Suzuki DR 800 Tyhjän tankin jälkeen...

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Speedjp
Pyörä: Suzuki DR 800

Suzuki DR 800 Tyhjän tankin jälkeen...

Viesti Kirjoittaja Speedjp »

Eli ajattelin että ajan tankin tyhjäksi! Ennen talvea laittaisin tankkiin 5litraa pienkonebensaa, no nyt on tankki tyhjä ja aineet tankiss,a mutta eihän se suostu enää käynnistymään? Olen hinkannut noin 3min, sen minkä akku antaa virtaa, mutta ei! Ei se suostunut käynnistymään? Luulisi nyt pa-pumpun ruuttaavan aineet jo kaasariin moisella hankaamisella!?!? :?:
MIL
Pyörä: KTM 350 exc 2020 ex KTM Military

Re: Suzuki DR 800 Tyhjän tankin jälkeen...

Viesti Kirjoittaja MIL »

Pojan 2-t kiinanihmeminicrossi ei lähtenyt 2t pienkonebensalla käytiin. Tyhjensin tankin ja kaassarin, normi 98E:t + öljyt tankkiin ja lähti heti käyntiin. Luin jostiain että jollain oli ollut samaa ongelmaa.
pokkis
Pyörä: Suzuki DR 600S -85

Viesti Kirjoittaja pokkis »

Pienkonebensa saattaa vaatia vähän rikkaampaa seosta kuin pumppubensa -- ainakin näin siis hyvin rajallisen kokemuksen perusteella. Ja kylmä pyörä ei kumminkaan liian laihalla tee muuta kuin korkeintaan ampuu putkessa (tekeekö sitäkään?)

Tuon Ison Tohtorin sielunelämästä en henk koht tiedä mitään. Kaasarikone siis ilmeisesti, ja bensapumpulla, eli tankki samaan tyyliin kuin muistaakseni Africa Twinissä, eli ikäänkuin kaasarin ympärillä? 5 litraa on käytännössä varatankillinen, eli onhan sen härvelin mahdollinen bensahana oikeassa asennossa ja varatankin syöttö toimii todistetusti? Parasta tietty olisi, jos saisit todennettua, että päätyykö kaasarin kohokammioon soppaa ensinkään.
Minua on turhaa syyttää mistään! Minä olen aina ollut hyvien puolella!
Ana
Pyörä: SE+ muut

Viesti Kirjoittaja Ana »

Tohtorissa on alipaine pumppu. Yli puolella tankilla valuu itekseen läpi, varatankilla saa jauhaa aika pitkään. Anna pilotilla tai jarrukliinerillä vähän apuja niin pitäisi lähteä kun saa vähän hörähtämään reilummin. Ja sitten keväällä sama homma tai täytät tankin ja odottelet hetken ennenkuin starttaat.
Ana.
Jarsii
Pyörä: Suzuki DR 800

Viesti Kirjoittaja Jarsii »

Onko kaasareissa bensaa, mulla oli sellanen ongelma ettei bensa mennyt enää kaasareihin, jos ajoin esim hana kiinni kaasarit tyhjäks. Sillo piti tankilta tuleva letku ottaa irti kaataa siihen bensaa ja puhaltaa sitä kaasareihin päin.
aapo
Pyörä: DR 750 S

Viesti Kirjoittaja aapo »

Jos ei kaasaerissa (kohokammiossa) ole bensaa niin voi avata sen kaasarin kohokammion tyhjennysruuvin. Sieltä kun tulee bensan loraus niin se puoli kunnossa. Sama homma kannattaa tehdä keväällä, laskea vähän läpi siitä pillistä. Sen saa auki siitä sivusta ristipääruuvarilla näppärästi.
-too Big to fail-
Vastaa Viestiin