Dominaattorista kipinä hukassa
Valvoja: Moderaattorit
Dominaattorista kipinä hukassa
Ulkona pakkasessa seistyään on kipinä kateissa,mutta tallissa lämpimässä seistyään käynnistyy.Olen tarkistanut sivujalan katkaisijan ja sen merkkivalon myös sekä sammutus/tappokatkaisijan vaikuttaa toimivan.Tää alkaa vaikuttaa cdi boksi vialta tai sitten se pulssi anturi vattuilee ei vaan vielä viitsis avata kytkin koppaa.Osaisko joku neuvoa miten se vastus mittari kytketään löysin kyllä satulan alta kolme johtoa plus vapaa merkkivalo johdon.Tätä kipinän häipymistä on ollut jo kolme neljä kertaa aina ulkona pakkasessa sisällä lämpimässä käynnistyy sit kyllä toimii kaikki liittimet mitä oon löytänyt niin on putsattu.Kyseessä on siis 650 domi vm91.
- Pallokala
- Pyörä: Dominatör
Re: Dominaattorista kipinä hukassa
Oma taisteluni kipinättömän Domin kanssa on kuvailtu tässä ketjussa: viewtopic.php?f=6&t=17618
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.
Juu kiitosta pallokala olen lukenut tuon ketjun jo monesti.Mutta kun ei nuo sähkö viat ole niin helppoja itselle, cdi boksia en osta ennenkuin saan varmuuden pulssianturin toiminnasta ja sieltä pulssianturi/laturilta tulee kolme johtoa ja siinä tarvisi tietoa ja taitoa mistä niistä se vastus mitataan.
Kannattaa hakea vikaa aina yksinkertaisimmasta päästä.
Onko tulppa hyväkuntoinen ?
Pyörittääkö hyvin startatessa ulkona ja lähteekö ulkona käyntiin apuvirralla ?
Onko tulppa hyväkuntoinen ?
Pyörittääkö hyvin startatessa ulkona ja lähteekö ulkona käyntiin apuvirralla ?
- Pallokala
Pulssianturi on kytkimen puolella ja sen johto nousee rungon etuputkea pitkin ylös rungon vasemmalle puolelle tankin etuosaan. Siellä rungon vieressä on muistaakseni kolme liitintä. Nyppää auki liitin johon tulee kaksi johtoa (kuvien mukaan sini/keltainen ja vihreä) ja mittaa anturin puoleisesta liittimestä niiden napojen välinen vastus. Lukeman pitäisi olla välillä 420 - 520 Ω. Ohjeet lontooksi myös täältä.
Edit: kirjvirh...
Edit: kirjvirh...
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.
Nyt pitäis päästä pyörän kimppuun mutta kun duuni haittaa harrastusta,menee ensi viikon loppupuolelle kun pääsee domin kimppuun.Kiitosta pallokalalle oisin ettinyt pulssianturia väärältä puolelta,koska xt:ssä se oli vasemmalla.Tulppa on vaihdettu ja kaikki liittimet avattu/puhdistettu on ollut niin monta kertaa satula ja tankki irti en vaan tiennyt pulssianturin sijainti että ois päässyt heiluttelee sen johtoja.Silloin kun kipinä häviää siis ulkona pakkasessa pyörä kyllä starttaa ja pyörittää hyvin mutta ei anna kipinää,sitten pyörä talliin ja siellä kun se on ollut jonkin aikaa kas kas napista käyntiin sitten sitä vikaa ei saa päälle muuten kun jättämällä sen ulos pariksi päivää.On ollut tappokatkaisin auki toimii niin kuin pitää sivujalan katkaisin toimii.Minä mitään ymmärrä,mutta periksi en anna prkl...Noita kaikkia vanhoja viestejä luettuani kallistun pulssianturi tai cdi boksi vikaan.
Se CDI boksi kannattaa halkaista ja juottaa uusiksi ennenkuin uuteen rahaa haaskaa.
Pikku NX:ssä ainakin uusi on kallis, nyt ajettu useampi vuosi korjatulla ja hyvin on pelannut.
Pikku NX:ssä ainakin uusi on kallis, nyt ajettu useampi vuosi korjatulla ja hyvin on pelannut.
- Juhana
- Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
Haeppas kaupasta purkki -50,sitten mopo siellä lämpimässä valmiiksi tulppa auki,ja kannenpäälle,testi,tuleeko kipinä,jos tulee,reilu suihkutus epäilyttävään paikkaan(liitokset,pulssianturi,cdi:n juotokset,puola, ym)kunnes kipinä lakkaa tulemastama,silloin on vika löytynyt.Tuolla löytyy usein vialliset liitokset ja komponentit,kun kylmä supistaa katkoksia,kontakti häviää.myös puolan käämikatkoksen voi usein havaita jähdyttämällä.
- Pallokala
Ainakin Domissa kaikki rojut on valettu johonkin mönjään. Voihan se olla, että sieltä boksista on joku juotos mennyt tai konkka kuivanut, mutten minä ainakaan viitsinyt ruveta kaivamaan sitä tököttiä sieltä boksista pois. Yritin...kevlar kirjoitti:Se CDI boksi kannattaa halkaista ja juottaa uusiksi ennenkuin uuteen rahaa haaskaa.
-
janne.k
- Pyörä: XR400, XRV750
Aika helppo se boksi on korjata, varovasti rautasahalla ei liittimen puolelta kansi pois(se on ehkä 2-3mm paksu), sen alta mönjä lähtee helposti pois. Sitten vaan käy juotokset läpi, huonommista voi poistaa tinan ja laittaa uutta. Ne liittimen juotokset taitaa ekana mennä huonoksi. Sitten suojalakka päälle ja kansi kiinni.
