BMW G450X

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

jhe
Viestit: 240
Liittynyt: Ma Heinä 22, 2013 8:52 pm
Pyörä: 701 E -18
Paikkakunta: Helsinki/Joensuu

Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja jhe »

aapo kirjoitti:Kummallas kartalla te näillä yleensä ajelette? Onko aina ns "kisatehot" käytössö vai se pehmeäpi kartta? Millainen on päästellä ajot sillä "kaupasta ulos takuu toimii" kartalla? Onko sillä mitään vaikutusta huoltoväliin tms.

-aapo
Mulle on riittänyt normiteho ensimmäiset 60 tuntia hyvin. Enskapolkuja en ole ajanut enkä tiettömässä/poluttomassa maastossa. Ajatus oli, että jos alkaa jossain vaiheessa tuntua liian mopolta niin vaihdetaan kytkimen asentoa sitten. :)
Avatar
Kurahousu
Viestit: 671
Liittynyt: To Elo 25, 2005 8:58 am
Pyörä: BMW G 450X, BMW R1200GS Adv, BMW R1100GS
Paikkakunta: Pori

Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja Kurahousu »

Minulla on sitten paljon varaosaa G450X:ään, oikeastaan melkein kaikkea löytyy, uutta ja käytettyä, rattaita, etuputkia, vanteita, öhlinsin iskaria, takahaarukkaa, kiertokankea, istuinta, tankkia, muoveja, jarrupoljinta, kahvoja, ..., jopa moottori kokonaisena.

En ole vielä kerinnyt luetteloa tekemään mutta sekin on tekeillä mutta jos tarvetta niin kyselyä vaan tulemaan.

YV tai kurahousumopo(miukumauku)gmail.com

T. Juha
Avatar
Pekka Valtanen
Viestit: 158
Liittynyt: La Elo 30, 2014 11:54 pm
Pyörä: Beta 350 RR
Paikkakunta: Kempele

Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

Ulkomaiden sivustoilta olen lukenut ongelmista huohottimen kanssa kun öljy tahtoo nousta ilmanputsarikoteloon. Myös sisarmerkillä, Husqvarna TE449, on ollut samaa vaivaa.

Oletteko tehneet millaisia modifikaatioita tämän aiheen tiimoilta?
- no fear -
Avatar
Kurahousu
Viestit: 671
Liittynyt: To Elo 25, 2005 8:58 am
Pyörä: BMW G 450X, BMW R1200GS Adv, BMW R1100GS
Paikkakunta: Pori

Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja Kurahousu »

Tilasin huohottimen venttiilikannen tiivisteen kohdalle joka vähentää öljyn huohotusta/kulkeutumista ilmaputsarille. En ole vielä asentanut. Siinä ei ole öljynkeräjää/kierrättäjää mutta koska huohotus korkeammalla niin ei kovinkaan helposti huohota enään ilmaputsarille ja voi pitää öljytasoa maksimissa ilman ongelmia öljyn karkaamisesta vaikka pyörä olisiko kyljellään tai keula alas/ ylöspäin jossakin hankalassa paikassa. Kirjottelen tuonne bmwmoottoripyorakerho.fi foorumiin lisää jossakin vaiheessa.
Avatar
Kurahousu
Viestit: 671
Liittynyt: To Elo 25, 2005 8:58 am
Pyörä: BMW G 450X, BMW R1200GS Adv, BMW R1100GS
Paikkakunta: Pori

Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja Kurahousu »

Tuollainen dmd siis: https://www.youtube.com/watch?v=hUQ8avQ ... e=youtu.be

Mainittakoon vielä että ei ole pyörässä öljyn huohotuksen kanssa ollut ongelmia mutta pitäähän sitä talven pimeinä iltoina aina jotain tekemistä olla :-)
Avatar
Sotanorsu666
Viestit: 95
Liittynyt: Ke Maalis 13, 2019 1:50 pm
Pyörä: BMW G450X & Buell 1125R
Paikkakunta: Rajamäki

Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja Sotanorsu666 »

Moro,

Luin ketjun kokonaan läpi, mutta aika vähällä on käyttäjäkokemukset näistä pyöristä. Olen mahdollisesti luopumassa 690 kotarista vähentyneen vapaa-ajan takia ja mietin tilalle jotain pienempää kilvissä olevaa metsäkonetta. Siirtymät ajamalla ihan perus soratierallia ja helpohkoja polkuja tulisi ajettua. Näitä bemareita saisi suht edukkaasti, mutta onko siihen sitten syynsä ? Onko pyörässä jotain tyyppivikoja mitä mahdollisesti pitäisi ottaa huomioon tai huolto-ohjelmassa jotain ? Öljyjähän näihin saa vissiin vaihdella aika tiuhaan, mutta eipä itselläni paljon kilometrejä ole kertynyt viime vuosina, joten tuskin tuollainen 10-15 tunnin öljynvaihtoväli on mikään ongelma.

Kertokaa joku kokemusasiantuntija vähän fiiliksiä pyörästä. Kannattaako hankkia tämmöinen vai kääntää katseet suoraan johonkin toiseen malliin ja maksaa vähän enemmän ?
Avatar
Kurahousu
Viestit: 671
Liittynyt: To Elo 25, 2005 8:58 am
Pyörä: BMW G 450X, BMW R1200GS Adv, BMW R1100GS
Paikkakunta: Pori

Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja Kurahousu »

Itselläni ollut tuollainen jo pidemmän aikaa.

