Mitä talleissa tapahtuu...?

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Pallokala
Pyörä: Dominatör, 450MT

Re: Mitä talleissa tapahtuu...?

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

bures kirjoitti:Olisiko apua. http://www.motoinfo.yoyo.pl/Honda/Honda%20NX650.jpg tai http://img363.imageshack.us/img363/2795 ... 88b7li.jpg
Minäkin sahasin domia talvella käyntiin - ei luvatnutkaan ja olen menossa tulevana lauantaina "mopon"kimppuun.
Antaisitko vinkkiä mitä olet tehnyt?
No nyt oli sellaista fonttikokoa, että rupeaa saamaan selvää. Kiitos!

Olen aukonut kaikki mahdolliset liittimet ja putsannut ne. Sen verran olen saanut selville, että virta menee virtalukon läpi sulakerasialle. Sulakerasialta pitäisi matkan jatkua tankin oikeassa etukulmassa olevan moninapaliittimelle. Sieltä löytyy 12 V, ilman kuvia vain en tiedä, oliko se oikea napa. Sen jälkeen reitillä moninapaliitin - tappokatkaisin - moninapaliitin - syttyboksin liitin tapahtuu jotakin, koska syttyboksin liitin on aivan kylmä. Jos boksin käyttöjännite tulee vain yhteen napaan ja tappokatkaisimen kautta, vaikuttaisi siltä, että pitää lähteä tapponappikauppaan. Mutta tutkimukset jatkuvat...
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.
bisti
Pyörä: KTM 350 EXC-F 2021

Mitä talleissa tapahtuu...?

Viesti Kirjoittaja bisti »

Tulpan vaihto. Eipä kai tuossa vanhassakaan vikaa ollut
Kuva
mutta tulipa laitettua iridium tilalle. Vaikutus on todennäköisesti placeboa, mutta aivan kuin pienillä kierroksilla pintakaasulla ajettaessa tapahtuva rykiminen olisi hieman vähentynyt.
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
Koheltaja
Pyörä: pyörätön

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Kyllä se Iridium tasoittaa käyntiä ja palotapahtumaa näissä yksipyttyisissä, ei noi sun tuntemuksen välttämättä ole pelkkää kuvitelmaa. Vanhan tulpan väri näyttää aika hyvältä.
Kylätason kurapyöräilijä.
gixxerman
Pyörä: 4xtohtori

Viesti Kirjoittaja gixxerman »

Jäähyväiset kessulle :cry:
Liitteet
Toivottavasti löytää hyvän ja ymmärtäväisen kodin,
Toivottavasti löytää hyvän ja ymmärtäväisen kodin,
Siinä se nyt on luomuna,eli orkkiksena odottamassa
Siinä se nyt on luomuna,eli orkkiksena odottamassa
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
Koheltaja

Ei kai lopullinen ajamisen lopettaminen ole edessä?
gixxerman

Ei,mutta kaluston keventäminen,kun tuo pumppu prakasi mulla,ei rasiteta sitä enää noin painavalla vehkeellä,pitää eliminoida siis kaikki sitä,siis pumppuvikaa edesauttavat asiat :oops:
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
jarno78
Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125

Viesti Kirjoittaja jarno78 »

Taka nakin vaihto toiseen nappulaan ja samalla huomasin laakereitten tulleen elämän päähän, no huomenna uuet ja taas mennään
Yksinäinen Susi
Pastori
Pyörä: Pyörätön

Viesti Kirjoittaja Pastori »

gixxerman kirjoitti:Ei,mutta kaluston keventäminen,kun tuo pumppu prakasi mulla,ei rasiteta sitä enää noin painavalla vehkeellä,pitää eliminoida siis kaikki sitä,siis pumppuvikaa edesauttavat asiat :oops:
Mihinkäs vaihdoit tai vaihdat?
gixxerman

Tällainen ja tämänvärinen tulee tilalle huomenna paikalliselta BMW-dealerilta,jonne edellinen menee vaihdossa :lol:
Liitteet
Pikkunäppärä pemu
Pikkunäppärä pemu
jarno78
Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125

Viesti Kirjoittaja jarno78 »

Kivan näköinen laite 8) totta sulla vielä espanjan ihme löytyy ?
Yksinäinen Susi
gixxerman

Tottakai,kaksin kappalein :lol:
Liitteet
Virallinen ja varaosa
Virallinen ja varaosa
Koheltaja

gixxerman kirjoitti:Tällainen ja tämänvärinen tulee tilalle huomenna paikalliselta BMW-dealerilta,jonne edellinen menee vaihdossa :lol:
ASIAA!!! XCountry on varmaan hyvä valinta. Pistäppäs tarinaa kun kuntoudut ajokuntoon ja saat kilometrejä alle :P
gixxerman

Kyllä muodostan oman topikin tuonne pyörät,osioon,kunhan se tänään tulee talliin :P
gixxerman

Nyt se tuli sitten talliin
Liitteet
Pikkupemari
Pikkupemari
Pallokala
Pyörä: Dominatör, 450MT

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Pallokala kirjoitti:
bures kirjoitti:Olisiko apua. http://www.motoinfo.yoyo.pl/Honda/Honda%20NX650.jpg tai http://img363.imageshack.us/img363/2795 ... 88b7li.jpg
Minäkin sahasin domia talvella käyntiin - ei luvatnutkaan ja olen menossa tulevana lauantaina "mopon"kimppuun.
Antaisitko vinkkiä mitä olet tehnyt?
No nyt oli sellaista fonttikokoa, että rupeaa saamaan selvää. Kiitos!

Olen aukonut kaikki mahdolliset liittimet ja putsannut ne. Sen verran olen saanut selville, että virta menee virtalukon läpi sulakerasialle. Sulakerasialta pitäisi matkan jatkua tankin oikeassa etukulmassa olevan moninapaliittimelle. Sieltä löytyy 12 V, ilman kuvia vain en tiedä, oliko se oikea napa. Sen jälkeen reitillä moninapaliitin - tappokatkaisin - moninapaliitin - syttyboksin liitin tapahtuu jotakin, koska syttyboksin liitin on aivan kylmä. Jos boksin käyttöjännite tulee vain yhteen napaan ja tappokatkaisimen kautta, vaikuttaisi siltä, että pitää lähteä tapponappikauppaan. Mutta tutkimukset jatkuvat...
Kuvista oli sen verran hyötyä, että sain mitattua, että syyllinen ei ole tapponappi. Nyt potentiaalisia vikakohteita on enää kaksi liitintä ja niiden välissä kulkeva paikotellen peukalon paksuinen johtosarja...
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.
Vastaa Viestiin