Valojen rakentelua(?)
Valvoja: Moderaattorit
- rainerb
- Pyörä: AT RD07a + ST1100
Re: Valojen rakentelua(?)
Ei noista H4-xenon-korvikkeista varmaan saa hyvää? Jos toinen on xenon, niin toisen hehkulanka on viturallaan. Ja todennäöisesti Xenonkin on viturallaan.
Mä olen luopunut (melkein) kokonaan ajatuksesta laittaa xenoneita H4:siin, kun pitäisi se valokuvio saada kuntoon, kanssa. Laitan sitten erillisiä lisävaloja, jos tarvitsee. Afrikkalaissessa on onnaksi tuplaumpiot edessä, ja hyvätkin H4-polttimot ovat kohtuuhintaisia. Ja jos vaihtaisi toiseen umpioon xenon-lyhyet, ja toiseen xenon-pitkät, niin ei siinä juuri tupla-H4:siin verrattuna hyötyä tulisi. Hintaa vain.
Mä olen luopunut (melkein) kokonaan ajatuksesta laittaa xenoneita H4:siin, kun pitäisi se valokuvio saada kuntoon, kanssa. Laitan sitten erillisiä lisävaloja, jos tarvitsee. Afrikkalaissessa on onnaksi tuplaumpiot edessä, ja hyvätkin H4-polttimot ovat kohtuuhintaisia. Ja jos vaihtaisi toiseen umpioon xenon-lyhyet, ja toiseen xenon-pitkät, niin ei siinä juuri tupla-H4:siin verrattuna hyötyä tulisi. Hintaa vain.
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
Eilen otin pois kiinalaisen bi- xenonin. Sytty millon halus ja liittimet ei ole suunniteltu pakkaseen.
En suosittele.
En suosittele.
Haluatko sen heti, vai teenkö tietsikalla.?
-
MarkkuHoo
- Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
- Viesti:
Enpä muistanut tänne laittaa kuvaa omasta asennusvirittelystä, kun siitä aikanaan puhetta oli.
Viime kevättalven/kevään aikana virittelin Xchallengen nokalle siis sitä Hellan 90mm Bi-Halogen projektorivaloa. Tähän asti sillä olen ajellut vakiolla H7:lla, tuokin tuntuu ihan hyvätehoiselta lampulta. Nyt syksyn hämärien lähestyessä pitänee kokeilla sitä 50W HID polttimoakin, jos sen ballastin saisi vaan kohtuudella survottua jonnekin.
Kiinnitysteline mulla on taivultua "potkupeltiä", alumiinista kuitenkin. Sitä mutkille siten, että ylä/alakolmion valmiisiin reikiin sen sai pulttailtua kiinni, itse Hellan oma kiinnityspelti siihen vielä ja taakse koitettu paketoida johdot, releet sun muut.
Ei tää kiinnitys nyt siis mikään mettähallituksen mannekiini ole:

Mut tuohon päälle kun käärin Husqvarna TE449/511:n lamppumaskit ja nokan & tarroitusta, niin ehkä kehtaa esitellä:

Tuossa Hellan lampussa ei ole parkkivaloa ollenkaan, joten kääräisin parkiksi ympärille ebaystä muutman euron led-strip:in. Ensin oli ajatus saada ihan hyväksytty päivänajovalo-led-hommeli, mutta ei järkirahalla saanut minusta mistään sopivaa ja nättiä, joten tämä saa kelvata, parkki parkkina.

Nyt se on mettähallituksen mannekiini sitten
Viime kevättalven/kevään aikana virittelin Xchallengen nokalle siis sitä Hellan 90mm Bi-Halogen projektorivaloa. Tähän asti sillä olen ajellut vakiolla H7:lla, tuokin tuntuu ihan hyvätehoiselta lampulta. Nyt syksyn hämärien lähestyessä pitänee kokeilla sitä 50W HID polttimoakin, jos sen ballastin saisi vaan kohtuudella survottua jonnekin.
Kiinnitysteline mulla on taivultua "potkupeltiä", alumiinista kuitenkin. Sitä mutkille siten, että ylä/alakolmion valmiisiin reikiin sen sai pulttailtua kiinni, itse Hellan oma kiinnityspelti siihen vielä ja taakse koitettu paketoida johdot, releet sun muut.
Ei tää kiinnitys nyt siis mikään mettähallituksen mannekiini ole:

Mut tuohon päälle kun käärin Husqvarna TE449/511:n lamppumaskit ja nokan & tarroitusta, niin ehkä kehtaa esitellä:

Tuossa Hellan lampussa ei ole parkkivaloa ollenkaan, joten kääräisin parkiksi ympärille ebaystä muutman euron led-strip:in. Ensin oli ajatus saada ihan hyväksytty päivänajovalo-led-hommeli, mutta ei järkirahalla saanut minusta mistään sopivaa ja nättiä, joten tämä saa kelvata, parkki parkkina.

