KTM Adventure 950

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Jarmo H
Viestit: 768
Liittynyt: Pe Syys 28, 2007 10:53 am
Pyörä: KTMs
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: KTM Adventure 950

Viesti Kirjoittaja Jarmo H »

Testailin 950 Advea vähän railakkaammin. Moottori vetää hyvin n. 7000 rpm asti kunnes tulee stoppi ikään kuin tulisi rajoittaja vastaan. Tiedän että joskus on vetänyt loppuun saakka n. 9000 rpm mutta en osaa yhtään sanoa milloin tämä ilmiö on ilmaantunut. Reiteillä joita ajelen vaihdan ennen 7000 rpm ja vetoa/voimaa kyllä löytyy ihan riittävästi. Onko jollakin kokemusta ko. ilmiöstä ja/tai ajatuksia mistä "vikaa" voi alkaa etsimään?
Avatar
Totti
Viestit: 1075
Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: KTM Adventure 950

Viesti Kirjoittaja Totti »

Jarmo H kirjoitti:Testailin 950 Advea vähän railakkaammin. Moottori vetää hyvin n. 7000 rpm asti kunnes tulee stoppi ikään kuin tulisi rajoittaja vastaan. Tiedän että joskus on vetänyt loppuun saakka n. 9000 rpm mutta en osaa yhtään sanoa milloin tämä ilmiö on ilmaantunut. Reiteillä joita ajelen vaihdan ennen 7000 rpm ja vetoa/voimaa kyllä löytyy ihan riittävästi. Onko jollakin kokemusta ko. ilmiöstä ja/tai ajatuksia mistä "vikaa" voi alkaa etsimään?
Mulla oli toissa kesänä samantyylistä ongelmaa, 7.000 kierroksen nurkilla aloitti pätkimisen. Syyksi paljastui irrallaan oleva takimmaisen sylinterin tulpanhattu.
Tarkistaisin perusasiat ensin: sytytystulpat, akun kiinnitys, ilmanputsari, jne.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori

Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv

https://www.kuraukot.fi/
Jarmo H
Viestit: 768
Liittynyt: Pe Syys 28, 2007 10:53 am
Pyörä: KTMs
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: KTM Adventure 950

Viesti Kirjoittaja Jarmo H »

Totti kirjoitti:
Jarmo H kirjoitti:Testailin 950 Advea vähän railakkaammin. Moottori vetää hyvin n. 7000 rpm asti kunnes tulee stoppi ikään kuin tulisi rajoittaja vastaan. Tiedän että joskus on vetänyt loppuun saakka n. 9000 rpm mutta en osaa yhtään sanoa milloin tämä ilmiö on ilmaantunut. Reiteillä joita ajelen vaihdan ennen 7000 rpm ja vetoa/voimaa kyllä löytyy ihan riittävästi. Onko jollakin kokemusta ko. ilmiöstä ja/tai ajatuksia mistä "vikaa" voi alkaa etsimään?
Mulla oli toissa kesänä samantyylistä ongelmaa, 7.000 kierroksen nurkilla aloitti pätkimisen. Syyksi paljastui irrallaan oleva takimmaisen sylinterin tulpanhattu.
Tarkistaisin perusasiat ensin: sytytystulpat, akun kiinnitys, ilmanputsari, jne.
Dr. Totti diagnosoi asian 100 % oikein :D Molemmat tulpanhatut olivat hieman löysällä. Miksi näin jäänee arvoitukseksi mutta jotta ne menee pohjaan niin pitää painaa voimalla. Moottori toimi kyllä moitteettomasti 7000 rpm saakka kunnes "rajoitin" tuli vastaan, nyt kiertää nätisti 9000 rpm saakka.
Avatar
lamppis
Viestit: 175
Liittynyt: Su Huhti 02, 2006 7:28 pm
Pyörä: KTM 950 Adventure -03
Paikkakunta: ähtäri

Re: KTM Adventure 950

Viesti Kirjoittaja lamppis »

