Ignitech hankinnassa
Valvoja: Moderaattorit
Re: Ignitech hankinnassa
Dängiu! Nopeaa toimintaa! Näin arvelin, mutta parempi on varmistaa kun on näin hyvä foorumikin sille...
Lähetetty minun GT-I9105P laitteesta Tapatalkilla
Ei se nyt mennykkään ihan plug and play...
Tyrkkäsin liittimet kiinni ja otin virrat hajonneen äänimerkin liitännästä kun siihen sopivaa virtaa tuli ja oli joutilaana. Siitä sitten kokeilemaan ja ihmettelemään kun virta päällä ei inahdakaan vaikka vapaan merkkivalokin paloi ja oli vapaalla. Tuosta vehkeestä on sivujalan, puolipuristimen ja kytkimen anturit pudonneet pois ja tilalle laitettu viritykset jotta virta kulkee. Nyt ei kuitenkaan virta päällä kulkenut. Sensijaan avaimesta virrat pois käännettynä starttasi kyllä!
Tuntuis siltä että nyt ei boksin liitännät ole ihan oikein... Tietääkö kukaan onko DR 750 ja 800 johdotuksissa taikka boksin kytkennöissä eroa? Siis muuta kuin että pari johtoa jää pois kuten oheessa mainittiin. Tilasin nimittäin -89 750 kuutioiseen, mutta ohjelapussa luki DR800. Ajattelin ettei eroa ole ja laitoin kiinni. On tietty mahdollista että johdot kytketty liittimiin vahingossa virheellisestikin. Vai onko nyt jotain jota ei vaan meikäläisen järki käsitä (taas)?
-J
Tyrkkäsin liittimet kiinni ja otin virrat hajonneen äänimerkin liitännästä kun siihen sopivaa virtaa tuli ja oli joutilaana. Siitä sitten kokeilemaan ja ihmettelemään kun virta päällä ei inahdakaan vaikka vapaan merkkivalokin paloi ja oli vapaalla. Tuosta vehkeestä on sivujalan, puolipuristimen ja kytkimen anturit pudonneet pois ja tilalle laitettu viritykset jotta virta kulkee. Nyt ei kuitenkaan virta päällä kulkenut. Sensijaan avaimesta virrat pois käännettynä starttasi kyllä!
Tuntuis siltä että nyt ei boksin liitännät ole ihan oikein... Tietääkö kukaan onko DR 750 ja 800 johdotuksissa taikka boksin kytkennöissä eroa? Siis muuta kuin että pari johtoa jää pois kuten oheessa mainittiin. Tilasin nimittäin -89 750 kuutioiseen, mutta ohjelapussa luki DR800. Ajattelin ettei eroa ole ja laitoin kiinni. On tietty mahdollista että johdot kytketty liittimiin vahingossa virheellisestikin. Vai onko nyt jotain jota ei vaan meikäläisen järki käsitä (taas)?
-J
Kun tarkistin johdotusten värit, ei mitään selittävää kyllä löytynyt. Ainoastaan kampiakselin asentotunnistimen johto ilmeisesti eri värinen kuin ohjeessa sanottiin. Ei selitä tuota oireilua. Ilmeisesti siis mulla on oikosulun aiheuttamaa häikkää jossain muualla... Eiku etsimään. Ja toivottavasti en nytbsaanu tuota uutta boksia rikottua 
- kimmokekki
- Pyörä: KTM 530 exc-R
Siellä on sulla joku maa väärin !
Alunperin virtalikko ja tappokytkin antaa maan cdille sammuttamista varten !! Nyt kuullostaa siltä että se ignitech saa maita vain silloin kun sammutat virrat tai tarjoot tappokytkintä
Alunperin virtalikko ja tappokytkin antaa maan cdille sammuttamista varten !! Nyt kuullostaa siltä että se ignitech saa maita vain silloin kun sammutat virrat tai tarjoot tappokytkintä
En mä kyllä nyt keksi muuta kuin sivujalan suojasysteemin johdon syylliseksi. Se menee CDI-boksilta decomp-boksille ja on jotenkin ohitettu. Nyt ei jaksa penkoa enempää miten... Rassaaminen alkaa jo kyllä riittää!
