Ktm Superenduro öljynpaineet hukassa

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Tase
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100

Re: Ktm Superenduro öljynpaineet hukassa

Viesti Kirjoittaja Tase »

Kuinka paljon nuo varaosat vesipumpun korjaamiseen yhteensä maksavat?
Jos se pitää tehdä 15000 km välein muodostuuko se merkittäväksi kuluksi.

Terveisin nimimerkki Utelias

PS
Voisin tietysti laskea varaosanumeroiden perusteella itsekin mutta ajattelinpa kysyä suuruusluokan.

EDIT:

Vastaanpa itselleni.

Motokeitaan hinnastojen mukaan noin 90 euroa.

Tässä on linkki jossa on ilmeisestikin päivitetyt varaosanumerot
https://www.ktm-parts.com/mm5/merchant. ... 0035055KIT
tertsu
Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Tase kirjoitti:Kuinka paljon nuo varaosat vesipumpun korjaamiseen yhteensä maksavat?
Jos se pitää tehdä 15000 km välein muodostuuko se merkittäväksi kuluksi.

Terveisin nimimerkki Utelias

PS
Voisin tietysti laskea varaosanumeroiden perusteella itsekin mutta ajattelinpa kysyä suuruusluokan.

EDIT:

Vastaanpa itselleni.

Motokeitaan hinnastojen mukaan noin 90 euroa.

Tässä on linkki jossa on ilmeisestikin päivitetyt varaosanumerot
https://www.ktm-parts.com/mm5/merchant. ... 0035055KIT
Mulla on tallissa täydellinen vesipumpun korjaussetti, hintaa tuli n. 70€.
Kura lentää...
Tase

Hyvä Tertsu.

Sitten kun pistät pyörän remonttiin minä voin tulla katsomaan. Opiskelua nääs...
tertsu
Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Tase kirjoitti:Hyvä Tertsu.

Sitten kun pistät pyörän remonttiin minä voin tulla katsomaan. Opiskelua nääs...
Tervetuloa, en tosin ole vielä viittinyt alkaa ehjää korjaamaan.
Kura lentää...
Tase

tertsu kirjoitti:

Kiitoksia

Joo, ei kannata ehjää korjata. Se on paljon jännempää ja elämyksellisempää jos se hajoaa jossain Susikaarrolla. Luonnossa remppaaminen on aina kivaa, varsinkin jos ei ole kiirettä eikä sääskiä...

PS. Älä menetä yöuniasi, kyllä se varmaan vielä kestää. Sinun pyörässä on todennäköisesti jo paremmat osat alkupään tuotteisiin verrattuna.
Pasi
Pyörä: KTM690R/SM

Viesti Kirjoittaja Pasi »

tertsu kirjoitti:

ota hyvät kuvat että mullekin selviää, kuinka homma hoidetaan (16tkm mittarissa eli kohta...)
petev
Pyörä: F850GS

Viesti Kirjoittaja petev »

Pasi kirjoitti:
tertsu kirjoitti:

ota hyvät kuvat että mullekin selviää, kuinka homma hoidetaan (16tkm mittarissa eli kohta...)
Amerikan foorumilla joku on jo ottanut ne kuvat, ei mikään ihmeellinen homma nimim. 27tkm mittarissa ja osat hyllyssä, mutta ei ongelmia vielä.
http://www.ktm950.info/how/waterpump/kt ... _pump.html
melkein isotohtori
Pyörä: SE 950

Viesti Kirjoittaja melkein isotohtori »

Kyllä kannattaa vilkaista sitä aksilaa, itse ostin 11800km ajetun SEn ja oli jo vettä vuotanut öljyn sekaan,vaihdoin molemmat laakerit ja akselin ja stefan ja uuden kopan tiivisteen ja vesiletkuunkin varoiks uuden o:renkaan..

PS: KUN ASENTAA VESIPUMPUN AKSILAA/STEFAA;KANNATTAA AKSILAN ALKUUN LAITTAA TEIPPI SIIHEN KOHTAAN mihin vesipumpun ratas tulee kiinni (josta aksila on soikea) on meinaa hiukan terävät reunat itse täkkäsin :oops: nolouksissani uuden stefan paikalleen ja aksilaan koneistettu viilto leikkas heti uuteen stefaan vekin, ei mennyt onneks kun toinen puoli (tuplahuuli stefasta),joten löin nippuun että pääsin ajeleen :lol: , vaihdoin toki myöhemmin uuteen tilaamaani stefaan, oman mielenrauhan säilyttämiseksi..
amaunu
Pyörä: CRF1000DCT,DeepSnowGlider

Viesti Kirjoittaja amaunu »

Tuolta tilasin korjaussarjan, kun tuli muuta roipetta tilattu myös. Toimitus oli nopeampi kuin ohjus. su iltana tuli sähköposti että matkalla on ja to iltapäivänä laatikkokäsissä tullipostissa. Helkkari, maailman toiselta puolelta!

http://www.ktmtwins.com/950adventure/kttwpkit.html

ainakin tuosta kuvasta näkee että mitä osia siinä työssä käytetään. Seuraavassa remontissa hommaan vain akselin ja stefan. Paperitiiviste myös jos sitä ei ehjänä saa ulos. Voi olla että 12 millin akselille tästä maailmasta saattaisi löytyä parempikin tiiviste mitä ktm toimittaa.