Nyt se on mettähallituksen mannekiini sitten
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
Yhdenkö vain laitoit noita Hellan valoja? Näkeekö sillä? 
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
Tämä vaikuttaa mielenkiintoiselta ratkaisulta. Sähkö-osaajille kysymys, kuinka tuo liitetään pyörän sähköjärjestelmään? Input on reilusti alle 10V.
Näitä saa sit vähän halvemmallakin: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.44459
Toi on kyllä ihan jees kypärävalo talvikeleille. Syksyllä voisi olla vähän enemmän tehoa. Itse tein sillein että pyörän valot toimii suoraan pyörästä AC virralla ja kypärässä toimii akulla, näin luultavasti ainakin toinen järjestelmä on aina päällä.[/quote]
Näitä saa sit vähän halvemmallakin: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.44459
Toi on kyllä ihan jees kypärävalo talvikeleille. Syksyllä voisi olla vähän enemmän tehoa. Itse tein sillein että pyörän valot toimii suoraan pyörästä AC virralla ja kypärässä toimii akulla, näin luultavasti ainakin toinen järjestelmä on aina päällä.[/quote]
-
THA
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Viesti:
Kiinnostasko jotain elektroniikka-experttiä rakentaa mulle parin 10W ledin paketti, jonka keila olis 10-12 astetta? Mä tärväsin niitä joskus viime talvena jo kaks kun tuo elektroniikka on hanskassa korkeintaan teoriassa, tuskin siinäkään - en vieläkään ymmärrä kuinka pelkälle ledille heilahti yks kaks melkein koko ledin + etuvastuksen yli yhteensä ollu jännite-ero, mutta ei se siitä ainakaan tykänny, lopetti testin pysyvään mykkäkouluun. Jos ne bitit näkis silmällä, tää vois toimia
Riittäis kun olis toimiva kokonaisuus, josta tulis ulos kaks piuhaa, joihin plis merkitty kumpi plussaan, 15V tarttis kestää ja vielä 11,5V toimia. Kiinnikkeitä ei tarttis, ne kyllä onnistuu. Vastavuorosesti voisin tehdä vaikka iskarihuoltoa tai käämiä tai mitä nyt tarttiskin.
Riittäis kun olis toimiva kokonaisuus, josta tulis ulos kaks piuhaa, joihin plis merkitty kumpi plussaan, 15V tarttis kestää ja vielä 11,5V toimia. Kiinnikkeitä ei tarttis, ne kyllä onnistuu. Vastavuorosesti voisin tehdä vaikka iskarihuoltoa tai käämiä tai mitä nyt tarttiskin.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Tuolla Dealextremellä on montaa mallia.
Keväällä ostin Led otsavalon, eli samanlaisen kuin mikä jo mainittiin.
Nyt tilasin toisen joka vaikuttaa yhtä kirkkaalta.
Näyttää löytyvän vielä halvempikin.
Tuohon lisäksi europistoke ja jatkojohto.
Keväällä ostin Led otsavalon, eli samanlaisen kuin mikä jo mainittiin.
Nyt tilasin toisen joka vaikuttaa yhtä kirkkaalta.
Näyttää löytyvän vielä halvempikin.
Tuohon lisäksi europistoke ja jatkojohto.
-
THA
- Viesti:
Eivätpä näytä kelpuuttavan tota mopon jännitealuetta. Eli sähkö tulee moposta, ei akusta, en tahdo, en hyväksy muita akkuja kuin mopossa olevan.
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- kalle j
- Pyörä: R100GS ja R1100GS
mitenkäs nämä: http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 648wt_1139
tai nämä: http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 747wt_1139
Lisää urkua monitoriin...
-
THA
- Viesti:
Do diin, siis ellei kukaan halua tulla tommosen 1600lm kans vaihdatteleen 80-110e iskarihuoltoo niin mähän tilaan sit kilkkeet tuolta ;D
Onko muuten kokemusta kuinka ziisuksen kauan noilla kestää tulla?
Onko muuten kokemusta kuinka ziisuksen kauan noilla kestää tulla?