Nyt on advessa pari kertaa ilmennyt ongelma, kesken ajon tippuu "puoliteholle" ja jos kaasun päästää niin sammuu. Pystyy ajamaan mutta tuntuu kuin tehoja olisi vaan puolet, ja kun lähtee esim. mutkasta kiihdyttämään niin on sellasia 1-2 sekunnin pätkiä että yrittää täysillä tehoilla kiihtyä mutta ei onnistu niin sanotusti pätkii. tuntuu kuin olisi vaan toinen sylinteri käytössä? täytyy varmaan tarkistaa nuo yllä mainitut tulpanhattujen kiinnitys.
-Harrastus maksaa, mutta hyvästä harrastuksesta ei voi koskaan maksaa liikaa...!
-Pohjolan Kurapyöräilijälle tie alkaa vasta siitä, mihin se useimpien mielestä päättyy...;)
Jarmo H
Viestit: 768
Liittynyt: Pe Syys 28, 2007 10:53 am
Pyörä: KTMs
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: KTM Adventure 950

Viesti Kirjoittaja Jarmo H »

lamppis kirjoitti:Nyt on advessa pari kertaa ilmennyt ongelma, kesken ajon tippuu "puoliteholle" ja jos kaasun päästää niin sammuu. Pystyy ajamaan mutta tuntuu kuin tehoja olisi vaan puolet, ja kun lähtee esim. mutkasta kiihdyttämään niin on sellasia 1-2 sekunnin pätkiä että yrittää täysillä tehoilla kiihtyä mutta ei onnistu niin sanotusti pätkii. tuntuu kuin olisi vaan toinen sylinteri käytössä? täytyy varmaan tarkistaa nuo yllä mainitut tulpanhattujen kiinnitys.
Aika kovasti saa painaa että menee pohjaan saakka. Paikalleen laittaessa antoi sellaisen tunteen että meni oikein paikalleen mutta kun lisää painoi niin sitten vasta meni oikein.
Avatar
lamppis
Viestit: 175
Liittynyt: Su Huhti 02, 2006 7:28 pm
Pyörä: KTM 950 Adventure -03
Paikkakunta: ähtäri

Re: KTM Adventure 950

Viesti Kirjoittaja lamppis »

kävin vetäsee pienen lenkin. Nelosvaihteella vedätin kierrokset 8 tonniin niin tippui tehot pois ei käynyt tyhjäkäyntiä, kakkosvaihteella kaasu pohjassa pääs jotenkuten etenemään kävelyvauhtia ja eteni sillai ryntäilemällä eli muutaman sekunnin välein ryntäs sekunnin ajan normaalisti ja taas booas muutaman sekunnin jne. sammutin pyörän ja käynnistin muutaman kerran uudestaan ja sitten pelas normaalisti ja pääs rauhallisesti ajamalla kotia. edelliskerralla teki saman kun vedätin kierrokset johonkin 8 tonniin. Tulpanhattuja kokeilin pyörää purkamatta ja tuntui olevan pohjassa. Vika varmaan on jossain sähköpuolella..?
-Harrastus maksaa, mutta hyvästä harrastuksesta ei voi koskaan maksaa liikaa...!
-Pohjolan Kurapyöräilijälle tie alkaa vasta siitä, mihin se useimpien mielestä päättyy...;)
Avatar
KN76
Viestit: 1585
Liittynyt: To Touko 31, 2007 8:29 pm
Pyörä: R 1200 GS
Paikkakunta: Muonio

Re: KTM Adventure 950

Viesti Kirjoittaja KN76 »

Voisko olla bensapumpussa vika? Reilulla kaasulla loppuu soppa kesken...
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
Avatar
lamppis
Viestit: 175
Liittynyt: Su Huhti 02, 2006 7:28 pm
Pyörä: KTM 950 Adventure -03
Paikkakunta: ähtäri

Re: KTM Adventure 950

Viesti Kirjoittaja lamppis »

Bensapumppu on 8 vuotta vanha facetti, oiskohan se laukeamassa..?
-Harrastus maksaa, mutta hyvästä harrastuksesta ei voi koskaan maksaa liikaa...!
-Pohjolan Kurapyöräilijälle tie alkaa vasta siitä, mihin se useimpien mielestä päättyy...;)
Avatar
KN76
Viestit: 1585
Liittynyt: To Touko 31, 2007 8:29 pm
Pyörä: R 1200 GS
Paikkakunta: Muonio

Re: KTM Adventure 950

Viesti Kirjoittaja KN76 »

Ei kai nekään ikuisia oo.. :wink:

