DR:rää ostamassa
Valvoja: Moderaattorit
DR:rää ostamassa
Eli tarkotus ois alottaa pyöräharrastus asfaltillakin. Harkinnassa on ollut Suzuki Dr 650.
Mitä kannattaa tarkistaa ylipäätään ko. pyörästä?
Olen menossa katsomaan yhtä yksilöä joka "ei ole lähtenyt käyntiin tänä keväänä". Mitäs tälläisestä pyörästä voi koittaa päälisin puolin, jos jättää sen suuremmann rappaamisen kotiin. Eli välyksiä jossain paikoissa?
Korjaaminen/vian selvittäminen ei ole se se ongelma vaan ylipäätään ne heikot kohdat/tarkistamisen arvoiset paikat. Itse käynnistymättömyyden vika johtuu tod. näk. sähköistä.
Kaikki vinkit tervetulleita!
Mitä kannattaa tarkistaa ylipäätään ko. pyörästä?
Olen menossa katsomaan yhtä yksilöä joka "ei ole lähtenyt käyntiin tänä keväänä". Mitäs tälläisestä pyörästä voi koittaa päälisin puolin, jos jättää sen suuremmann rappaamisen kotiin. Eli välyksiä jossain paikoissa?
Korjaaminen/vian selvittäminen ei ole se se ongelma vaan ylipäätään ne heikot kohdat/tarkistamisen arvoiset paikat. Itse käynnistymättömyyden vika johtuu tod. näk. sähköistä.
Kaikki vinkit tervetulleita!
Toi kuullostaa vähän epäillyttävältä.. Samanlaisen tapausen ostin itse ja kohtuu kallista tuli. Mulla käynnistymisongelmat johtuivat katkenneesta cdi sytkän anturin johdosta. No olihan siinä sitten kaikkee muutakin mm. uusi cdi boksi tuli. Sit levis kansi. Jos tollasen ostat niin pura se atomeiks ja käy läpi ennen kuin alat ajamaan, ettei tuu liian kallista ja jos et saa sitä sikahalvalla, osta mieluiten pyörä minkä pääset koeajamaan.
No se käynnistymättömyys on huomioitu hinnassa..
. mitä muuten maksaa uus/toimiva cdi-boksi? Kuinka helposti se ylipäätään rikkoutuu. Aikoinaan ainakin RM:ssä se meni laakista jos polkas ilman et tulpanhattu oli paikoillaan. myös muiden sähköosien sähköosien hinnat ja saatavuus kiinnostaa.
Muutenkin ne kulvimmat paikat kiinnostaa eli mitä kannattaa tarkastaa. Yleensäkin siis DR:stä.
Muutenkin ne kulvimmat paikat kiinnostaa eli mitä kannattaa tarkastaa. Yleensäkin siis DR:stä.
Itsellä on vielä vähänlaisesti kokemuksia vioista ja toivottavasti tilanne semmoisena pysyykin, mutta mitä kommetteja ja kokemuksia keräsin ennen omani ostoa niin
DR650SE:n ilmeisesti selkeästi heikoin lenkki on vaihteisto ja jousitus on kauttaaltaan pehmeä eli jos on ollut ihan endurokäytössä niin voivat osoittaa vaipumisen merkkejä.
Muuten kokonaispakettina DR:n pitäisi olla suhteellisen luotettava paketti (koputin juuri puuta), ainakin itse toivon niin ja miksei olisi, sillä Suzuki on luottettavien pyörien verstas....
DR650SE:n ilmeisesti selkeästi heikoin lenkki on vaihteisto ja jousitus on kauttaaltaan pehmeä eli jos on ollut ihan endurokäytössä niin voivat osoittaa vaipumisen merkkejä.
Muuten kokonaispakettina DR:n pitäisi olla suhteellisen luotettava paketti (koputin juuri puuta), ainakin itse toivon niin ja miksei olisi, sillä Suzuki on luottettavien pyörien verstas....
Boksi maksoi 480 euroa ja sen saapumista sai odotella yli kuukauden. Muutenkin tuli halu vaihtaa merkkiä kun Turussa MP-team saloselta ei saa osakseen kuin vittuilua vaikka sinne kantaisi rahaa kottikärryillä. Lisäks Suzukilla ei oo ollenkaan virallista maahantuojaa, joten monet osat joudutaan tilaamaan muualta Euroopasta.
