DRZ400 säie mm. FCR39mod

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Pasi
Pyörä: KTM690R/SM

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Jouduin säätämään silloin kun vaihdoin hotcams nokat, muutoin ovat pysyneet ja 13000km on mittarissa. Tarkistus käy näin:

-venttiilikopan kansi pitää poistaa, satula+tankki tietenkin ja tulppa
-magneeton puolella on tulppa jonka takaa paljastuu kampiakselan päässä oleva 17mm mutteri ja yläpuolellaan tarkastuslunkka. Mutterista käännetään kunnes mäntä on sytytystahdin yläkuolokohdassa. Tarkastuslunkasta näkyy tuolloin vauhtipyörässä oleva merkki ja nokat osoittaa kello 2 ja 10
-liuskamitalla tsekataan välys, imu pitää olla 0.1...0.2mm ja pako 0.2...0.3

Jos pitää säätää niin nokkaketjun kiristäjä pitää löysätä ja nokat nostaa poies. Säätöpala on kupin sisällä joka sitten tietenkin vaihdetaan.
karmolis
Pyörä: Vespa

Viesti Kirjoittaja karmolis »

Keksin tossa hyvän tavan kiinnittää alkuperäinen käyrän lämpösuoja viriputkeen jossa ei lämpösuojan kiinnikkeitä ole.

Ihan tavallista reikävannetta lämpösuojan taustapuolelle:
Kuva

Sitten letkuklemmarilla puristetaan reikävanne kiinni putkeen. Toimii eikä housut pala eikä kengät sula.

Kuva
paspit
Pyörä: BMW R1100GS Scrambler, ex- DR 650R

Viesti Kirjoittaja paspit »

karmolis kirjoitti:Keksin tossa hyvän tavan kiinnittää alkuperäinen käyrän lämpösuoja viriputkeen jossa ei lämpösuojan kiinnikkeitä ole.
Itse ajattelin juottaa putkeen kiinni rosterimutterit, joihin lämpösuojan saa sitten kiinni.
karmolis

Amerikan säätöjä kokeiltu ja ei se vieläkään oo mun mielestä ihan täydellinen.

Tai no Amerikan ohjeista poiketen pääsuutin oli 155 mutta mä kuvittelisin ton CRD:ni olevan vakio-e:n putkeen rinnastettavissa. Se mitä persdyno sanoi olis että hiukan laihaa on yläpäässä.

Kokeillu olen yhdistelmää EMM@4 ja PJ 160, se oli ehkä rikkaalla tai ei ainakaan hyvä. EMN@3 ja PJ 155 oli siis toi viimekertainen yritys ja mielestäni se meni hiukan laihalle.

Kokeilen seuraavaksi varmaan PJ160 ton EMN:n kanssa. Pitäis varmaan 158 hankkia vielä. Mä luulen että niistä kahdesta toinen olis sopiva. Penkittää tuo kai pitäis varmistukseksi keväämmällä mutta onkelmana on se, ettei lambda-anturi mahdu putkeen.

Joka tapauksessa kiva homma tossa kaasarissa on se, että säilyy ajettavana vaikka säädöt ei oiskaan ihan just kohdallaan. Toista se oli kun taistelin BSR:n, Dynojetin ja 3x3:n kanssa.
Viimeksi muokannut karmolis, Su Huhti 02, 2006 9:09 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pasi

Mistä päättelet laihuuden/rikkauden tai toisinpäin: mikä kussakin säädössä tuntuu huonolta?

Säädä vain yhtä asiaa kerrallaan niin sitten tiedät ainakin mikä oli muutoksen aiheuttaja.
karmolis

Pasi kirjoitti:Mistä päättelet laihuuden/rikkauden tai toisinpäin: mikä kussakin säädössä tuntuu huonolta?

Säädä vain yhtä asiaa kerrallaan niin sitten tiedät ainakin mikä oli muutoksen aiheuttaja.
Liian pieni pääsuutin: hengetön, puhti loppuu
Liian iso: ei kierrä
Pasi

Tuntuu vaikealta uskoa, että kahden koon ero pääsuuttimessa aiheuttaa niin suuria muutoksia, että ne tuntuisivat ajossa selkeästi erilaisena käytöksenä. Olen kokeillut 155, 160 ja 162 pääsuuttimia ja ainakin mun on hyvin vaikea sanoa mikä ero niillä olisi. Nyt on pesässä 160 mutta pudotan 155een kunhan saan athenan paikoilleen.
karmolis

