KTM 950 ADV soitto seis yhtäkkiä

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

950Tomi
Pyörä: KTM 950 Adventure

Re: KTM 950 ADV soitto seis yhtäkkiä

Viesti Kirjoittaja 950Tomi »

jyrki kirjoitti:Toimiikohan 950 ilman polttoainepumppua jos sen ohittaa ja täyttää tankin aivan piripintaan:

Onko kukaan kokeillut? Tuolla selviäisi ilman kalliita osia onko vika pumpussa.
Kyllä pitäis toimia. Multa löytyis ylimääräinen Facet 40105, tosin mun mielestä se ei Adventuressa toimi. Tuo 40171 tuntuisi olevan optimaalinen pumppu, Sandelvingiltä tuli parissa päivässä.

-tomi
LN
Pyörä: 950 Adventure

Viesti Kirjoittaja LN »

jyrki kirjoitti:Onko kukaan kokeillut? Tuolla selviäisi ilman kalliita osia onko vika pumpussa.
En ole kokeillut, mutta pitäisi se muutenkin selvitä. Käsittääkseni pumppuja on "hajonnut" kahdella tavalla: Pumpun "sähköpäähän" on päässyt kosteutta, joka korroosion kautta aiheuttaa tuhojaan.

Toinen vaihtoehto on, että katkojan kärjet yksinkertaisesti kuluvat loppuun. Itselleni kävi jälkimmäinen. Pumppu ei lähtenyt joka käynnistyksellä mukaan. Kärjistä irronneen materiaalin puhdistaminen paineilmalla auttoi siihen asti, kunnes sain takuuseen uuden (joka myös tulee vääjäämättä kulumaan loppuun joskus..) Omalla rahalla kannattaa luonnollisesti ostaa Facet. Kun avaat pumpun päässä olevan mustan kannen, niin pääset tarkistamaan asianlaidan.

--
Lari
sahuri
Pyörä: SE & EXC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sahuri »

timo kirjoitti:
Kipa kirjoitti: kun noita on kyrvähtänyt jo 15 tkm kohdillakin
15... niikkauan kestäny? Mikä o, ku mulla hajoo kaikki käsiin vaikka ihavvarovasti käsittelen kaikkee tekniikkaa? Ton punpunkin sain rikki silloin melkein uutena, kuuressatonnissa! Onkse ennätys?
Tai sittemmä oon rehellisempi :P
Timo, sä kyllä harvinaisen hellästi ja eleettömästi käsittelet pyörää. Mutta jostain syystä pyörän kontakti isänmaahan, ja miksei välillä eteläiseen naapurimaahammekin, on jostain kumman syystä välillä sangen brutaali. Siis samalla kun sä siis varovasti käsittelet sitä pyörää.... :shock:
SE sahuri
0400-511321
Jussi
Pyörä: KTM 950 Adventure H-D FatBoy

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Pumppu on avattu ja kärjet sieltä näyttävät loppuneen. Pyörän mittarissa on noin 38 tkm ja vanha omistaja kertoi, ettei ole ikinä pumppuun koskenut, joten se on alkuperäinen.
Toisesta kärjestä on jäljellä enää rippeet ja jonkinlainen "kaulus", mikä lie senkin virka. Olisiko niin, että välillä toinen puolisko on jäänyt vain se varaan keikkumaan? Minä en näistä mitään ymmärrä, mutta ehkä joku osaa selittää.
Nyt on sitten vaan niin, että Suomessahan niitä ei tietenkään ole. Uutta pumppua ei löydy edes Itävallasta... Tehdas saa kuulemma niitä vasta kuun loppupuolella - ja koska niitä viitsitään tänne lähettää on toinen juttu. Ja hintaa on reippaasti yli 100 euroa.
Sama juttu oli kun tilasin tankkilaukun. Siitä on nyt jotain kolme viikkoa. Eikä ole tehtaallakaan varastossa... Ketuttaa Tollanen Meininki!
Alkaa kiinnostaa se Facet vaihtoehtona enemmän. Tarvitseeko sen kanssa paljon askartelua? Ja tarvitseeko se sen jonkun säätimen/tasaajan - mikä se nyt oli?
Liitteet
Kulunut kärki.jpg
(145.3 KiB) Tiedosto ladattu 642 kertaa
Pasi
Pyörä: KTM690R/SM

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Mielestäni ei ole mitään järkeä korvata viallista osaa uudella viallisella. Ilman muuta facet + paineenalennusventtiili on pitkässä juoksussa oikeampi ratkaisu.

