DR650 Bensan kulutus

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

kuratohtori

DR650 Bensan kulutus

Viesti Kirjoittaja kuratohtori »

Mitä tuon DRn pitäisi syödä bensaa? Viimeksi kun tankkasin niin oli liki 7l/100 . Laskinko väärin tai edellisellä kerralla jäi tankki vajaaksi. Ajot oli motaria ja kinttupolkua.

Vetoa kai on mitä pitääkin, ykkösellä keulii kaasulla :D
jonkko
Pyörä: KTM 640 Adventure

Re: DR650 Bensan kulutus

Viesti Kirjoittaja jonkko »

kuratohtori kirjoitti:Mitä tuon DRn pitäisi syödä bensaa? Viimeksi kun tankkasin niin oli liki 7l/100 . Laskinko väärin tai edellisellä kerralla jäi tankki vajaaksi. Ajot oli motaria ja kinttupolkua.

En ole mitannut omaani kulutusta mutt veikkaisin et menee aika samoilla,ja mulla toi ajotyyli on/off.
Eli en aja mitenkään säästäväisesti :D
Kakkosel nousee kaasust :wink: mutt mulla takaratas 48 mitä auttaa asiaa.
kuratohtori

Joo, kiitoksia pitää vaan ajella.

Tosiaan ajot on joko isoa tietä +100kmh lasissa tai sitten soralla sudittelua. Rauhallisella ajelulla varmaan laskisi mutta ei ole tullut koko tankillistä köröteltyä :)
roinane
Pyörä: Suzuki DR650SE

Viesti Kirjoittaja roinane »

DR650SE hiukka normaalia tiheemmillä välityksillä vie ~6.5...7.0l/100km.
Mulla ajot metsätraktoriurasta motariin epätaloudellisella (mutta hauskalla :) ) ajotyylillä.
Bone DR650RS

Viesti Kirjoittaja Bone DR650RS »

hello

kesän 1000 km:n asfalttilenkillä mitattu 4,7 l sataselle, maastossa päinvastoin eli noin 7,4 l.
Tepe
Pyörä: 690

Viesti Kirjoittaja Tepe »

Nykyinen -98 vie 5-6, entinen -92 vei 6-7,5.
Eiköhän tuo kulutus ole ihan normaali.
JIIÄSSÄ

Viesti Kirjoittaja JIIÄSSÄ »

5,7l/100km oli viimeksi keskikulutus, lähinnä matka ja kaupunkiajoa...maastoon puolella luokkaa 6,5-7l/100km tai yli...

Pienimmillään päässyt maantiellä n 5,2l/100km kun oikein tarkotuksella yritti...
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
Ralliperuna
Pyörä: Suzuki DR650RE-95

Re: DR650 Bensan kulutus

Viesti Kirjoittaja Ralliperuna »

jonkko kirjoitti:
kuratohtori kirjoitti:Mitä tuon DRn pitäisi syödä bensaa? Viimeksi kun tankkasin niin oli liki 7l/100 . Laskinko väärin tai edellisellä kerralla jäi tankki vajaaksi. Ajot oli motaria ja kinttupolkua.

En ole mitannut omaani kulutusta mutt veikkaisin et menee aika samoilla,ja mulla toi ajotyyli on/off.
Eli en aja mitenkään säästäväisesti :D
Kakkosel nousee kaasust :wink: mutt mulla takaratas 48 mitä auttaa asiaa.
Mulla vie noin 5-6 litraa/100km. Ajan 13km työmatkaa.

Mitenkä helekatilla teillä keulii noin nuo pyörät,kun oma ei keuli edes ykkösellä kaasusta saatikka kakkosella edes kytkimellä ja tehoa mitattii dynossa 45 heppaa. Mulla on Mikunin TM40 suoraluistikaasutin, en ole ajanut metriäkään alkuperäisellä bst kaasarilla, vai luistaako kytkin??
Ykkösellä jo vääntää kaasun nurin niin se vaan kiihtyy punarajalle eikä keula edes yritäkkään nousta :( Saattais kyllä olla että kytkin luistaa, käytän castorol:n 4t öljyä. Ossaisko joku ehkä päätellä mikä mättää?
Jakke N
Pyörä: EXC450

Viesti Kirjoittaja Jakke N »

Ota originaali änkkäri pois ja laita suora tuubi tilalle (siis absorbtiovaimennin) ja sen jälkeen persdynolla suuttimet kohdilleen.