Diynä sitten laakerit ja uudet lukkorenkaat sekä pumpun pitkä oo-rengas,, se toimii varmaan parikin kertaa jos ottaa varovasti pois urasta ja antaa pöydällä turvota. takaisin asennettaessa vaseliinia kevyesti päälle. Lisäksi tiivisteliikkeissä myydään metritavarana oo-rengas nauhaa josta voi valmistaa itse ko tiivisteen. Tiivistenauha painetaan uraan toistensa ohi ristiin ja leikataan sopivan mittaiseksi. Tavallisella syanoakrylaatti-pikaliimalla päät liimataan toisiinsa ja tiiviste on valmis.

Sinne stfan huulten väliin kannattaa laittaa esim silikoni-/synteettistä vaseliinia
-ari
timo
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN

Viesti Kirjoittaja timo »

timo kirjoitti:Nyt on 30 tonnia takana, mutta öljy edelleen kirkasta. Hyvää tuuriako vain?
Kannattaa ilmeisesti vaihtaa??
Meni pykälällä pieleen tuo km-lukema. 40tkm piti kirjoittamani. Sen verran on nyt pyörinyt tuo alkuperäinen vesipumppu stefoineen.
No jokatapauksessa.. öljy jonka juuri äsken vaihdoin uuteen, oli vedetöntä ja terveen oloista. Pari hampaankärkeä oli magneetissa, ei muuta raportoitavaa (hampaat murenee, koska hulttio kuski huudattaa rajoittimeen ja samaan aikaan hakkaa vaihdepoljinta kantoihin).
Kaikesta päätellen, on niissä akseleissa eroja. Mulla sattuu olemaan oikeanlaista rautaa, eikä kiinalaista uudenvuodentinaa- ehkä.
Kai se silti yleisön painostuksenkin takia pitää vaihtaa uuteen kunhan jouan. Tai ennen kuin öljy muuttuu... mitä se nyt oli- Jacky-makupalaksi.
pellehermanni7
Pyörä: R100 GS

Viesti Kirjoittaja pellehermanni7 »

No niin nyt alkaa vika selvitä. Vaihdoin öljyn suodattimen uuteen ja naps paineet tuli takas ja "rallatus loppu". Nyt vaan ootteleen postista Vesipumpun korjaus kittiä. minkähän verran tota konetta kannattais "huudella öljyillä" tämmösen tapauksen jälkeen?
amaunu
Pyörä: CRF1000DCT,DeepSnowGlider

Viesti Kirjoittaja amaunu »

pellehermanni7 kirjoitti:No niin nyt alkaa vika selvitä. Vaihdoin öljyn suodattimen uuteen ja naps paineet tuli takas ja "rallatus loppu". Nyt vaan ootteleen postista Vesipumpun korjaus kittiä. minkähän verran tota konetta kannattais "huudella öljyillä" tämmösen tapauksen jälkeen?
Kerran huuhtelin delvax mxllä kun sitä iso pönttö joskus tuli ostettua. 15 min käyttö ilman öljynsuodinta keskituella ja vaihde päällä että laatikkokin pyörijonkun minuutin. Sen jälkeen normi öljynvaihto 15-50 sellä. Ei kannata kallista ölppää haaskata. Luulisin että riittää
-ari
timo

pellehermanni7 kirjoitti:No niin nyt alkaa vika selvitä.
No hyvä että selvis. Empä olis ihan heti hokannut minäkään vian alkulähdettä.
amaunun rianoosi piti kutinsa. Siperia opettaa.

Tuli mieleen semmoinen juttu, että olisko siellä jähdytysnestekanavissa jotain hiovaa liikkeellä.
Vaihdoin nesteen uuteen kauan sitten. Se saattaa vaikuttaa siihen että mun pumppu on tuon nelkyt tonnia kestänyt.
timo

amaunu kirjoitti: Ilmeisesti koneessa ei ole suodatinvastuksen kasvettua ylipaineventtiiliä joka varmistaa kierron niinkuin normipeltisuodattimen sisältä yleensä löytyy jos olen asian oikein ymmärtäny.
Juu on siellä ylipaineelle pakotie, mutta ei suodattimessa. Se on heti pumpun jälkeen- ennen suodinta ja rajoittaa koko järjestelmän painetta, eikä näin ollen varmista kiertoa jos suodatin on tukossa. Tyhmä systeemi.
skuikka
Pyörä: SE ja 29% R1200GSA:sta

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Timo kirjoitti:Tuli mieleen semmoinen juttu, että olisko siellä jähdytysnestekanavissa jotain hiovaa liikkeellä.
Vaihdoin nesteen uuteen kauan sitten. Se saattaa vaikuttaa siihen että mun pumppu on tuon nelkyt tonnia kestänyt
On siellä, kun vaihdoin edelliseen kasiin tuon akseli/stefa/laakeri-paketin, laskin litkut kahvinsuodattimen läpi. Valuhiekkaa lienee. Ei sitä paljon ollut mutta havaittavasti kumminkin. Kannattaa huuhdella nuo vesikanavat ja syyläri.
Vastaa Viestiin