KTM exc 200
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- MarkusH
- Viestit: 593
- Liittynyt: To Helmi 19, 2009 8:42 pm
- Pyörä: CRF250, Yamaha FZ-6N
- Paikkakunta: Eura
Re: KTM exc 200
En löytänyt sopivampaakaan aihetta, joten kysyn täällä:
Mikäköhän mahtaa olla vikana kun omassa 300 exc:ssä ei toimi valot? Mittaristo taustavaloineen toimii kyllä (patterilla?). Valot eivät ole koskaan minun aikanani toimineetkaan. Vähän yritin yleismittarilla mittailla, mutten oikein saanut tulosta. Pyörä on vm. 2006
Mikäköhän mahtaa olla vikana kun omassa 300 exc:ssä ei toimi valot? Mittaristo taustavaloineen toimii kyllä (patterilla?). Valot eivät ole koskaan minun aikanani toimineetkaan. Vähän yritin yleismittarilla mittailla, mutten oikein saanut tulosta. Pyörä on vm. 2006
Uraa uurtava motoristi
Re: KTM exc 200
Minä tarkastaisin ensimmäisenä valokytkimen, on noissa aikaste heikko. Mullakin vaikka on "uudenkarhea" niin pitää laittaa usein lyhyet pitkien kautta päälle jotta toimii.
antti
Re: KTM exc 200
Mulla oli polttimolle tulevat liittimet niin hapettuneita, ettei valot enää toiminut. Putsaamalla sain toimimaan. Pyörä oli tosiaan 200 exc, mutta sillä on tuskin väliä.
- MarkusH
- Viestit: 593
- Liittynyt: To Helmi 19, 2009 8:42 pm
- Pyörä: CRF250, Yamaha FZ-6N
- Paikkakunta: Eura
Re: KTM exc 200
Täytyy tutkia sitä kytkintä, liittimiä putsailin ja pistin crc:tä enkä ole kerinnyt kokeilemaan sen jälkeen...
Uraa uurtava motoristi
Re: KTM exc 200
Onko kenelläkään tietoa onko 08-11 125 ja 200 exc:ssä pienempi runko,kuin muissa? Uusimmassa mallissa ilmeisesti on sama runko kaikissa 2t malleissa.
-
- Viestit: 2656
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
- Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
- Paikkakunta: Oulu
Re: KTM exc 200
Olen ajellut talven aikana kymmeniä kertoja, pääasiassa -10 - 0 asteen pakkasessa. Ylläolevilla säädöillä pakoputkesta valui mustaa mönjää eli liian rikkaalla oltiin. Samaten pienellä kaasunavauksella röpötys oli huomattavaa. Pikkuhiljaa olen pienentänyt säätöjä ja nyt ollaan menossa pää 178, tyhjä 42, neula NOZH(2) ja ilmaruuvi 1.5. Nyt toimii hienosti, vastaa hyvin kaasuun, kone ei kilise ja liika mahlakaan ei valu perästä. Hieman on mietityttänyt miksi koneen pitää taulukkoarvoihin nähden olla huomattavasti laihemmalla. Eräs syy voisi olla paksumpi sylinterin alatiiviste, joka pienentää puristussuhdetta. Onko muilla vastaavia kokemuksia?Tase kirjoitti:Ainaski minun pyörän manuaalin lopussa on taulukko, josta löytyy pystysarakkeelta korkeus merenpinnasta ja vaakasarakkeelta lämpötila. Niiden risteyskohdassa on sitten pää- ja tyhjäkäyntisuuttimen koko, ilmaruuvin asento sekä neulan tyyppi ja korkeus.Happi kirjoitti:Vanhaa ketjua herätellään, kun hommasin tommosen 200EXC -06:n.
Millasilla kaasarin säädöillä pitäis talviajoa lähtee yrittään?
Happi
Minulla on tällä hetkellä vm 2001 pää 180, tyhjä 48, neula NOZF (3) ja ilmaruuvi 1.5.
Re: KTM exc 200
4 ajetun yksilön jälkeen väittäsin että on, 2003 ja 2004 tuntui pykälää isommalta peliltä kuin 2008 ja 2009...tarkemmista mitoista en osaa sanoa.Onko kenelläkään tietoa onko 08-11 125 ja 200 exc:ssä pienempi runko,kuin muissa? Uusimmassa mallissa ilmeisesti on sama runko kaikissa 2t malleissa.