Kokeile oireileeko täysillä tankeilla samanlailla. Jos ei niin saattaa hyvinkin olla pumpussa vika.
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
Avatar
Totti
Viestit: 1075
Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: KTM Adventure 950

Viesti Kirjoittaja Totti »

lamppis kirjoitti:Bensapumppu on 8 vuotta vanha facetti, oiskohan se laukeamassa..?
Onko sulla mitään suodattimia bensalinjassa? Jos, niin ovatko kunnossa?
Mulla kävi tuon Facetin kanssa silleen että päällisinpuolin näytti olevan kunnossa, mutta lähempi tarkastelu paljasti että johdot olivat lähes irtipoikki pumpun päästä.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori

Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv

https://www.kuraukot.fi/
Avatar
lamppis
Viestit: 175
Liittynyt: Su Huhti 02, 2006 7:28 pm
Pyörä: KTM 950 Adventure -03
Paikkakunta: ähtäri

Re: KTM Adventure 950

Viesti Kirjoittaja lamppis »

Ennen facettia on jonkinlainen suodatin jonka avasin ja putsasin viime kesänä. (eikä siellä oikeen mitään ollu) Täytynee kokeilla vielä tuo täydellä tankilla vedättely ja ottaa tuo bensapumppu esille ja katsoa sähköjohdot. Mulla on kyllä sellanen mutu tuntuma että se nakutus ääni jonka facetti pitää kun laittaa virrat päälle ois vähä vaimentunut..
-Harrastus maksaa, mutta hyvästä harrastuksesta ei voi koskaan maksaa liikaa...!
-Pohjolan Kurapyöräilijälle tie alkaa vasta siitä, mihin se useimpien mielestä päättyy...;)
VilleH
Viestit: 115
Liittynyt: Pe Loka 27, 2006 9:28 am
Pyörä: 990 Adventure
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: KTM Adventure 950

Viesti Kirjoittaja VilleH »

lamppis kirjoitti:Nyt on advessa pari kertaa ilmennyt ongelma, kesken ajon tippuu "puoliteholle" ja jos kaasun päästää niin sammuu. Pystyy ajamaan mutta tuntuu kuin tehoja olisi vaan puolet, ja kun lähtee esim. mutkasta kiihdyttämään niin on sellasia 1-2 sekunnin pätkiä että yrittää täysillä tehoilla kiihtyä mutta ei onnistu niin sanotusti pätkii. tuntuu kuin olisi vaan toinen sylinteri käytössä? täytyy varmaan tarkistaa nuo yllä mainitut tulpanhattujen kiinnitys.
Joko tämä selvis?
Tarkista onko akun kaapelit kunnolla kiinni. Mulla oli vasta juuri samanlainen vika ja syyksi paljastu löysällä ollut akun plus kaapeli.
Ennenkuin keksin missä vika oli kerkesin tilata ja asentaa Briteistä tulleen uuden facetin, käyttää kaasarit pöydällä puhdistuksessa ja pestä tankit sekä suodattimet :roll:
asikha
Viestit: 78
Liittynyt: Su Heinä 08, 2007 10:18 pm
Pyörä: BMW
Paikkakunta: Sipoo

Re: KTM Adventure 950

Viesti Kirjoittaja asikha »

Tuli eilen haettua Motokeitaalta musta 950 adventure -04, mahtaako olla foorumilaisen vanha, olisi mielenkiintoista kuulla pyörän historiasta, laittakaa vaikka yv;nä.
Ana
Viestit: 568
Liittynyt: La Heinä 03, 2010 12:28 am
Pyörä: SE+ muut
Paikkakunta: Uusimaa

Re: KTM Adventure 950

Viesti Kirjoittaja Ana »

Epäilisin että on KN76 vanha kun kerto päivittäneesä kalustoa Tampesterissa?
Ana.
Avatar
KN76
Viestit: 1585
Liittynyt: To Touko 31, 2007 8:29 pm
Pyörä: R 1200 GS
Paikkakunta: Muonio

Re: KTM Adventure 950

Viesti Kirjoittaja KN76 »

Taitaa olla.
Historiasta sen verran alkuun että reilusti yli kymmenen vuotta mulla ollu. Laitan yv:tä tässä viikonlopun aikana niin saat tarkempia tietoja. Saatanan hyvä ja toimintavarma pyörä ollu aina..
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
Vastaa Viestiin