Kylä lähtee :wink:

(Tyhjää mullakin vaan lyö tuo takapää...pyörässä siis)
jonkko
Pyörä: KTM 640 Adventure

Viesti Kirjoittaja jonkko »

Mitenkä helekatilla teillä keulii noin nuo pyörät

Kyll täysin vakiodarrakin nostaa keulan ykkösel kaasust!
En mä sitten tiedä kui ei toi nosta?
Mulla kans toi tm + twinairin filsu(suosittelen!!) enkä ole mitään tehnyt ilmaboxille,snorkkelikin paikalla vielä. Ja tosiaan takarataskin on mallia 48 eikä 42 mitä mun pyöräs on vakiona :wink:
Niin ja mökäpönttö mallia nyrkki sisään ja hiplataan mäntää :lol:
kuratohtori

Vakiokaasari, neulasta en tiijä. Mökäputki, jotain verkkoa(ja liekkö villatkin) siellä näyttäisi olemaan. Reijästä kun näkee sinne pönttöön aika pitkälle :) Äänen perusteella suora ja väljä :D

Ykkösellä saa sen hytin pystyyn heleposti, kakkosella ajoituksesta ja pidosta (kingsin 966 -> yleensä vain sutataan) kiinni onnistuuko keulan keventäminen. Kaasulla siis, kytkimellä mennään rapakkojen yli kyllä mutta näillä taidoilla vähän arastelen kytkimellä keulintaa.

Suoraveto mikuni antaisi sitä tehoa joutusammin kuin tuo alkuperäinen alipaine kaasari?
Ralliperuna

Mulla onkin tuo alkuperäinen äänenvaimennin joka varmaan ahdistaa---> osaatteko sanoa mistä vois saada semmosen vapaamminvirtaavan vaimentimen kun EN SUOSTU MAKSAMAAN 300€ jostain LEO VINCESTÄ.
Käviskö siihen joku autotarvikeliikeen kromipönttö?
Tai jos tiiätte mistä saa hyvän mutta kohtuuhintaisen pöntön niin aina parempi, autoon tarkoitetut ovat ehkä liian väljiä ja muutenkin sisäänmenoaukko saattaa olla vähä liian suuri, ja kestävyyden kannalta huono jos joutuu tekee ison supistimen putken ja pöntön väliin.

Äänet vois olla vielä semmoset että ei tarttes kuulonsa puolesta pelätä :lol:
Jakke N
Pyörä: EXC450

Viesti Kirjoittaja Jakke N »

Mä tein ekan pöntön ihan motonetin tarvikepöntöstä. Väliin vain supistus, joka jäi käteen myös motonetistä ja pieni mutka alkukäyrän perään.

Eka putki musta (kuva)
Nykyinen alupönttö (kuva)

Painoero noilla melkoinen, mutta kumpikin kevyitä alkuperäiseen verrattuna.

Sitten alkoikin suutinralli seuraavaksi... :wink:
Liitteet
IMG_0450.jpg
(1.6 MiB) Tiedosto ladattu 126 kertaa
IMG_0906.jpg
(1.42 MiB) Tiedosto ladattu 140 kertaa
Ralliperuna

Mistäs työ ootte hankkineet Twinair-suodattimen???
Vois olla että lisäilmaa kaipailis,kun sadekelillä meinaa olla tukkoista menoa. Kuivalla mennään mutta ei silti keulita kaasusta, ei varmana.

Eikö tuo castrollin 4t(4litran kanisteri) öljy ole kuiteskin ihan käypästä tuohon. Ainakin Yks myyjä sano että jos kytkin luistaa niin ei johdu kyllä tuosta öljystä. Eikä se kytkin kyllä luistapahasti ainakaan, joskus kokeilin paikaltaan lähdettäessä täyskaasulla huomasin kytkimessä pientä luistoa tai sitten tehottomuutta.
Vastaa Viestiin