KTM Adventure 950
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: KTM Adventure 950
Testailin 950 Advea vähän railakkaammin. Moottori vetää hyvin n. 7000 rpm asti kunnes tulee stoppi ikään kuin tulisi rajoittaja vastaan. Tiedän että joskus on vetänyt loppuun saakka n. 9000 rpm mutta en osaa yhtään sanoa milloin tämä ilmiö on ilmaantunut. Reiteillä joita ajelen vaihdan ennen 7000 rpm ja vetoa/voimaa kyllä löytyy ihan riittävästi. Onko jollakin kokemusta ko. ilmiöstä ja/tai ajatuksia mistä "vikaa" voi alkaa etsimään?
- Totti
- Viestit: 1075
- Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
- Pyörä: Tenere 700
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: KTM Adventure 950
Mulla oli toissa kesänä samantyylistä ongelmaa, 7.000 kierroksen nurkilla aloitti pätkimisen. Syyksi paljastui irrallaan oleva takimmaisen sylinterin tulpanhattu.Jarmo H kirjoitti:Testailin 950 Advea vähän railakkaammin. Moottori vetää hyvin n. 7000 rpm asti kunnes tulee stoppi ikään kuin tulisi rajoittaja vastaan. Tiedän että joskus on vetänyt loppuun saakka n. 9000 rpm mutta en osaa yhtään sanoa milloin tämä ilmiö on ilmaantunut. Reiteillä joita ajelen vaihdan ennen 7000 rpm ja vetoa/voimaa kyllä löytyy ihan riittävästi. Onko jollakin kokemusta ko. ilmiöstä ja/tai ajatuksia mistä "vikaa" voi alkaa etsimään?
Tarkistaisin perusasiat ensin: sytytystulpat, akun kiinnitys, ilmanputsari, jne.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
Re: KTM Adventure 950
Dr. Totti diagnosoi asian 100 % oikein Molemmat tulpanhatut olivat hieman löysällä. Miksi näin jäänee arvoitukseksi mutta jotta ne menee pohjaan niin pitää painaa voimalla. Moottori toimi kyllä moitteettomasti 7000 rpm saakka kunnes "rajoitin" tuli vastaan, nyt kiertää nätisti 9000 rpm saakka.Totti kirjoitti:Mulla oli toissa kesänä samantyylistä ongelmaa, 7.000 kierroksen nurkilla aloitti pätkimisen. Syyksi paljastui irrallaan oleva takimmaisen sylinterin tulpanhattu.Jarmo H kirjoitti:Testailin 950 Advea vähän railakkaammin. Moottori vetää hyvin n. 7000 rpm asti kunnes tulee stoppi ikään kuin tulisi rajoittaja vastaan. Tiedän että joskus on vetänyt loppuun saakka n. 9000 rpm mutta en osaa yhtään sanoa milloin tämä ilmiö on ilmaantunut. Reiteillä joita ajelen vaihdan ennen 7000 rpm ja vetoa/voimaa kyllä löytyy ihan riittävästi. Onko jollakin kokemusta ko. ilmiöstä ja/tai ajatuksia mistä "vikaa" voi alkaa etsimään?
Tarkistaisin perusasiat ensin: sytytystulpat, akun kiinnitys, ilmanputsari, jne.
- lamppis
- Viestit: 175
- Liittynyt: Su Huhti 02, 2006 7:28 pm
- Pyörä: KTM 950 Adventure -03
- Paikkakunta: ähtäri
Re: KTM Adventure 950
Nyt on advessa pari kertaa ilmennyt ongelma, kesken ajon tippuu "puoliteholle" ja jos kaasun päästää niin sammuu. Pystyy ajamaan mutta tuntuu kuin tehoja olisi vaan puolet, ja kun lähtee esim. mutkasta kiihdyttämään niin on sellasia 1-2 sekunnin pätkiä että yrittää täysillä tehoilla kiihtyä mutta ei onnistu niin sanotusti pätkii. tuntuu kuin olisi vaan toinen sylinteri käytössä? täytyy varmaan tarkistaa nuo yllä mainitut tulpanhattujen kiinnitys.
-Harrastus maksaa, mutta hyvästä harrastuksesta ei voi koskaan maksaa liikaa...!
-Pohjolan Kurapyöräilijälle tie alkaa vasta siitä, mihin se useimpien mielestä päättyy...
-Pohjolan Kurapyöräilijälle tie alkaa vasta siitä, mihin se useimpien mielestä päättyy...
Re: KTM Adventure 950
Aika kovasti saa painaa että menee pohjaan saakka. Paikalleen laittaessa antoi sellaisen tunteen että meni oikein paikalleen mutta kun lisää painoi niin sitten vasta meni oikein.lamppis kirjoitti:Nyt on advessa pari kertaa ilmennyt ongelma, kesken ajon tippuu "puoliteholle" ja jos kaasun päästää niin sammuu. Pystyy ajamaan mutta tuntuu kuin tehoja olisi vaan puolet, ja kun lähtee esim. mutkasta kiihdyttämään niin on sellasia 1-2 sekunnin pätkiä että yrittää täysillä tehoilla kiihtyä mutta ei onnistu niin sanotusti pätkii. tuntuu kuin olisi vaan toinen sylinteri käytössä? täytyy varmaan tarkistaa nuo yllä mainitut tulpanhattujen kiinnitys.
