Heh, Joona kertoili että tosiaankin oli ollut märkää ja kylmääTomi kirjoitti:rautaperse ajettiin alkuviikosta(Joonan kanssa)ja hyvin pysy paikallaan. Vesitiiviski tuntu olevan. Vettä sato koko päivän....
Mitkä laukut enduroon?
Valvoja: Moderaattorit
-
Marko Hemmilä
- Site Admin
- Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
- Viesti:
-
Marko Hemmilä
- Site Admin
- Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
- Viesti:
Käytännöllinen on kaunistaTomiKoo kirjoitti:Anteeksi kirosana, mutta toi näyttää hirveeltä. Mutta on toimiva! Mukaan mahtuu katteiden aukomiseen ym. pikkuremppaan tarvittavat avaimet sekä ketjuöljy ja painemittari.
Kiinnitin huomiota noihin haarukkakumeihin. Oletko laittanut niitä kiinni haarukkaan nippusiteillä ? Ainakaan äkkiseltään en huomannut nippusiteitä tuossa kuvassa.
Minulla on K35. Aika turha ilman lisäviritelmiä siihen päälle koettaa mitään kiinnittää, on senverran pyöreä mallinen, jos ei sitten itse siihen jotain koukkuja asentele. Kypärä ja sekalaista tavaraa siinä mahtuu kuljettamaan mukavasti mukana, jos pikkulenkille lähtee, tai kaupassa piipahtaa.
Lisänä minulla on tuohon vielä K21 sivulaukut, mitkä ovat hyvin toimiva yhdistelmä pidemmille reissuille. Yleensä käytän takalaukkua sekailaisen käyttötavaran kuljetteluun, mitä saattaa tarvita tienpäällä ja nuo sivulaukut sitten perillä tarvittaville roippeille.
Lisänä minulla on tuohon vielä K21 sivulaukut, mitkä ovat hyvin toimiva yhdistelmä pidemmille reissuille. Yleensä käytän takalaukkua sekailaisen käyttötavaran kuljetteluun, mitä saattaa tarvita tienpäällä ja nuo sivulaukut sitten perillä tarvittaville roippeille.
Onnittelut!
Itse olen jo muutaman vuoden noita raahannut mukana eikä ole tarvinnut selitellä. Yksinkertaisesti himskutin hyvä laukut. Tilaa on sisällä ja ennen kaikkea päällä lähes loputtoman tuntuisesti. Ja toisin kuin muissa laukkuissa, muutama klommo ja kraappoo vain kohentavat ulkonäköä (ja ainahan niitä tulee).
Ainoa haittapuoli on, että ilman sisäpussukoita on turha valkokauluspaitoja mukana pitää. Mustapaitojen joukkoon pääsystä huolehtii alumiini kyvyllään tahria kaikki mustaksi.
Itse olen jo muutaman vuoden noita raahannut mukana eikä ole tarvinnut selitellä. Yksinkertaisesti himskutin hyvä laukut. Tilaa on sisällä ja ennen kaikkea päällä lähes loputtoman tuntuisesti. Ja toisin kuin muissa laukkuissa, muutama klommo ja kraappoo vain kohentavat ulkonäköä (ja ainahan niitä tulee).
Ainoa haittapuoli on, että ilman sisäpussukoita on turha valkokauluspaitoja mukana pitää. Mustapaitojen joukkoon pääsystä huolehtii alumiini kyvyllään tahria kaikki mustaksi.
-
panttiroiko
- Pyörä: XR650L, Guzzi Stelvio NTX, Guzzi Jackal
mun touratechin laukkuhin oli saksanpoika tehnyt yksinkertasen ja toimivan virityksen kamojen sotkeutumista estämään; laukut oli vuorattu sisäpuolelta tarra-arkilla tai jollain kontaktimuovilla. tästä huolimatta käytössä on halvemmat Louisin 28L sisälaukut (n. 13 euroa kappale), pysyypähän neki puhtaana...
- PilcQ
- Pyörä: Honda XRV 750 -96
- Viesti:
...itse virittelin sisäpohjalle motonetistä löytämästäni auton lattiakumimatosta juuri pohjan kokoisen palan. Estää vähän irtotavaroiden pomppimista laukkujen sisällä ja pienentää meteliä kun ne kuitenkin pomppivat...panttiroiko kirjoitti:mun touratechin laukkuhin oli saksanpoika tehnyt yksinkertasen ja toimivan virityksen kamojen sotkeutumista estämään; laukut oli vuorattu sisäpuolelta tarra-arkilla tai jollain kontaktimuovilla. tästä huolimatta käytössä on halvemmat Louisin 28L sisälaukut (n. 13 euroa kappale), pysyypähän neki puhtaana...
