Mulle on riittänyt normiteho ensimmäiset 60 tuntia hyvin. Enskapolkuja en ole ajanut enkä tiettömässä/poluttomassa maastossa. Ajatus oli, että jos alkaa jossain vaiheessa tuntua liian mopolta niin vaihdetaan kytkimen asentoa sitten.aapo kirjoitti:Kummallas kartalla te näillä yleensä ajelette? Onko aina ns "kisatehot" käytössö vai se pehmeäpi kartta? Millainen on päästellä ajot sillä "kaupasta ulos takuu toimii" kartalla? Onko sillä mitään vaikutusta huoltoväliin tms.
-aapo
BMW G450X
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
- Viestit: 240
- Liittynyt: Ma Heinä 22, 2013 8:52 pm
- Pyörä: 701 E -18
- Paikkakunta: Helsinki/Joensuu
Re: BMW G450X
- Kurahousu
- Viestit: 671
- Liittynyt: To Elo 25, 2005 8:58 am
- Pyörä: BMW G 450X, BMW R1200GS Adv, BMW R1100GS
- Paikkakunta: Pori
Re: BMW G450X
Minulla on sitten paljon varaosaa G450X:ään, oikeastaan melkein kaikkea löytyy, uutta ja käytettyä, rattaita, etuputkia, vanteita, öhlinsin iskaria, takahaarukkaa, kiertokankea, istuinta, tankkia, muoveja, jarrupoljinta, kahvoja, ..., jopa moottori kokonaisena.
En ole vielä kerinnyt luetteloa tekemään mutta sekin on tekeillä mutta jos tarvetta niin kyselyä vaan tulemaan.
YV tai kurahousumopo(miukumauku)gmail.com
T. Juha
En ole vielä kerinnyt luetteloa tekemään mutta sekin on tekeillä mutta jos tarvetta niin kyselyä vaan tulemaan.
YV tai kurahousumopo(miukumauku)gmail.com
T. Juha
- Pekka Valtanen
- Viestit: 158
- Liittynyt: La Elo 30, 2014 11:54 pm
- Pyörä: Beta 350 RR
- Paikkakunta: Kempele
Re: BMW G450X
Ulkomaiden sivustoilta olen lukenut ongelmista huohottimen kanssa kun öljy tahtoo nousta ilmanputsarikoteloon. Myös sisarmerkillä, Husqvarna TE449, on ollut samaa vaivaa.
Oletteko tehneet millaisia modifikaatioita tämän aiheen tiimoilta?
Oletteko tehneet millaisia modifikaatioita tämän aiheen tiimoilta?
- no fear -
- Kurahousu
- Viestit: 671
- Liittynyt: To Elo 25, 2005 8:58 am
- Pyörä: BMW G 450X, BMW R1200GS Adv, BMW R1100GS
- Paikkakunta: Pori
Re: BMW G450X
Tilasin huohottimen venttiilikannen tiivisteen kohdalle joka vähentää öljyn huohotusta/kulkeutumista ilmaputsarille. En ole vielä asentanut. Siinä ei ole öljynkeräjää/kierrättäjää mutta koska huohotus korkeammalla niin ei kovinkaan helposti huohota enään ilmaputsarille ja voi pitää öljytasoa maksimissa ilman ongelmia öljyn karkaamisesta vaikka pyörä olisiko kyljellään tai keula alas/ ylöspäin jossakin hankalassa paikassa. Kirjottelen tuonne bmwmoottoripyorakerho.fi foorumiin lisää jossakin vaiheessa.