Facet + petrolking plussat:

+ ei tarvitse enää uudestaan värkätä pumpun kanssa
+ luotettavuus paranee
+ alentunut pensan paine parantaa mopon toimintaa ryttyytyksessä
+ toimitusaika osille on lyhyempi
+ hintakaan ei ole sen kalliimpi kuin org pumpulla, paitsi että koska se kestää kauemmin niin f+pk tulee halvemmaksi

KTM-dealerille pitkä miinus kun yrittää huiputtaa lajitoveria huonolaatuisilla varaosilla.
sahuri
Pyörä: SE & EXC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sahuri »

Jussi kirjoitti: Nyt on sitten vaan niin, että Suomessahan niitä ei tietenkään ole. Uutta pumppua ei löydy edes Itävallasta... Tehdas saa kuulemma niitä vasta kuun loppupuolella - ja koska niitä viitsitään tänne lähettää on toinen juttu. Ja hintaa on reippaasti yli 100 euroa.
Sama juttu oli kun tilasin tankkilaukun. Siitä on nyt jotain kolme viikkoa. Eikä ole tehtaallakaan varastossa... Ketuttaa Tollanen Meininki!
Mulla on koskemattomana KTM SE:n tankkilaukku. Tee tarjous? Kaupan päälle saat toimivana pois puretun alkuperäisen polttoainepumpun (abaut 14-15 thkm ajetun)

Soita jos kiinnostaa
0400-511321
Tosin DNA asentaa jo toista päivää 3G lähettimiä, joten puhelin on varmaan neljään asti pimeänä...kerpele.
SE sahuri
0400-511321
timo
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN

Viesti Kirjoittaja timo »

sahuri kirjoitti:
timo kirjoitti:
Kipa kirjoitti: kun noita on kyrvähtänyt jo 15 tkm kohdillakin
15... niikkauan kestäny? Mikä o, ku mulla hajoo kaikki käsiin vaikka ihavvarovasti käsittelen kaikkee tekniikkaa? Ton punpunkin sain rikki silloin melkein uutena, kuuressatonnissa! Onkse ennätys?
Tai sittemmä oon rehellisempi :P
Timo, sä kyllä harvinaisen hellästi ja eleettömästi käsittelet pyörää. Mutta jostain syystä pyörän kontakti isänmaahan, ja miksei välillä eteläiseen naapurimaahammekin, on jostain kumman syystä välillä sangen brutaali. Siis samalla kun sä siis varovasti käsittelet sitä pyörää.... :shock:
Höh, eiks sitten oo ihan normaalia, että kotari syö Didit öljynvaihtovälillä?

Pumppuja on muitakin. Tämä pieni Pierburg-lamellihyrrä (kuvassa uusi muovisempi malli, mutta ulkoisesti sama kuin vanha): https://www.ticona-photos.com/sites/Pho ... p_5704.jpg
on mulla kotarissa pyörinyt moitteetta kohta 30tkm.
Hannu
Pyörä: SE
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu »

timo kirjoitti:Pumppuja on muitakin. Tämä pieni Pierburg-lamellihyrrä (kuvassa uusi muovisempi malli, mutta ulkoisesti sama kuin vanha): https://www.ticona-photos.com/sites/Pho ... p_5704.jpg
on mulla kotarissa pyörinyt moitteetta kohta 30tkm.
Hyvä tietää, että Pierburg toimii. Mulla on 7.21440.51.0 odottamassa asennusta ja olin hieman huolissani siitä, että tuossa ei ole check valvea (mikähän tuonkin nimi on suomeksi, kuitenkin se joka estää sitä päästämästä bensaa läpi silloin kun pumppu ei pyöri), mutta ehkä sillä ei ole sitten niin nuukaa.
Hannu
Kipa
Pyörä: SE ja kolmipökö

