Bensatankin teippaus uuteen väriin

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

KTE
Pyörä: BMW HP2 Megamoto

Re: Bensatankin teippaus uuteen väriin

Viesti Kirjoittaja KTE »

Pekkavee kirjoitti:
KTE kirjoitti: Ja mä taas rävellän teippiä kaikkiin mun leluihini :P
Ois ihan mukava nähdä se liikkeessä teipattu R1150 R.

- Kari T.
No se oli tosi hieno.

No oli se sinunkin pyöräsi ihan hyvän näköinen.

Toi sylinterisuojien teippaus oli hyvä idea.
Täytyypä tehdä sekin.
Kun ne Touratechin alumiinisuojat on jo aika naarmuilla.
Miten ne naarmut kannattaisi pohjustaa ennen teippausta?

Kiitos

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Missä sä näät teipattuja sylinterinsuojia, en mä ainakaan missään mitään nää, kun laittavat ihmiset noi kuvatkin niin pieninä, ettei tahdo mitään selvää saada.
Jaksais ainakin tänne tulla 8 megan piuhaa pitkin vähän laadukkaammatkin otokset ettei tartteis suurennuslasilla ruudulta erikseen tihrustella :roll:

No näinhän mä, kun kävin pihalla röökillä, otin oikein todistusaineistoakin (muistin jopa pienentää kuvan kokoa) :P

Ainakin tuo Aotoracingin myymä hiilikuitutarra on senverran paksua tavaraa, ettei sun tartte muuta kuin jollain hiomapaperilla vetää enimmät
epätasaisuudet pois niin riittä vallan mainiosti.
Mulle on jäänyt pieniä jämäpaloja, saat jos haluat testata, ennenkuin menet ostamaan.

Tuote on siis:
Grayston Self Adhesive Carbon Sheet, tuotekoodi: GE 124, arkin koko 50cm x 25cm ja Autoracingissä hintaa noin 50,- (itse ostin 2 arkkia tinkien hintaan 80,-).

- Kari T.
Liitteet
P3251612.JPG
(62.97 KiB) Tiedosto ladattu 138 kertaa
Pekkavee
Pyörä: BMW R1100GS

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

KTE kirjoitti: No näinhän mä, kun kävin pihalla röökillä, otin oikein todistusaineistoakin (muistin jopa pienentää kuvan kokoa) :P

Mulle on jäänyt pieniä jämäpaloja, saat jos haluat testata, ennenkuin menet ostamaan.

Tuote on siis:
Grayston Self Adhesive Carbon Sheet, tuotekoodi: GE 124, arkin koko 50cm x 25cm ja Autoracingissä hintaa noin 50,- (itse ostin 2 arkkia tinkien hintaan 80,-).

- Kari T.
On noi hiilikuituteipit varmaan paremman näköiset kuin vain valkoiset.

No paas mulle jotain paloja tulemaan.
Maksan 10.- egee toimituskuluja, laita tilinumero mukaan.

Osoite
Pekka Vuorelma
Virpikuja 5 A 8
01360 VANTAA

Terveisin
Pekka
KTE

Viesti Kirjoittaja KTE »

Pekkavee kirjoitti:
KTE kirjoitti: No näinhän mä, kun kävin pihalla röökillä, otin oikein todistusaineistoakin (muistin jopa pienentää kuvan kokoa) :P

Tuote on siis:

- Kari T.
On noi hiilikuituteipit varmaan paremman näköiset kuin vain valkoiset.

No paas mulle jotain paloja tulemaan.
Maksan 10.- egee toimituskuluja, laita tilinumero mukaan.

Osoite
Pekka Vuorelma
Virpikuja 5 A 8
01360 VANTAA

Terveisin
Pekka
Vai tarjoatko Ilolan ABC:llä kahvit?

- Kari T.
Pekkavee

KTE kirjoitti:
Vai tarjoatko Ilolan ABC:llä kahvit?

- Kari T.
Joo, sovitaan vaan aika.
Saat munkin myös.
Puh 050 5768 480

Pekka
Pekkavee

Taisi olla mulla pieni väärinkäsitys noista KTE:n kuvista.
Sylinterisuojat olivatkin alumiinia eikä päällystettyjä kalvolla. No väri oli melkein sama noissa nettikuvissa.

No sovittiin KTE:n kanssa, että huomenna juodaan ne kahvit ja syödään munkit ja suunnitellaan hiilikuitupäällysteitä mun sylinterisuojiin siellä ABC:llä

Pekka
Pekkavee

No juotiin ne kahvit KTE:n kanssa.

