DR350SE -95 naputus
Valvoja: Moderaattorit
-
0LL1
- Viestit: 189
- Liittynyt: Ke Huhti 29, 2009 3:16 pm
- Pyörä: XT660R+Explorer XC
- Paikkakunta: Kiuruvesi
DR350SE -95 naputus
Pikkutohtorista kuuluu jostakin venttiilikoneiston suunnalta terävä napsahdus aina puristustahdin alussa.
Samalla pakoventtiilit "nytkähtävät" hieman. Tämän totesin venttiilivälysten tarkastuksen yhteydessä.
Kyseessä on sähkökäynnisteinen malli jossa ei mitään puolipuristus vipuja ole näkyvissä.
Voiko tuo olla jokin esihistoriallinen jäänne aiemman vuosimallin puolipuristus viritelmästä vaiko jotain asiaankuulumatonta kilahtelua ?
Koneen käydessä kuuluu sitten terävähkö naputus vähän kuin ylisuuri venttiilivälys. Ne välykset kyllä on oikeissa rajoissa.
Ääni ei ole kovinkaan voimakas ja siksi en ole siihen hirveästi huomiota kiinnittänyt aiemmin.
Kyseinen ääni on kyllä kuulunut sen ajan mitä pyörä on minulla ollut eli muutaman viikon / 500 km.
Olli
Samalla pakoventtiilit "nytkähtävät" hieman. Tämän totesin venttiilivälysten tarkastuksen yhteydessä.
Kyseessä on sähkökäynnisteinen malli jossa ei mitään puolipuristus vipuja ole näkyvissä.
Voiko tuo olla jokin esihistoriallinen jäänne aiemman vuosimallin puolipuristus viritelmästä vaiko jotain asiaankuulumatonta kilahtelua ?
Koneen käydessä kuuluu sitten terävähkö naputus vähän kuin ylisuuri venttiilivälys. Ne välykset kyllä on oikeissa rajoissa.
Ääni ei ole kovinkaan voimakas ja siksi en ole siihen hirveästi huomiota kiinnittänyt aiemmin.
Kyseinen ääni on kyllä kuulunut sen ajan mitä pyörä on minulla ollut eli muutaman viikon / 500 km.
Olli
-
0LL1
- Viestit: 189
- Liittynyt: Ke Huhti 29, 2009 3:16 pm
- Pyörä: XT660R+Explorer XC
- Paikkakunta: Kiuruvesi
Re: DR350SE -95 naputus
Kertokaas nyt joku jolla on samanlainen mopo, että kuuluuko sieltä normaalisti edellä kuvaeltua naputusta.
-
Rauta
- Viestit: 97
- Liittynyt: Ti Touko 19, 2009 10:07 pm
- Pyörä: KTM 690 Enduro R -20
- Paikkakunta: Hamina
Re: DR350SE -95 naputus
Mulla sama pyörä mut 96 ja kuuluu kans naputusta, on
kuulunu aina eli toivottavasti kuuluu asiaan.
kuulunu aina eli toivottavasti kuuluu asiaan.
-
0LL1
- Viestit: 189
- Liittynyt: Ke Huhti 29, 2009 3:16 pm
- Pyörä: XT660R+Explorer XC
- Paikkakunta: Kiuruvesi
Re: DR350SE -95 naputus
Tulpat kun pisti korviin, niin ei kuulu enää naputusta
Toinen murhe on öljyn syönti. Sitä menee aika paljon. Vaihtuu ikäänkuin itsestään.
Öljynä on nyt muistaakseni Motul 15W50. MP öljy kuiteskin.
Olisiko veikkauksia mihin öljy piiloutuu ?
Toinen murhe on öljyn syönti. Sitä menee aika paljon. Vaihtuu ikäänkuin itsestään.
Öljynä on nyt muistaakseni Motul 15W50. MP öljy kuiteskin.
Olisiko veikkauksia mihin öljy piiloutuu ?
- mti
- Viestit: 518
- Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 2:31 pm
- Pyörä: Ural 650 -93, Dnepr MT-11, AT RD07 Rally
- Paikkakunta: Päijät-Häme
Re: DR350SE -95 naputus
Jos ei ulkoisia vuotoja niin putkestahan se öljy savuaa ilmaan pikkuhiljaa
Vaihda ne öljyt mineraaleihin 10w40 tai 15w40 ni saattaapi vähentää tuota öljyn kulutusta ja parntaa muutenkin ykspyttyisen ilmajäähyn mekaanista toimintaa. Jos se vie reilusti öljyä eli puolta litraa tonnilla niin venttiilinvarren kumit tai männän renkaat alkaa olla kuluneet.