Pari kipukohtaa jotka kannattaa tarkastaa:

- staattorin pultit, löystyessään alkaa kuparisilppua syntymään, pulttien uusiminen parempiin ja kierrelukitetta ratkaisuna
- käynnistyspolkimen puutuminen ja akun riittämättömyys voi joskus aiheuttaa lisäponnisteluja kurapolulla jos pitää avittaaa käynnistystä pyörää lykkimällä
- pyörän ratastuksessa kytkimen apuna "torque limiter" jonka voiteluun monet ovat asentaneet öljylle lisäkierron että ei "pala" ja ala luistamaan
- tiettyjen osien saanti voi olla myynnistä poistuneen mallin kanssa hankalaa
- rasvausta ei kannata unohtaa, esimerkiksi takahaarukan akselia ei kannata päästää kuivaksi
Avatar
Kurahousu
Viestit: 671
Liittynyt: To Elo 25, 2005 8:58 am
Pyörä: BMW G 450X, BMW R1200GS Adv, BMW R1100GS
Paikkakunta: Pori

Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja Kurahousu »

Jose M. García Domínguez muuten osallistuu Dakariin G450X:llä, vielä näitä näköjään rakennellaan ralliversioiksi.
MotoAuto
Viestit: 52
Liittynyt: Su Marras 01, 2020 12:21 pm
Pyörä: Tenere WR
Paikkakunta: Pori

Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja MotoAuto »

Kurahousu kirjoitti: To Joulu 30, 2021 2:32 pm Jose M. García Domínguez muuten osallistuu Dakariin G450X:llä, vielä näitä näköjään rakennellaan ralliversioiksi.
Moro, itsellä 1250gsa, mutta vähän himottaisi talveksi joku kevyempi hommata, että pääsisin vähän ajelemaan :roll:
Uskallatko suositella G450X:ää?
Avatar
Kurahousu
Viestit: 671
Liittynyt: To Elo 25, 2005 8:58 am
Pyörä: BMW G 450X, BMW R1200GS Adv, BMW R1100GS
Paikkakunta: Pori

Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja Kurahousu »

Olen tykännyt, Josen Dakar kylläkin katkesi johonkin sähkövikaan :shock:
Avatar
Sotanorsu666
Viestit: 95
Liittynyt: Ke Maalis 13, 2019 1:50 pm
Pyörä: BMW G450X & Buell 1125R
Paikkakunta: Rajamäki

Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja Sotanorsu666 »

Oliko tässä pyörässä joku kikka millä saa täysitehoiseksi? Mahdollisesti tulossa tämmöinen minulle ja olisi mukava tietää mitä pitää tehdä, että saa tehot käyttöön. Vakionahan tässä taisi olla 30kw mikä varmaan riittäisi itselleni myös, mutta ei niistä lisähevosista haittaa olisi. Eihän sitä tarvitse ajella kaasu auki koko ajan.. Eipä.
Avatar
Kurahousu
Viestit: 671
Liittynyt: To Elo 25, 2005 8:58 am
Pyörä: BMW G 450X, BMW R1200GS Adv, BMW R1100GS
Paikkakunta: Pori

Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja Kurahousu »

Siinä on sellainen plugi jolla saa tehokartan päälle. Jos pyörässä ei sitä löydy niin minulta löytyy varastosta. Itse olen vielä asentanut powercommanderin.
Avatar
Sotanorsu666
Viestit: 95
Liittynyt: Ke Maalis 13, 2019 1:50 pm
Pyörä: BMW G450X & Buell 1125R
Paikkakunta: Rajamäki

Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja Sotanorsu666 »

Nyt tästä vihdoin tuli totta. Plugi on myös kiinni, joten pyörä on täysitehoinen. Mitä nyt ajelin tällä työpaikalta kaverin autotalliin 30min, niin olipa nastan tuntuinen pyörä. Rangea pitäis olla noin 400km tuon lisätankin kanssa.

Kuva

Kuva
Avatar
Sotanorsu666
Viestit: 95
Liittynyt: Ke Maalis 13, 2019 1:50 pm
Pyörä: BMW G450X & Buell 1125R
Paikkakunta: Rajamäki

Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja Sotanorsu666 »

Onko jollain mahdollista mitata pyörän korkeus? Oma pyörä talvisäilössä vielä paikassa mihin ei heti pääse. Mahtuuko kuomulliseen kärryyn missä korkeus 125-130?

edit. Tämä selvisi. Korkein kohta 126cm.
Avatar
Sotanorsu666
Viestit: 95
Liittynyt: Ke Maalis 13, 2019 1:50 pm
Pyörä: BMW G450X & Buell 1125R
Paikkakunta: Rajamäki

Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja Sotanorsu666 »

Sattuisiko kenelläkään olemaan tuota huolto cd:tä ripattuna koneelle ja saisi laitettua sen minulle vaikka sähköpostilla? turkia666(at)gmail.com

Mikä takaratas tuossa on vakiona? Oma pyörä ollut seikkailukäytössä ja siinä on takana 49 piikkinen nyt. Eilen jäällä ajellessa totesin, että en tuolla ajele kuitenkaan 155km/h kovinkaan usein, niin voisi vaihtaa vähän isomman takarattaan molempiin vanteisiin.

Kuva
Vastaa Viestiin