Ja sain paljon erilaisia teippipaloja tutkittavaksi.
Kiitos Kari.
On toi paksu hiilikuituteippi tosiaan hyvän näköistä.

Kävin myös siellä Teippi-Z liikkeessä päivällä kyselemässä.
Arviohinta GessuBemarin tankin, etuylälokarin, niiden välipalojen edellisten välissä ja takamuovien teippauksesta oli 200.- . Ei paha.
Ja tuolla hintaa ne vetäis myös siihen tankkiin polvien kohdalle läpinäkyvän kiveniskuteipin, joka suojaa sen kulumiselta. Näin ainakin ymmärsin.

Pekka
Ylimatti
Pyörä: BMW F650 GSD 2004

Viesti Kirjoittaja Ylimatti »

Pekkavee kirjoitti: tankkiin polvien kohdalle läpinäkyvän kiveniskuteipin, joka suojaa sen kulumiselta.
Hmm, olisikohan tuo (k)estänyt myös vesihiomisen, jolla pikkukessun sivupaneeleista lähti kauniisti kaikki pinnoitteet? Viime kesänä puolipäiväretki riitti hiomaan 1)teipin 2)lakan 3)pintamaalin 4) pohjamaalin muoviin asti puhtaaksi. Minulla kun ei nuo polvet mahdu katteitten syvennyksiin, niin sorapäivä rankkasateessa yhdistettynä mopohousujen polvivahvistukseen ja alla oleviin koviin polvisuojiin teki katteen kulmiin kauniin hiontajäljen, jolle moni maalari olisi kateellinen! Tuo teippi on varmaan sen verran joustavaa, ettei ota niin hyvin hankausta itseensä, luulisin. Minun osalta teippailu on myöhäistä... :|
Taas menossa jonnekin...
KTE

Viesti Kirjoittaja KTE »

Ylimatti kirjoitti:Tuo teippi on varmaan sen verran joustavaa, ettei ota niin hyvin hankausta itseensä, luulisin. Minun osalta teippailu on myöhäistä... :|
Niinkuin teipin nimikin jo kertoo, kyllä kestää, on paksumpaa kuin normaali teippi ja pinta on juuri sellainen joustavan oloinen. Omassa (entisisessä) pikku GS:ssä huomasin saman jutun, alkoi maalit kulumaan. Ajattelin (enkä pelkästään ajatellut) vahingosta viisastuneena suojata nykyisen moponi tankin kyljet kulumiselta.

- Kari T.
juha
Pyörä: Suzuki DL650

Viesti Kirjoittaja juha »

KTE kirjoitti:
Ylimatti kirjoitti:Tuo teippi on varmaan sen verran joustavaa, ettei ota niin hyvin hankausta itseensä, luulisin. Minun osalta teippailu on myöhäistä... :|
Niinkuin teipin nimikin jo kertoo, kyllä kestää, on paksumpaa kuin normaali teippi ja pinta on juuri sellainen joustavan oloinen. Omassa (entisisessä) pikku GS:ssä huomasin saman jutun, alkoi maalit kulumaan. Ajattelin (enkä pelkästään ajatellut) vahingosta viisastuneena suojata nykyisen moponi tankin kyljet kulumiselta.

- Kari T.
Jees, kyllä kestää. Pikku adven tankin vedin yli oikealla kiveniskuteipillä ja muutamat paikaltaan nurin kellahtamiset ei ole tehneet minkäänlaista jälkeä tankkiin. Kuten sanottu teippi on paksua (teipiksi paksua) ja "kumimaisen" oloista. Liiman pitäisi olla sellaista ettei joskus irroittaessa lähde lakat ja maalit mukana.... lisäksi materiaali kestää uv valoa muuttumatta keltaiseksi.

Uuteen väriin teippaukseen on omat teippinsä, ihan tavallinen autonkylkeen tarkoitettu mainosteippi voi olla niin kovaa ettei taitu vaikka kuinka lämmittelisi jne.
trophy

Viesti Kirjoittaja trophy »

Muutama vuos sitte oli juttua ton teippi z kans noista autojen yliteippauksista, muistikuva hommasta semmonen et auton yli vedetään teippi ja sit uuniin jossa kiristyy ja muotoutuu, sen jälkeen leikataan ikkunat yms. Kestää kuulemma harjapesut ja käytön siinä ku maaliki.
Vastaa Viestiin