-
kuramika
- Pyörä: BMW R1200 GSA '08
Kyllä Suzukilla on virallinen maahantuoja, sehän on Suzuki Gmbh Suomen sivuliike.Juppe kirjoitti: Lisäks Suzukilla ei oo ollenkaan virallista maahantuojaa, joten monet osat joudutaan tilaamaan muualta Euroopasta.
Tänäpäivänä kun nuo kuriirifirmojen logistikkaketjut ovat kohtuu varmoja ja nopeita, ei ole oikeastaan väliä että minkä maan varastossa se tavara makaa.
Jos kuvittelet että SGN:llä;KESKO:lla tai Brandt:lla makaa joka vehkeeseensä osat hyllyssä,olet kyllä valitettavasti väärässä.
"kyllä lähtee" mut ei välttämättä ekal.
- Raimo
- Pyörä: BMW R80GS & R1200RT
- Viesti:
Minun kokemusten mukaan nyt Suzukeihin saa sentään osia, ja kohtuullisen järkevillä toimitusajoilla ja hinnankin löytävät niille. Toista se oli Ekströmin aikana...
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
No SGN toimitti kyllä mitä vaan parin viikon aikataululla. Kawaan osien saaminen oli aika paljon kivuttomampaa. "Tänäpäivänä kun nuo kuriirifirmojen logistikkaketjut ovat kohtuu varmoja ja nopeita" Voi kun oliskin... Kyllä ottaa hermoon odotella osia kuukausikaupalla keskellä parasta ajokautta. Näistä syistä seuraava pyörä ei tuu oleen suitsa vaan luultavasti Kawa tai Honda. Eri asia olis jos Turussa suzukin varaosia myyvä liike olis edes suht asiallinenpaikka asioida...
Yks näkökohta on se, että kun pyörän ostaa riekaleina ja käy läpi ja kasaa itse niin tietää millä ajaa. Ja jos kyseessä ei ole heräteostos, joka täytyy saada välittömästi liikenteeseen, niin palkansaajalle ei nuo osahinnat ja toimitusajat kai ole niin suuri ongelma. Velassa oleva pätkätyöläinen puhuu.
Itse ostin DR:n, josta oli kone varsin räjähtänyt ja purettu. Sylinteriputki, mäntä, kiertokangen alalaakeri, kampuran limput, venttiilejä, muutama ratas vaihteistosta aivan paskana. Ehkä esim Saksasta olisin saanut ilman veroja edullisemmin kuin projektin loppuhinta. Ja nythän tämä on siis osin uusi. Tulipa samalla käytyä omatoiminen asentajakurssi Suiken suomen sivuliikkeen tekniikan ystävällisellä avustuksella. Tätähän osaltaan ajoin takaa koko hommassa.
Hyvin on toiminut, enkä muuten koputtele puuta. Sit jos peli laukee niin menis usko tohonkin kikkaan
Mut hei, tämä ilosanoma tosiaan on yks näkemys. Kukin tavallaan. Täällä T&N-osastolla sopii varmaan kuitenkin mainostaa, et nikkaroiminen on parhaimmillaan varsin antoisaa. No tämänhän jo tiesittekin. Ei muuta kuin tukeva ote härän sarvista. Standardiosat yleiskaupasta ja hyvää käytettyä esim Spinnin-Wheelistä niin hyvin menee.
Itse ostin DR:n, josta oli kone varsin räjähtänyt ja purettu. Sylinteriputki, mäntä, kiertokangen alalaakeri, kampuran limput, venttiilejä, muutama ratas vaihteistosta aivan paskana. Ehkä esim Saksasta olisin saanut ilman veroja edullisemmin kuin projektin loppuhinta. Ja nythän tämä on siis osin uusi. Tulipa samalla käytyä omatoiminen asentajakurssi Suiken suomen sivuliikkeen tekniikan ystävällisellä avustuksella. Tätähän osaltaan ajoin takaa koko hommassa.
