Yamaha XT660Z Tenere 2008

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Aatos
Viestit: 353
Liittynyt: Ti Touko 25, 2010 11:57 am
Pyörä: Moto Guzzi Cali III, Yamaha T7

Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008

Viesti Kirjoittaja Aatos »

Oiskoi kellään takavanteen pinnaa ylimääräistä? Yks poikki eikä viitsis kokosarjaa ostaa. Tarkrmmin kun katsoin niin pelkkä kierrenippa pettänyt. 660 tenere 2008 Helsinki
nolla 4 satta 506830
Aatos
Viestit: 353
Liittynyt: Ti Touko 25, 2010 11:57 am
Pyörä: Moto Guzzi Cali III, Yamaha T7

Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008

Viesti Kirjoittaja Aatos »

Nyt on uusi pinnan nippa hommattu takapyörään. Yamaha centerissä ois pitänyt ostaa koko sarja hintaan 100€. Menin parin sadan metrin päähän https://www.laracing.fi/4 La Racinginpuheille. Pari minuuttia ja kaveri kaivo laatikosta nipan. 2€. Samassa paikassa huollatin talvella taka takaiskarin. Orkis Showa jolla on nyt 84 000 km jumputettu. Toimii.
kopone
Viestit: 66
Liittynyt: To Heinä 17, 2014 11:28 pm
Pyörä: Yamaha xt660z -08, Kawasaki 250 -89
Paikkakunta: Kuopio

Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008

Viesti Kirjoittaja kopone »

Roiske kirjoitti:Kyllä minä sen viimeksi niin tein että muut moottorin kiinnikkeet irti paitsi takahaarukan akseli ja sitten kallistin moottoria eteenpäin että sai ruiskurungon irti ja varmistin sen nippusiteillä runkoon kiinni. En siis purkanut mitään muuta perästä kuin pakoputken. Moottori on todella käypäinen runkoon eikä se käytännössä lähde kuin yhdessä oikeassa asennossa pois.
Mikähän se asento oli missä sä ton nykäsit pois [FACE WITH TEARS OF JOY] Kaikki on irti mut ei vaan irtoo... Suoraan alaspäin se ei oikein tunnu nytkähtävän...

Lähetetty minun ONE A2003 laitteesta Tapatalkilla
Avatar
Roiske
Viestit: 1396
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Pyörä: DR800, DR-Z400

Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008

Viesti Kirjoittaja Roiske »

Oiskohan ollut, että etupäätä ensin hieman ylöspäin jotta saat takemman alakiinnikkkeen väistettyä ja siinä asennossa koko paketti alaspäin.
kopone
Viestit: 66
Liittynyt: To Heinä 17, 2014 11:28 pm
Pyörä: Yamaha xt660z -08, Kawasaki 250 -89
Paikkakunta: Kuopio

Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008

Viesti Kirjoittaja kopone »

Roiske kirjoitti:Oiskohan ollut, että etupäätä ensin hieman ylöspäin jotta saat takemman alakiinnikkkeen väistettyä ja siinä asennossa koko paketti alaspäin.
Sitä mulla oli ajatuksissa ja kokeilussa, mut pitää vähä vielä purkaa ruiskua et saa tarpeeks sitä nostettua.

Lähetetty minun ONE A2003 laitteesta Tapatalkilla
Avatar
Roiske
Viestit: 1396
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Pyörä: DR800, DR-Z400

Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008

Viesti Kirjoittaja Roiske »

Ruiskurunko pitää irroittaa myös putsarin kumikurkusta, sitten vaan siirtää sitä johtojen varassa pois tieltä ja nipparilla kiinni vaikka runkoon. Kasatessa tietty muistettava laittaa se sinne väliin ennenkuin laittaa muita kiinnikkeitä kuin takahaarukan akselin.
kopone
Viestit: 66
Liittynyt: To Heinä 17, 2014 11:28 pm
Pyörä: Yamaha xt660z -08, Kawasaki 250 -89
Paikkakunta: Kuopio

Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008

Viesti Kirjoittaja kopone »

Hellou! Sain otettua sylinterin irti ja tällaista paljastu alta... Ei vissiin kovin puhtaasti ole polttanut.... Mitäs tälle tehdä? Miten näitä putsaillaan? Kuva

Lähetetty minun ONE A2003 laitteesta Tapatalkilla
Priesta
Viestit: 1
Liittynyt: Su Touko 03, 2020 11:19 am
Pyörä: Yamaha xt660z tenere

Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008

Viesti Kirjoittaja Priesta »

Kierroslukumittarin neula irtosi tänään ajossa, saakohan mittariston miten helposti auki? :roll:
Avatar
Kallet
Viestit: 303
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2011 5:34 pm
Pyörä: T7
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008

Viesti Kirjoittaja Kallet »

Priesta kirjoitti:Kierroslukumittarin neula irtosi tänään ajossa, saakohan mittariston miten helposti auki? :roll:
Mulla löytyy ylimääräinen mittari, jos tarttet. Tuli ostettua varalle...
Avatar
Kallet
Viestit: 303
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2011 5:34 pm
Pyörä: T7
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008

Viesti Kirjoittaja Kallet »

Pyörä lähti, Toinen kone jäi. Samoin toinen Nopeusmittari ja kilpiteline. Jos jollain tarvis niin YV:tä.
Voisin olla myös kiinnostunut ostamaan koneettoman/rikki menneen teneren ruhon talven pimeiden iltojen iloksi...

