Mistäköhän kannattaisi ottaa virta? Kokeilin akun vieressä olevaa sulakerasiaa mutta varaa akkua vaikka virta pois!?
xx851z
Pyörä: XL1000V

Viesti Kirjoittaja xx851z »

Moi

Olen varastanut :) Varasta sulakkeen takana olevaa, vain sytytysvirrat kytkettynä olevaa sähköä takalampulle menevältä plus johdolta ja takajarruvalon kytkimelle menevältä plus johdolta. Maan olen vetäissyt suoraan runkoon jonkin pultinkannan alta. Uskoisin että jompi kumpi sopii tarkoitukseesi.
Ola
Pyörä: KTM 790 ADV-R & RD-07A

Viesti Kirjoittaja Ola »

Itse olen jokaisessa pyörässä johdottanut Zumon suoraan akulle plus- ja miinus-napoihin häiriöiden minimoimiseksi. Jos käytössä on lisäksi Autocom (ääniohjaukset yms. suoraan kypärään) niin se tulee maadoittaa samaan paikkaan rutinoiden ja surinoiden eliminoimiseksi, joten miinus-napa on luonteva paikka.

Suoraan akulle vedettäessä Zumo tosiaankin lataa kokoajan, mutta enpä ainakaan itse ole laitetta kovinkaan pitkäksi aikaa telineeseen jättänyt sammutettuani pyörän. Tankkauksen yms. aikainen lataaminen ei vedä akkua tyhjiin, joten itse en keksi syytä miksi suoraan akulle vetämistä pitäisi välttää. Lisäksi Zumon virtapiuhassa on oma sulakkeensa niin turhaahan sitä toisen sulakkeen taakse laittaa.

Niin ja tämähän on taas yksi mielipide monien joukossa....
Affe-65

Kiitokset näistä...

Viesti Kirjoittaja Affe-65 »

Kävin tänään Brandtilla Tuupakantiellä ja sieltä tiedustelin kanssa asiaa: Joutuvat avaamaan katteen jne jne joka vie enemmän aikaa kun vartin/½-tuntia!?? Sanoivat että useat vetävät suoraan akusta koska eihän sitä gepsiä siihen jätetä pitkäksi aikaa kun pyörästä virrat pois. Tämän teen siis illalla...
Kiitokset vastauksista!
Kasi
Pyörä: R 1200 GSA -12

Viesti Kirjoittaja Kasi »

Mikään ei estä laittamasta pientä kytkintä virtajohtoon, jos "yli"latausta tai akun tyhjentymistä pelkää.
Kasi
Pyörä: R 1200 GSA -12

Viesti Kirjoittaja Kasi »

Mikään ei estä laittamasta pientä kytkintä virtajohtoon, jos "yli"latausta tai akun tyhjentymistä pelkää.
Vastaa Viestiin