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
Re: KTM exc 200
Moro! Otsikon mukainen pyörä vuosimallia 2008. Tuli avattua koneen oikealtapuolelta vesipumpun yläpuolelta korkki, josta ilmeisesti säädetään pakoaukonsäädintä. Noh menin sit kääntelemään sen alla olevaa mutteria johon käy 19 tai 20mm avain. Onko tuolle jotain perusasetusta, että saisin sen säädettyä takaisin oikeaan kohtaan? Ja löytyykö näihin vaihdettavaa pakoaukonsäätimen jousta, kun kaverin pyörä on paljon tasaisempi tehoalueeltaan, kun tuo minun?
Re: KTM exc 200
200:ssa ei ole jousta.
olisko tuosta apua oikean säädön löytymiseen:
http://ktmtalk.com//index.php?showtopic=429543&st=0
-ville
olisko tuosta apua oikean säädön löytymiseen:
http://ktmtalk.com//index.php?showtopic=429543&st=0
-ville
---x mopolla suohon x---
Re: KTM exc 200
Ei toiminut linkki minulla ja muutenkin tuo englanninkieli heikohko Jostain löysin, että piikkisessä säädettäisiin se pultti ihan kiinni ja sitten puoli kierrosta auki, tiedä sitten toimiiko se myös 200:ssa
Re: KTM exc 200
voi saada kierroksia laskemallakin säätöihin, mutta ota se kansi auki ja säädä niiden hahlojen perusteella. Löydät vakioasetuksen varmaan ohjekirjasta tai sitten jos googletat sellasen "Langston PV settings", niin löytyy säätöohjeita
tässä yksi ohje:
http://ktmdirtquestions.com/how-to-adju ... wer-valve/
-ville
tässä yksi ohje:
http://ktmdirtquestions.com/how-to-adju ... wer-valve/
-ville
Viimeksi muokannut VAK, Su Marras 03, 2013 10:10 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
---x mopolla suohon x---
Re: KTM exc 200
Pitää ottaa joku päivä kun kerkiää.
E: pystyykö tuosta säätämään sitä tehoaluetta yhtään?
E: pystyykö tuosta säätämään sitä tehoaluetta yhtään?
Re: KTM exc 200
Kyllä pystyy. Luehan linkittämäni artikkeli huolella.
-ville
-ville
---x mopolla suohon x---
Re: KTM exc 200
No nyt luin sen tarkemmin, mutta jäi mietityttämään tuo klo. 4:ssä oleva kiristyspultti, kun irroitin sen kokonaan ja se ei enää tuota itse säätömötikkää kiristä kunnolla, että putosiko sieltä välistä sitten jotain, kun artikkelista ymmärsin vain, että sitä saa avata noin kierroksen?
Pitänee säätää tuota merkkiä nyt alemmas, koska säädin alkuviikosta niin, että ylemmät merkit kohtaa. En ole päässyt koeajolle säädön jälkeen.
Pitänee säätää tuota merkkiä nyt alemmas, koska säädin alkuviikosta niin, että ylemmät merkit kohtaa. En ole päässyt koeajolle säädön jälkeen.
-
- Viestit: 291
- Liittynyt: Su Syys 07, 2008 2:56 pm
- Pyörä: Honda CRF 300 Rally -21
- Paikkakunta: Espoo
Re: KTM exc 200
Otsikon mukainen -09 kotka laskeutui Yamaha WRR:n viereen tuossa pari päivää sitten. Ostakaahan WRR pois jotta mahtuu paremmin tutustumaan "oranssiin"
Laite on metsää nähnyt ja käskylle opetettu, nyt "hellässä" huomassa -> purettu/pesty jne, jos jollakulla näiden kanssa sähkövikaa/oiretta niin kyllä se johdoista löytyy, tästä löytynyt useita puhki kuluneita johtimia.
Niin... asiaan, mistä ootte noita paisareita hankkineet ? tai jos jollain ylimääräinen niin kuuntelen.
Myös kaikki kuri-katsastus vermeet kiinnostaa myös -> villkurele, vilkut, kuriputki, luistikuripalikka jne.
Mistä erottaa kat-paisarin kisa-paisarista ja kuri-paisarista ?
Laite on metsää nähnyt ja käskylle opetettu, nyt "hellässä" huomassa -> purettu/pesty jne, jos jollakulla näiden kanssa sähkövikaa/oiretta niin kyllä se johdoista löytyy, tästä löytynyt useita puhki kuluneita johtimia.
Niin... asiaan, mistä ootte noita paisareita hankkineet ? tai jos jollain ylimääräinen niin kuuntelen.
Myös kaikki kuri-katsastus vermeet kiinnostaa myös -> villkurele, vilkut, kuriputki, luistikuripalikka jne.
Mistä erottaa kat-paisarin kisa-paisarista ja kuri-paisarista ?