Vaimennettua ääntä, mutta millä pöntöllä? Laser, CRD...?

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

juhis
Pyörä: TDM900, Honda CR125

Viesti Kirjoittaja juhis »

Minkähän takia tuo edellinen viestini tuli kahteen kertaan? Näppihäiriö viissiin.
Laitoitko tosiaan jotain mönjää kaasariin? Mulle sanoivat huoltoliikkeessä että ei missään tapauksessa saa kaasariin käyttää minkäänlaisia massoja.
Laitoin samanlaista punaista mönjää mita laitoin moottorin lohkoja yhteen liimailtaessa. Hiukan epäilytti mutta ei siihen hätään muuta ollut ja piti päästä kokeilemaan. :wink:
Ei jammulla sentään kuuhun mennä!
Juisba
Pyörä: BMW R 1200 GS Adventure -06

Viesti Kirjoittaja Juisba »

Jos haluaa ÄÄNTÄ, ei kovinkaan vaimennettua sellaista niin hommatkaa Arrow. Voin sanoa, että ilman mukana tulevaa äänenvaimennin putkiloa Harrikat kuulostaa huvittavilta pikkuhurisijoilta. Ei ole ollut myöskään poliisien kanssa ongelmia, vaikka ens alkuun vähän pelkäsinkin. Naapurit kiittelee...

Terveellistähän se ei ole, kun tulppien kanssa meinaa kuuroutua, mutta kannattaa kokeilla! Itsekin tosin tulin niin sanotusti järkiini ja laitoin putkilon kiinni. Sillä saa äänet erittäin siedettäviksi.
Ylimatti
Pyörä: BMW F650 GSD 2004

Viesti Kirjoittaja Ylimatti »

Selvisi mullekin, mikä pönttö tuossa pyörässä on! Edellinen omistaja oli väistänyt soratiellä rattijuoppoa, joka tuli samaa puolta vastaan. Joutui käyttämään pyörän kupeellaan sen verran että änkkäristä lähti nimikilpi. En huomannut silloin kysyä mikä se on, kun ei osannut kiinnostaa. Sebring se kuitenkin on. Äänet on hyvät, ei mitkään liialliset ja paukkuu vähän pöntössä kun vauhdista kääntää kahvat kiinni. Toimii hyvin. Ainakin kun en ole verrannut alkuperäiseen. Vastaa hyvin kaasuun, mutta lämpimänä tyhjäkäynnillä pitää vähän pitää eloa yllä tai muuten sammuu. Suuttimen vaihto? Originaali pönttö on varaston nurkassa, enkä ole innostunut huvin vuoksi sitä möhkälettä kiinni ruuvaamaan.
Taas menossa jonnekin...
Pasi
Pyörä: KTM690R/SM

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Ylimatti kirjoitti:tyhjäkäynnillä pitää vähän pitää eloa yllä tai muuten sammuu. Suuttimen vaihto?
Tarkoitat varmaankin tk-suuttimen vaihtoa? Ja lienet ensin jo kokeillut avata seosruuvia. Kaikilla kaasareilla on joku raja elikkä mitta, paljonko seosruuvia voi avata ilman että jousivoiman heikkous aiheuttaa ruuvin putoamisen. Jos seosruuvin säätöraja tulee vastaan niin vasta sitten tarvitsee vaihtaa tk-suutin.
DR-rider

Tuoreella löpöllä

Viesti Kirjoittaja DR-rider »

pääsin viime viikonloppuna vihdoin käynnistelemään DR:ää uudestaan ja tankin tyhjentämisen jälkeen (plus kelluntakammion tyhjentäminen) pyörä hörähti käyntiin ensimmäisellä napin painalluksella "tuoreella" bensalla.

Ensi syksynä varastointi täydellä tankilla ja mahdollisesti sitten niitä lisäaineita mukaan.

DR-rider
Wesihiisi
Pyörä: KTM LC4 640

Re: Vaimennettua ääntä, mutta millä pöntöllä? Laser, CRD...?

Viesti Kirjoittaja Wesihiisi »

AriK kirjoitti:
DR-rider kirjoitti: 3) Onko kukaan lisännyt jollakin tavalla vakioputken virtauksia? Olisi ilmeisesti edullisin tapa saada lisäpotkua ja mahdollisesti parempaa ääntä.

No tulipa siinä kysymyksiä kerrakseen, Kainuun kylmä kevät antaa onneksi aikaa suunnitteluun ja kyselemiseen.

DR-rider :?:
No niin, omassa pyorassani aikaisempi omistaja oli poistellut ankkarista paadyn, juuri aanen takia, murisi vissiin komeammin. No rakentelin itse putken alkuperaiseen kuosiinsa, ja tehot ei ainakaan havinnyt, ehka jopa mielummin pain vastoin. :lol:

Nyt oon vaihtanu vaimentimeksi Devil:in SB2:sen, johon olen itse varkkaillyt "soundkillerin" . Menen tehopenkkiin saatamaan 12.4 ja aion kokeilla "soundkillerin" kanssa, ilman sita + suoralla putkella ( jos saan )

Sittenpahan nahdaan vahan tonttia, kuinka paljon ankkari tehoja vie...jos vie :D
Joo tulipa tuollainen jammu hankittua. Siinä on kanssa Jürgen poistanut änkkärin sisäosan, eli ääntä on, noh...riittävästi. Tuleepa edes kotinurkissa ajettua siivosti. :oops:
Mistä tuon sisäosan väsäsit (olettaen että tossa on samantyyppinen pönttö kuin tavallisessa XT:ssä)?
Räjäytyskuvasta oon kattonut sen alkuperäisen mallin, mutta olispa siinä vähän näpräämistä...
Vastaa Viestiin