Pleksin naarmujen korjaus

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Pekkavee
Pyörä: BMW R1100GS

Pleksin naarmujen korjaus

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Joskus, jossain oli juttua pleksin naarmujen korjauksesta.

Oliko se täällä vai Orgissa vai missä?

En löydä ketjua mistään. :(

Onko jollain sen ketjun linkki tai vinkkejä miten plekseistä korjataan pienet naarmut? Siihen löytyi ilmeisen eteviä aineita kanssa.

No en ole omaani korjailemassa, se on mitä on, mutta kaverilla pitäisi pari naarmua korjata.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
tertsu
Pyörä: Husqvarna TE 300 -24, KTM 990 S -07

Re: Pleksin naarmujen korjaus

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Pekkavee kirjoitti:Joskus, jossain oli juttua pleksin naarmujen korjauksesta.

Oliko se täällä vai Orgissa vai missä?

En löydä ketjua mistään. :(

Onko jollain sen ketjun linkki tai vinkkejä miten plekseistä korjataan pienet naarmut? Siihen löytyi ilmeisen eteviä aineita kanssa.

No en ole omaani korjailemassa, se on mitä on, mutta kaverilla pitäisi pari naarmua korjata.

Pekka
Hio naarmut kokonaan pois ja kilikali pullosta lakkaa päälle. Tämä tapa soveltuu ehkä paremmin isompii naarmuihin. Tuon lakkauksen kanssa saa olla tarkkana, ettei lähe valumaan.
Kura lentää...
TTA

Viesti Kirjoittaja TTA »

Tuo kilikalipullon lakka ei sitten kestä kovinkaan vahvoja liuottimia. Maalasin joskus jonkun osan sellaisella lakalla ja kun pinta oli kuiva kävin kiinnittämään siihen tarroja - putsaten pinnan acetonilla. Rätti jämähti siihen paikkaan ja pinta pilalla.

2-komponenttilakka toimii paremmin mutta on kallista ostaa vain pientä käyttöä varten. Itse ehdin ostaa vielä kunnon myrkkyjen aikaan mutta nykyään myydään ilmeisesti vain vesiohenteisia jotka eivät ole yhtä kestäviä kuin liuotinpohjaiset.
Vääräkoski
Pyörä: Yamaha XT

Viesti Kirjoittaja Vääräkoski »

TTA kirjoitti:Tuo kilikalipullon lakka ei sitten kestä kovinkaan vahvoja liuottimia. Maalasin joskus jonkun osan sellaisella lakalla ja kun pinta oli kuiva kävin kiinnittämään siihen tarroja - putsaten pinnan acetonilla. Rätti jämähti siihen paikkaan ja pinta pilalla.

2-komponenttilakka toimii paremmin mutta on kallista ostaa vain pientä käyttöä varten. Itse ehdin ostaa vielä kunnon myrkkyjen aikaan mutta nykyään myydään ilmeisesti vain vesiohenteisia jotka eivät ole yhtä kestäviä kuin liuotinpohjaiset.
Lakka on edelleen 2-komponenttista ja asetooni sulattaa kyllä senkin.
hiltieetu

Viesti Kirjoittaja hiltieetu »

Lasiliikkeeessä veneeseen pleksin palasta ostaessani, myyjä tarjosi jotain ainetta jolla kiilottaa naarmuuntunut pleksi. Minusta se on vastaava aine kuin displex kännyn näytön kirkastamiseen eli sulattaa hieman pleksin pintaa ja sitten kiillotetaan kirkkaaksi. En ole itse kokeillut, mutta ainakin kimmelux lasiliike Joensuussa myy. Kannattaa varmaan muualtakin kysellä lasiliikkeistä. Liekö tästä tiedosta sitten Pekalle paljon iloa.. :-s
dq
Pyörä: Monkey 125, TDM 900, XR250

Viesti Kirjoittaja dq »

Ei varmaan toimi kuin ihan pieniin naarmuihin/himmentymiseen, mutta olen ihan hiomatahnalla saanut visiirejä paremmiksi..Autosol tai joku Farelcan hienompi tahna, kostealla rätillä tai suihkupullosta ruikkimalla homma hieman helpottuu.
Pekkavee
Pyörä: BMW R1100GS

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

dq kirjoitti:Ei varmaan toimi kuin ihan pieniin naarmuihin/himmentymiseen, mutta olen ihan hiomatahnalla saanut visiirejä paremmiksi..Autosol tai joku Farelcan hienompi tahna, kostealla rätillä tai suihkupullosta ruikkimalla homma hieman helpottuu.
Haa tuotapa täytyy kokeilla omaan visiiriin. On mennyt aika huonoon kuntoon. Ja Autosolia löytyy omasta hyllystä.

Kiitos vinkistä.

Pekka
Pyöveli
Pyörä: KTM Adventure R -00, K750 -59

Viesti Kirjoittaja Pyöveli »

dq kirjoitti:Ei varmaan toimi kuin ihan pieniin naarmuihin/himmentymiseen, mutta olen ihan hiomatahnalla saanut visiirejä paremmiksi..Autosol tai joku Farelcan hienompi tahna, kostealla rätillä tai suihkupullosta ruikkimalla homma hieman helpottuu.
JepJep, Autoglymin hiomatahnalla (keskikarkealla ja maalipinnan uudistajalla) olen oman kotarin pleksin hionut ja hyvin toimi. Itseasiassa alkuperäinen syy oli liian kovan puhdistusaineen aiheuttamat vaaleat syöpymät :oops: Vi*utti niin että piti kiillottaa entistäkin paremmaksi. Taisinpa käyttää välillä myös konetta apuna, mutta hoituu kyllä ihan käsinkin. Syvemmistä uurteista jäi hieman valoa taittavia laikkuja, mutta äkiseltään niitäkään ei huomaa.
Ei se luotettavuus, vaan helppo huollettavuus..
Vastaa Viestiin