Pasi kirjoitti:Tuntuu vaikealta uskoa, että kahden koon ero pääsuuttimessa aiheuttaa niin suuria muutoksia, että ne tuntuisivat ajossa selkeästi erilaisena käytöksenä. Olen kokeillut 155, 160 ja 162 pääsuuttimia ja ainakin mun on hyvin vaikea sanoa mikä ero niillä olisi. Nyt on pesässä 160 mutta pudotan 155een kunhan saan athenan paikoilleen.
Eipä munkaan persdyno kovin kultivoitunut ole. En oo ihan keskialueeseenkaan tyytyväinen, EMM@4 oli mun mielestä parempi kuin EMN@3. Toi neula ja sen asento kuitenkaan ei täyskaasuun vaikuta niin se nyt pitäis ihan ekaks löytää. 155-160 -välillä sen oikean pitäis kai olla.
Pasi

karmolis kirjoitti:Toi neula ja sen asento kuitenkaan ei täyskaasuun vaikuta niin se nyt pitäis ihan ekaks löytää. 155-160 -välillä sen oikean pitäis kai olla.
Tämä on munkin käsitys aiheesta. Onnea ja kärsivällisyyttä vain kokeiluihin 8)
Kalpa
Pyörä: Husaberg FE 390

Viesti Kirjoittaja Kalpa »

Koitin thumpertalkista jo tätä kysyä mutta sieltä ei suoraan vastattu.

Eli poistin FCR:stä coast enrichenerin ennenkuin kertaakaan kokeilin sitä. Nyt sitten on sellanen ongelma ollut että muuten toimii pirun hyvin mutta tyhjäkäynti on melko korkea ja en saa sitä säädettyä pienemmäksi.

Noh, ilmavuotoa on sitten epäilty mutta ei sellaista ole löytynyt. Nyt sitten olen huomannut että kun CE:n poistaa pitää tukkia kolme aukkoa. Mä muistan tukkineeni vain kaksi, nekin imupuolelta. Eli mahdollisesti mun ilmavuoto on siis se tukkimatta jäänyt aukko moottorin puolelta :roll:

Mopo on vaan 240km mun kotoa ja pääsen sitä vasta viikonloppuna käpistelemään. Jos jollain on kuva tosta coast enricherneristä tai tietoa siitä missä kohtaa kaasaria se koneen puolen aukko on niin postatkaa infoa.

drz.info ei ilmeisesti havainnollista kuin ne kaks imupuolen aukkoa kaasarista.
karmolis

Kaveri kasais mulle teräspunosletkun eteen. Ei kellään ole hajua kuinka pitkä toi vakiojarruletku on? En nyt just pääse mittaamaankaan.

Sen verran kuitenki selvitin että S:ssä ja SM:ssä noissa on eri osanumerot ja koska liittimet näyttäis samalta on eroa varmaan pituudessa.
Pasi

Empä tiedä mittaa, mutta sekoitan silti soppaa vielä vähän: jos joskus haluat korottaa ohjaustankoa niin saattaisi olla viisasta teettää tässä vaiheessa aavistuksen liian pitkä letku.
niffestone
Pyörä: BMW F650 GS Dakar -01

Viesti Kirjoittaja niffestone »

Tämä nyt sitten on taas viikon epäasiattomin huomautus, mutta teen sen kuitenkin. Tässä threadissa on 15 sivua kaasarin vaihdosta ja dynoista. No - seuraavaksi, kun menette moottoripyöräkauppaan, niin menkää suoraan sinne KTM-osastolle 500-kuutioisten hyllylle. On nääs valmiiksi rakennettu oikeista komponenteista, eikä tarvitse käydä dynamometrillä tarkistamassa, onko polle kotona. Yhdellä ja ainoalla suuttimella raivoaa kesät talvet niin, että äijä pitää laittaa nippusiteillä kiinni. :lol:
niffestone
Pyörä: BMW F650 GS Dakar -01

Viesti Kirjoittaja niffestone »

No nyt mua kaduttaa jo... :cry: Tässä threadissa on jotakin, mitä en ilmeisesti tavoita... :lol:
vkoivu
Pyörä: pyörät myyty

Viesti Kirjoittaja vkoivu »

niffestone kirjoitti:No nyt mua kaduttaa jo... :cry: Tässä threadissa on jotakin, mitä en ilmeisesti tavoita... :lol:
Heh, kyllä meistä yksi sun toinekin joskus sanoo jotain hölmöä ajattelemattomuuttaan ja jotkut kirjottelevat hölmöyksiä oman hölmöytensä takia.

En usko, etteikö kaikki tähänkin ketjuun kirjoittaneet tietäisi exc kotarin olevan tehokkaampi ja kevyempi. Valitettavasti exc kotarikin on vain kotari ja siksi täytyy pysytellä jossain toisessa merkissä jos mopolla enemmän ajelee. DRZ:aa on huomattavasti helpompi viritellä kotarimaisen pirteäksi kuin kotaria susnamaisen kestäväksi.

JOS kotari oppii tekemään joskus kestävän moottorin niin palaan ilomielin takaisin kotarinomistajaksi. (tai saatanpa joku päivä vielä kotarin ostaa vaikkei ne ikinä oppisikaan tekemään kestävää konetta)
Vastaa Viestiin