- Kurahousu
- Viestit: 671
- Liittynyt: To Elo 25, 2005 8:58 am
- Pyörä: BMW G 450X, BMW R1200GS Adv, BMW R1100GS
- Paikkakunta: Pori
Re: BMW G450X
Tuollainen dmd siis: https://www.youtube.com/watch?v=hUQ8avQ ... e=youtu.be
Mainittakoon vielä että ei ole pyörässä öljyn huohotuksen kanssa ollut ongelmia mutta pitäähän sitä talven pimeinä iltoina aina jotain tekemistä olla
Mainittakoon vielä että ei ole pyörässä öljyn huohotuksen kanssa ollut ongelmia mutta pitäähän sitä talven pimeinä iltoina aina jotain tekemistä olla
- Sotanorsu666
- Viestit: 95
- Liittynyt: Ke Maalis 13, 2019 1:50 pm
- Pyörä: BMW G450X & Buell 1125R
- Paikkakunta: Rajamäki
Re: BMW G450X
Moro,
Luin ketjun kokonaan läpi, mutta aika vähällä on käyttäjäkokemukset näistä pyöristä. Olen mahdollisesti luopumassa 690 kotarista vähentyneen vapaa-ajan takia ja mietin tilalle jotain pienempää kilvissä olevaa metsäkonetta. Siirtymät ajamalla ihan perus soratierallia ja helpohkoja polkuja tulisi ajettua. Näitä bemareita saisi suht edukkaasti, mutta onko siihen sitten syynsä ? Onko pyörässä jotain tyyppivikoja mitä mahdollisesti pitäisi ottaa huomioon tai huolto-ohjelmassa jotain ? Öljyjähän näihin saa vissiin vaihdella aika tiuhaan, mutta eipä itselläni paljon kilometrejä ole kertynyt viime vuosina, joten tuskin tuollainen 10-15 tunnin öljynvaihtoväli on mikään ongelma.
Kertokaa joku kokemusasiantuntija vähän fiiliksiä pyörästä. Kannattaako hankkia tämmöinen vai kääntää katseet suoraan johonkin toiseen malliin ja maksaa vähän enemmän ?
Luin ketjun kokonaan läpi, mutta aika vähällä on käyttäjäkokemukset näistä pyöristä. Olen mahdollisesti luopumassa 690 kotarista vähentyneen vapaa-ajan takia ja mietin tilalle jotain pienempää kilvissä olevaa metsäkonetta. Siirtymät ajamalla ihan perus soratierallia ja helpohkoja polkuja tulisi ajettua. Näitä bemareita saisi suht edukkaasti, mutta onko siihen sitten syynsä ? Onko pyörässä jotain tyyppivikoja mitä mahdollisesti pitäisi ottaa huomioon tai huolto-ohjelmassa jotain ? Öljyjähän näihin saa vissiin vaihdella aika tiuhaan, mutta eipä itselläni paljon kilometrejä ole kertynyt viime vuosina, joten tuskin tuollainen 10-15 tunnin öljynvaihtoväli on mikään ongelma.
Kertokaa joku kokemusasiantuntija vähän fiiliksiä pyörästä. Kannattaako hankkia tämmöinen vai kääntää katseet suoraan johonkin toiseen malliin ja maksaa vähän enemmän ?
- Kurahousu
- Viestit: 671
- Liittynyt: To Elo 25, 2005 8:58 am
- Pyörä: BMW G 450X, BMW R1200GS Adv, BMW R1100GS
- Paikkakunta: Pori
Re: BMW G450X
Itselläni ollut tuollainen jo pidemmän aikaa.
Pari kipukohtaa jotka kannattaa tarkastaa:
- staattorin pultit, löystyessään alkaa kuparisilppua syntymään, pulttien uusiminen parempiin ja kierrelukitetta ratkaisuna
- käynnistyspolkimen puutuminen ja akun riittämättömyys voi joskus aiheuttaa lisäponnisteluja kurapolulla jos pitää avittaaa käynnistystä pyörää lykkimällä
- pyörän ratastuksessa kytkimen apuna "torque limiter" jonka voiteluun monet ovat asentaneet öljylle lisäkierron että ei "pala" ja ala luistamaan
- tiettyjen osien saanti voi olla myynnistä poistuneen mallin kanssa hankalaa
- rasvausta ei kannata unohtaa, esimerkiksi takahaarukan akselia ei kannata päästää kuivaksi
Pari kipukohtaa jotka kannattaa tarkastaa:
- staattorin pultit, löystyessään alkaa kuparisilppua syntymään, pulttien uusiminen parempiin ja kierrelukitetta ratkaisuna
- käynnistyspolkimen puutuminen ja akun riittämättömyys voi joskus aiheuttaa lisäponnisteluja kurapolulla jos pitää avittaaa käynnistystä pyörää lykkimällä
- pyörän ratastuksessa kytkimen apuna "torque limiter" jonka voiteluun monet ovat asentaneet öljylle lisäkierron että ei "pala" ja ala luistamaan
- tiettyjen osien saanti voi olla myynnistä poistuneen mallin kanssa hankalaa
- rasvausta ei kannata unohtaa, esimerkiksi takahaarukan akselia ei kannata päästää kuivaksi
- Kurahousu
- Viestit: 671
- Liittynyt: To Elo 25, 2005 8:58 am
- Pyörä: BMW G 450X, BMW R1200GS Adv, BMW R1100GS
- Paikkakunta: Pori
Re: BMW G450X
Jose M. García Domínguez muuten osallistuu Dakariin G450X:llä, vielä näitä näköjään rakennellaan ralliversioiksi.