No nyt toimii! Olin jo unohtanut että puolipuristimessa on anturi kanssa. Se oli kanssa viritelty jotenkin toimimaan ilman enkä oikein vieläkään tajua miten se ei toiminut uuden boksin kanssa. Mutta olin palstalaiselta joskus ostanut uuden kahvan, jossa johdotlin oli mukana ja nyt kun siten löysin oileat johdot ja pistin sen kiinni, niin toimii sekin hienosti. Eli pyörä on entistä ehompi
.
Tai eihäs se käyntiin kyllä lähe. Kipinää tulee, mutta tulisko sitten vähän väärään aikaan...
Tarkemmin kun katteli niin toinen tulppa onkin sökö. Mistä nää viat oikeen kasaantuu aina kerralla. Toisaalta samassa rempassa sitten menee...
Moi
Kone käy mutta ilmeisesti koko lailla paksulla seoksrlla kun kulutus on mielestäni oleellisesti noussut. Lähentelee 10 l/100km. Voiko tuon pelkän sytytysboksin vaihto vaikuttaa noin vai onko nyt kaasareissa jotsin vikaa taikka säätötarvetta?
-J
Kone käy mutta ilmeisesti koko lailla paksulla seoksrlla kun kulutus on mielestäni oleellisesti noussut. Lähentelee 10 l/100km. Voiko tuon pelkän sytytysboksin vaihto vaikuttaa noin vai onko nyt kaasareissa jotsin vikaa taikka säätötarvetta?
-J
- Dominator
- Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Mikä boxi sulle sieltä Ignitechiltä tuli, tavallinen vai säädettävä? Noissa säädettävissä on esiasetuksena karkea hiukan sinnepäin oleva ennakko. (Omassa säädettävässä ennakko 10 astetta koko kierroslukualueella.) Säädettävällä boxilla täytyy mopotin käyttää penkissä niin saadaan käyrä kohdilleen ja moottori toimimaan kunnolla.. Edelleen omassa ignitech boxissani on oletus että tappokatkaisin, sivujalan katkaisin jne. ovat maadoittavia eli pyörä sammuu kun boxille antaa maata. XR Hondassapa alkuperäinen systeemi toimiikin juuri päinvastoin niin että esim sivujalan katkaisin katkoo maata
Joten ei sellaisenaan toimi suoraan. Tappokatkaisin taas katkaisee XR:ssä plussan joten sekin toimii erilailla kuin Ignitechin oletus.
Se on säädettävä. Käynnistyvyys parani hiton paljon ja kaasuun vastaavuus myös. Mutta sellainen 1 pyttyisen pieni nykinä tasakaasulla lisääntyi huomattavasti myös ja sitten tuo kulutus kanssa.
Kukas noita säätäis pääkaupunkiseudulla? Vai ossiskohan itte...
Kukas noita säätäis pääkaupunkiseudulla? Vai ossiskohan itte...
- Juhazi
- Pyörä: Triumh Sprint RS -04
Moi tiällä on ohjeita jne. http://www.ignitech.cz/en/stahnout
Sulla on varmaan tämä malli http://www.ignitech.cz/en/vyrobky/dccdip2/dccdip2.htm. Itellä sama avaamattomassa lootassa vielä...
Sulla on varmaan tämä malli http://www.ignitech.cz/en/vyrobky/dccdip2/dccdip2.htm. Itellä sama avaamattomassa lootassa vielä...
Moto history: Solifer SM -74, KTM 125GS -74, Ski-Doo Formula Plus LT -88, Derbi Atlantis -05, Yamaha SRX-6 -86
Tallissa: Arctic Cat Pantera 580EFI -96, Triumph Sprint RS -04, Solifer Star White -10
Tallissa: Arctic Cat Pantera 580EFI -96, Triumph Sprint RS -04, Solifer Star White -10
Toi säätö olikin yllättävän helppoa. En nyt ole kyllä kulutuksestakaan ihan varma onkohan kuitenkaan niin paljoa noussut. Mutta tyhjäkäynninkin sain paremmaksi. Voi olla että alkoi armoton säätökierre, josta ei paluuta...
Niin ja penkissä en käyttänyt, persdynolla mennään kun ei tuommosta ehkä enää oikein kannata (voi) optimoida ennen koneremppaa.
Niin ja penkissä en käyttänyt, persdynolla mennään kun ei tuommosta ehkä enää oikein kannata (voi) optimoida ennen koneremppaa.