KTM 950 SuperEnduro

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

juhap
Viestit: 1025
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 10:16 pm
Pyörä: SE

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja juhap »

Suattaahan se olla jotta koputtelen niittejä kokeeks.
skuikka
Viestit: 2204
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Asiasta toiseen.
Silloin vanhoina aikoina kun Superit oli uusia, minulla oli hiukset ja luistonestoa moottoripyörissä esiintyi ainoastaan Marvel Comicsin tuotannossa, oli tässä ketjussa vilinää. Aina kun palstan avasi, oli jollain uusi ajatus tai havainto kaksipyöräisten kaikkivaltiaasta. Niitä oli itseasiassa niin paljon että tätä ketjua edeltävä ketju ei tainnut enää sopia foorumille ja piti siksi aloittaa uusi.
Nykyisin käy lämmin tunne sydänalassa kun kurkkaa foorumille ja huomaa että täällä on jotain uutta. Samaan hengenvetoon näkee sielun silmin kuinka se hetki kun VMPK:n foorumille ilmestyy KTM 950 Superenduro-niminen ketju, vääjäämättä lähestyy.
Edit: juu, olihan tuolla alussa linkki siihen alkuperäiseen ketjuun: viewtopic.php?t=2064
juhap
Viestit: 1025
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 10:16 pm
Pyörä: SE

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja juhap »

skuikka kirjoitti: Ma Marras 09, 2020 10:39 pm Nykyisin käy lämmin tunne sydänalassa kun kurkkaa foorumille ja huomaa että täällä on jotain uutta. Samaan hengenvetoon näkee sielun silmin kuinka se hetki kun VMPK:n foorumille ilmestyy KTM 950 Superenduro-niminen ketju, vääjäämättä lähestyy.
Edit: juu, olihan tuolla alussa linkki siihen alkuperäiseen ketjuun: viewtopic.php?t=2064
Just tuossa pari viikkoa sitten kaasua kääntäessä mietin, että hyvin veteraanipyörä jaksaa mennä :D
Ketju on tosiaan hiljentynyt, onkohan kaikki superit myyty takaisin ruotsiin?
Avatar
Kipa
Viestit: 1974
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 12:25 pm
Pyörä: SE ja kolmipökö
Paikkakunta: Hämeenperä

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja Kipa »

Kell' onni on, onnen kätkeköön. :D
- taas kahden mopon taktiikalla -
Avatar
timo
Viestit: 3012
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Paikkakunta: Sarkola

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja timo »

skuikka kirjoitti: Ma Marras 09, 2020 10:39 pm Asiasta toiseen.
Silloin vanhoina aikoina kun Superit oli uusia, minulla oli hiukset ja luistonestoa moottoripyörissä esiintyi ainoastaan Marvel Comicsin tuotannossa, oli tässä ketjussa vilinää.
Olen anteeksipyynnön velkaa. Syyllistyin ylilyönteihin, itseni toistamiseen, mielikuvituksettomuuteen ja serveritilan väärinkäyttöön.
Myönnän, että "vähän" pääsi lipsahtamaan intoilu överin puolelle. :oops:
skuikka
Viestit: 2204
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Antaisin anteeksi mutta en pysty. Se jatkuva kehuminen jätti ikuisen muistijäljen. Jäljen joka on niin syvä että aloin itsekkin uskoa siihen.
juhap
Viestit: 1025
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 10:16 pm
Pyörä: SE

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja juhap »

Nostetaas tätä museopyöräketjua taas...
Väälitysexperteiltä pitää udella, jotta onko mitään ongelmia jos laittaa 15/45 rattaat? vai pitääkö pysyä 16/45 välityksissä?
Peltsi
Viestit: 2817
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Jonku teorian mukaan tasajaollista ei kannattas käyttää. Kuulostaa pöhköltä, mutta jos siihen uskoo niin eikös tuo hoidu kun vaihtaa ketjun jossain välisä elinkaarta eri hampaalle?

Ikävän huonosti on 45 piikkistä isompaa rissaa tarjolla. Mulla oli 47 vai 48 alumiininen, mutta viimeksi kun katoin toimittajalta niin sitä ei ollu saatavana.
Paskapuhetta, mutta uskon.
B12
Viestit: 444
Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Pyörä: 690 Enduro R -15
Paikkakunta: Savonlinna

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja B12 »

Mitenhän se jakoketjukin pärjää, kun välitys on oltava melko tasan 2:1? Onkohan siinä syy volkkarin ja mersun jakoketjuongelmiin?
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Peltsi
Viestit: 2817
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

^on.

Joo mun mielestäki tuo on aika paksua, mutta kun sitä kylliksi hoetaan niin se muuttuu totuudeksi. Ole hyvä ja välitä tietoa eteenpäin.
Paskapuhetta, mutta uskon.
juhap
Viestit: 1025
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 10:16 pm
Pyörä: SE

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja juhap »

Peltsi kirjoitti: Ma Joulu 14, 2020 12:39 pm Jonku teorian mukaan tasajaollista ei kannattas käyttää. Kuulostaa pöhköltä, mutta jos siihen uskoo niin eikös tuo hoidu kun vaihtaa ketjun jossain välisä elinkaarta eri hampaalle?

Ikävän huonosti on 45 piikkistä isompaa rissaa tarjolla. Mulla oli 47 vai 48 alumiininen, mutta viimeksi kun katoin toimittajalta niin sitä ei ollu saatavana.
Tätä uskontoa muistelin ja odottelen tässä että tulisko jotain "faktaa" asiaan liittyen :D
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

En ole muuta huomannut kun että tasajaolla on eturattaan kyljessä ollut kulumana joka toisen sivulevyn muoto, kestävyyteen en ota kantaa mutta väitteistä saa esittää faktoja jos jollain niitä on.
Kylätason kurapyöräilijä.
Jani M
Viestit: 2094
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Koheltaja kirjoitti: Ma Joulu 14, 2020 8:34 pm ...tasajaolla on eturattaan kyljessä ollut kulumana joka toisen sivulevyn muoto
Tämä ei johdu etu- ja takarattaan tasajaosta vaan parillisesta eturattaan piikkien määrästä. Siitä on nopea tarkistaa kisaenskoista onko 13 vai 14 piikkinen eturatas.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Avatar
SaPeKa
Viestit: 589
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 11:11 pm
Pyörä: SE
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja SaPeKa »

Teoriatasolla suositeltavampaa on, että ketjun lenkkimäärä ei olisi tasajaollinen hammasrattaiden kanssa eli ketjun kuluminen voisi olla tasajaolla epätasaisempaa. Etu- ja takarattaan jaollisuus toisiinsa voisi liittyä värähtelyyn. Kummallakaan ei taida olla käytännön merkitystä mopon voimansiirrossa.
Sami
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Jani M kirjoitti: Ma Joulu 14, 2020 8:44 pm
Koheltaja kirjoitti: Ma Joulu 14, 2020 8:34 pm ...tasajaolla on eturattaan kyljessä ollut kulumana joka toisen sivulevyn muoto
Tämä ei johdu etu- ja takarattaan tasajaosta vaan parillisesta eturattaan piikkien määrästä. Siitä on nopea tarkistaa kisaenskoista onko 13 vai 14 piikkinen eturatas.
Miten mulla on jäänyt vahva muistikuva että 690:ssä vakio 15/45 väleillä tuli sivulevyn leimat eturattaaseen, voi olla että muistan väärin.
Kylätason kurapyöräilijä.
Vastaa Viestiin