Re: BMW G450X
Moro, itsellä 1250gsa, mutta vähän himottaisi talveksi joku kevyempi hommata, että pääsisin vähän ajelemaan
Uskallatko suositella G450X:ää?
- Kurahousu
- Viestit: 671
- Liittynyt: To Elo 25, 2005 8:58 am
- Pyörä: BMW G 450X, BMW R1200GS Adv, BMW R1100GS
- Paikkakunta: Pori
Re: BMW G450X
Olen tykännyt, Josen Dakar kylläkin katkesi johonkin sähkövikaan
- Sotanorsu666
- Viestit: 95
- Liittynyt: Ke Maalis 13, 2019 1:50 pm
- Pyörä: BMW G450X & Buell 1125R
- Paikkakunta: Rajamäki
Re: BMW G450X
Oliko tässä pyörässä joku kikka millä saa täysitehoiseksi? Mahdollisesti tulossa tämmöinen minulle ja olisi mukava tietää mitä pitää tehdä, että saa tehot käyttöön. Vakionahan tässä taisi olla 30kw mikä varmaan riittäisi itselleni myös, mutta ei niistä lisähevosista haittaa olisi. Eihän sitä tarvitse ajella kaasu auki koko ajan.. Eipä.
- Kurahousu
- Viestit: 671
- Liittynyt: To Elo 25, 2005 8:58 am
- Pyörä: BMW G 450X, BMW R1200GS Adv, BMW R1100GS
- Paikkakunta: Pori
Re: BMW G450X
Siinä on sellainen plugi jolla saa tehokartan päälle. Jos pyörässä ei sitä löydy niin minulta löytyy varastosta. Itse olen vielä asentanut powercommanderin.
- Sotanorsu666
- Viestit: 95
- Liittynyt: Ke Maalis 13, 2019 1:50 pm
- Pyörä: BMW G450X & Buell 1125R
- Paikkakunta: Rajamäki
Re: BMW G450X
Nyt tästä vihdoin tuli totta. Plugi on myös kiinni, joten pyörä on täysitehoinen. Mitä nyt ajelin tällä työpaikalta kaverin autotalliin 30min, niin olipa nastan tuntuinen pyörä. Rangea pitäis olla noin 400km tuon lisätankin kanssa.
- Sotanorsu666
- Viestit: 95
- Liittynyt: Ke Maalis 13, 2019 1:50 pm
- Pyörä: BMW G450X & Buell 1125R
- Paikkakunta: Rajamäki
Re: BMW G450X
Onko jollain mahdollista mitata pyörän korkeus? Oma pyörä talvisäilössä vielä paikassa mihin ei heti pääse. Mahtuuko kuomulliseen kärryyn missä korkeus 125-130?
edit. Tämä selvisi. Korkein kohta 126cm.
edit. Tämä selvisi. Korkein kohta 126cm.
- Sotanorsu666
- Viestit: 95
- Liittynyt: Ke Maalis 13, 2019 1:50 pm
- Pyörä: BMW G450X & Buell 1125R
- Paikkakunta: Rajamäki
Re: BMW G450X
Sattuisiko kenelläkään olemaan tuota huolto cd:tä ripattuna koneelle ja saisi laitettua sen minulle vaikka sähköpostilla? turkia666(at)gmail.com
Mikä takaratas tuossa on vakiona? Oma pyörä ollut seikkailukäytössä ja siinä on takana 49 piikkinen nyt. Eilen jäällä ajellessa totesin, että en tuolla ajele kuitenkaan 155km/h kovinkaan usein, niin voisi vaihtaa vähän isomman takarattaan molempiin vanteisiin.
Mikä takaratas tuossa on vakiona? Oma pyörä ollut seikkailukäytössä ja siinä on takana 49 piikkinen nyt. Eilen jäällä ajellessa totesin, että en tuolla ajele kuitenkaan 155km/h kovinkaan usein, niin voisi vaihtaa vähän isomman takarattaan molempiin vanteisiin.