Hyvin on toiminut, enkä muuten koputtele puuta. Sit jos peli laukee niin menis usko tohonkin kikkaan
Mut hei, tämä ilosanoma tosiaan on yks näkemys. Kukin tavallaan. Täällä T&N-osastolla sopii varmaan kuitenkin mainostaa, et nikkaroiminen on parhaimmillaan varsin antoisaa. No tämänhän jo tiesittekin. Ei muuta kuin tukeva ote härän sarvista. Standardiosat yleiskaupasta ja hyvää käytettyä esim Spinnin-Wheelistä niin hyvin menee.
-
Agitheosis
- Pyörä: Husqvarna CT6FS / Can-Am Outlander 800
- Viesti:
cdi-boxin käyttäytyminen
Miten cdi-boxi käyttäytyy tullessaan tiensä päätepuolelle? Onko toiminta hiipuvaa, eli (kipinän) jännite laskee, vai onko toiminta ``joko-tai´´ - tyyppistä? Voiko ulostulevaa jännitettä mitata ja mitäköhän sellanen palvelu maksaa jos epäilee että tarvii tarkastaa?tero.t kirjoitti:........ mitä muuten maksaa uus/toimiva cdi-boksi? Kuinka helposti se ylipäätään rikkoutuu. Aikoinaan ainakin RM:ssä se meni laakista jos polkas ilman et tulpanhattu oli paikoillaan.
Tulppa Denso U31ESRNheka74 kirjoitti:Terve, itse ostin DR 650 vm 97 just äsken ja on tuontivehje, eikä tullut ohjekirjaa ja kysyisin mitä öljyä vehkeeseen kannattaa laittaa? Mitkä tulpat ja muuta vastaavaa tietoa ois kiva saada kokeneemmilta.
Niin ja onko kellään tietoa saisko jostain korjausopasta kyseiseen peliin?
Öljyksi joku mineraali/osasynteettinen MP-öljy luultavasti 10W40
SE 650 korjausopas pdf:nä, en oo varma onko kaikki sivut mukana http://www.deakin.edu.au/~mic/DR650.pdf ja paperiversiota voi tilailla vaikka http://repairmanual.com/items.php3 :sta.
Onko nuo mp-CDI -boxit kaikki kosteussuojattuja valamalla ne täyteen massaa? Mitsubishi foorumilla yksi kaveri tuntuu laittavan boxin kuin boxin kuntoon kohtuu summalla, siis ainakin Mitsuista. Kuulemma kannattaa ECU jopa huoltaa ennen kuin se vikaantuu. Elkot kannattaa vaihtaa, ennen kuin ne tulee tiensä päähän. Näin välttyy vakavammilta vaurioilta.Juppe kirjoitti:Boksi maksoi 480 euroa ja sen saapumista sai odotella yli kuukauden. Muutenkin tuli halu vaihtaa merkkiä kun Turussa MP-team saloselta ei saa osakseen kuin vittuilua vaikka sinne kantaisi rahaa kottikärryillä. Lisäks Suzukilla ei oo ollenkaan virallista maahantuojaa, joten monet osat joudutaan tilaamaan muualta Euroopasta.
Sitten alkuperäiseen kysymykseen ja pari vinkkiä.
- Suzukin koneen heikko kohta taitaa olla venttiilikoneisto. Ei se käsiin räjähdä, mutta nokka-akselin nokat ja keinuvivut alkavat kulumaan jossain vaiheessa melko nopeaan tahtiin kun kovempi pintakerros kuluu pois.
- Kytkin luistaa ainakin vanhemmissa, mutta sen saa eliminoitua prikkojen avulla. Latauspuolen johdot kovettuu/murtuu öljyssä uidessaan (yksi vaihe kun on poikki, niin valot jo selvästi himmenee). Johdot on helppo uusia.
- Kannen pultit kannattaa kiriä joskus, sillä ehkäistään öljyvuotoja. Tämä kuuluu huolto ohjelmaankin.
- Takalinkun laakerointiin olisi syytä kiinnittää huomiota, jos joutuu uusimaan niin ovat yllättävän kalliita samoin iskari.
- Pieniin kilinöihin ja kolinoihin ei kannata kiinnittää liikaa huomiota jos sama ääni ei kuulu koko kierrosalueella. Kone ääntää jo uutena.
Että tämmöisiä huomioita, hyviä laitteita kaiken kaikkiaan
Edit: Edellä mainitut perustuvat muutamaan 80-luvun loppupuolen DR 600 -malleista saatuihin kokemuksiin.
404 HTTP Error File not found