RD04 lyhyet valot katosivat

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Peltsi
Pyörä: Tunturi

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Homma oli lopen varsin helppoa. Ei muutako vaan liittimet lampunpäästä putsasi ja ruikkasi vähä ainesta siihen liittimeen. Oli vaan ylikuntotilanne sillon ko olin viimeksi leikkimäsä.

Se vaan ihmetyttää että kun mää varastin sinne toiseen umpioon sen lyhyen valon siittä toisesta niin miksi se pitää ottaa siittä pitkän valon liittimestä. Lyhyen eli sen misä lukee se drive niin siihen ei tuu virtaa muutako sillonko on pitkät päällä.

No yhtäkaikki nyt mopo liikkuu ja ukkoa naurattaa...
jussiupn
Pyörä: KX250, AT RD04

Re: RD04 lyhyet valot katosivat

Viesti Kirjoittaja jussiupn »

Lainailen vanhaa topiikkia, kun täsmälleen sama vika. Osaisiko joku sanoa mistä nuo valoreleet löytyy, jos löytyy?
Pyörää on hieman inhottava purkaa (penkin poistoa varten irrotettava laukkutelineet ja etukatteiden purkua varten irrotettava kaatumaraudat) että jos pääsisi vähemmällä kun tietäisi mistä ne löytyy. Pyörä on tuotu huhujen mukaan Itävallasta ja molemmat umpiot paloi lyhyillä. Nyt siis polttimot ehjiä, mutta lyhyet ei pala. Ensimmäinen ehdotus oli kokeilla releet toisinpäin, jos niitä kaksi.

jussi
jussiupn
Pyörä: KX250, AT RD04

Re: RD04 lyhyet valot katosivat

Viesti Kirjoittaja jussiupn »

Vastailenpa itselle. Rele löytyi mulla etukatteen sisältä, vasemmalta puolelta. Kävi myös ilmi että mulla on saksa-malli, jossa vain yksi rele ja sekin pitkille.
Mulla ei myöskään vika ollut releessä, vaan vasemman kahvan katkaisijassa, pitkien-lyhyiden vaihtajassa tarkemmin sanoen. Tokeni CRC.llä ja kitkuttelemalla.
Oli halvempi korjata kuin ostaa alkuperäinen rele Honda-kauppiaalta, joka olisi perinyt peukalon kokoisesta releestä vaivaiset 104€.

Loppu hyvin
jussi
Vastaa Viestiin