Kannattaa mielestäni tehdä jos yhtään tuntuu että tuossa on vikaa, saattaa oireilla vaikka vain kerran kesässä. Tappokatkaisija kannattaa avata ja putsata, vihreä kupari voi tehdä kummia asioita. Sivujalan kytkimen voi ohittaa jos tuntuu että siinä on vika.
Sen pulssianturin johdotkin voi olla lähes poikki vaikka itse anturi olisi ehjä.
Kannattaa mielestäni tehdä jos yhtään tuntuu että tuossa on vikaa, saattaa oireilla vaikka vain kerran kesässä. Tappokatkaisija kannattaa avata ja putsata, vihreä kupari voi tehdä kummia asioita. Sivujalan kytkimen voi ohittaa jos tuntuu että siinä on vika.
Sen pulssianturin johdotkin voi olla lähes poikki vaikka itse anturi olisi ehjä.
Mullakin jäi eilen domi seisomaan, kun startti pyörähti vain kerran, ja sen jälkeen pysähtyi. Vapaa-valokin sammui. Ajovalot toimivat edelleen, joten päättelin että sulake paloi. Olin jo aikeissa vaihtaa sulakkeen, kun tajusin, että olen ajanut mopolla 50tkm, enkä edes tiedä, missä sulakkeet ovat
.
Pimeässä en viitsinyt etsiä ja niin sai jäädä ilta-ajelut väliin. Pitää kai tänään purkaa ja penkoa sulakkeiden sijainti. Tänään tajusin, etten ole myöskään ajovaloa vaihtanut kertaakaan.. Ihme kampe.
Pimeässä en viitsinyt etsiä ja niin sai jäädä ilta-ajelut väliin. Pitää kai tänään purkaa ja penkoa sulakkeiden sijainti. Tänään tajusin, etten ole myöskään ajovaloa vaihtanut kertaakaan.. Ihme kampe.
Tässäpä ohje kuvitettuna, yhdistämällä janne.k:n teksti ja nämä hollannin(?) kieliset kuvat homma on helppoa kuin heinänteko.janne.k kirjoitti:Aika helppo se boksi on korjata, varovasti rautasahalla ei liittimen puolelta kansi pois(se on ehkä 2-3mm paksu), sen alta mönjä lähtee helposti pois. Sitten vaan käy juotokset läpi, huonommista voi poistaa tinan ja laittaa uutta. Ne liittimen juotokset taitaa ekana mennä huonoksi. Sitten suojalakka päälle ja kansi kiinni.
epoksilla olen tuon kannen itse liimannut takaisin kiinni.
EDIT: niin äkkiä painoin lähetä ettei linkki kerinnyt mukaan
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/19436//
- Pallokala
Pääsulake satulan alla starttireleen kupeessa, loput katteen sisässä, vasemmalla puolella.Crop kirjoitti:Mullakin jäi eilen domi seisomaan, kun startti pyörähti vain kerran, ja sen jälkeen pysähtyi. Vapaa-valokin sammui. Ajovalot toimivat edelleen, joten päättelin että sulake paloi. Olin jo aikeissa vaihtaa sulakkeen, kun tajusin, että olen ajanut mopolla 50tkm, enkä edes tiedä, missä sulakkeet ovat.
Vihdoin pääsin pyörän kimppuun,pakkasta joku -10 ja domi käyntiin aika helposti ja 15min. se kävi sitten sammu,ei kipinää.Niinpä sitten mittaamaan pulssianturin toimintaa ja 485 ohmia näytti,siis käsittääkseni ei vikaa siellä päässä.Sitten cdi boksin kimppuun ja rautasahalla yritin avata kunnes rautainen päähänpisto miksen avaa rälläkällä,niinpä aivan tuli sitten yhdestä nurkasta otettua vähän liikaa.Vähänkös harmittaa mutta oma vika niinpä jos joltain vain löytyisi ylimääräistä cdi boksia niin ostaja olisi tiedossa.Täytyy noita purkaamoja soitella läpi jos sattuis löytyy sitä kautta,mutta eipä noita domeja näytä noissa kotimaisissa purkaamoissa olla.
-
Niamola
- Pyörä: 890 Adventure R
- Viesti:
Mitenkäs olisi ignitech:n säädettävä tilalle? Alta kahdensadan palikka..fredrik1 kirjoitti:Vihdoin pääsin pyörän kimppuun,pakkasta joku -10 ja domi käyntiin aika helposti ja 15min. se kävi sitten sammu,ei kipinää.Niinpä sitten mittaamaan pulssianturin toimintaa ja 485 ohmia näytti,siis käsittääkseni ei vikaa siellä päässä.Sitten cdi boksin kimppuun ja rautasahalla yritin avata kunnes rautainen päähänpisto miksen avaa rälläkällä,niinpä aivan tuli sitten yhdestä nurkasta otettua vähän liikaa.Vähänkös harmittaa mutta oma vika niinpä jos joltain vain löytyisi ylimääräistä cdi boksia niin ostaja olisi tiedossa.Täytyy noita purkaamoja soitella läpi jos sattuis löytyy sitä kautta,mutta eipä noita domeja näytä noissa kotimaisissa purkaamoissa olla.
Ura metsässä on kotaristin pikatie, umpihanki ja sänkipelto monikaistainen moottoritie.
p.050nelkolnol8957
p.050nelkolnol8957