DRZ400 fcr39 tyhjäkäynnin säätö ei riitä.

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

DRZ400
Viestit: 16
Liittynyt: Su Syys 11, 2022 8:31 pm
Pyörä: DRZ400

Re: DRZ400 fcr39 tyhjäkäynnin säätö ei riitä.

Viesti Kirjoittaja DRZ400 »

Mikuni on kohta paikallaan, koska sillä pääsisi edes kokeilemaan mopoa liikenteessä, mutta en sitä mielellään sinne jättäisi. Tarkoitus oli kasata E pyörä mahdollisimman alkuperäiskuntoisena kilvelliseen runkoon, mutta kaasarin osalta taitaa jäädä haaveeksi...

Tuo Lectronko siis olisi hyvä? Ilmeisesti 38mm ja sopii heittämällä paikalleen, kun on E ja S -mallin kumiosat valmiiksi nurkissa? Ainakin paljon löytyy videoita ja käyttäjäkokemuksia, eikä näytä suuttimia tai neulasäätöjä kapiaavan. Luisti ilmeisesti vain liukuu urissaan, joten se voi kulua nopeammin väljäksi kuin FCR rullilla liikkuva luisti.

Mutta FCR olisi vielä parempi vai?? Samalla hinnalla saisi Tuusmotorssista jonkun FCR39 ja vanhasta kaasarista neula ja suuttimet siihen?

Kumpaan suuntaan kannattaisi lähtä kun Mikuni ahdistaa imukanavassa ja korvien välissä? :shock:
Avatar
Roiske
Viestit: 1391
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Pyörä: DR800, DR-Z400

Re: DRZ400 fcr39 tyhjäkäynnin säätö ei riitä.

Viesti Kirjoittaja Roiske »

Lectronista ei ole kokemusta. Fcr: ää jos miettii niin ottaisin uudemman MX mallin, menee muuten paikoilleen, mutta kaasurullan suoja muovi pitää jättää pois. Sellaisia oon itse käyttänyt eri eri kokoisia 37-41 mm ja sitten sitä vakio mikunia.

Mikuni jos on hyvin säädöissään, niin menee sen mitä minä tarvitsen, voittaa jopa huonosti säädetyn fcr:n. Mikuniin tarvitsee vaihtaa esim. Factory tai JD neula ja suuttimet sen mukaan. Fcr on hyvin säädettyä kyllä yliveto eikä ole niin allerginen pöpperölumessa pöllyyttämiselle kuin mikuni.

TPS:lle ei kannata laskea arvoa. Mopo toimii ihan normaalisti ilmankin etkä varmasti ajossa huomaa onko käytössä vai ei
DRZ400
Viestit: 16
Liittynyt: Su Syys 11, 2022 8:31 pm
Pyörä: DRZ400

Re: DRZ400 fcr39 tyhjäkäynnin säätö ei riitä.

Viesti Kirjoittaja DRZ400 »

Paljon kiitoksia vinkeistä ja hyvästä linkistä, joka jäi juuri edelliselle sivulle. Tässähän se parhaiten alkuperäistä kaasaria vastaava ilmeisesti nyt olisi, mahdollisesti vielä valmiiksi suunnilleen säädöissäänkin!

https://www.frankmxparts.com/epages/629 ... ducts/2073

TPS olen lukenut samaa, että ei vaikuta juuri mitään, ennakkoahan se ilmeisesti säätää. Ihmettelen vain, miksi sellainen on sitten pyörään edes pitänyt laittaa, onko joku saastejuttu..

Kaveri vielä haluaa tutkia alkuperäistä kaasaria ja yrittää purkaa liimasaumauksen, mutta siltä alkaa näyttämään, ettei taidot riitä sen korjaamiseen, eli uuden osto lienee ainoa vaihtoehto.
Arhippa
Viestit: 146
Liittynyt: To Loka 13, 2011 8:47 pm
Pyörä: KTM Exc 540
Paikkakunta: Nivala

Re: DRZ400 fcr39 tyhjäkäynnin säätö ei riitä.

Viesti Kirjoittaja Arhippa »

Täältä hyvinkin lämmin suositus FranksMX:lle!
Avatar
MIL
Viestit: 101
Liittynyt: Ma Helmi 26, 2018 12:00 pm
Pyörä: Ktm 400 Lc4 Military -02
Paikkakunta: Helsinki

Re: DRZ400 fcr39 tyhjäkäynnin säätö ei riitä.

Viesti Kirjoittaja MIL »

Samoin, kattava valikoima osia varastossa ja tilaukset on sieltä lähteneet yleensä seuraavan päivänä liikkeelle.
Vastaa Viestiin