Mulla iso darrassa öljypinta ei ole tippunut yhtään 3000km:llä ja olenkin ajatellut että onko siinä jotain vikaa
Yksipyttyisen kuuluu syödäkkin (vähän) öljyä.
Mulla iso darrassa öljypinta ei ole tippunut yhtään 3000km:llä ja olenkin ajatellut että onko siinä jotain vikaa
-
0LL1
- Viestit: 189
- Liittynyt: Ke Huhti 29, 2009 3:16 pm
- Pyörä: XT660R+Explorer XC
- Paikkakunta: Kiuruvesi
Re: DR350SE -95 naputus
mti kirjoitti: Vaihda ne öljyt mineraaleihin 10w40 tai 15w40 ni saattaapi vähentää tuota öljyn kulutusta ja parntaa muutenkin ykspyttyisen ilmajäähyn mekaanista toimintaa.
Mineraalia on jo sisässä.
Vai tonnille ... Hyvä kun riittää pari tankkausväliä mittatikussa pituutta. Sen puoli litraa saa lisätä jo 400-500 km jälkeen.mti kirjoitti: Jos se vie reilusti öljyä eli puolta litraa tonnilla niin venttiilinvarren kumit tai männän renkaat alkaa olla kuluneet.
Ihmetyttää vaan kun ei edes puske savua näkyvästi ja persdynon mukaan tehotkin suht ok. Bensaa menee metsäautoteitä sahatessa n. 4 l/100km eli ei mielestäni paha tällaisen satakiloisen nuorukaisen alla.
Re: DR350SE -95 naputus
Ootko ihan varma että se todella syö öljyä vai oletko vaan vaihtelevin tyylein tarkastellu tikkua, sehän on surullisen hankala prosessi niin yksinkertaiseksi asiaksi 350:ssa...Vaihtuu ikäänkuin itsestään.
Öljynä on nyt muistaakseni Motul 15W50. MP öljy kuiteskin.
Olisiko veikkauksia mihin öljy piiloutuu ?
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
- mti
- Viestit: 518
- Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 2:31 pm
- Pyörä: Ural 650 -93, Dnepr MT-11, AT RD07 Rally
- Paikkakunta: Päijät-Häme
Re: DR350SE -95 naputus
Itsekkin muistelen että 650SE:kin oli aika tarkka siitä että pyörä on just eikä melkein suorassa ja tasaisella. Muuten öjypinta näytti mitä sattui.
-
0LL1
- Viestit: 189
- Liittynyt: Ke Huhti 29, 2009 3:16 pm
- Pyörä: XT660R+Explorer XC
- Paikkakunta: Kiuruvesi
Re: DR350SE -95 naputus
Itseäni minäkin ensiksi epäilin, mutta kyllä tuo tarkistus on tullut tehtyä ohjeiden mukaan ja kyllä tuota ölppää häviää johonkin.
Pitää käydä kaverin pajalla mittaamassa aluksi puristukset ja miettiä sitten lisää.
Pitää käydä kaverin pajalla mittaamassa aluksi puristukset ja miettiä sitten lisää.
Re: DR350SE -95 naputus
Itsellä kanssa kyseinen 350, mutta vuoden 91 naputtaa kanssa aikas lailla ja vie öljyä aika reilusti, missä vika, välykset on kyllä juuri oikeat? mistäs muuten näitä venttiilivarrenkumeja löytää? ei tahdot mistää löytyä ainakaan netistä.
Re: DR350SE -95 naputus
Itsellä kanssa kyseinen 350, mutta vuoden 91 naputtaa kanssa aikas lailla ja vie öljyä aika reilusti, missä vika, välykset on kyllä juuri oikeat? mistäs muuten näitä venttiilivarrenkumeja löytää? ei tahdot mistää löytyä ainakaan netistä.
-
Rauta
- Viestit: 97
- Liittynyt: Ti Touko 19, 2009 10:07 pm
- Pyörä: KTM 690 Enduro R -20
- Paikkakunta: Hamina
Re: DR350SE -95 naputus
Meinasin omastani vaihtaa ennen talvea ketjun+kiristimen ja porauttaa+mäntä tietty,
katotaan hiljeneekö. Nii ja noi kumit, menee nimittäin öljyä aika reilusti.
katotaan hiljeneekö. Nii ja noi kumit, menee nimittäin öljyä aika reilusti.