Nyt lähti konekin hyvään kotiin :D
Viimeksi muokannut Kallet, Ti Helmi 09, 2021 9:43 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Maastoilija
Viestit: 1
Liittynyt: Ti Loka 06, 2020 2:17 pm
Pyörä: Yamaha XT660Z Tenere

Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008

Viesti Kirjoittaja Maastoilija »

Hoi! Tulipa hommattua tuossa pari viikkoa sitten tuollainen -10 vuosimallia oleva XT660Z Tenere V-stromin tilalle, ja samalla liityttyä foorumille! :D Pyörä tuntuu ihan miellyttävältä seikkailukaverilta, vaikkakin sillä on kierrelty pusikkoja jo 52tkm ennen minulle saapumistaan.

Joku edellisistä omistajista on pikkaisen "tuunannut" pyörää, mikä ei mun mielestä aina oo eduksi. Onneksi riisutut osat sisältyivät kauppaan. Syystä tai toisesta pyörä pitää melkoista meteliä ja juuri pakoputken/vaimentimen osalta. Putkessa poksuminen kuuluu ymmärtääkseni ominaisuuksiin ja aiemmista viesteistä oli löydettävissä miten poksumisesta pääsee eroon. Sen sijaan putkesta kuuluu "peltinen" ääni, ikään kuin villat olisi vaimentimesta kadoksissa. Koeajoin vastaavan tennarin kesällä ja se oli huomattavasti hiljaisempi. En oo vielä purkanut putkistoa, mutta räjäytyskuvien perusteella näyttäisi, että vaimennin on umpinainen ja tarvii jonkin purkinavaajan jos haluaisi villoja vaihtaa.... (?) Itse tykkään metsäautoteitä ajellessa, että pyörä olisi mahdollisimman hiljainen, joten putken korvaaminen "tehoputkella" tms. ei juuri kiinnosta, vaikka sillä saisi painoakin pois. Sen sijaan jos jollain löytyy joutilas vähän ajettu alkuperäinen vaimennin niin se saattaisi kiinnostaa jos sillä saisi desibelejä kohtuullisemmaksi. Myös muut kuumat ja haaleatkin vinkit on tervetulleita... :lol:
Avatar
nupanderi
Viestit: 46
Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 2:49 pm
Pyörä: Yamaha

Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008

Viesti Kirjoittaja nupanderi »

Moro !
Tuli tänään hankittua toinen jamppanen talliin. Jos sattuu putkea ja powew commaderia,sirompaa kilpitelinettä pyörimään jaloissa niin kiinnostaa.
Avatar
nupanderi
Viestit: 46
Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 2:49 pm
Pyörä: Yamaha

Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008

Viesti Kirjoittaja nupanderi »

Nyt on ensi lenkki heitetty pyörällä. Tuntuu aika yläpainoiselta kun aikasemmat endurot olleet vähän köykäsempiä. Tallissa 600tt ja se on paljon keyvyemmän tuntuinen ajettava. Pitää vaihtaa putki ja katsoa paljon vaikuttaa. Ja kesäkuussa meni olkapää töissä,ei ole vielä oikein voimat palanneet leikkauksen jälkeen. Talvi aikaa renaa,niin kyllä se siitä. Pyörään taidan muokkaa penkin,jalkatapit ja suoremman stongan. Muuten vaikuttaa aika siltä mitä odotinkin,kestävä hiekkatien kulkija :)
EETERE
Viestit: 6
Liittynyt: Su Huhti 25, 2021 2:18 pm
Pyörä: Tenerext660z
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008

Viesti Kirjoittaja EETERE »

Moro, Ostin tänä keväänä 15 rekisteröidyn tämän palstan vehkeen. Luin kaikki viestit vuodesta 2011 lähtien mielenkiinnolla kuin romaania olis lukenu, siinä menikin useampi ilta :D. Ihmettelen mihin jutut loppu kuin kanan lento? Onko se tuo xtz 700 jota kävin myös kattomassa ja ystävämme koheltaja oli hankkinut ainakin, pitää perehtyä sinne palstalle seuraavaksi. Päädyin kuitenkin käytettyyn suht vähän ajettuun xt660z joka istui minulle kuin nenä päähän, mun mielestä hienompi kuin z700. Pari lenkkiä vasta ajellu kun täällä Lapissa tuli talvisen kylmät kelit. Huippu hyvältä tuntu ajella. Kiitos kuitenkin koheltaja, roiske ja muut asiantuntevat kumppanit tiedoista joista ainakin minä vähemmän asiantunteva sain valtavasti tietoa huippupyörästä. Kallelta sainkin jo ostettua sivulaukkutelineet. Kiitos niistä. Vielä olis hakusessa kaatumaraudat vaikka aina noista ylimääräisistä raudoista tulee vain painoa lisää. 😄
EETERE
Viestit: 6
Liittynyt: Su Huhti 25, 2021 2:18 pm
Pyörä: Tenerext660z
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008

Viesti Kirjoittaja EETERE »

Keskitukijalka olis myös hakusessa
Vastaa Viestiin