Laitetaas tänne otsikon mukainen kysymys. Eli jos ajut on tietä pitkin tiepaineilla niin pysyykö renkaat ilman lukkoja paikallaan?
Omassa pyörässä (crf250l) nyt varmaan moottorin voimalla ei vanne renkaassa pyörähä mutta miten jarruttaessa?
Jos tästä jo foorumilla tieto oli jossain tarjolla niin saa toki linkkiä laittaa.
Vannelukkojen tarve piikkien kanssa
Valvoja: Moderaattorit
-
skuikka
- Pyörä: SE ja 29% R1200GSA:sta
Re: Vannelukkojen tarve piikkien kanssa
Tielläajopaineilla yleensä pysyy. 1.7bar oli Superissa semmoinen raja että sen alapuolella alkoi rengas liikkua vanteella. DID:n Dirtstar kehät.
Mulla suunnilleen samanpainoisessa ja -tehoisessa Beta Alp4:ssa oli viime talvella paineita takana jotain 1,2 - 1,4 bar tiellä Trelleborgin enskapiikeillä. Pyörähti kerran jäisellä tiellä jarruttaessa, venttiili ei aivan katkennut. Porasin vanteeseen reiän, laitoin 3,0" vanteelle 2,5" lukon ja taisin laskea paineita noin baariin, niin kumi toimi paremmin. Yhtään nastaa ei myöskään poistunut.
Katupaineilla saattaa nastat poistua nopeammin.
/Tommi
Katupaineilla saattaa nastat poistua nopeammin.
/Tommi
Tasapainoitin muuten vanteen itse pinnapainoilla. Ihan samalta tuntui kuin ennen lukkoa.
/Tommi
/Tommi
- RalliJari
- Pyörä: SuperTen 1200 -10
Kuulostaa sille että laitan lukot paikalleen. Oli mulla kesällä ne maastoajuja silmällä pitäen yhen rengassetin ajan, on vaan jonki verran hankalempi renkaat laittoo lukkojen kanssa. Noh siitäpä se harjotuksen kanssa helpottuu. Vähäsiä tehoja toki myös extra pyörivä massa syö