vinkkejä valintaan

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

jaajo

vinkkejä valintaan

Viesti Kirjoittaja jaajo »

itellä on vähän aikaa ollut yamaha yz450f.mutta ku miehen tekis mieli tiellekin tosin lähinnä hiekkatiet ja polut kiinnostaa,mutta kilpipeliin aattelin vaihtaa.sais olla huolloltaan helpompi ku yz.eli varma käyttöpeli jota ei joka välissä tarvi huoltaa.hieman pitempiä lenkkejä pitäs päästä pensoilla.pitäs jaksaa mennä jäällä piikeillä.ei kovin painava.mielellään mahollisimman pienillä vakuutuksilla.aattelin suzuki dr400s.tarvis vinkkeja hinta n.3000-5000.maantie ajoa ei paljoa mulla on siihen toinen pyörä.
x-mean
Pyörä: sattuman kaupalla

Viesti Kirjoittaja x-mean »

Katoikko jo foorumin haulla löytyvät jutut?..näkyy olevan hieman juttua ainakin :wink:
Foorumin "sekakäyttäjä"
Piedro
Pyörä: V_Strom 650

Viesti Kirjoittaja Piedro »

Kun olet tohon Yamahaan tottunut niin ei kannata unohtaa WR450F
on hyvä pyörä ajaa ja niitä saa myös valkokilpisenä.
jaajo

mitenlie wr450.onko samanlaiset huolto hommat kuin yz450f
Pasi
Pyörä: KTM690R/SM

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Eikhään wr450sen huolto ole jokseenkin samanlainen kuin yz450ssä. DRZ täyttänee mainitsemasi vaatimukset varsin hyvin. Vakionahan se on hieman puhditon mutta viripalikkaa on mukava$ti saatavilla.

Valkokilpinen WR ei taida lähteä alta 5 tonnin.
jaajo

oisko kellään mitää muuta varteen otettavaa vaihtoehtoa?
karmolis
Pyörä: Vespa

Viesti Kirjoittaja karmolis »

Paa vähän lisää speksejä. Paljonko saa painaa, paljonko about tehoo?

Jammu TT600R menis hintahaarukkaan. Tehoo ei oo paljoo mutta alusta on ok ja muutenkin suht kestävä. DRZ on kans ihan hyvä. Honda XR400 olis yks, kahta edellistä tehottomampi tosin.
jaajo

tietenkään liika paino ei oo hyväks maastossa.oon ite 192cm satakiloa painava etta vähä painavampiki menee ehkä maks.150kg.mutta mahollisimman halpa liikennevakuutus sais olla.kasvaako se jos kuutiot lisääntyy&
JPS
Pyörä: polkupyörä

vakuutus

Viesti Kirjoittaja JPS »

Katos esim. http://www.vertaa.fi/t/autovakuutus.html
Siinä on eri vakuutusyhtiöistä vertailu.
Mulla on just TT600R ja maksan siitä Pohjolassa aika tarkkaan 300€ kun ei oo kuin 20% bonuksia.
TT-R painanee jonkun 130 kg ja mä ite 90, ja riittävästi liikkuu minun ajotaidoille. Varsin varteenotettava pyörä sullekin sanoisin.
Alusta on mainio ja tekniikka pomminvarmaa. Palikkaakin löytyy edullisesti.
Tossa pari otosta laitteesta:
http://i141.photobucket.com/albums/r49/ ... 007121.jpg
http://i141.photobucket.com/albums/r49/ ... 007120.jpg
AnttiL
Pyörä: exc

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Jep, täältä ääni myös TTR:lle -98 tai uudempi, ei TTRE:lle vaikka ei sekään nyt huono ole. Itse olen vielä hieman vankempi mutta muuten samaa kokoluokkaa, edellinen pyörä oli sellainen ja oli hyvä peli. Enemmän toki hiekalle ja maastoon kuin puhtaaseen asfaltti kruisailuun. Niin, ja siinä ei ole sähköstarttia!
antti
JPS
Pyörä: polkupyörä

Viesti Kirjoittaja JPS »

Suomessa on TT-R:ää harvoin tyrkyllä, mutta Saksanmaalta tuotuna niitä saa. Tuojia on monia ja varsin edullisestikin sen saa tulemaan. Itekin kattelin Mobile.de:stä eräänkin kerran. Neuvottelin tuontijobbarin kanssa ja muutamaa pyörää kaveri ehdottelikin, rupes vaan kestään koko prosessi liian pitkään ja meni hermo.
Ostin sitten jo valmiiksi kilvitetyn viimeisen vuosikerran pelin kun kohdalle sattui, jäi oma vaiva vähemmälle.
Kiksikäynnistystä on turha aristaa, ainakin tää minun laite lähtee hyvin käyntiin vaikka paljain jaloin kun tempun osaa.
Harjoittelin tosin vanhalla Tenerellä joka olikin sitten oma lukunsa...
Jotain Yamahan laadusta kuitenkin kertoo se, että vanha Tennari oli yli 100tkm ajettu ja ei siinä alkuun mulla kuiten suuria ollut.
karmolis
Pyörä: Vespa

Viesti Kirjoittaja karmolis »

...mut kyllä mä mielummin DR-Z:lla ajelen ku TT-R:llä. Vakiovehkeistä jos puhutaan niin sit en tiedä.
jaket
Pyörä: CRF300rally, 1050 S3, R1200GS 2010

Viesti Kirjoittaja jaket »

itse kanssa olen speksaillut 'ihannepyörää', jossa olisi keveyttä ja silti pomminkestävä perusmoottori. XT660R on hyvä, mutta TT-R on kyllä omassa luokassaan keveytensä johdosta ja uudemmissa taitaa olla usd keula ja muutenkin parempi jousitus kuin XT r:ssä. tankki on tietty pieni, mutta senhän voi vaihtaa.

Oikeastaan markkinoilla ei ole mitään semmoista pyörää kuin TT-R, eli peruskestävä ilmajäähymoottori yhdistettynä keveään runkoon ja hyvään jousitukseen.
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher
Seppo Honkanen
Pyörä: HVA TE300i, EXC150TPi, 690 Enduro R

Viesti Kirjoittaja Seppo Honkanen »

KTM EXC520:nen valkokilpisenä. Tehoa varmasti riittävästi ja oman kokemukseni mukaan vahva kone. 5.000 Euroon pitäisi löytyä valkokilpinen vähän tinkimällä. Maasto-ominaisuudet ei varmasti lopu kesken :wink:

T. Sepi
Veijo
Pyörä: Cube AMS100 LTD

Viesti Kirjoittaja Veijo »

Tässä on sopiva pyörä, joka on heti ajoon valmis. Alusta ja moottori toimii varmasti paremmin kuin DRZ:ssa. Katso viewtopic.php?t=8677 Menee tosin budjetistasi yli, mutta eipähän tarvitse alkaa etsimään viripalikkaa.
Vastaa Viestiin