KTM exc 200

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
MarkusH
Viestit: 593
Liittynyt: To Helmi 19, 2009 8:42 pm
Pyörä: CRF250, Yamaha FZ-6N
Paikkakunta: Eura

Re: KTM exc 200

Viesti Kirjoittaja MarkusH »

En löytänyt sopivampaakaan aihetta, joten kysyn täällä:

Mikäköhän mahtaa olla vikana kun omassa 300 exc:ssä ei toimi valot? Mittaristo taustavaloineen toimii kyllä (patterilla?). Valot eivät ole koskaan minun aikanani toimineetkaan. Vähän yritin yleismittarilla mittailla, mutten oikein saanut tulosta. Pyörä on vm. 2006
Uraa uurtava motoristi
Avatar
AnttiL
Viestit: 3017
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Pyörä: exc
Paikkakunta: ROI

Re: KTM exc 200

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Minä tarkastaisin ensimmäisenä valokytkimen, on noissa aikaste heikko. Mullakin vaikka on "uudenkarhea" niin pitää laittaa usein lyhyet pitkien kautta päälle jotta toimii.
antti
klonkku6
Viestit: 115
Liittynyt: Ti Elo 10, 2010 9:18 pm
Pyörä: te 125
Paikkakunta: Tampere

Re: KTM exc 200

Viesti Kirjoittaja klonkku6 »

Mulla oli polttimolle tulevat liittimet niin hapettuneita, ettei valot enää toiminut. Putsaamalla sain toimimaan. Pyörä oli tosiaan 200 exc, mutta sillä on tuskin väliä.
Avatar
MarkusH
Viestit: 593
Liittynyt: To Helmi 19, 2009 8:42 pm
Pyörä: CRF250, Yamaha FZ-6N
Paikkakunta: Eura

Re: KTM exc 200

Viesti Kirjoittaja MarkusH »

Täytyy tutkia sitä kytkintä, liittimiä putsailin ja pistin crc:tä enkä ole kerinnyt kokeilemaan sen jälkeen...
Uraa uurtava motoristi
SimoJ
Viestit: 129
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 7:39 pm
Pyörä: TM EN 250 2011
Paikkakunta: Nokia

Re: KTM exc 200

Viesti Kirjoittaja SimoJ »

Onko kenelläkään tietoa onko 08-11 125 ja 200 exc:ssä pienempi runko,kuin muissa? Uusimmassa mallissa ilmeisesti on sama runko kaikissa 2t malleissa.
Tase
Viestit: 2656
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM exc 200

Viesti Kirjoittaja Tase »

Tase kirjoitti:
Happi kirjoitti:Vanhaa ketjua herätellään, kun hommasin tommosen 200EXC -06:n.
Millasilla kaasarin säädöillä pitäis talviajoa lähtee yrittään?

Happi
Ainaski minun pyörän manuaalin lopussa on taulukko, josta löytyy pystysarakkeelta korkeus merenpinnasta ja vaakasarakkeelta lämpötila. Niiden risteyskohdassa on sitten pää- ja tyhjäkäyntisuuttimen koko, ilmaruuvin asento sekä neulan tyyppi ja korkeus.
Minulla on tällä hetkellä vm 2001 pää 180, tyhjä 48, neula NOZF (3) ja ilmaruuvi 1.5.
Olen ajellut talven aikana kymmeniä kertoja, pääasiassa -10 - 0 asteen pakkasessa. Ylläolevilla säädöillä pakoputkesta valui mustaa mönjää eli liian rikkaalla oltiin. Samaten pienellä kaasunavauksella röpötys oli huomattavaa. Pikkuhiljaa olen pienentänyt säätöjä ja nyt ollaan menossa pää 178, tyhjä 42, neula NOZH(2) ja ilmaruuvi 1.5. Nyt toimii hienosti, vastaa hyvin kaasuun, kone ei kilise ja liika mahlakaan ei valu perästä. Hieman on mietityttänyt miksi koneen pitää taulukkoarvoihin nähden olla huomattavasti laihemmalla. Eräs syy voisi olla paksumpi sylinterin alatiiviste, joka pienentää puristussuhdetta. Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Avatar
JIIÄSSÄ
Viestit: 1121
Liittynyt: To Syys 22, 2005 9:50 am
Paikkakunta: Tampere

Re: KTM exc 200

Viesti Kirjoittaja JIIÄSSÄ »

Onko kenelläkään tietoa onko 08-11 125 ja 200 exc:ssä pienempi runko,kuin muissa? Uusimmassa mallissa ilmeisesti on sama runko kaikissa 2t malleissa.
4 ajetun yksilön jälkeen väittäsin että on, 2003 ja 2004 tuntui pykälää isommalta peliltä kuin 2008 ja 2009...tarkemmista mitoista en osaa sanoa.
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
Jonski
Viestit: 8
Liittynyt: Su Marras 03, 2013 7:27 pm
Pyörä: Ktm exc 200 -08

