Suositusta kahvanlämppäreiksi

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

DR Markku
Pyörä: KTM 690 r, 250 EXC-f , 2V bokseri

Re: Suositusta kahvanlämppäreiksi

Viesti Kirjoittaja DR Markku »

Tase kirjoitti:http://www.motokeidas.com/shop/product_ ... p?p=111793

Mullon 690 enskassa tämmöset, hyvin pellaa ja lämmittää. Tankorukkasten kanssa jopa liiankin kuuma...
Ja mikä parasta tuon saa myös kedolta Daytona merkkisenä 54,90€ + 20€ suomeen, mulla on semmoiset ja lämpiää tasaisesti ja hyvin.
t.t.tammi
Pyörä: Pan European 1991
Viesti:

Viesti Kirjoittaja t.t.tammi »

Aika tasan vuosi sitten(pari tuntii yli) oon kommentoinu toiseen kahvalämppäritopiikkiin
http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... su*#p70700

Nyt tuo mitsun mittarivalosäädin on jopa käytössä ja kyllä kylmällä kelillä tahtoo jossain asennossa olla koko ajan päällä. Ennen oli tuolleen puolikas/täydet ja viel kahdel erillisellä katkaisijalla ni ei koskaan ollu hyvä.
Samassa topiikissa muitakin portaaton-säädin juttuja.
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo
TTA

Viesti Kirjoittaja TTA »

saku57 kirjoitti:Onkos joku rakennellut tehonsäätöä vaikkapa 555-ajastinpiirillä? Lähinnä kysyisin valittua päätekiveä (tehotransistori/-fetti) ja sopivaa kytkentätaajuutta (jos tuolla nyt mitään väliä tässä on)? Taajuuden nosto ainakin pienentäisi ajastuskonkkaa, vaan tuleeko joku inha komplikaatio? Poppivehkeitähän ei Kotarilla ajaessa ainakaan tarvi kuunnella eli ko. häiriöistä ei ole niin väliä.... Eli jos on valmista kytkentää ja ideaa koteloinnista, niin tänne vaan.

Äh, nyt kyllä lipesin rapeasti alkuperäisestä speksistä. Ihan helpolla kun piti päästä.
Oon tehny juurikin tuolla 555-piirillä. Mut totesin että turha homma. Käytännössä riittää ihan pari asentoinen portaallinen kytkentä. Jos käsiä paleltaa on ajo liian tylsää ja siihen on vain piristystä pieni kytkimen rämppääminen silloin tällöin.
THä
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Viesti Kirjoittaja THä »

Aikaisemmin oli Saitot, nykyään Oxfordit. Saitoissa teho vajavainen, Oxfordissa kyllä piisaa jerkkua eikä ole muutenkaan tupet tuntuneet huonoilta. Hanska mulla on joku ysi. Oxfordeissa myös plussaa moniportainen tehonsäätö, löytyy varmasti sopiva teho jolla ajella pitkätkin matkat.
Neljä vaihdetta riittää.
Vastaa Viestiin