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Tulipas väsättyä oikein aidot xenon valot exc:ään. Ensin staattorin vaihto ja sitten xenon johdot releineen Hellan H4 5" umpioon. Xenon oli H7 kantainen, joka oli ollut vuosia hyllyssä. Ihme ja kumma valot toimii niin kuin ajattelin eli pitkillä. Vanhasta H4 polttimosta tuli sovite H7 kantaan, jolla sai sen tukevasti omilla kiinnikkeillä kiinni umpion kiinnikkeisiin. Sen verran tuli pyörän keulalle ballistia, relettä ja johtoa, että saas nähdä kuinka koko paketti pysyy kasassa. Lopuksi valomaski päälle.
Nyt kyllä katselisin varmempana vaihtoehtona LED-ratkaisuja enska käyttöön. Esim. pyörän tankoon yksi ja kypärään toinen. Jos osaisi ratkaista pyörästä virran valmiisiin LED-valoihin virran niin hyvä juttu. Viime talven kokemuksella 900 Lumenen kypärävalolla pärjäs yllättävän hyvin ja yksinkertainen ratkaisu. Led valon akku kesti täysillä tehoilla hyvin yhden illan ajot. Toki ajovauhtini ei ole kummoista.
Nyt kyllä katselisin varmempana vaihtoehtona LED-ratkaisuja enska käyttöön. Esim. pyörän tankoon yksi ja kypärään toinen. Jos osaisi ratkaista pyörästä virran valmiisiin LED-valoihin virran niin hyvä juttu. Viime talven kokemuksella 900 Lumenen kypärävalolla pärjäs yllättävän hyvin ja yksinkertainen ratkaisu. Led valon akku kesti täysillä tehoilla hyvin yhden illan ajot. Toki ajovauhtini ei ole kummoista.
- JUHHisi
- Pyörä: XR650R vm.-00 & XR400R vm.-97
No näissä linkeissä näyttäis olevan ratkaisu THA:n ja HarriI ja mun tarpeisiin..kalle j kirjoitti:mitenkäs nämä: http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 648wt_1139
Uskaltaisikohan noita tilata 1kpl enempää ettei mee tulleja yms..?
Sijainti näyttäis olevan tuttuun tyyliin HONGKONG, eli eiköhän siitä 4viikosta lähetä liikenteeseen noin niinku toimitusajan suhteen..
Siis meinaatteko käyttää noita valoja valaisuun, näkemiseen?JUHHisi kirjoitti: No näissä linkeissä näyttäis olevan ratkaisu THA:n ja HarriI ja mun tarpeisiin..![]()
Tuota... Mikä noissa on "aitoa"? Ymmärtäisin, että aito tarkoittaisi samalla myös laillista...HarriI kirjoitti:Tulipas väsättyä oikein aidot xenon valot exc:ään.
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
-
THA
- Viesti:
Tai sit se tarkottaa HID-valoa, eikä kuten esim. sunsboyta on ainakin joskus markkinoitu xenonina kun kaasu siellä sisällä kait xenonia... en oo varma.
JuHHisi, nyt ryhristäydyt ja maksat kiltisti veron Suomeen, meidän omaan kotomaahan, tilaat koko porukalle samalla. Toki voin mäkin sen hoitaa mut mieluummin joku jolla on tuolta ennestään kokemusta. Viime talvena meni varmaan 15-20h kaikkiaan tapellessa yhden tana kinkkimyyjän kans yhdestä "hatullisesta paskaa", Paypal lopulta pelasti rahat takasin mut kai ne rupee kiinnittään huomioo jos samalla asiakkaalla on vuoden sisään uudestaan ongelma?
JuHHisi, nyt ryhristäydyt ja maksat kiltisti veron Suomeen, meidän omaan kotomaahan, tilaat koko porukalle samalla. Toki voin mäkin sen hoitaa mut mieluummin joku jolla on tuolta ennestään kokemusta. Viime talvena meni varmaan 15-20h kaikkiaan tapellessa yhden tana kinkkimyyjän kans yhdestä "hatullisesta paskaa", Paypal lopulta pelasti rahat takasin mut kai ne rupee kiinnittään huomioo jos samalla asiakkaalla on vuoden sisään uudestaan ongelma?
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- TM 100jE "rin-tin-tin"