Re: KTM exc 200

Viesti Kirjoittaja Jonski »

Moro! Otsikon mukainen pyörä vuosimallia 2008. Tuli avattua koneen oikealtapuolelta vesipumpun yläpuolelta korkki, josta ilmeisesti säädetään pakoaukonsäädintä. Noh menin sit kääntelemään sen alla olevaa mutteria johon käy 19 tai 20mm avain. Onko tuolle jotain perusasetusta, että saisin sen säädettyä takaisin oikeaan kohtaan? Ja löytyykö näihin vaihdettavaa pakoaukonsäätimen jousta, kun kaverin pyörä on paljon tasaisempi tehoalueeltaan, kun tuo minun?
Avatar
VAK
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma Maalis 20, 2006 4:11 pm
Pyörä: pyöräkuume on kova

Re: KTM exc 200

Viesti Kirjoittaja VAK »

200:ssa ei ole jousta.

olisko tuosta apua oikean säädön löytymiseen:

http://ktmtalk.com//index.php?showtopic=429543&st=0

-ville
---x mopolla suohon x---
Jonski
Viestit: 8
Liittynyt: Su Marras 03, 2013 7:27 pm
Pyörä: Ktm exc 200 -08

Re: KTM exc 200

Viesti Kirjoittaja Jonski »

Ei toiminut linkki minulla ja muutenkin tuo englanninkieli heikohko :D Jostain löysin, että piikkisessä säädettäisiin se pultti ihan kiinni ja sitten puoli kierrosta auki, tiedä sitten toimiiko se myös 200:ssa
Avatar
VAK
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma Maalis 20, 2006 4:11 pm
Pyörä: pyöräkuume on kova

Re: KTM exc 200

Viesti Kirjoittaja VAK »

voi saada kierroksia laskemallakin säätöihin, mutta ota se kansi auki ja säädä niiden hahlojen perusteella. Löydät vakioasetuksen varmaan ohjekirjasta tai sitten jos googletat sellasen "Langston PV settings", niin löytyy säätöohjeita

tässä yksi ohje:

http://ktmdirtquestions.com/how-to-adju ... wer-valve/

-ville
Viimeksi muokannut VAK, Su Marras 03, 2013 10:10 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
---x mopolla suohon x---
Jonski
Viestit: 8
Liittynyt: Su Marras 03, 2013 7:27 pm
Pyörä: Ktm exc 200 -08

Re: KTM exc 200

Viesti Kirjoittaja Jonski »

Pitää ottaa joku päivä kun kerkiää.
E: pystyykö tuosta säätämään sitä tehoaluetta yhtään?
Avatar
VAK
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma Maalis 20, 2006 4:11 pm
Pyörä: pyöräkuume on kova

Re: KTM exc 200

Viesti Kirjoittaja VAK »

Kyllä pystyy. Luehan linkittämäni artikkeli huolella.

Kuva

-ville
---x mopolla suohon x---
Jonski
Viestit: 8
Liittynyt: Su Marras 03, 2013 7:27 pm
Pyörä: Ktm exc 200 -08

Re: KTM exc 200

Viesti Kirjoittaja Jonski »

No nyt luin sen tarkemmin, mutta jäi mietityttämään tuo klo. 4:ssä oleva kiristyspultti, kun irroitin sen kokonaan ja se ei enää tuota itse säätömötikkää kiristä kunnolla, että putosiko sieltä välistä sitten jotain, kun artikkelista ymmärsin vain, että sitä saa avata noin kierroksen?

Pitänee säätää tuota merkkiä nyt alemmas, koska säädin alkuviikosta niin, että ylemmät merkit kohtaa. En ole päässyt koeajolle säädön jälkeen.
LateK
Viestit: 291
Liittynyt: Su Syys 07, 2008 2:56 pm
Pyörä: Honda CRF 300 Rally -21
Paikkakunta: Espoo

Re: KTM exc 200

Viesti Kirjoittaja LateK »

Otsikon mukainen -09 kotka laskeutui Yamaha WRR:n viereen tuossa pari päivää sitten. Ostakaahan WRR pois jotta mahtuu paremmin tutustumaan "oranssiin" :D

Laite on metsää nähnyt ja käskylle opetettu, nyt "hellässä" huomassa -> purettu/pesty jne, jos jollakulla näiden kanssa sähkövikaa/oiretta niin kyllä se johdoista löytyy, tästä löytynyt useita puhki kuluneita johtimia.

Niin... asiaan, mistä ootte noita paisareita hankkineet ? tai jos jollain ylimääräinen niin kuuntelen.
Myös kaikki kuri-katsastus vermeet kiinnostaa myös -> villkurele, vilkut, kuriputki, luistikuripalikka jne.
Mistä erottaa kat-paisarin kisa-paisarista ja kuri-paisarista ?
Vastaa Viestiin