Viesti Kirjoittaja Kipa »

Hannu kirjoitti: Hyvä tietää, että Pierburg toimii. Mulla on 7.21440.51.0 odottamassa asennusta ja olin hieman huolissani siitä, että tuossa ei ole check valvea (mikähän tuonkin nimi on suomeksi, kuitenkin se joka estää sitä päästämästä bensaa läpi silloin kun pumppu ei pyöri), mutta ehkä sillä ei ole sitten niin nuukaa.
Ei Facetin 40105-pumpussakaan ole tuota venttiiliä ja hyvin on toiminut. Liekö se tulviminen sitten Adventuren ongelma enemmän kuin SE:n?

Kipa
- taas kahden mopon taktiikalla -
950Tomi

Kipa kirjoitti:
Ei Facetin 40105-pumpussakaan ole tuota venttiiliä ja hyvin on toiminut. Liekö se tulviminen sitten Adventuren ongelma enemmän kuin SE:n?

Kipa
Juu ei toimi Adventuressa, alkuperäiselle kysyjälle suosittelisin yhä sitä Facet 40171 pumppua. On varustettu tuolla check valvella eli ei päästä sammuksissa bensaa virtaamaan, tehoiltaan vastaa alkuperäistä joten paineensäädin ei välttämätön. Maksaa jotain 50 EUR ja asennus on aika kivuton alkuperäisen pumpun paikalle, hieman uuttaa letkua laitoin itse ja polttoaineensuodattimen.

-tomi
timo
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN

Viesti Kirjoittaja timo »

950Tomi kirjoitti:Juu ei toimi Adventuressa,
-tomi
Miksi ei toimi?
Polttoaineen syöttöjärjestelmä on kaikissa 950-versioissa samanlainen.
950Tomi

timo kirjoitti:
-tomi
Miksi ei toimi?
Esim. advriderin foorumilla on paljonkin juttua, mutta ongelma on lähinnä se sulkuventtiilin puute. Jos tankeissa on paljon ainetta niin bensa tulvii kaasareihin kun pyörä on parkissa. Onko SE:ssä tankki matalammalla? No ainakana mulla se ei toiminut. Ehkä tuo 405 on vähän turhan tehokaskin.

-tomi
950Tomi

timo kirjoitti:
-tomi
Miksi ei toimi?
Esim. advriderin foorumilla on paljonkin juttua, mutta ongelma on lähinnä se sulkuventtiilin puute. Jos tankeissa on paljon ainetta niin bensa tulvii kaasareihin kun pyörä on parkissa. Onko SE:ssä tankki matalammalla? No ainakana mulla se ei toiminut. Ehkä tuo 405 on vähän turhan tehokaskin.

-tomi
Pasi
Pyörä: KTM690R/SM

Viesti Kirjoittaja Pasi »

En mie käsitä miksi Facet 40105 ei toimisi adventuressa jos se kerran Superissa toimii. Ei se pieni korkeusero tankissa voi tätä selittää. Liika teho tapetaan paineenalennusventtiilillä.

ADVriderin juttuja en ottaisi ihan kirjaimellisesti.
950Tomi

Pasi kirjoitti:En mie käsitä miksi Facet 40105 ei toimisi adventuressa jos se kerran Superissa toimii. Ei se pieni korkeusero tankissa voi tätä selittää. Liika teho tapetaan paineenalennusventtiilillä.

ADVriderin juttuja en ottaisi ihan kirjaimellisesti.
No ei paineenalennusventiili taida auttaa siihen että kaasarit tulvii pyörän seistessä parkissa? En minäkään niitä juttuja ihan suodattamatta usko, mutta tästä asiasta nyt sattuu olemaan ihan omakohtaista kokemusta. Hienoa että sinulla toimii (?) superissa (?), mutta MINULLA ei toiminut ADVENTURESSA.

-tomi
Vastaa Viestiin