Musta lammas R1150GS takapyörän laakerit
Valvoja: Moderaattorit
- gixxerman
- Pyörä: 4xtohtori
Musta lammas R1150GS takapyörän laakerit
Perheen musta lammas,eli R1150GS sanoi työehtosopimuksen irti,se on2002 malli.Siitä petti takapyörän laakeri,tai niin ainakin oletan käyneen.Kolkuttaa ja tihuuttaa öljyä.Yllättävän vähillä maileilla kun vasta 57 donaa ajettuna.Rupee nyt tuo oma,kun on 85 donaa ajettu,pelottaan,että milloin sama ongelma tulee siihen.No,onneksi paikallisesta löytyy osat suoraan hyllystä,joten ensi viikolla tien päälle taas.
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
- Nomad
- Pyörä: Ewan McGregor -03
Re: Musta lammas R1150GS takapyörän laakerit
Mitäs maksoi? Laakeri, Stefa?gixxerman kirjoitti:Perheen musta lammas,eli R1150GS sanoi työehtosopimuksen irti,se on2002 malli.Siitä petti takapyörän laakeri,tai niin ainakin oletan käyneen.Kolkuttaa ja tihuuttaa öljyä.Yllättävän vähillä maileilla kun vasta 57 donaa ajettuna.Rupee nyt tuo oma,kun on 85 donaa ajettu,pelottaan,että milloin sama ongelma tulee siihen.No,onneksi paikallisesta löytyy osat suoraan hyllystä,joten ensi viikolla tien päälle taas.
Nimim. 49tkm
-
vkoivu
- Pyörä: pyörät myyty
Luokkaa 100e yhteensä. Tuossa hirmuisen pitkässä gs huolto-ohjeketjussa on mun kirjoittama laakerinvaihto-ohje. Yleensä se laakeri kestää 80+-20tkmNomad kirjoitti:Mitäs maksoi? Laakeri, Stefa?gixxerman kirjoitti:Perheen musta lammas,eli R1150GS sanoi työehtosopimuksen irti,se on2002 malli.Siitä petti takapyörän laakeri,tai niin ainakin oletan käyneen.Kolkuttaa ja tihuuttaa öljyä.Yllättävän vähillä maileilla kun vasta 57 donaa ajettuna.Rupee nyt tuo oma,kun on 85 donaa ajettu,pelottaan,että milloin sama ongelma tulee siihen.No,onneksi paikallisesta löytyy osat suoraan hyllystä,joten ensi viikolla tien päälle taas.
Nimim. 49tkm
- gixxerman
En vielä tiedä hintaa,tänään vasta ryhdyn tutkimaan asiaa,kerron kun tiedän.Minäkin ihmettelen ,kun pyörällä on ajettu vasta 57 donaa ja asfalttiajoa enimmäkseen.
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
- gixxerman
Eipä tuollakaan öljyn mukana metallia tullut viime vaihdossa.Mutta tuho oli täydellinen,pyöränlaakerit saaneet siipeensä ja myös se pinionin laakeri kärsinyt.Ja jopa ne linkun laakerit kahnanneet.Sillai,osat n.500 egeä
- gixxerman
jep,kyllä mä tuon toisen,eli 2000-mallisen,jolla on ajettu 90 donaa nyt,perän puran heti kun ajokausi on ohi,mut ei nyt kesken kautta,sen on vain kestettävä.Jos poikii,sit otan gixxerin ajoon ja menetän luultavasti korttini sillä ja kyrpiinnyn Gessuihin totaalisesti.
-
vkoivu
- Pyörä: pyörät myyty
Ei se laakerinvaihto ole kuin muutaman tunnin homma eli ei sen takia kannata mitään stressiä ottaa. Kannattaa vaihtaa ennemmin liian aikaisin kuin käydä sitten tienpäältä hinausautoa ja remppapaikkaa metsästää.gixxerman kirjoitti:jep,kyllä mä tuon toisen,eli 2000-mallisen,jolla on ajettu 90 donaa nyt,perän puran heti kun ajokausi on ohi,mut ei nyt kesken kautta,sen on vain kestettävä.Jos poikii,sit otan gixxerin ajoon ja menetän luultavasti korttini sillä ja kyrpiinnyn Gessuihin totaalisesti.
-
jiitee
- Pyörä: BMW R 1150 GS KTM 400 LC4 MIL
Tässähän olisi jo aihetta järjestää viikonlopun Workshoppi asian tiimoilta,la aamupäivästä remppaa ja ajelut perään,rupeappas Jukka järjestämään?Itsellä on kanssa +80000 km mittarissa ja myöhemmin kesällä olisi tarkoitus ajella kaksi päällä jokusia tuhansia kilometrejä lisää ja hirvittää ajatus,jos pyörä leviää laakerin takia (no voi se kai hajota muunkin takia).
BMW=helppo lausua, raskas työntää ja nostaa pystyyn...
KTM=helppo lausua, kevyt työntää ja nostaa pystyyn...
KTM=helppo lausua, kevyt työntää ja nostaa pystyyn...
Heippa vkoivu.vkoivu kirjoitti: Luokkaa 100e yhteensä. Tuossa hirmuisen pitkässä gs huolto-ohjeketjussa on mun kirjoittama laakerinvaihto-ohje. Yleensä se laakeri kestää 80+-20tkm
Taidanpa minäkin tehdä laakerinvaihdon ohjeesi mukaan pikapuoliin.
viewtopic.php?t=857&postdays=0&postorder=asc&start=150
Vaikka mitään oireita ei vielä olekaan.
Mittarissa on 100.000 km.
Terveisin
Pekka
- gixxerman
Siinähän olisikin ajatusta järkätä yhteinen laakerinvaihtosavotta ja sit sen jälkeen lähteä armottomasti rynkyttämään jollekin pikkuväylälle nähdäksemme,että vehkeet tuli kerralla kuntoon.Koska kuten aikaisemmin kirjoitin,että on tuosta omastakin räjäytettävä se murikka auki kun on jo 84 tuhatta kilsaa takana.