- lamppis
- Viestit: 175
- Liittynyt: Su Huhti 02, 2006 7:28 pm
- Pyörä: KTM 950 Adventure -03
- Paikkakunta: ähtäri
Re: KTM Adventure 950
kävin vetäsee pienen lenkin. Nelosvaihteella vedätin kierrokset 8 tonniin niin tippui tehot pois ei käynyt tyhjäkäyntiä, kakkosvaihteella kaasu pohjassa pääs jotenkuten etenemään kävelyvauhtia ja eteni sillai ryntäilemällä eli muutaman sekunnin välein ryntäs sekunnin ajan normaalisti ja taas booas muutaman sekunnin jne. sammutin pyörän ja käynnistin muutaman kerran uudestaan ja sitten pelas normaalisti ja pääs rauhallisesti ajamalla kotia. edelliskerralla teki saman kun vedätin kierrokset johonkin 8 tonniin. Tulpanhattuja kokeilin pyörää purkamatta ja tuntui olevan pohjassa. Vika varmaan on jossain sähköpuolella..?
-Harrastus maksaa, mutta hyvästä harrastuksesta ei voi koskaan maksaa liikaa...!
-Pohjolan Kurapyöräilijälle tie alkaa vasta siitä, mihin se useimpien mielestä päättyy...
-Pohjolan Kurapyöräilijälle tie alkaa vasta siitä, mihin se useimpien mielestä päättyy...
Re: KTM Adventure 950
Voisko olla bensapumpussa vika? Reilulla kaasulla loppuu soppa kesken...
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
- lamppis
- Viestit: 175
- Liittynyt: Su Huhti 02, 2006 7:28 pm
- Pyörä: KTM 950 Adventure -03
- Paikkakunta: ähtäri
Re: KTM Adventure 950
Bensapumppu on 8 vuotta vanha facetti, oiskohan se laukeamassa..?
-Harrastus maksaa, mutta hyvästä harrastuksesta ei voi koskaan maksaa liikaa...!
-Pohjolan Kurapyöräilijälle tie alkaa vasta siitä, mihin se useimpien mielestä päättyy...
-Pohjolan Kurapyöräilijälle tie alkaa vasta siitä, mihin se useimpien mielestä päättyy...
Re: KTM Adventure 950
Ei kai nekään ikuisia oo..
Kokeile oireileeko täysillä tankeilla samanlailla. Jos ei niin saattaa hyvinkin olla pumpussa vika.
Kokeile oireileeko täysillä tankeilla samanlailla. Jos ei niin saattaa hyvinkin olla pumpussa vika.
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
- Totti
- Viestit: 1075
- Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
- Pyörä: Tenere 700
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: KTM Adventure 950
Onko sulla mitään suodattimia bensalinjassa? Jos, niin ovatko kunnossa?lamppis kirjoitti:Bensapumppu on 8 vuotta vanha facetti, oiskohan se laukeamassa..?
Mulla kävi tuon Facetin kanssa silleen että päällisinpuolin näytti olevan kunnossa, mutta lähempi tarkastelu paljasti että johdot olivat lähes irtipoikki pumpun päästä.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
- lamppis
- Viestit: 175
- Liittynyt: Su Huhti 02, 2006 7:28 pm
- Pyörä: KTM 950 Adventure -03
- Paikkakunta: ähtäri
Re: KTM Adventure 950
Ennen facettia on jonkinlainen suodatin jonka avasin ja putsasin viime kesänä. (eikä siellä oikeen mitään ollu) Täytynee kokeilla vielä tuo täydellä tankilla vedättely ja ottaa tuo bensapumppu esille ja katsoa sähköjohdot. Mulla on kyllä sellanen mutu tuntuma että se nakutus ääni jonka facetti pitää kun laittaa virrat päälle ois vähä vaimentunut..
-Harrastus maksaa, mutta hyvästä harrastuksesta ei voi koskaan maksaa liikaa...!
-Pohjolan Kurapyöräilijälle tie alkaa vasta siitä, mihin se useimpien mielestä päättyy...
-Pohjolan Kurapyöräilijälle tie alkaa vasta siitä, mihin se useimpien mielestä päättyy...
Re: KTM Adventure 950
Joko tämä selvis?lamppis kirjoitti:Nyt on advessa pari kertaa ilmennyt ongelma, kesken ajon tippuu "puoliteholle" ja jos kaasun päästää niin sammuu. Pystyy ajamaan mutta tuntuu kuin tehoja olisi vaan puolet, ja kun lähtee esim. mutkasta kiihdyttämään niin on sellasia 1-2 sekunnin pätkiä että yrittää täysillä tehoilla kiihtyä mutta ei onnistu niin sanotusti pätkii. tuntuu kuin olisi vaan toinen sylinteri käytössä? täytyy varmaan tarkistaa nuo yllä mainitut tulpanhattujen kiinnitys.
Tarkista onko akun kaapelit kunnolla kiinni. Mulla oli vasta juuri samanlainen vika ja syyksi paljastu löysällä ollut akun plus kaapeli.
Ennenkuin keksin missä vika oli kerkesin tilata ja asentaa Briteistä tulleen uuden facetin, käyttää kaasarit pöydällä puhdistuksessa ja pestä tankit sekä suodattimet
Re: KTM Adventure 950
Tuli eilen haettua Motokeitaalta musta 950 adventure -04, mahtaako olla foorumilaisen vanha, olisi mielenkiintoista kuulla pyörän historiasta, laittakaa vaikka yv;nä.
Re: KTM Adventure 950
Epäilisin että on KN76 vanha kun kerto päivittäneesä kalustoa Tampesterissa?
Ana.
Re: KTM Adventure 950
Taitaa olla.
Historiasta sen verran alkuun että reilusti yli kymmenen vuotta mulla ollu. Laitan yv:tä tässä viikonlopun aikana niin saat tarkempia tietoja. Saatanan hyvä ja toimintavarma pyörä ollu aina..
Historiasta sen verran alkuun että reilusti yli kymmenen vuotta mulla ollu. Laitan yv:tä tässä viikonlopun aikana niin saat tarkempia tietoja. Saatanan hyvä ja toimintavarma pyörä ollu aina..
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!