-
Jukka Talja & XRV750
Jukka Talja & XRV750
-
vkoivu
- Pyörä: pyörät myyty
Kumimatto on muuten hyvää, mutta hirmuisen painavaa. Parempi vaihtoehto on päällystää laukut sisäpuolelta sellaisella huovalla mitä mm. subbarilootien päällystämiseen usein käytetään. Jos laukussa olevia tavaroita ei eristä millään laukun alumiiniseinämästä ne muuttuvat mustiksi. Sinällään loistava keksintö muovikassi ei kuitenkaan ole siihen hommaan sovelias sillä ne kuluvat puhki turhan helposti. Vesan laukku näytti tältä viime kesän reissussa http://moposivut.easyhostplace.net/pict ... estys.html mun laukusta ei löytynyt netistä kuvaa enkä jaksa nyt sellaista käydä säätämään, mutta voin kertoa sen näyttäneen vielä kamalammalta. Jatkuva tärinä oli hinkannut pyykinpesujauhepurnukan puhki ja sen jälkeen laukku oli vähintään kamalassa kunnossa.PilcQ kirjoitti:...itse virittelin sisäpohjalle motonetistä löytämästäni auton lattiakumimatosta juuri pohjan kokoisen palan. Estää vähän irtotavaroiden pomppimista laukkujen sisällä ja pienentää meteliä kun ne kuitenkin pomppivat...panttiroiko kirjoitti:mun touratechin laukkuhin oli saksanpoika tehnyt yksinkertasen ja toimivan virityksen kamojen sotkeutumista estämään; laukut oli vuorattu sisäpuolelta tarra-arkilla tai jollain kontaktimuovilla. tästä huolimatta käytössä on halvemmat Louisin 28L sisälaukut (n. 13 euroa kappale), pysyypähän neki puhtaana...
Mitä sitten tulee noihin därrin laukkuihin niin niistä ei hirveästi kannata ylisanoja vuodattaa ainakaan jos puhutaan muusta kuin näyttelykäytöstä. Vesa testaili laukkuaan ennen reissua siten, että laittoi sen mopoon kiinne ja laski mopon nurmikolle kyljelleen. Pelkkä mopon paino painoi laukun seinämän luttuun http://moposivut.easyhostplace.net/pict ... estys.html . Vahvikkeeksi se sitten kiinnitti laukun ja laukkutelineen väliin pikkasen paksumman alumiinilevyn minkä jälkeen laukku läpäisi kyseisen hellävaraisen testin kelvollisesti.
Lukot niissä därreissä on ihan ok eikä vettäkään ne tainneet sisään vuotaa. Saranamallinen aukaisumekanismi ei ehkä ole se kaikkein paras ja ne laukut ovat hirmuisen leveät tilavuuteensa nähden.
Jos joku haluaa sisäänajetut därrit kuitenkin ostaa niin vesalta saattaisi saada sopuhintaan.
-
Ola
- Pyörä: KTM 790 ADV-R & RD-07A
No kyllä voi tyytyväisyyden tunne kadota nopeasti ja nyt suorastaan vituttaa. Missään ei ollut mainintaa tai kuvaa siitä, että Hepco&Beckerin laukkuraudat RD04:lle ovat symmetriset. Eli laukut tulee kummallakin puolella yhtä kauas pyörästä. Tottahan toki tilasin laukut periaatteella toiselle puolelle kapeampi kuin toiselle kun oletin, että änkkärin puolella laukku tulisi kauemmas pyörästä. Voe persse sentääns....kerkesin vieläpä fylläämään (en onneksi vielä porannut mitään) nuo laukut niin vaihtokaan onnistu enää (ellei teipit lähde nätisti irti).
Olisihan tuonkin kenties tajunnut kun olisi pyörää tiiraillut takavinkkelistä sillä silmällä. Tietty tässä hämäsi vielä se, että Dirtbike.at:n sivuilta, josta tuon setin bongasin...löytyy maininnat ainoastaan erikokoista laukuista ja kuvassakin näyttää raudatkin olevan epäsymmetriset. Noh, ovat vissiin sitten RD03:n kun samassa ilmossa on senkin tilausohjeet ja nyt kun tuo setti tuli niin on aivan erilainen muutenkin.
ARGGH! Oma moka taas....
Olisihan tuonkin kenties tajunnut kun olisi pyörää tiiraillut takavinkkelistä sillä silmällä. Tietty tässä hämäsi vielä se, että Dirtbike.at:n sivuilta, josta tuon setin bongasin...löytyy maininnat ainoastaan erikokoista laukuista ja kuvassakin näyttää raudatkin olevan epäsymmetriset. Noh, ovat vissiin sitten RD03:n kun samassa ilmossa on senkin tilausohjeet ja nyt kun tuo setti tuli niin on aivan erilainen muutenkin.
ARGGH! Oma moka taas....